دکتریثبت نام آزمون دکتری

مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ کدام اند؟ هر ساله داوطلبان زیادی علاقه مند به تحصیل در مقطع دکتری هستند که برای این امر بایستی در آزمون دکتری که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود، شرکت کنند. اما نکته ای که تمامی متقاضیان بایستی در نظر بگیرند، این است که آیا مدارک لازم برای تکمیل فرم ثبت‌نام را دارند یا خیر. به همین منظور در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری 1403 می پردازیم.

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳

با توجه به توضیحات فوق، لازم است هر داوطلبی مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403 را در سایت سازمان سنجش بارگذاری کند که برای این امر لازم است از پیش مدرک را تهیه نمایند.

نکته ای که تمامی متقاضیان باید در نظر داشته باشند، این است که پیش از شروع تاریخ ثبت نام، دفترچه راهنمای شرکت در آزمون دکتری منتشر می شود و افرادی که مایل به ثبت نام در این آزمون هستند بایستی تمامی شرایط ثبت نام آزمون دکتری دفترچه را به دقت مطالعه کنند و چنانچه واجد شرایط شرکت در این آزمون بودند، مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ را از قبل تهیه کنند.

داوطلبان با توجه به علاقه و رشته تحصیلی خود می توانند در کد رشته محل های ارائه شده در آزمون دکتری شرکت کنند. برای اطلاع از اینکه چه مدارکی تا انتها مقاله با ما همراه باشید. 

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403 | کارت اعتباری 

اولین مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ خرید کارت اعتباری و دریافت شماره سریال آزمون می باشد. داوطلبان برای اینکه بتوانند فرآیند ثبت نام را انجام دهند، ابتدا باید برای خرید کارت اعتباری اقدام کنند.

خرید کارت اعتباری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل انجام است. داوطلبان بایستی از طریق این سایت وارد صفحه خرید کارت اعتباری شوند و به وسیله کارت بانکی عضو شبکه شتاب و رمز دوم یا همان رمز اینترنتی سریال 12 رقمی ثبت نام را دریافت کرده و در قسمت خواسته شده وارد کنند.

 

اطلاعات شناسنامه ای

در ابتدا برای تکمیل فرم ثبت نام به اطلاعات شناسنامه ای داوطلب نیاز است که بایستی طبق شناسنامه متقاضی تکمیل شود. این اطلاعات شناسنامه ای به شرح جدول زیر می باشد.

نام نام خانوادگی نام پدر شماره شناسنامه
سریال شناسنامه تاریخ تولد سریال شناسنامه شماره ملی

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ | عکس داوطلب 

عکس داوطلب یکی از مدارک ثبت نام دکتری ۱۴۰۳ می باشد. داوطلب متقاضی باید یک قطعه عکس پرسنلی و تمام رخ که به صورت 4*3 یا 4*6 و در سال جاری گرفته شده با فرمت JPG، اسکن کرده باشد و در سایت سازمان سنجش ارسال کنند. شرایط عکس را در ادامه شرح داده ایم.

❌عکس پرسنلی و تمام رخ که به صورت 4*3 یا 4*6

❌فرمت JPG

❌اندازه عکس بین 300 × 200 تا 400 × 300 پیکسل 

❌حداکثر حجم 70 کیلوبایت

❌عکس داوطلب باید باکیفیت، واضح، مشخص 

❌ بدون اثر مهر، منگنه و هر گونه لکه باشد (هیچ وجه اسکن عکس کارت ملی و شناسنامه خود را ارسال نکنند)

❌عکس فاقد حاشیه های زائد

❌عکس رنگی و دارای زمینه سفید

❌برای بانوان مطابق موازین اسلامی و با حجاب و از صورت کامل باشد

چنانچه داوطلبی عکس غیر معتبری را اسکن و ارسال کند، ثبت نامش دچار مشکل شده و پذیرفته نخواهد شد و نمی توانند در کنکور دکتری 1403 شرکت کنند.

 

اطلاعات محل سکونت 

اطلاعات محل سکونت از مدارک ثبت نام آزمون دکتری می باشد که داوطلب بایستی در فرم ثبت نام وارد کند. در جدول زیر اطلاعاتی از محل سکونت داوطلب که نیاز است را آورده ایم.

کد پستی شماره تلفن ثابت شماره تلفن همراه آدرس محل سکونت

مدارک ثبت نام آزمون دکتری

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403 | مدارک سهمیه

تمامی شرکت کنندگانی که در آزمون دکتری شرکت می کنند دارای یک سهیمه مشخص هستند به جز داوطلبانی که سهمیه آزاد دارند. متقاضیان بایستی اطلاعات مربوط به سهمیه خود را از پیش آماده کنند. داوطلبانی که دارای سهمیه رزمندگان و همسر و فرزندان رزمندگان و همینطور جانبازان و ایثارگران 25 و 5 درصدی هستند، بایستی کد 12 رقمی سهمیه خود را از بنیاد ایثارگران دریافت کنند. برای اطلاع از سهمیه های کنکور سراسری مقاله زیر را مطالعه نمایید. 

بخوانید: سهمیه کنکور

 

کد وضعیت نظام وظیفه 

در دفترچه راهنما که تمامی شرایط و مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ درج شده است و پیش از شروع مهلت ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود، برای داوطلبان آقا یک جدول نظام وظیفه در بر دارد.

تمامی داوطلبان آقا بایستی به این جدول نظام وظیفه مراجعه کنند و با توجه به شرایط خود، کد نظام وظیفه شان را استخراج نمایند و  آن را در قسمت مربوط به کدنظام وظیفه فرم ثبت نام دکتری وارد کنند. برای اطلاع از کد نظام وظیفه کلیک کنید.

 

مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403 | داوطلبان دارای معلولیت

داوطلبانی که دارای معلولیت هستند و قصد شرکت در آزمون دکتری را دارند، برای استفاده از این سهمیه و داشتن منشی بایستی پیش از شروع ثبت نام به سازمان بهزیستی مراجعه کنند و پرونده تشکیل دهند.

تمامی داوطلبانی که دارای معلولیت هایی از جمله نابینا یا کم بینا، ناشنوا یا کم شنوا و یا معلول جسمی حرکتی می‌باشند، برای شرکت در آزمون نیمه متمرکز ورودی مقطع دکتری باید برای تشکیل پرونده به سازمان بهزیستی مراجعه نمایند.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون دکتری | فرم معدل 

از دیگر مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403 تکمیل فرم معدل برای متقاضیان در حال تحصیل می باشد. فرم معدل در دفترچه ثبت نام موجود می باشد. داوطلبان آزمون دکتری که دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای هستند، بایستی فرم مخصوص معدل را نیز تکمیل کنند.

دانشجویانی که حداکثر تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ فارغ التحصیل می‌شوند باید برگه را به دانشگاه محل تحصیل برده و تاییدیه لازم را دریافت کنند. در صورت قبولی داوطلبان باید این فرم را به دانشگاه محل قبولی جدید ارائه دهند. 

 

دفترچه راهنما ثبت نام

هر ساله قبل از شروع مهلت ثبت نام، سازمان سنجش دفترچه راهنما را منتشر کرده و در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد. مطالعه دفترچه راهنمای برای تمامی داوطلبان الزامی است چراکه تمامی شرایط و مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ در آن ارائه شده است.

داوطلبان باید توجه داشته باشند که اطلاعات دفترچه ثبت نام هرساله دستخوش تغییراتی می شود پس حتی اگر قبلا در آزمون شرکت کرده و دفترچه را مطالعه کرده اید نیز بایستی مجددا آن را دانلود کرده و به طور کامل مطالعه نمایید. لینک دانلود دفترچه در سایت سنجش منتشر می‌شود. به منظور دانلود می توانید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

 

مشاوره مدارک ثبت نام دکتری ۱۴۰۳

توصیه می‌شود داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، ابتدا فرم پیش نویس ثبت نام دکتری را تکمیل کنند. پیش از تکمیل فرم اصلی، مدارک ثبت نام آزمون دکتری ۱۴۰۳ را اسکن کرده و آماده داشته باشید. با مطالعه دفترچه راهنما ثبت نام می‌توانید از تمامی مدارک مورد نیاز مطلع شوید.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی برای تان باقی مانده است و یا پیرامون نام‌نویسی آزمون دکتری و برنامه ریزی برای قبولی در این آزمون نیاز به کمک یک مشاور دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو تماس بگیرید تا مشاوران شما را در این راه یاری دهند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مدارک ثبت نام آزمون دکتری 1403 شامل چه مدارکی می باشد؟

    در متن مقاله به تمامی مدارک ثبت نام دکتری اشاره شده و کامل شرح داده ایم.

  2. کارت اعتباری و شماره سریال آزمون را چگونه می توان خریداری کرد؟

    در زمان نام نویسی با مراجعه به سایت سازمان سنجش داوطلبان می توانند این کارت را خریداری کنند.

  3. عکس داوطلب باید دارای چه شرایطی باشد؟

    عکس داوطلبی باید دارای شرایط خاص باشد که در متن مقاله به شرح آن پرداخته ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره