دکتریثبت نام آزمون دکتری

فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ به داوطلبان کمک می‌کند تا بتوانند با سهولت بیشتری، ثبت نام خود را در سایت انجام دهند. در انتهای دفترچه ثبت نام یک فرم با عنوان پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D) قرار دارد. داوطلبان می‌توانند پیش از اقدام به ثبت نام اینترنتی در سایت سازمان سنجش، یکبار این فرم را تکمیل کنند و از آنچه که قرار است در این فرم وارد کنند اطلاع یابند. در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون بندهای فرم پیش نویس ثبت نام دکتری 1403 و نحوه تکمیل آن می‌پردازیم.

 

فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

لازمه شرکت در آزمون دکتری و ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد و ادامه تحصیل در مقطع دکتری، شرکت در آزمون دکتری است. این آزمون توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود. داوطلبانی که قصد ثبت نام در آزمون دکتری را دارند. باید نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ در سایت سازمان سنجش ” sanjesh.org ” در زمان ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ اقدام کنند.

بهتر است داوطلبان پیش از ثبت نام قطعی در سایت مربوطه، از فرم پیش نویس ثبت نام آزمون دکتری موجود در انتهای دفترچه ثبت نام پرینت بگیرند. به منظور جلوگیری از بروز خطا و اشتباه، ابتدا با طیف خاطر و دقت بالا آن را تکمیل کنند و سپس وارد سایت نمایند. چرا که در صورت وجود اشتباه، امکان ویرایش وجود نخواهد داشت.

بخوانید: راهنما جامع ثبت نام دکتری

 

دانلود فرم ثبت نام آزمون دکتری 1403

دفترچه راهنما معمولا یک هفته پیش از شروع ثبت‌نام این آزمون از طریق سایت سنجش آموزش کشور به نشانی ” sanjesh.org ” منتشر می‌شود. تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دکتری Ph.D منتشر نگردیده است. اما به محض دریافت اخبار جدید، این مطلب نیز بروزرسانی خواهد شد.

در تصویر زیر، فرم ثبت نام آزمون دکتری 1403 نیمه متمرکز ورودی دکتری Ph.D را مشاهده می‌کنید. این فرم طبق تصویر زیر دارای 38 بند می‌باشد که بایستی داوطلبان به دقت آنها را تکمیل نمایند.

فرم ثبت نام آزمون دکتری

 

بندهای فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

در پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون ورودی نیمه متمرکز دوره دکتری تخصصی (Ph.D) داوطلبان می‌توانند اطلاعات خود را وارد کنند. تکمیل فرم پیش نویس در زمان نام نویسی اینترنتی داوطلبان باعث می‌شود در سایت سازمان سنجش استرس نداشته باشند. تمامی 38 بند فرم ثبت نام آزمون دکتری 1403 را در ادامه شرح داده ایم.

 

اطلاعات شخصی

از بند اول تا نهم فرم ثبت نام آزمون دکتری داوطلبان باید با وارد کردن دستی نام خانوادگی، نام، نام پدر، شماره شناسنامه، سری و سریال شناسنامه، تاریخ تولد، کد ملی این بخش را تکمیل کنند. داوطلبان توجه داشته باشند اطلاعات شخصی خود را مطابق شناسنامه خود وارد کنند.

همینطور جنسیت خود را از بین دو گزینه زن و مرد و دین خود را از بین گزینه های اسلام، مسیحی، کلیمی و زرتشتی انتخاب و تیک آن را فعال نمایند.

فرم ثبت نام آزمون دکتری

 

فرم ثبت نام آزمون دکتری 1403 | سهمیه داوطلب

هر داوطلبی که در آزمون دکتری شرکت می‌کند، دارای یک سهمیه ای می‌باشد که باید در بند دهم فرم ثبت نام آزمون دکتری، سهیمه ای که از آن استفاده می‌کند را تعیین کند. چنانچه داوطلبی هیچ کدام از سهمیه های خاص خانواده شهدا، ایثارگران، جانبازان و رزمندگان را نداشته باشد بایستی گزینه آزاد را انتخاب نماید.

در بند 11 نیز داوطلبان با سهمیه رزمندگان، باید مدت حضور داوطلبانه در جبهه را به ماه وارد کنند. در بند 12 نیز باید داوطلبانی که از سهمیه های گفته شده استفاده می‌کنند. کد پیگیری 12 رقمی کارت ایثارگری را وارد کنند.

فرم ثبت نام آزمون دکتری

 

اطلاعات مربوط به محل تولد و اتباع خارجی

در این قسمت داوطلبان بایستی ابتدا در بند 13، محل تولد خود را و در بند 14 محل صدور شناسنامه خود را وارد کنند.

داوطلبان آقا در بند 15 فرم ثبت نام آزمون دکتری با توجه به جدول نظام وظیفه وضعیت خدمت سربازی خود، کد نظام وظیفه را وارد کنند.

داوطلبانی که جزو اتباع خارجی هستند ابتدا باید کشور خود را از بین گزینه های افغانستان، پاکستان، ترکیه، عراق، لبنان، هند و یا سایر کشور ها انتخاب کرده و کد پیگیری 12 رقمی مربوط به اتباع خارجی را در کادر مربوطه مطابق تصویر زیر وارد کند.

فرم ثبت نام آزمون دکتری

 

فرم ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ | داوطلبان با معلولیت

در این قسمت و در بند 17 داوطلبانی که دارای معلولیت هستند بایستی نوع معلولیت خود را از بین گزینه های نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا و جسمی حرکتی انتخاب کنند.

در بخش بعدی نیز برای داوطلبانی که دارای معلولیت می‌باشد، امکان انتخاب گزینه‌های با توجه به نوع و میزان معلولیت برای شرکت در جلسه آزمون وجود دارد. پاسخگویی به سوالات ” نیاز به منشی دارم ” و ” نیاز به منشی ندارم ” قرار داده شده که داوطلبان باید یکی از آنها را انتخاب کنند.

نکته : داوطلبانی که دارای معلولیت هستند و می‌خواهند یکی از گزینه‌های معلولیت را انتخاب کنند، باید حتما در سازمان بهزیستی پرونده داشته باشند. چنانچه اقدام به تشکیل پرونده در سازمان بهزیستی نکرده اند، بایستی پیش از تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ نسبت به تشکیل پرونده خود اقدام نمایند.

 

اطلاعات مربوط به داوطلبان چپ دست

در بند 18 فرم پیش نویس دکتری 1403 داوطلبانی که چپ دست هستند می‌توانند با انتخاب گزینه چپ دست هستم، صندلی مخصوص داوطلبان چپ دست را در جلسه آزمون دریافت کنند.

 

اطلاعات مربوط به وضعیت تحصیلی و یا فارغ التحصیلی

در این قسمت از فرم ثبت نام آزمون دکتری و در بند 19 داوطلبان بایستی تعیین کنند از نظر تحصیلی در چه موقعیتی قرار دارند و از بین گزینه‌های تصویر زیر یکی از با توجه به شرایط خود انتخاب کنند.

فرم ثبت نام آزمون دکتری

 

اطلاعات مربوط به گروه امتحانی

در بند 20، داوطلب باید تعیین کند در کدام یک از گروه‌های امتحانی علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان می‌خواهد آزمون بدهد.

در بند 21 فرم ثبت نام آزمون دکتری نیز کد و نام رشته امتحانی استخراج شده از دفترچه به صورت دستی وارد کنند. بند 22 زبان خارجی رشته امتحانی خود را از بین گزینه های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، روسی و عربی انتخاب کنند.

 

اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی

در این قسمت داوطلبان بایستی در بندهای 23 تا 26 فرم ثبت نام دکتری کدرشته تحصیلی، کد موسسه، تاریخ دقیق اخذ درک و معدل مقطع کاردانی و کارشناسی و همینطور در بندهای 27 تا 30 کدرشته تحصیلی، کد موسسه، تاریخ دقیق اخذ درک و معدل مقطع کارشناسی و در بندهای 31 تا 34 کدرشته تحصیلی، کد موسسه، تاریخ دقیق اخذ درک و معدل مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی خود را که همگی مربوط به سوابق تحصیلی آن‌ها می‌باشد را وارد کنند.

فرم ثبت نام آزمون دکتری

 

بندهای 35 و 36 فرم ثبت نام آزمون دکتری مربوط به مربیان رسمی قطعی و یا رسمی آزمایشی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشد. مایل به استفاده از سهمیه مربیان در آزمون نیمه متمرکز دوره دکتری هستند. اعضای هیات علمی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی نمی‌توانند از این دو بند استفاده کنند.

 

اطلاعات مربوط به حوزه و محل سکونت و تماس

در آخر نیز داوطلب بایستی كد و نام شهرستان محل اقامت خود را در بند 40، نشانی محل اقامت خود را در بند 41، كدپستی، تلفن ثابت، تلفن همراه و آدرس پست الكترونیكی را در بندهای 41 تا 44 تکمیل نماید.

نکته: داوطلبان باید شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی را نیز وارد کنند تا آخرین مرحله آزمون اعلام نتایج دکتری، اخبار مربوطه را از طریق آن‌ها دریافت نمایند. داوطلبان توجه داشته باشند امکان ویرایش اطلاعات وارده وجود ندارد پس با دقت کافی باید فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ تکمیل شود.

 

فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ | تایید اطلاعات

در انتها و پس از تکمیل تمامی گزینه‌های فوق، داوطلبان باید تیک گزینه ” اینجانب ضمن مطالعه كلیه شرایط و ضوابط این دفترچه راهنما، با آگاهی كامل فرم تقاضانامه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ را تكمیل و تمام اطلاعات درج شده را تأیید می نمایم. ” را فعال کنند.  

 

نکات تکمیلی فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

✅ داوطلبان توجه داشته باشند بند اول مربوط به نام خانودگی داوطلب و بند دوم اسم داوطلب نوشته می شود.

✅ در تکمیل بندهای مربوط به کدملی و شماره شناسنامه و سریال نیازی به نوشتن خط تیره و ممیز و … نمی باشد.

✅ بندهای مربوط به محل اخد مدارک تحصیلی و محل تولد را باید به کد منطقه که در سایت سنجش وجود دارد را پر کنید.

✅ داوطلبان باید معدل مقاطع مختلف را به صورت دقیق و صحیح وارد کنند. در صورت اشتباه وارد کردن این معدل‌ها در صورت نیز پذیرش نیز قبولی آن ها لغو خواهد شد. پس در زمان درج معدل نهایت دقت را داشته باشید.

✅ داوطلبان دارای معلولیت باید به بهزیستی مراجعه کرده و نامه تاییدیه خود را دریافت کنند و در زمان برگزاری آزمون همراه داشته باشند.

✅ محل حوزه امتحانی یکی از مواردی می باشد که امکان تغییر پس از پایان مهلت ثبت نام وجود ندارد. داوطلبان در زمان انتخاب محل حتما به این نکته غیر قابل تغییر بودن حوزه امتحانی توجه داشته باشند.

✅ شماره تلفن همراه متقاضی قابل تغییر نمی باشد. در صورت ارسال پیامک از سوی سازمان سنجش در صورت اشتباه بودن این شماره تمامی عواقب متوجه شخص داوطلب می باشد. 

 

ویرایش فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

توصیه می‌شود که داوطلبان قبل از تکمیل فرم اصلی ثبت نام، فرم پیش نویس را تکمیل کنند تا از بروز خطا پیشگیری شود. اما در صورت خطا نیز این امکان را دارید که در بازه های زمانی مشخص وارد سایت سنجش شده و برخی از اطلاعات فرم ثبت نام را ویرایش نمایید. 

باید توجه داشته باشید که ویراش فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد دفعات محدودی دارد و پس از چند بار ویرایش و ثبت آن دیگر امکان ویرایش را نخواهید داشت. پس در هنگام اصلاح اطلاعات دقت کافی داشته باشید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره ثبت نام آزمون دکترا ۱۴۰۳

در این مقاله به بررسی فرم ثبت نام آزمون دکتری پرداختیم. داوطلبان باید توجه داشته باشند در صورت مغایرت هر کدام از یک از بندهای موجود در این فرم ممکن است حتی در صورت قبولی و دعوت به مصاحبه پذیرش لغو خواهد شد. 

پیشنهاد می کنیم که داوطلبان حتما پیش از تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری در سایت سنجش، ابتدا فرم پیش نویس که در انتهای دفترچه راهنما می باشد را به صورت دستی پر کنند و پس از به تکمیل فرم اصلی بپردازند. البته شما می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید تا کارشناسان این مجموعه شما را در این راه یاری دهند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فرم ثبت نام دکتری 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ را از کجا می تواند دانلود کرد؟

    فرم پیش نویس در انتهای دفترچه راهنما می باشد و داوطلبان می توانند آن را پرینت بگیرند.

  2. تکمیل فرم پیش نویس چه کمکی به داوطلبان می کند؟

    با تکمیل فرم پیش نویس امکان اشتباه به حداقل می رسد.

  3. آیا تکمیل فرم پیش نویس ضروری است؟

    خیر داوطلبان می‌توانند برای کسب اطلاع بیشتر و سهولت در تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی این فرم را تکمیل نمایند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره