دکتریثبت نام آزمون دکتری

ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ در چهار نوبت امکان پذیر می‌باشد. ثبت‌نام آزمون دکتری هر ساله اواخر آبان ماه انجام می‌گیرد. داوطلبان واجد شرایط حدود یک هفته فرصت دارند تا با مراجعه به سایت سازمان سنجش ثبت نام خود را انجام دهند. برای ثبت نام و شرکت در آزمون دکتری، دفترچه ای توسط سایت سنجش منتشر می‌شود که داوطلبان باید با مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون دکتری در جریان تمام شرایط ثبت نام قرار گیرند اما با این وجود، بسیاری از داوطلبان به دلیل عدم اطلاع از این شرایط، ثبت‌نام خود را به درستی انجام نمی‌دهند و خواستار ویرایش فرم ثبت‌نام هستند. در این مقاله به زمان و نحوه ویرایش ثبت نام دکتری 1403 پرداخته ایم.

 

ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکترا، چنانچه اطلاعات خود را برای اشتباه وارد کرده باشند، درصورت نیاز می‌توانند 5 نوبت ویرایش ثبت نام آزمون دکتری انجام نمایند که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.

داوطلبان گرامی توجه داشته باشید در صورت وارد کردن اطلاعات غلط در هر مرحله از آزمون و حتی پس از قبولی نیر امکان حذف شما وجود دارد. ازین رو توصیه می کنیم حتما پس از نام نویسی رسید ثبت نام خود را به صورت کامل بررسی نمایند. پیشنهاد می کنیم حتما پیش از انجام فرآیند نام نویسی مقاله زیر را مطالعه نمایید. البته جهت ثبت نام کامل می توانید با مشاوران دانتل تماس بگیرید.

 

زمان ثبت نام دکتری ۱۴۰۳

زمان ثبت نام آزمون در سال ۱۴۰۳ در تاریخ 7 آبان ماه آغاز و تا 13 آبان ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت. داوطلبان از اولین روز ثبت نام تا ساعت 24 آخرین روز، می‌توانند فرم ثبت نام را دریافت و پس از رفع اشکالات، آن را دوباره در سامانه سنجش بارگذاری کنند.

هر یک از داوطلبان مجازند که حداکثر 5 بار فرم ثبت نام خود را ویرایش کنند.

 

ویرایش ثبت نام آزمون دکتری 1403 در تمدید مهلت ثبت نام

معمولا پس از اتمام مهلت ثبت نام، تعدادی از داوطلبان هستند که به دلیل بی اطلاعی از زمان ثبت نام، موفق به نام نویسی و تکمیل فرم ثبت نام نمی‌شوند. به همین دلیل سازمان سنجش مهلت ثبت نام را برای مدت محدود تمدید می‌کند تا علاوه بر ثبت نام متقاضیان جدید، داوطلبانی که قبلا فرم ثبت نام آزمون دکتری را تکمیل کرده اند نیز فرصت اطلاعات ویرایش ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ را داشته باشند.

 

زمان مهلت مجدد ثبت نام

چند ماه پس از زمان اولیه ثبت نام آزمون دکتری، سازمان سنجش برای آخرین بار فرصت مجددی را برای ثبت نام جاماندگان درنظر می‌گیرد و در این فرصت چند روزه، داوطلبانی که قبلا ثبت نام کرده اند نیز می‌توانند فرم ثبت نام را از سایت دریافت و اصلاح نمایند. 

 

ویرایش ثبت نام آزمون دکتری | دریافت کارت ورود به جلسه

فرصت بعدی ویرایش ثبت نام دکتری 1403 حین دریافت کارت ورود به جلسه آزمون است. داوطلبان پس از دریافت کارت ورود به جلسه، چنانچه مغایرتی را مشاهده نمودند، می‌بایست به سایت سنجش مراجعه و اصلاحات لازم را اعمال نمایند.

موارد قابل ویرایش در این بازه زمانی:

لازم به ذکر است که در زمان دریافت کارت ورود به جلسه فقط امکان ویرایش بعضی از اطلاعات مثل معدل فارغ التحصیلی فراهم است. در صورتی که بر روی کارت ورود به جلسه در عکس، نوع سهمیه، جنسیت و… اطلاعات اشتباه درج شده باشد، داوطلب باید به باجه‌های رفع نقص مراجعه نماید.

داوطلبان آزمون دکتری که به تازگی از مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده‌اند، توجه داشته باشند که حین دریافت کارت ورود به جلسه حتما با دریافت فرم ثبت نام، معدل فارغ التحصیلی خود را اصلاح کنند و ویرایش ثبت نام آزمون دکتری را انجام دهند.

 

زمان انتخاب رشته

سازمان سنجش در زمان انتخاب رشته امکان ویرایش ثبت نام آزمون دکتری 1403 را نیز قرار داده است. داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند پیش از انتخاب رشته معدل و زمان فارغ التحصیلی خود را تصحیح نموده و مقادر صحیح را وارد نمایند.

 

نحوه ویرایش ثبت نام دکتری 1403

برای ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ می‌بایست به سایت سازمان سنجش آموزش مراجعه نمایید و مراحل زیر را ادامه دهید.

1️⃣ بر روی گزینه ” دکتری تخصصی ” کلیک کنید.

ویرایش ثبت نام آزمون دکتری

2️⃣ برای ویرایش ثبت نام آزمون دکتری از منوی سمت راست بر روی گزینه ” ثبت نام” کلیک کنید. 

ویرایش ثبت نام آزمون دکتری

 

3️⃣ لینک فعال “ ثبت نام آزمون دکتری نیمه متمرکز phd سال ۱۴۰۳ ” را انتخاب نمایید.

ویرایش ثبت نام آزمون دکتری

 

4️⃣ در این مرحله ویرایش ثبت نام آزمون دکتری سپس از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه ” ویرایش اطلاعات ” کلیک کنید.

ویرایش ثبت نام آزمون دکتری

 

5️⃣ در مرحله بعدی بایستی شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام خود را که در زمان ثبت نام سامانه به شما ارائه داده است را درج کنید.

ویرایش ثبت نام آزمون دکتری

6️⃣ در این مرحله فرم ثبت‌نام در اخیتار داوطلب می باشد و بندهای این فرم را در ثبت نیاز می توانید ویرایش ثبت نام آزمون دکتری 1403 را انجام داده و اطلاعات وارد شده را تصحیح نمایید. 

داوطلبانی که شماره پرونده و یا کدپیگیری ثبت نام خود را فراموش کرده اند، می‌توانند از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش این اطلاعات را بازیابی کنند.

7️⃣ پس از این مراحل، فرم ثبت نام برای شما نمایش داده می‌شود که لازم است پس از اعمال تغییرات، ثبت نهایی را بزنید تا تغییرات اعمال شده ثبت شوند. 

 

موارد مجاز ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

داوطلبان در هر یک از بازه های زمانی تعیین شده برای ویرایش اطلاعات تنها مجاز به اصلاح برخی از بندهای ثبت نام هستند. در ادامه موارد مجاز ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ دربازه های زمانی مختلف را آورده ایم. 

1️⃣ زمان ثبت نام آزمون دکتری: امکان ویرایش تمامی اطلاعات وجود دارد. 

2️⃣ تمدید مهلت ثبت نام آزمون دکتری: امکان ویرایش تمامی اطلاعات وجود دارد.

3️⃣ زمان دریافت کارت ورود به جلسه: امکان ویرایش نام و نام خانوادگی، کد ملی، کد موسسه فارغ التحصیلی کارشناسی، سال تولد، شماره شناسنامه، معدل مقطع کارشناسی ارشد، تاریخ فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد، کد موسسه فارغ التحصیلی کارشناسی ارشد، هیأت علمی، معدل مقطع کارشناسی، تاریخ فارغ التحصیلی کارشناسی، کد و عنوان موسسه محل خدمت وجود دارد. 

نکته: در صورتی که پس از دریافت کارت ورود به جلسه متوجعه مغایرت در اطلاعاتی همچون عکس، جنسیت، نوع معلولیت و زبان خارجی شدید، باید به باجه های رفع نقص مراجعه نمایید. 

4️⃣ زمان انتخاب رشته: امکان ویرایش معدل کارشناسی ارشد و زمان فارغ التحصیلی وجود دارد. 

 

نکات مهم ویرایش ثبت نام آزمون دکتری

✅ توجه داشته باشید برای ویرایش ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ نیازی به خرید کارت و پرداخت هزینه ثبت نام دکتری نمی باشد.

✅لازم است مجددا تاکید کنیم که، دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی ارشد که در تاریخ 31 شهریورماه 1403 فارغ التحصیل می‌شوند، باید در زمان دریافت کارت ورود به جلسه معدل فارغ التحصیلی خود را در فرم ثبت نام درج کنند.

✅همانطورکه کمی بالاتر نیز گفته شد، امکان ویرایش برخی اطلاعات کارت ورود به جلسه فقط از طریق مراجعه حضوری به باجه های رفع نقص سازمان سنجش آموزش کشور فراهم است. اطلاعات قابل ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ در باجه های رفع نقص شامل جنسیت (بند 3)، معلوليت (بند 7)، زبان خارجی (بند 13) و اشکال در عکس داوطلب می‌باشند.

✅ داوطلبانی که پس از اتمام زمان دریافت کارت ورود به جلسه، متوجه اشتباهی در کارت ورود به جلسه خود شوند، تنها می‌توانند از طریق ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست اصلاح کارت ورود به جلسه خود را داشته باشند.

 

مشاوره ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

داوطلبانی که در آزمون دکتری ثبت نام کرده اند، در بازه های زمانی تعیین شده می‌توانند مجددا وارد سامانه شده و برخی از اطلاعات خود را اصلاح نمایند. توجه داشته باشید که امکان ویرایش ثبت نام آزمون دکتری به صورت نامحدود وجود ندارد و پس از چند بار ویرایش و ثبت آن، دیگر امکان ویرایش را نخواهید داشت پس در هنگام ثبت نهایی دقت کافی داشته باشید. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه ویرایش ثبت نام آزمون دکتری برای تان وجود دارد و یا در مورد آمادگی آزمون با مشکلی مواجه هستید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان ویرایش ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ چند نوبت می باشد؟

    داوطلبان در ۴ مرحله می توانند فرم ثبت‌نام آزمون خود را ویرایش کنند.

  2. در زمان ثبت‌نام چه اطلاعاتی را می توان ویرایش کرد؟

    داوطلبان پیش از اتمام مهلت نام نویسی همه موارد را می توانند اصلاح کنند.

  3. آبا امکان تغییر حوزه امتحانی در زمان دریافت کارت ورود به جلسه می باشد؟

    خیر داوطلبان فقط تا پیش از اتمام مهلت ثبت‌نام می توانند حوزه انتخابی را تغییر دهند.

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

  1. سلام
    امروز وقتی داشتم کارنامه انتخاب رشته دکتری و میدیدم متوجه شدم سیستم تاریخ فارغ التحصیلی ارشدم و ۳۰ بهمن زده چون موقع ثیت نام دانشحوی سال اخر بودم،و معدلی که وارد کردم موقع ثبت نام با موقع دریافت کارت ورود به جلسه که فارغ التحصیل بودم یکی بود و درست وارد کروه بودم بنابرین ویرایش نکردم و توی کارت معدل با انچه در گواهی فارغ التحصیلی بود یکی بود بنابرین ویرایش نکردم ،بخاطر همین همون تاریخ ۳۰ بهمن سیستم برام تو کارت موند و ویرایش نکردم درصورتی که من ۱۱ بهمن فارغ التحصل شدم توی مصاحبه ها هم دانشگاه ها چیزی نگفتن ، چون معدل کارنامه با معدل گواهی فارغ التحصیلی یکی بود ،بخاطر ویرایش نکردن تاریخ فارغ التحصیلی که مشکلی نیست؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره