دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ کدام اند؟ دانشگاه علمی کاربردی یکی از دانشگاه های فعال در کشور است که مدرک آن از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر می‌شود. این دانشگاه دو بار در سال (مهر و بهمن ماه) در مقطع کاردانی ناپیوسته بر اساس معدل مقطع دیپلم و در مقطع کارشناسی ناپیوسته بر اساس معدل دوره کاردانی دانشجو می پذیرد. علاقه مندان برای ثبت‌نام در این دانشگاه بایستی که از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1402 مطلع باشند.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

تمامی متقاضیان واجد شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ می توانند در زمان هایی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد، نسبت به نام نویسی دانشگاه مدنظر خود اقدام نمایند. اما همانطور که دقت کردید، متقاضیان باید واجد شرایط شرکت در انتخاب‌رشته علمی‌کاربردی باشند. در ادامه به شرایط بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرده‌ایم.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی  

 

شرایط عمومی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402

مهم ترین شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی عمومی به شرح موارد زیر است:

✅ متقاضیان بایستی به دین اسلام و یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی معتقد باشند.

✅ به جمهوری اسلامی ایران معتقد و پایبند بوده و هیچ گونه دشمنی و کینه توزی یا این نظام نداشته باشند.

✅ به احکام عملی دین اسلام عمل نمایند.

✅ رشته انتخابی داوطلب متناسب با وضعیت جسمانی او باشد.

✅داوطلبان واجد شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 سابقه و اعتیاد به مواد مخدر نداشته باشند.

✅کارهای غیر اخلاقی در طول دوران شغل و تحصیل خود نداشته باشند.

 

شرایط اختصاصی ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

مهم ترین شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی اختصاصی 1402 به شرح موارد زیر است:

❌ ملاک و معیار سنجش داوطلبان در پذیرش بدون کنکور دانشگاه علمی‌کاربردی، معدل داوطلب در مقطع قبلی است.

❌ متقاضیانی که قصد شرکت در دوره کاردانی ناپیوسته را دارند، بایستی دارای مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم و یا دیپلم متوسطه 3 ساله نظری و یا دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش باشند.

❌ متقاضیانی که قصد شرکت در دوره کارشناسی ناپیوسته را دارند، بایستی دارای مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.

❌ دسته ای از متقاضیان که دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری هستند نیز مجاز به شرکت در دوره کارشناسی ناپیوسته می باشند.

❌ چنانچه داوطلبی رشته ای را به صورت غیر مرتبط با رشته فارغ التحصیلی خود انتخاب کند، ملزم به گذراندن دروس جبرانی و پیش نیاز رشته پذیرفته شده می باشد.

❌ در پذیرش داوطلبان به صورت بدون آزمون در دانشگاه های علمی کاربردی سهمیه های شاغلین، متقاضیان بومی و ایثارگر اعمال می گردد.

❌ شرایط دانشگاه علمی کاربردی طلاب به این صورت می باشد. طلاب حوزه علمیه فارغ التحصیل سطح یک در مقطع کاردانی و طلاب فارغ التحصیل سطح دو می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته ثبت‌نام کنند.

 

شرایط نظام وظیفه داوطلبان آقا

داوطلبان آقا علاوه داشتن شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ که قبل تر به آن اشاره کردیم باید از نظر نظام وظیفه منعی جهت ادامه تحصیل نداشته باشند. داوطلبان آقا در صورتی مجاز به ادامه تحصیل در این دانشگاه می باشند که دارای معافیت موقت و یا دائم باشند. در ادامه به بررسی موارد خواهیم پرداخت.

🟣دارا بودن کارت پایان خدمت و یا کارت معافیت دایم هوشمند (پزشکی، کفالت، ایثارگران و موارد خاص)

🟣داشتن برگ معافیت موقت هوشمند بدون غیبت (پزشکی، کفالت)

🟣داوطلبان مشمول پس از اتمام تاریخ معافیت موقت، مجاز به ادامه تحصیل بدون معافیت تحصیلی نمی باشند.

🟣حداکثر زمان فارغ التحصیلی تا پذیرش در دانشگاه یک سال می باشد و داوطلبان پیش از اتمام این بازه زمانی باید در دانشگاه پذیرفته شده باشند. پس از سپری شدن بازه زمانی یک ساله داوطلبان مشمول غیبت خواهند شد. 

🟣 متولدین سال 1355 و قبل از آن نیازی به ارائه کارت نمی باشند. این داوطلبان باید دارای دیگر شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 باشند.

🟣شرایط ایست خدمت و در مقاله کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری مجاز می باشد. (دوره کاردانی غیر مجاز است)

🟣مشمولان دارای غیبت از دوره سربازی تا مشخص شدن وضعیت سربازی و ارائه نمودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم اجازه ادامه تحصیل را نخواهند داشت و قبولی آن ها لغو می گردد.

🟣دانشجویان اخراج شده، تا اتمام دوره خدمت سربازی و معافیت دائم امکان ادامه تحصیل نخواهند داشت.

🟣سربازان در حال خدمت در صورت پایان دوره و اتمام پیش از شروع نمیسال تحصیلی اول می تواند در ثبت نام علمی کاربردی شرکت کنند.

🟣سربازان دارای شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی غیر را ندارند.

🟣کارکنان پایور نیروهای مسلح جهت ادامه تحصیلی باید موافقت از سازمان مربوط برای ادامه تحصیل را ارائه دهند.

 

شرایط ثبت نام علمی کاربردی | داوطلبان شاغل

در بند آخر شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ به این موضوع اشاره کردیم که در پذیرش علاقه مندان بر اساس معدل، سهمیه شاغلین نیز اعمال می شود. طبق دفترچه انتخاب رشته دانشگاه علمی کاربردی داوطلب شاغل دارای یک تعریف مشخصی می باشد که به دارندگان این تعریف عنوان شاغل اطلاق می شود.

طبق دفترچه راهنما داوطلب شاغل به داوطلبی گفته می شود که در زمان ثبت نام در دستگاه های اجرایی اعم از دولتی و غیردولتی مشغول به کار و فعالیت بوده و همینطور زمینه کار و فعالیتی که در آن در حال کار است، مرتبط با رشته انتخابی در دانشگاه علمی‌کاربردی نیز باشد.

بنابراین طبق این توضیح دسته ای از متقاضیان که واجد شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 هستند، می توانند از سهمیه‌ شاغلین دانشگاه علمی‌کاربردی استفاده کنند و شانس قبولی خود را افزایش دهند و البته از مزیت برگزاری کلاس ها برای این دسته از افراد در روزهای آخر هفته نیز برخوردار شوند.

درصورت پذیرش با استفاده از سهمیه شاغلین مشخص شود که داوطلب رشته پذیرفته شده مرتبط با شغل داوطلب نمی‌باشد. قبولی وی لغو و اجازه ادامه تحصیل را نخواهد داشت.

 

شرایط پذیرش اتباع خارجی

اتباع خارجی مقیم ایران باید دارای شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ زیر باشند:

🔵داشتن گذرنامه با حداقل 6 ماه اقامت

🔵دارا کارت آمایش معتبر اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور

🔵دفترچه پناهندگی سیاسی جمهوری اسلامی ایران

🔵کارت اقامت ویژه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

🔵کارت هویت ویژه اتباع خارجی غیر ایرانی

🔵ارائه روادید اقامت تحصیلی حداقل اعتبار تا پایان نمیسال تحصیلی از شرایط ثبت نام علمی کاربردی داوطلبان اتباع خارجی می باشد.

داوطلبان اتباع خارجی اجازه ادامه تحصیل در رشته های خاص دارای تعهد نمی باشند.

 

شرایط سهمیه داوطلبان ایثارگر

یکی از سهمیه های موثر در پذیرش داوطلبان واجد شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی سهمیه ایثارگری می باشد. سهمیه ایثارگری در چند دسته 25 و 5 درصد و رزمندگان تقسیم بندی می شود که در ادامه به بررسی هرکدام می پردازیم.

 

سهمیه 25 درصد

این سهمیه مربوط به فرزندان و همسر شهدا و مفقودالاثران می باشد. آزادگان و جانبازان 25 درصد به بالا همراه با همسر و فرزندان نیز جز این سهمیه قرار می گیرند.

 

سهمیه 5 درصد

جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزدانشان در این سهمیه قرار می گیرند. فرزندان رزمندگان با حدقل 6 حضور داوطلبانه در جنگ نیز در این دسته قرار می گیرند. 

 

رزمندگان

حضور داوطلبانه حداقل شش ماه در مناطق عملیاتی جبهه های از تاریخ 31 شهریور 1359 تا 31 شهریور ماه 1367 می باشد.داوطلبان متقاضی این سهمیه باید نسبت به دریافت کد 12 رقمی ایثارگری را دریافت نمایند.

 

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی | تحصیل همزمان دو رشته 

داوطلبان دارای شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی که در دانشگاهی دیگر مشغول به تحصیل می‌باشند. به طور همزمان قصد تحصیل در یکی از رشته‌های دانشگاه علمی‌کاربردی را دارند. در می توانند رشته دوم را در دوره های غیر حضوری تحصیل کنند.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید.

 

مشاوره شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی 1402 می توانند از طریق سایت سنجش در زمان نام‌نویسی بدون آمون در ورودی مهر و بهمن ماه، دفترچه مربوطه را دانلود و تمامی مندرجات آن را به دقت مطالعه نمایند.

پس از مطالعه دفترچه و استخراج کدرشته محل‌های مورد علاقه‌تان، می توانید مجدد از طریق سایت سنجش با پرداخت هزینه ثبت‌نام، نام نویسی خود را تکمیل کنید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل آماده پاسخگویی به سوالات شما بوده و می توانند با راهنمایی شما در کم ترین زمان، شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ را بررسی و فرآیند نام نویسی شما را انجام دهند. کافی است از طریق شماره مندرج در این مقاله تماس حاصل بفرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه علمی‌کاربردی به صورت بدون آزمون است؟

بله،ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی و معدل دیپلم داوطلبان می باشد.

متقاضیان در چه تاریخی می توانند نسبت به نام نویسی در دانشگاه علمی‌کاربردی اقدام نمایند؟

سازمان سنجش هنوز تاریخ دقیقی را مشخص نکرده است. به محض مشخص شدن تاریخ ثبت‌نام در این مقاله منتشر خواهد شد.

شرایط ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی شامل چه مواردی می باشد؟

در متن مقاله تمامی شرایط ثبت نام علمی کاربردی ذکر شده است.

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

  1. باسلام ببخشید من متقاضی دارای اقامت از طرف جامعه المصطفی هستم و برای اخذ شناسنامه از طریق پدر روحانی اقدام کردم آیا میتوانم روادید و پاسپورتم را تحصیلی نکنم؟ در این صورت امکان پذیرش،برای من وجود دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره