دکتریثبت نام آزمون دکتری

هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ هر ساله در زمان ثبت‌نام اعلام می شود. تمامی داوطلبان واجد شرایط که مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری می‌باشند. برای ورود به دانشگاه‌های دولتی و آزاد در تمامی رشته‌ها، در آزمونی که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، شرکت کنند. شرکت در آزمون دکتری برای داوطلبان هزینه‌ای در بردارد که در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون میزان و نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری 1403 می‌پردازیم.

 

هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

داوطلبان برای شرکت در آزمون و تکمیل فرم ثبت نام دکتری باید کارت ثبت‌نام را خریداری کنند و هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ را پرداخت نمایند. متقاضیان با خرید کارت اعتباری و دریافت شماره سریال 12 رقمی درسایت سنجش می‌توانند فرآیند نام نویسی خود را آغاز کنند. 

هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ مبلغ 600 هزار تومان می باشد.

داوطلبان پیش از پرداخت هزینه باید دفترچه راهنما ثبت‌نام را دانلود کرده و تمامی قوانین و شرایط لازم را مطالعه و در صورت واجد الشرایط بودن نام نویسی کنند. از این رو در مرکز مشاوره دانتل کو تمامی شرایط لازمی که داوطلب جهت شرکت در آزمون باید دارا باشد را گردآوری کرده‌ایم. برای مطالعه و آگاهی از این شرایط می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید (بر روی لینک زیر کلیک کنید)

داوطلبان توجه داشته باشند که برای انتخاب رشته در هر یک از دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و همینطور دانشگاه آزاد فقط یکبار در زمان ثبت نام باید مبلغ را پرداخت کنند و هرکدام بصورت مجزا هزینه‌ای در بر نخواهد داشت. چنانچه متقاضی شرکت در این آزمون هستید، پیشنهاد می کنیم حتما پیش از نام نویسی مقاله زیر را مطالعه نمایید. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از هزینه ثبت نام آزمون دکتری در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

میزان هزینه ثبت نام آزمون دکتری 1403

تمامی داوطلبان برای شرکت در یک کد رشته امتحانی بایستی پیش از تکمیل فرم ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ با پرداخت هزینه ثبت نام دکتری 1403 نسبت به دریافت کارت اعتباری اقدام کنند. سازمان سنجش آموزش کشور، هرسال پیش از شروع زمان مقرر ثبت نام کنکور دکتری، میزان هزینه خرید کارت اعتباری 1403 را اعلام می‌کند،

در سال جاری هزینه ثبت نام آزمون دکتری مبلغ 600 هزار تومان تعیین شد و داوطلبان با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org می توانستند کارت اعتباری را خریداری کنند.

مبلغ پرداختی جهت شرکت و حضور در آزمون و خدمات پیام کوتاه می باشد که اطلاعات لازم نظیر شماره پرونده ۷ رقمی و کدرهگیری ثبت نام که به منزله اتمام فرآیند ثبت‌نام و شرکت در آزمون می باشد را از این طریق از سوی سازمان سنجش برای داوطلب ارسال می شود. 

بخوانید: راهنما ثبت نام آزمون دکتری

 

هزینه ثبت نام داوطلبان جامانده

سازمان سنجش معمولا برای آن دسته از داوطلبانی که در مهلت تعیین شده ثبت‌نام نکرده و جامانده‌اند مهلت مجددی را اعلام خواهد کرد. این دسته از داوطلبان چنانچه مایل به نام نویسی می باشند، بدلیل تاخیر در نام نویسی باید هزینه‌ای مازاد را برای پرداخت و خرید کارت اعتباری شرکت در آزمون را پرداخت کنند. در سال گذشته هزینه خرید کارت جاماندگان دو برابر تعرفه اولیه بود.

تاکنون هزینه ثبت نام جاماندگان آزمون دکتری ۱۴۰۳ اعلام نشده است. به محض اعلام در این بخش از مقاله بروزرسانی خواهد شد.

 

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

پرداخت هزینه و در پی آن تهیه کارت اعتباری از طریق سایت سازمان سنجش ” sanjesh.org ” قابل انجام است. راهنما تصویری گام به گام نحوه پرداخت هزینه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ را در ادامه شرح داده ایم.

1️⃣ به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

هزینه ثبت نام آزمون دکتری

2️⃣ گزینه “دکتری تخصصی” را انتخاب نمایید. 

هزینه ثبت نام آزمون دکتری

3️⃣از منوی سمت راست بر روی گزینه ثبت نام” کلیک کنید. 

هزینه ثبت نام آزمون دکتری

4️⃣لینک فعال “سیستم خرید کارت و ثبت نام آزمون دکتری نیمه متمرکز phd سال ۱۴۰۳” را انتخاب نمایید.

5️⃣گزینه ” سریال ثبت نام آزمون دکتری 1403 ”  را انتخاب کرده و بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک کنند.

سریال ثبت نام آزمون دکتری

6️⃣در این قسمت از پرداخت هزینه ثبت نام آزمون دکتری صفحه ای برای داوطلب ایجاد می‌شود که بایستی اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، شماره تلفن ثابت و شماره تلفن همراه و پست الکترونیک را وارد کنند.

خرید کارت اعتباری دکتری

7️⃣در این مرحله داوطلبان پس از انتخاب گزینه ” ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام ” وارد درگاه پرداخت اینترنتی و پرداخت مبلغ ثبت نام توسط کارت بانکی عضو شبکه شتاب مبلغ را پرداخت کنند. 

شماره پیگیری پرداخت ثبت نام آزمون دکتری

8️⃣داوطلبان چنانچه تمامی مراحل گفته شده در متن فوق را به درستی انجام دهند و با موفقیت به پایان برسانند، سیستم یک کد پیگیری 12 رقمی را به آنها ارائه می‌دهد که بایستی برای تکمیل و ادامه روند ثبت نام دکترا آن را نگه دارند. برای اطلاع از دیگر مراحل ثبت نام آزمون دکتری می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

 

هزینه ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری

برخی از داوطلبان در هنگام تکمیل فرم ثبت نام خود دچار اشتباه شده و برخی از اطلاعات را به صورت نادرست در فرم ثبت می‌کنند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد درست بودن و عدم مغایرت اطلاعات ثبت نامی، داوطلبان بایستی حتما در زمان تعیین شده برای ویرایش، اطلاعات خود را اصلاح نمایند. 

اما داوطلبان باید توجه داشته باشند که برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارند و همان هزینه ثبت نام آزمون دکتری که در ابتدای ثبت نام پرداخت شد برای ویرایش اطلاعات نیز کافیست. برای ویرایش باید به سایت سنجش مراجعه کرده و از قسمت ثبت نام وارد پرتال شخصی خود شوید. 

 

مشاوره ثبت نام آزمون

آزمون دکتری به صورت یکپارچه برای تمامی دانشگاه های سراسری (روزانه، شبانه، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و پیام نور) و دانشگاه آزاد برگزار می شود و تمامی داوطلبان برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در این آزمون شرکت کنند. متقاضیان برای ثبت نام فقط یک کارت اعتباری خریداری می کنند و نیازی به هزینه ثبت نام آزمون دکتری 1403 جداگانه‌ای نمی باشد. 

آن دسته از داوطلبانی که در زمان تکمیل فرم ثبت‌نام اطلاعات اشتباهی را وارد کرده‌اند و درصدد ویرایش فرم می‌باشند، نیازی به پرداخت هزینه جداگانه ندارند و از طریق سایت سنجش می توانند اطلاعات وارد شده را تصحیح کنند. برای اطلاع از نحوه ویرایش فرم می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

چناننچه هرگونه ابهام و یا سوالی در زمینه هزینه ثبت نام آزمون دکتری برای تان وجود دارد و یا در روند ثبت نام با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. هزینه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ چقدر می باشد؟

    در متن مقاله هزینه نام نویسی داوطلبان درج شده است.

  2. از چه طریقی می توان کارت اعتباری را خریداری کرد؟

    داوطلبان در مهلت ثبت نام می توانند این کارت از طریق سایت سنجش به صورت اینترنتی خریداری کنند.

  3. آیا برای ثبت‌نام آزمون دکترا دانشگاه آزاد باید هزینه جداگانه پرداخت کرد؟

    خیر آزمون به صورت یکپارچه می باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره