دکتریثبت نام آزمون دکتری

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری سراسری ۱۴۰۳ همزمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری دکتری از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود. در سال‌های اخیر با توجه به ادغام آزمون دکتری سراسری و آزاد، یک دفترچه راهنما منتشر می‌شود که شامل شرایط، سهمیه های مجاز آزمون، سرفصل های امتحانی و… می باشد. لینک دانلود دفترچه ثبت نام دکتری 1403 را در ادامه این مقاله از سایت دانتل کو قرار داده ایم.

ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ آغاز شد. لینک دانلود دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ را در ادامه مطلب قرار دادیم.

ورود مستقیم به سایت سنجش

 

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

داوطلبانی که می خواهند در آزمون دکترا نام نویسی کنند، برای اینکه از تمامی جزئیات این آزمون مطلع گردند، باید ابتدا دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ را از سایت سازمان سنجش آموزش کشور دانلود و سپس آن را مطالعه کنند تا از تمامی شرایط شرکت در آزمون دکتری مطلع شوند. همزمان با فعال شدن لینک ثبت‌نام آزمون، لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1403 فعال می گردد و متقاضیان آزمون دکترا می توانند اقدام به دریافت و مطالعه آن نمایند. 

 

دانلود دفترچه ثبت نام دکتری 1403

آزمون دکتری به صورت یکپارچه برای ورود به دانشگاه های سراسری و آزاد برگزار می شود؛ از همین رو متقاضیان تحصیل در دانشگاه های سراسری و آزاد، می توانند از طریق سایت سنجش اقدام به دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون دکتری نمایند تا ضمن اطلاع از شرایط و ضوابط شرکت در این آزمون، از مدارک مورد نیاز و نحوه ثبت نام در آن نیز مطلع شوند.

ثبت نام آزمون دکتری از تاریخ ۱۷ آبان ماه آغاز شد و داوطلبان به مدت یک هفته مهلت دارند با مراجعه به سایت سنجش نام نویسی خود را جهت شرکت در آزمون ورودی تکمیل نمایند.

 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ 

با توجه به آغاز ثبت‌نام در آزمون دکترا در آبان ماه احتمالا امسال نیز پیش از شروع ثبت نام متقاضیان در آزمون دکتری، دفترچه ثبت نام دکتری 1403 در ماه مهر منتشر گردد. ثبت نام آزمون دکتری در تاریخ 30 مهر شروع شده و متقاضیان می توانند تا تاریخ 6 آبان ماه نسبت به ثبت نام در آزمون دکتری 1403 اقدام نمایند. 

دفترچه‌ی ثبت نام آزمون دکتری 1401 در اواخر مهر همزمان آغاز نام نویسی منتشر خواهد شد.

سازمان سنجش آموزش کشور مسئولیت برگزاری آزمون دکتری را بر عهده دارد و به منظور راهنمایی داوطلبانی که مایل هستند در این آزمون شرکت کنند، فایلی را با عنوان دفترچه ثبت نام دکتری همزمان با آغاز مهلت ثبت نام منتشر می کند.

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ با هدف ارائه راهنمایی‌های لازم به متقاضیان طراحی و منتشر گردید. البته شما داوطلبان برای اطلاع نحوه و شرایط نام نویسی می توانید مقاله راهنما کامل ثبت‌نام دانتل را مطالعه تا از تمامی جزییات و قوانین مطلع شوید. برای مطالعه کافیست بر روی لینک زیر کلیک کنید. 

بخوانید:راهنما جامع ثبت نام دکتری

 

محتوای دفترچه ثبت نام دکتری

دفترچه ثبت نام دکتری 1403 در سه بخش کلی طراحی شده است. داوطلبان با مطالعه بخش های مختلف می‌توانند از جزئیات برگزاری این آزمون مطلع شده تا در مراحل مختلف آن با مشکلی مواجه نشوند. در ادامه توضیحات مختصری را پیرامون هر بخش ارائه کرده ایم.

 

بخش اول: کلیات

صفحات اول دفترچه ثبت نام آزمون دکتری شامل کلیات می‌باشد و به موارد زیر پرداخته است.

  • مقدمه
  • اهداف و تعاریف
  • مقررات آموزشی دوره دکتری تخصصی (ph.D)
  • شرایط عمومی
  • شرایط اختصاصی
  • مقررات نظام وظیفه عمومی (داوطلبان آقا) دفترچه ثبت نام دکتری 
  • مقررات ثبت نام اتباع خارجی
  • پذیرش بورس خارج از کشور
  • سهمیه های آزمون دکتری

 

رویه های ثبت نام و اجرای آزمون 

بخش دوم دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ به توضیح موارد زیر پرداخته است.

  • مراحل آزمون دکتری
  • مدارک لازم برای ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری
  • نحوه تکمیل فرم و تقاضانامه ثبت نام اینترنتی آزمون دکتری
  • نحوه پذیرش دانشجو

جداول فرم ها

فصل پایانی دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ می باشد که پیرامون موارد زیر توضیحاتی را ارائه کرده است.

  • ضرایب سرفصل های امتحانی در هر یک از رشته‌ها
  • توصیه های مهم در مورد ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری
  • جدول مرتبط با کد و نام استان، کد و نام شهرستان محل تولد و اقامت
  • رشته‌ها و مواد امتحانی تمامی گروه‌های آزمایشی 
  • فرم مخصوص معدل و تعداد واحدهای گذرانده (این فرم مختص دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی ارشد یا دکتری می باشد.)
  • نمونه فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون

 

شرایط ثبت نام آزمون

داوطلبان آزمون دکتری برای ثبت نام باید شرایطی را طبق دفترچه ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ داشته باشند. از شرایط عمومی دفترچه ثبت نام دکتری می‌توان به اعتقاد به دین اسلام و جمهوری اسلامی، عدم سوسابقه، سلامت جسمانی و.. اشاره کرد. شرایط اختصاصی ثبت نام نیز به شرح زیر هستند. 

✅داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی

✅دانشجویان سال آخر در صورت فارغ التحصیلی تا پایان شهریور ۱۴۰۳ می‌توانند در آزمون ثبت نام کنند. 

✅عدم منع تعهد خدمت به وزارت بهداشت برای فارغ التحصیلان گروه پزشکی 

✅تجانس رشته امتحانی دکتری با رشته فارغ التحصیلی مقطع قبلی

✅عدم منع نظام وظیفه برای آقایان

✅دانشجویان دکتری می‌توانند در آزمون شرکت کرده و در صورت قبولی از رشته قبلی انصراف دهند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

تغییرات دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1403 دستخوش تغییرات مهمی شده که اطلاع از آن ها ضرورت دارد. برخی از مهم‌ترین تغییرات دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ مانند محرومیت ثبت نام پذیرفته شدگان دوره روزانه برداشته شد. متقاضیانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان در دوره روزانه دکتری 1402 بوده اما در آن ثبت نام نکرده‌اند، می توانند در آزمون دکتری 1403 شرکت کنند.

اما دسته ای از افراد که در حال تحصیل در دوره روزانه دکتری هستند، فقط با انصراف قطعی می توانند در این آزمون شرکت کنند. دانشجویان دوره های غیر روزانه، بدون انصراف نیز می توانند اقدام به ثبت نام در این مرحله نمایند. همینطور لازم به ذکر است که متقاضیانی که دارای مدرک دکتری هستند، در صورتی می توانند مجدد در آزمون دکتری 1403 شرکت کنند که در نیمسال اول فارغ التحصیل شوند.

دفترچه ثبت نام آزمون دکتری

 

فرم مخصوص معدل و تعداد واحدهای گذرانده دانشجویان سال آخر

علاوه بر دارندگان مدارک کارشناسی ارشد و دکتری عمومی، دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد و دکتری عمومی نیز می‌توانند در آزمون دکتری تخصصی شرکت کنند. در این قسمت از دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1403 فرمی برای تعیین معدل و تعداد واحدهای گذرانده برای دانشجویان سال آخر کارشناسی ارشد یا دکتری عمومی ارائه شده است.

آخرین بخش از دفترچه ثبت نام دکتری دربرگیرنده فرم پیش‌نویس ثبت نام آزمون است. فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون نیمه متمرکز ورودی دکترا سال 1403 ارائه شده که متقاضیان نمونه آن را در طول ثبت نام آزمون تکمیل خواهند کرد.

 

مشاوره دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1403

طبق دفترچه ثبت نام دکتری ۱۴۰۳داوطلبان آزمون دکتری فقط مجاز به مجموعه امتحانی متناسب با مدرک کارشناسی می‌باشد و اجازه ثبت نام در هر مجموعه امتحانی را نخواهند داشت. به این معنی که رشته کارشناسی ارشد دانشجویان باید با رشته انتخابی در مقطع دکتری آن‌ها تجانس داشته باشد.

با اینکه در برخی از رشته های خاص، نیازی به رعایت این شرط نمی باشد،‌ اما فراموش نکنید که آزمون دکتری یک آزمون دو مرحله ای است و شما حتی با موفقیت در آزمون کتبی، باید در مصاحبه شرکت کنید. به همین دلیل توصیه کارشناسان دانتل کو این است که در رشته ای هم نام با رشته مقطع کارشناسی خود در این آزمون شرکت نمایید تا بتوانید مرحله مصاحبه را نیز با موفقیت پشت بر بگذارید.

در صورتی که در مورد ثبت‌نام دکترا و مندرجات دفترچه ثبت نام آزمون دکتری، ابهاماتی برایتان وجود دارد، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه ثبت نام آزمون دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. دانلود دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1403 از طریق کدام سایت امکان پذیر است؟

    لینک دانلود در سایت سازمان سنجش فعال می شود. البته در متن مقاله می توانید این دفترچه را دانلود نمایید.

  2. دفترچه ثبت نام آزمون دکتری 1403 چه زمانی منتشر می شود؟

    دفترچه ثبت نام دکتری همزمان با شروع مهلت ثبت نام این آزمون در اواخر مهر و یا اوایل آبان ماه منتشر می‌شود.

  3. بر اساس دفترچه راهنما ثبت‌نام کدام سهمیه ها در آزمون دکترا موثر هستند؟

    سهمیه های ایثارگران 5 و 25 درصد، سهمیه رزمندگان و مربیان در این آزمون موثر هستند. برای دریافت جزئیات بیشتر باید دفترچه راهنما را مطالعه کنید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره