دکتریثبت نام آزمون دکتری

نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ چگونه می باشد؟ آزمون دکتری برای تمام متقاضیان دانشگاه‌های سراسری اعم از روزانه و غیر روزانه و دانشگاه آزاد به طور مشترک اجرا می‌شود. متقاضیان در بازه زمانی که از طرف سازمان سنجش مشخص می‌شود، می‌توانند اقدام به ثبت نام در آزمون دکتری کنند. از مرحله ثبت نام در آزمون دکتری تا رسیدن به پذیرش نهایی این مقطع تحصیلی، شامل فرایندی است که گذر از هر مرحله از آن برای تمام داوطلبان ضروری است. در این مقاله راهنما مراحل و نحوه ثبت نام آزمون دکتری شرح داده شده است. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ به طور معمول هرسال در آبان ماه انجام می‌گیرد. متقاضیان درنظر داشته باشند که آزمون دکتری سراسری و آزاد به صورت ادغام شده و مشترک برگزار می‌شود. بدین ترتیب با ثبت نام و شرکت در یک آزمون واحد، می‌توان شانس خود برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های سراسری و آزاد را امتحان کرد.

لازم به ذکر است که تمام اقدامات مربوط به نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ و اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری به صورت مشترک از طریق سایت ثبت نام دکتری انجام می‌گیرد. اما از مرحله انتخاب رشته به بعد، دانشگاه‌های سراسری و آزاد مسیری جداگانه پیش روی داوطلب خواهند گذاشت.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دکتری

 

مراحل ثبت نام آزمون دکتری 1403 

ثبت نام آزمون دکتری به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش به آدرس sanjesh.org انجام می‌گیرد. متقاضیان با طی چند مرحله قادر خواهد بود تا ثبت نام خود را تکمیل کرده و منتظر برگزاری آزمون دکتری باشند. در ادامه نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ به تفکیک مراحل شرح داده شده است.

✅دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام 

✅مراجعه به سایت سازمان سنجش sanjesh.org

✅خرید کارت اعتباری

✅تکمیل فرم ثبت نام 

✅دریافت کد رهگیری ثبت نام 

 

خرید کارت اعتباری 

ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری همانند سایر آزمون‌های سراسری، نیاز به پرداخت هزینه از طرف متقاضی دارد. هزینه ثبت نام دکتری از طریق خرید کارت اعتباری از سایت سازمان سنجش پرداخت می‌شود. نحوه ثبت نام آزمون دکتری و خرید کارت اعتباری آزمون دکتری 1403 به شرح زیر است.

1️⃣ به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری

 

2️⃣ گزینه “دکتری تخصصی” را انتخاب نمایید. 

نحوه ثبت نام آزمون دکتری

 

3️⃣از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام” کلیک کنید. 

نحوه ثبت نام آزمون دکتری

 

4️⃣لینک فعال “سیستم خرید کارت و ثبت نام آزمون دکتری نیمه متمرکز phd سال ۱۴۰۳” را انتخاب نمایید.

5️⃣گزینه ” سریال ثبت نام آزمون دکتری 1403 ”  را انتخاب کرده و بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کنند.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری

 

6️⃣ در این مرحله از نحوه ثبت نام آزمون دکتری فرم زیر را با استفاده از اطلاعات خواسته شده تکمیل کرده و جهت ورود به درگاه بانکی گزینه ” تایید و ادامه ” را انتخاب کنید.

خرید کارت اعتباری دکتری

 

7️⃣اطلاعات نمایش داده شده را تایید کرده و تیک عبارت ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” را فعال کنید و در پایان گزینه ” ادامه روند پرداخت ” را انتخاب نمایید.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری

 

8️⃣اطلاعات کارت بانکی خود را در فرم پیش رو و  وارد کرده و گزینه ” پرداخت ” را انتخاب کنید. 

نحوه ثبت نام آزمون دکتری

 

9️⃣سریال 12 رقمی را دریافت کرده و  از آن جهت انجام ادامه فرایند نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1403 استفاده کنید.

شماره سریال

 

راهنما ثبت نام دکتری ۱۴۰۳

فرم ثبت نام آزمون دکتری به شکل اینترنتی و مطابق با مدارک فردی و تحصیلی داوطلب تکمیل می‌شود. علاوه بر این، اطلاعات مربوط به مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داوطلب نیز در این فرم مورد نیاز خواهد بود. فرایند دسترسی و نحوه تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ به شرح زیر است.

1️⃣به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و وارد بخش ” دکتری تخصصی ” شوید.

 

2️⃣از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

 

3️⃣لینک ” ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دوره دکتری (Ph.D) سال 1402 ” را انتخاب نمایید.

4️⃣موارد ارائه شده در این مرحله از نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ را مطالعه کرده و گزینه ” تایید و ادامه – گام بعدی” را انتخاب نمایید.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری

 

5️⃣سریال 12 رقمی کارت اعتباری را درج کرده و روی گزینه ” تایید ” کلیک کنید. 

نحوه ثبت نام آزمون دکتری

 

6️⃣فایل اسکن شده عکس داوطلبی بر اساس استانداردهای ذکر شده را بارگزاری کرده و سپس با استفاده از انتخاب گزینه ” تایید و ادامه ” وارد مرحله بعد شوید. 

نحوه ثبت نام آزمون دکتری

 

نحوه تکمیل فرم ثبت نام آزمون دکتری 1403 

پیش از تکمیل فرم ثبت نام، دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری را به دقت مورد مطالعه قرار دهید؛ درصورتی که در مسیر نحوه ثبت نام آزمون دکتری با سوالی روبرو شدید می‌توانید با مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در این مورد مشورت کنید.

بند ۱ تا ۲۶

✅اولین قسمت مربوط به اطلاعات شناسنامه ای داوطلبان است. برای ورود این اطلاعات نهایت دقت را به کار ببندید و حتما اطلاعات را از روی شناسنامه وارد کنید.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری

 

✅داوطلبان دین خود را دراین مرحله انتخاب می‌کنند. داوطلبانی که دارای سهمیه هستند می‌توانند در این قسمت از نحوه ثبت نام آزمون دکتری وضعیت خود را مشخص نمایند.

 

✅این بخش مربوط به کدمحل تولد، کد صدور محل شناسنامه، کد وضعیت نظام وظیفه و اطلاعات مربوط به اتباع خارجی است. داوطلبانی که دارای معلولیت هستند یا چپ دست می‌باشند باید در این مرحله وضعیت خود را مشخص کنند. 

نحوه ثبت نام آزمون دکتری

 

✅داوطلبان باید در این قسمت از نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1403، وضعیت تحصیلی یا فارغ التحصیلی خود را مشخص کنند.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری

 

✅داوطلبان باید گروه امتحانی موردنظر خود را در این مرحله انتخاب می‌کنند. همچنین کد مجموعه امتحانی و زبان مجموعه امتحانی خود را انتخاب نمایند. کدهای امتحانی در صفحات 29 الی 69 دفترچه راهنمای ثبت نام قابل دسترسی است.

 

✅در این مرحله از نحوه ثبت نام آزمون دکتری، داوطلبانی که دارای مدرک کاردانی هستند باید اطلاعات مربوط به این مقطع را وارد نمایند.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری

 

بند ۲۷ تا ۴۴

✅در این مرحله متقاضیان اطلاعات مربوط به مقطع قبلی کارشناسی خود را وارد می‌کنند. رشته تحصیلی، زمان، تاریخ دقیق اخذ مدرک و موسسه فارغ التحصیلی داوطلبان در این مرحله باید وارد شود.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری

 

✅در این مرحله متقاضیان اطلاعات مربوط به مقطع قبلی خود، کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی را وارد می‌کنند. رشته تحصیلی، زمان، تاریخ دقیق اخذ مدرک و موسسه فارغ التحصیلی داوطلبان باید وارد شود.

 

✅داوطلبان در این مرحله اطلاعات مربوط به وضعیت اشتغال خود را تکمیل می‌کنند. داوطلبانی که دارای سهمیه مربیان هستند باید ردیف 35 را انتخاب کنند. سایر داوطلبان نیز می‌توانند در ردیف‌های 36 تا 38 وضعیت اشتغال خود را در این فرم وارد نمایند.

نحوه ثبت نام آزمون دکتری

 

✅در این مرحله باید شماره تلفن همراه، تلفن ثابت، آدرس و کدپستی خود را دقیق وارد نمایند. همچنین ردیف شماره 40 که مربوط به شهرستان محل اقامت جهت تعیین حوزه امتحانی داوطلب خواهد بود. کد شهرستان به چند طریق قابل دستیابی است. از صفحات 27 و 28 دفترچه می توانید کد ها را استخراج کنید. 

 

✅در نهایت باید شماره پرونده ۶ رقمی و کد پیگیری ثبت‌نام ۱۶ رقمی که به منزله اتمام فرآیند ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۲ می‌باشد را دریافت کنید و آن را تا زمان انتخاب رشته و اعلام نتایج نگه دارید.

 

فرم پیش نویس ثبت نام آزمون دکتری

در انتهای دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دکتری سال ۱۴۰۳، یک فرم پیش نویس ارائه شده است و داوطلبان می‌توانند آن را مطالعه و تکمیل نمایند. کامل کردن این فرم الزامی نیست اما از این طریق داوطلبان می‌توانند از اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام مطلع شده با تکمیل آن احتمال بروز خطا در فرم ثبت نام اصلی را کاهش دهند. تکمیل این فرم اطلاع شما از نحوه ثبت نام آزمون دکتری را بالا برده و  سرعت عمل شما را نیز در هنگام ثبت نام افزایش می‌دهد و استرس تان کاهش پیدا خواهد کرد. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره آزمون دکتری ۱۴۰۳

نکته حائز اهمیت درمورد فرم ثبت‌نام این است که نیازی به تکمیل همه قسمت ها نیست، اما باکس هایی که با علامت ستاره مشخص شده اند حتما باید تکمیل شوند. ثبت نام آزمون قابل تمدید و ویرایش است اما توصیه ما به شما این است ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنید و نهایت دقت را در تکمیل فرم به کار ببرید. برای اطلاع از نحوه ویرایش ثبت نام آزمون دکتری 1402 کلیک کنید.

داوطلبان باید درنظر داشته باشند که شرکت در آزمون دکتری و کسب رتبه در آن، تنها مسیر رسیدن به پذیرش مقطع دکتری نیست. در مقطع دکتری برای پذیرش نهایی، مصاحبه‌ای به عمل می‌آید که حضور داوطلب در این مصاحبه ضروری است. سنجش داوطلبان برای مقطع دکتری تخصصی طبق معیارهای زیر انجام می‌شود.

دوره آموزشی – پژوهشی پژوهش محور
آزمون متمرکز دکتری 50% 30%
سوابق آموزشی و پژوهشی 20% 20%
مصاحبه علمی 30% 30%
تهیه طرح واره 20%

نتیجه نهایی آزمون دکتری، از تطبیق آزمون و مصاحبه بدست می‌آید. داوطلبانی که مرحله مصاحبه را با موفقیت پشت سر بگذارند، می توانند برای تحصیل در این مقاطع وارد دانشگاه شوند. موفقیت در مصاحبه علاوه بر روزمه قوی نیازمند ارائه مناسب در جلسه است. مشاورین مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو برای کسب بهترین نتیجه در این راه کنار داوطلبین هستند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام آزمون دکتری 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. نحوه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ به چه صورت می باشد؟

    در متن مقاله نحوه ثبت‌نام و نام نویسی به صورت گام به گام تصویری شرح داده ایم.

  2. مدارک لازم برای ثبت‌نام چه مدارکی می باشد؟

    داوطلبان باید مدارک هویتی و تحصیلی خود را زمان نام نویسی وارد کنند.

  3. آیا سیستم، تاییدیه ثبت‌نام را در اختیار داوطلب قرار خواهد داد؟

    بله پس از انجام فرآیند نام نویس سیستم یک شماره پرونده و کد رهگیری را در اختیار داوطلبان قرار خواهد داد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره