مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

کدهای لازم برای ثبت نام کنکور

کانال تلگرام تحصیلی     

کدهای لازم برای ثبت نام کنکور یکی از مدارک لازم جهت شرکت در آزمون سراسری می باشد. داوطلبان متقاضی آزمون سراسری در زمان نام نویسی باید کد های مورد نیاز برای ثبت نام کنکور را در فرم ثبت نام وارد نمایند. کدهای لازم برای ثبت نام کنکور شامل کد سوابق تحصیلی، کد نظام وظیفه و کد ایثارگری می باشد که داوطلبان باید کدها را به صورت کامل و صحیح در زمان ثبت نام در سایت سنجش وارد نمایند.

 

کدهای لازم برای ثبت نام کنکور

کدهای لازم برای ثبت نام کنکور عبارت اند از: کد دیپلم، کد دانش آموزی، کد نظام وظیفه، کد سهمیه های ایثارگری و جانبازی و … که پیش از ثبت نام نیاز است با دردست داشتن این اطلاعات در فرم ثبت نام برای تکمیل کردن اطلاعات  صحیح اقدام نمود . در این مقاله در مورد هر کدام از این کد ها به صورت دقیق اطلاع رسانی می کنیم.

داوطلبان در زمان تکمیل فرم مربوطه باید کدهای لازم برای ثبت نام کنکور را وارد نمایند. در ادامه به شرح تک تک این کد ها خواهیم پرداخت.

 

کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی

کدسوابق تحصیلی یکی از مهمترین کدهای لازم برای ثبت نام کنکور می باشد که همه داوطلبان باید آن را دریافت در فرم ثبت نام وارد نمایند.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 1403 به میزان 50 درصد و قطعی برای همه داوطلبان شرکت کننده با هر نوع نظام آموزشی می باشد. داوطلبان متقاضی پیش از ثبت نام کنکور با مراجعه به سایت مای مدیو به آدرس my.medu.ir کدسوابق تحصیلی خود را دریافت نمایند. 

 

کد دانش آموزی دیپلم و پیش دانشگاهی

کد دانش آموزی دیپلم: کد دانش آموزی دیپلم یکی از کدهای لازم برای ثبت نام کنکور می باشد. این کد برای دانش آموزان و فارغ التحصیلان هر نظام آموزشی و در برخی نظام آموزشی در هر مقطع آموزشی متفاوت است. کد دانش آموزی در بالای کارنامه دیپلم و پیش دانشگاهی درج شده است که از طریق آن می توانید کد را در فرم ثبت‌نام وارد کنید.

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

کد دانش آموزی پیش دانشگاهی: کد دانش آموزی پیش دانشگاه مربوطه فارغ التحصیلان نظام آموزشی سالی-واحدی یا ترمی-واحدی می باشد. کد دانش آموزی پیش دانشگاهی معمولا با کد دانش آموزی دیپلم متفاوت می باشد. این کد نیز همانند کد دیپلم در بالای کارنامه درج شده است.

 

کدهای لازم برای ثبت نام کنکور | کد نظام وظیفه

کد نظام وظیفه از دیگر کدهای لازم برای ثبت نام کنکور است. داوطلبان آقا جهت ادامه تحصیل در دانشگاه باید وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نمایند. در دفترچه راهنما ثبت نام جدول کدهای نظام وظیفه درج شده است. 

داوطلبان طبق این جدول باید بادی وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نمایند و در فرم ثبت‌نام وارد نمایند. برای راحتی شما داوطلبان گرامی در ادامه به بررسی و شرح کدها پرداخته ایم.

کد 1: داشتن كارت پايان خدمت هوشمند

کد 2: داشتن كارت معافيت دائم هوشمند (كفالت، پزشكي، ايثارگران و …..)

کد 3: مشمولان داراي برگ معافيت موقت هولوگرام دار بدون غيبت (پزشكي، كفالت)

کد 4: داوطلبان سال آخر دوره متوسطه كه در سال تحصيلي 1402-1403 معافيت تحصيلي دانش آموزي دريافت کرده اند و تا تاريخ 1403/6/31 در سنوات مجاز تحصيلي (حداكثر تا 20 سال تمام) فارغ التحصيل خواهند شد.

کد 5: دانش آموزانی که (قبل از 18سال تمام) موفق به اخذ مدرک نظام جدید خود به شرط نداشتن غیبت خواهند شد.

کد 6: سربازان در حال خدمت بدون غيبت اوليه دارای مدرک پيش دانشگاهي و يا ديپلم نظام آموزشی جديد 6-3-3 حضوري و پيوسته  به شرط اینکه متقاضی شرکت در مقاطع كارشناسی و بالاتر پذيرفته باشند.

کد 7: کارکنان وظیفه ای که دوره خدمت آنان تا تاریخ 1403/6/31 به پایان خواهد رسید.

کد 8: کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت نامه برای ادامه تحصیل

کد 9: دانشجویان انصرافی که در سنوات اولیه تحیل خود انصراف دادند و از بازه زمانی انصراف آنها تا زمان قبولی در دانشگاه جدید بیشتر از یکسال سپری نشده باشد.

کد 10:فارغ التحصیلان مقطع کاردانی فقط می توانند در رشته های مقطع کارشناسی پیوسته ثبت نام نمایند که برابر اعلام وزارتخانه های علوم و بهداشت، آن رشته (رشته مقطع کاردانی)، مقطع کارشناسی ناپیوسته بالاتر ندارد.

 

کدهای لازم برای ثبت نام کنکور | کد سهمیه ایثارگران

از دیگر کدهای لازم برای ثبت نام کنکور کد سهمیه ایثارگری می باشد. متقاضیانی که دارای سهمیه ایثارگری هستند، می توانند با دریافت کد پیگیری 12 رقمی از ارگان مربوطه و درج در فرم ثبت نام سهمیه را اعمال کنند.

داوطلبان برای دریافت کد ایثارگری سپاه باید به سایت isaar.ir و دریافت کد سهمیه ارتش به سایت aja.ir مراجعه نموده و آن را دریافت نمایید. دارندگان سهمیه ارگان های دیگر می توانند با مراجعه حضوری به ارگان مورد نظر نسبت به دریافت کد پیگیری خود اقدام کنند.

 

کد اتباع خارجی

کد 13 یکی از کدهای لازم برای ثبت نام کنکور داوطلبان غیر ایرانی می باشد. داوطلبان اتباع خارجی برای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری باید کد 13 رقمی خود را دریافت نمایند. داوطلبان اتباع با در دست داشتن کد 13 رقمی اتباع خود می توانند نسبت به ثبت نام خو اقدام نمایند. 

 

 کد منطقه و کد ناحیه اخد دیپلم

این کد از مهمترین کدهای لازم برای ثبت نام کنکور است که مشخص می کند که داوطلب سه سال پایانی تحصیلی خود را در چه ناحیه ای گذرانده است .

داوطلبان می توانند برای اطلاع با دردست داشتن دیپلم خود آن را درج نمایند، این کد یک کد 4 رقمی است که در بالای کارنامه دانش آموزان نظام جدید یا برگه فارغ التحصیلی درج می شود. که نشان دهنده ناحیه اخذ دیپلم است. 

داوطلبان در هنگام ثبت نام علاوه بر درج کد ناحیه اخذ دیپلم می بایست کد ناحیه ای که دو مقطع قبلی خود را در آن ناحیه گذرانده اند لحاظ کنند  تا بتوان سهمیه مناطق داوطلب با توجه به منطقه محل تحصیل مشخص نمود.

 

کدهای لازم برای ثبت نام کنکور | کد بخش محل تولد

داوطلبان این کد را براساس شهرستان و بخش محل تولد خود باید به صورت صحیح از طریق اطلاعات محل تولد خود که در شناسنامه درج شده وارد نمایند.

این کد 4 رقمی است که که برای هر یک از شهرستان ها و بخش های ان متفاوت است، داوطلبان می توانند با مراجعه به دفترچه راهنمای ثبت نام و قسمت جدول کد بخش محل تولد اطلاعات این بخش را در فرم ثبت نام لحاظ نمایند. 

 

کد عنوان دیپلم و پیش دانشگاهی

یکی از کدهای لازم برای ثبت نام کنکور جهت درج عنوان رشته تحصیلی داوطلبان کد عنوان دیپلم است که مشخص می کند داوطلب در چه رشته تحصیل کرده است .

داوطلبان برای درج اطلاعات رشته تحصیلی خود مبایست از کد های ارائه شده در جدول زیر استفاده نمایند.

ردیف نام دیپلم
10 ریاضی و فیزیک
11 علوم تجربی
12 ادبیات و علوم انسانی
13 دارندگان مدرک كاردانی و يا پيش دانشگاهی كه نوع ديپلم آن ها فنی و حرفه ای و يا كاردانش
15 بهياری
16 ماشين آلات كشاورزی
17 مديريت روستايی و كشاورزی – صنايع غذايی كشاورزی و كشاورزی عمومی
18 علوم و معارف اسلامی
20 ساير ديپلم ها
21 ديپلم فنی و حرفه ای نظام آموزشی 6-3-3
22 ديپلم كار و دانش نظام آموزشی 6-3-3
23 سطح يک حوزه

 

کد استان و بخش تعیین حوزه امتحان

یکی دیگر از کدهای لازم برای ثبت نام کنکور سراسری کد استان و بخش می باشد. این کد به منظور تعیین حوزه امتحانی داوطلبان در هنگام برگزاری ازمون سراسری است.داوطلبان می بایست به منظور سهولت در رفت و آمد خود حوزه امتحانی خود را در نزدیک ترین جای ممکن لحاظ نمایند زیرا حوزه امتحانی داوطلب براساس کد اعلام شده مشخص خواهد شد.

کد استان و بخش را می توان با مراجعه با دفترچه راهنمای ثبت نام و یا قسمت جستجوی سامانه سنجش در بازه زمانی ثبت نام درج نمود.

در صورتی که دوطلبان کد استان و بخش مورد نظر استان خورد را به صورت نادرست وارد نمودند می توانند در بازه زمانی ثبت نام این کد را ویرایش نمایید زیرا بع از گذشت بازه زمانی ثبت نام هیچگونه ویرایشی برای تغییر حوزه امکان پذیر نمی باشد. 

 

مشاوره کدهای لازم برای ثبت نام کنکور

داوطلبانی متقاضی ثبت نام در سازمان سنجش هستند می توانند با دردست داشتن اطلاعات اولیه ثبت نام و همچنین کد های مورد نیاز در فرم ثبت نام نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. داوطلبان باید در هر بخش ثبت نام کد های خود را به صورت صحیح وار نمایند تا ثبت نام خود را با موفقعیت تکمیل نمایند.

داوطلبان گرامی چنانچه قصد شرکت در کنکور سرسری 1403 را دارند، می توانید برای کسب اطلاعات از کد های ثبت نام و هرگونه مشوره در خصوص کنکور سراسری  از مشاوران تحصیلی کمک گرفته و پاسخ خود را دریافت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کدهای لازم برای ثبت نام کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. کدهای لازم برای ثبت نام کنکور چیست؟ 

    کد نظام وظیفه ، کد ایثارگری ، کد منطقه ، کد سوابق تحصیلی و …. برای ثبت نام کنکور سراسری نیاز هستند.

  2. چگونه از کدهای لازم برای ثبت نام کنکور اطلاعات کسب کنیم؟

    با مطالعه مقاله تمام اطلاعات لازم در دسترس قرار گرفته است.

  3. از کجا می توان کد های مورد نیاز را پیدا کرد؟

    از طریق دفترچه راهنما ثبت نام کنکور سراسری کدهای لازم را می توانید دریافت کنید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره