دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی

مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ چیست؟ دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلیل اینکه تمامی رشته های خود را به صورت بدون آزمون در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ارائه می دهد، در میان متقاضیان مخصوصا شاغلین طرفداران خاص خود را دارد. متقاضیان در زمان ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه ها، مراحل ثبت نام خود را طی کنند. داوطلبان بایستی از این مدارک مطلع و از پیش آماده کنند تا در طول ثبت نام خود با مشکلی مواجه نشوند. در ادامه مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی  1402 را شرح دادیم.

 

مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

تمامی داوطلبان به منظور ثبت نام و درج کدرشته محل‌های انتخابی خود در سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای مقاطع کاردانی و کارشناسی، فرم مربوطه را تکمیل کنند. این امر نیازمند ارسال اطلاعات می‌باشد.

مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و از طریق دفترچه راهنما ثبت‌نام در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد که به منظور سهولت دسترسی به این اطلاعات لازم ما در این مقاله به این اطلاعات اشاره کرده ایم.

 

اطلاعات فردی

برای نام نویسی به اطلاعات فردی متقاضیان نیاز می باشد. مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 به شرح موارد زیر است:

✅ کد ملی و کد اتباع غیر ایرانی برای داوطلب غیر ایرانی

✅ملیت

✅دین و مذهب

✅وضعیت جسمانی

✅شماره تلفن ثابت و همراه داوطلب

✅عکس 3 * 4 داوطلب که بایستی با مشخصات خاصی در سامانه بارگذاری شود.

✅کد پستی و آدرس محل سکونت داوطلب

✅مدرکی که وضعیت نظام وظیفه برای داوطبان آقا را مشخص می کند.

✅کد ۱۳ رقمی اتباع خارجی داوطلب

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

اطلاعات شناسنامه ای

به برخی اطلاعات شناسنامه ای که جز مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی می‌باشد که داوطلب جهت احراز هویت در نام نویسی نیاز دارد. این اطلاعات شناسنامه ای به شرح موارد زیر می باشد:

🔵نام و نام خانوادگی

🔵شماره شناسنامه 

🔵تاریخ تولد

🔵سری و سریال شناسنامه 

 

اطلاعات سوابق تحصیلی

پذیرش تمامی متقاضیان در تمامی رشته‌ها در دانشگاه علمی کاربردی به صورت بدون آزمون بر اساس سوابق تحصیلی می باشد. مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی تحصیلی در زمان ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به شرح موارد زیر می باشد:

🔶عنوان و معدل کتبی مدرک دیپلم برای متقاصیان دوره کاردانی

🔶عنوان و معدل کتبی مدرک فوق دیپلم برای متقاضیان دوره کارشناسی ناپیوسته

🔶تاریخ فارغ التحصیلی در دوره های گذشته

 

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

همانطور که اشاره کوتاهی کردیم، معمولا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های علمی کاربردی در ورودی بهمن ماه به صورت حضوری و در محل دانشگاه ارائه دهنده انجام می گردد. بدین صورت که داوطلبان از طریق دفترچه راهنمای ثبت‌نام می توانند از کد رشته محل های ارائه شده مطلع شوند و همراه با مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی به دانشگاه مراجعه نمایند.

بنابراین هم داوطلبانی که جزو اسامی پذیرفته شدگان مهرماه هستند و هم داوطلبانی که جزو ثبت نامی های بهمن ماه هستند. برای تکمیل مراحل ثبت نام خود و صحت اطلاعات در زمان ثبت نام اینترنتی در سایت سازمان سنجش، برخی مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی را به صورت حضوری به دانشگاه محل قبولی خود تحویل دهند.

 

مدارک لازم برای ثبت نام حضوری دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

❌رسید ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

❌شش قطعه عکس 3 * 4 که به صورت تمام رخ و اصطلاحا جدید که در سال جاری گرفته شده باشد.

❌اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی داوطلب

❌فارغ التحصیلانی که موفق به دریافت گواهینامه پایان تحصیلات نشده اند، بایستی فرم تائیدیه معدل داشته باشند.

❌داوطلبان شاغل بایستی گواهی اشتغال به كار با امضا و مهر بالاترین مقام مسؤل همراه با آخرین فیش حقوقی و آخرین حكم كارگزینی یا قرارداد معتبر انجام كار را در دست داشته باشند تا از سهمیه شاغلین برخوردار شوند. (داوطلبان شاغل علاوه بر این مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی باید فرم سهمیه شاغلین را نیز تکمیل و به همراه خود داشته باشند. یعنی اصل کاربرگ 103 – گواهی اشتغال به کار)

❌ داوطلبان بایستی فرم تاییدیه معدل شامل اصل کاربرگ 103 به همراه داشته باشند.

❌ داوطلبان آقا بایستی مدرکی که وضعیت نظام وظیفه را مشخص می کند نیز به همراه داشته باشند.

 

مدارک تحصیلی لازم داوطلبان

🟣داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان نظام جدید آموزش متوسطه هستند و  متقاضی مقطع کاردانی (فوق دیپلم) می باشند، بایستی دیپلم نظام جدید آموزش متوسطه و یا گواهی پایان دوره سه ساله نظام جدید با مهر و امضای رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل خود را در دست داشته باشند.

🟣داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان نظام قدیم آموزش متوسطه هستند و متقاضی مقطع کاردانی (فوق دیپلم) می باشند، بایستی دیپلم كامل متوسطه و یا گواهی آن را با مهر و امضای رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل خود را در دست داشته باشند.

🟣داوطلبانی که متقاضی مقطع کارشناسی ناپیوسته هستند، بایستی مدرک کاردانی خود را در دست داشته باشند.

تمامی داوطلبانی که در دانشگاه علمی‌کاربردی پذیرفته شده‌اند. باید که به سامانه هم آوا مراجعه و مجدد اطلاعات و مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ خود را در سامانه دانشجویی این دانشگاه نیز ثبت نمایند، تا مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

 

مشاوره مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

چنانچه طبق توضیحاتی که پیرامون مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ارائه کردیم، تمایل دارید جهت ادامه تحصیل در این دانشگاه ثبت نام کنید، می توانید با خیال راحت ثبت نام خود را به مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل بسپارید. کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل آماده پاسخگویی به سوالات شما پیرامون ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی می باشند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شامل چه مواردی می باشد؟

به مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام اینترنتی و حضوری در متن مقاله اشاره کرده ایم.

متقاضیان چه زمانی می توانند مدارک لازم را در سایت سازمان سنجش ارسال کنند؟

تمامی متقاضیان می توانند در زمان ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و پس از پرداخت هزینه، مدارک ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی خود را در فرم های مربوطه وارد نمایند.

آیا داوطلبان آقا برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی‌کاربردی نیاز به مدرک پایان خدمت دارند؟

خیر، طبق متن مقاله داوطلبان آقا بایستی مدرکی که نشان دهنده وضعیت نطام وظیفه آن ها شامل معافیت تحصیلی یا دائم و … باشد را ارائه دهند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره