تیزهوشان و نمونه دولتیمدارس

ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

کانال تلگرام تحصیلی     

ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ اقدامی است که از چند سال پیش مطرح شده است و به نظر می‌رسد که قرار است در سال ۱۴۰۳ به اجرا در بیاید. دانش آموزان برای شرکت در دو آزمون دچار استرس بسیار زیادی می‌شوند و ادغام این دو آزمون باعث می‌شود که برنامه یکپارچه ای طراحی کرده و بر این اساس با استرس کمتر شروع به آمادگی نمایند. در این مطلب به بررسی کامل ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

هرساله دانش آموزان بسیار زیادی تصمیم می گیرند که به تحصیل در مدارس تیزوهوشان و نمونه دولتی بپردازند چراکه سطح علمی این مدارس بالاتر از دیگر مدرسه ها می‌باشد. در مدارس نمونه دولتی و تیزوهوشان قدرت تفکر و استعداد دانش آموزان مورد توجه قرار می‌گیرد و بیشترین استفاده از آن ها در جهت پیشرفت دانش آموز می‌شود.

با توجه به سطح علمی این مدارس، بسیاری از والدین و دانش آموزان تصمیم می‌گیرند که در این مدارس به تحصیل بپردازند اما مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی آزمون ورودی دارند که دانش آموزان باید در آن شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایند. دانش آموزان برای قبولی باید روش های صحیح مطالعه را یادگرفته و با برنامه ریزی صحیح به سمت موفقیت حرکت کنند.

 

 

قانون ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی

چندین سال است که آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی به صورت مجزا از هم برگزار می‌شوند و سوالات هر دو آزمون کاملا متفاوت از یکدیگر هستند. از سال ۹۷ اخباری مبنی بر ادغام آزمون تیزوهشان و نمونه دولتی منتشر شد. هدف از ادغام این دو آزمون این بود که دانش آموزان استرس زیادی برای آمادگی در آزمون متحمل نشوند و تنها یک آزمون جامع برای هر دو مدرسه بدهند.

طبق اطلاعیه ها بالاخره این تصمیم در سال ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد و دانش آموزان می‌توانند با شرکت در یک آزمون شانس قبولی خود در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی را به صورت همزمان بسنجد.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است که مصرف کاغذ در آموزش و پرورش بسیار بالاست به طوری که در حدود دو پنجم کاغذ کشور را مصرف می‌کند. کاهش مصرف کاغذ نیز از دیگر اهداف آموزش و پرورش برای ادغام این دو آزمون می‌باشد. 

هر ساله در حدود ۳۵۰ هزار نفر در آزمون نمونه دولتی و ۲۵۰ هزار نفر در آزمون تیزهوشان شرکت می‌کنند و از این تعداد تنها ۵۰ هزار و ۱۵ هزار نفر به ترتیب در آزمون های فوق پذیرفته می‌شوند. این آمارها نشان می‌دهد که رقابت بسیار تنگاتنگ است و در نتیجه ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی، استرس داوطلبان تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا می‌کند.

احتمالا پس از ادغام این دو آزمون منابع نیز به صورت یکسان در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت. پس از شرکت در آزمون در حدود یک تا یک و ماه نیم بعد، نتایج نیز منتشر شده و داوطلبان می‌توانند برای مشاهده آن ها به صورت اینترنتی اقدام نمایند.

ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی

 

تفاوت مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان

ممکن این سوال برای برخی به وجود بیاید که مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی چه فرقی با یکدیگر دارند. باید گفت که مدارس تیزوهوشان سطح علمی بالاتری نسبت به مدارس نمونه دولتی دارند و در نتیجه با معیارهای سخت گیرانه تری نیز دانش آموز پذیرش می‌کنند.

در این سال ها شرط معدل آزمون نمونه دولتی ۱۷ و آزمون تیزهوشان نمونه ۱۹ بود. در نتیجه انتظار می‌رود که دانش آموزان مدارس تیزوهوشان نیز دانش آموزای با ضرایب هوشی بالاتر باشند. به محض انتشار اخبار دقیق در مورد  ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی این مطلب بروزسانی خواهد شد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان

دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان را دارند، صرف نظر از ادغام دو آزمون باید به خوبی برای شرکت در آن آماده شوند چراکه در هر حال آزمون این مدارس سطح بالایی دارد و تنها دانش آموزان برتر موفق به قبولی می‌شوند.

چنانچه هرگونه ابهام و یا سوالی در زمینه ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی برای تان وجود دارد و یا قصد آمادگی برای آزمون را دارید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی حقیقت دارد؟

    طبق اطلاعیه ها ممکن است این دو آزمون در سال ۱۴۰۳ با یکدیگر ادغام بشوند.

  2. برای ثبت نام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی در سال جدید باید دوبار اقدام به ثبت نام کرد؟

    خیر گفته شده است که در سال جدید ثبت نام این دو آزمون ادغام شده و دانش آموزان باید تنها یکبار اقدام به نام نویسی کنند. 

  3. در صورت ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی سوالات نیز یکسان خواهند شد؟

    در این مورد هنوز اطلاعیه ای منتشر نشده است. به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت.  

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره