دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه دولتی و پردیس خودگردان

لیست رشته های بدون کنکور زبان ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

لیست رشته های بدون کنکور زبان 1402 برای دانشجویان کنکور زبان می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. با توجه به اینکه افزایش سطح تحصیلات در جامعه به عنوان یکی از شاخص های رشد مثبت محسوب می شود، در سال های اخیر ادامه تحصیل در دانشگاه ها با سهولت بیشتری همراه شده است. دیگر مانند گذشته داوطلبان ناچار به شرکت در ماراتن کنکور نیستند و بسیاری از رشته ها پذیرش بدون کنکور دارند. در شاخه زبان نیز می توان در رشته‌های مختلف، بدون کنکور وارد دانشگاه شد. در ادامه این مقاله به بررسی کامل لیست رشته های بدون کنکور زبان ۱۴۰۲ پرداخته‌ایم.

 

لیست رشته های بدون کنکور زبان 1402

پذیریش دانشجو بدون کنکور با استفاده از سوابق تحصیلی صورت می گیرد.داوطلبان علاقه مند می توانند بدون توجه به مدرک دیپلم خود اقدام به انتخاب رشته نمایند. شایان ذکر است که رشته های بدون کنکور شامل رشته محل های پر متقاضی نمی شود و همچنان بر سر این کرسی ها رقابت سختی در جریان است. لیست رشته های بدون کنکور زبان در مقطع کارشناسی به شرح زیر می‌باشد.

زبان و ادبیات انگلیسی مترجمی زبان انگلیسی زبان و ادبیات فرانسه
زبان و ادبیات آلمانی زبان روسی آموزش زبان انگلیسی
زبان و ادبیات ارمنی کاردانی آموزش و مترجمی زبان انگلیسی

 

روش گزینش دانشجو

گزینش دانشجو در رشته های بدون کنکور زبان خارجه ۱۴۰۲ تنها بر پایه معدل است. برخی داوطلبان که رشته انتخابی و مدرک تحصیلی هم جنس ندارند، برای احتساب معدل باید به جدول ضرایب معدل تعریف شده مراجعه نمایند. جدول ضرایب معدل در ذیل مطلب آورده شده است.

نوع دیپلم ریاضی فیزیک علوم تجربی علوم انسانی معارف سایر عناوین دیپلم
علوم ریاضی و فنی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم تجربی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم انسانی 57.1 57.1 100 100 51.4
هنر 100 100 100 100 100
زبان 100 100 100 100 100

 

نحوه ثبت نام رشته های بدون کنکور زبان 1402

برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور گروه زبان باید به سایت رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نمود.داوطلبان حتما باید در گام نخست دفترچه راهنمای پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی را دریافت کنند.داوطلبان بعد از مطالعه کامل دفترچه و اطمینان از اینکه از ضوابط به درستی آگاه شده اند، می توانند ادامه فرآیند ثبت نام را پیگیری نمایند.

هر فرد داوطلب باید هزینه ثبت نام را از طریق کارت های عضو شتاب پرداخت نماید. سپس در گام بعدی کد رشته محل های انتخابی در این مرحله در فیلد مربوطه درج می شود. پس از این مرحله، سیستم یک شماره پرونده ی 7 رقمی و یک کد پیگیری 16 رقمی در اختیار داوطلب قرار می دهد. ضروری است شماره پرونده و کد پیگیری تا پایان ثبت نام در دانشگاه محفوظ داشته شود. برای مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل فرمایید.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور

 

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور زبان ۱۴۰۲

در هر سال تحصیلی لیست رشته‌های ارائه شده بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی کنکور زبان تغییر می‌کند. متقضیان برای اطلاع دقیق از لیست رشته های بدون کنکور زبان بایستی دفترچه انتخاب رشته را دانلود کرده و آن را مطالعه نمایند. دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور زبان ۱۴۰۲ تاکنون منتشر نشده است. به محض انتشار لینک دانلود مستقیم آن در این صفحه قرار خواهد گرفت.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

نکات مهم

🔵داوطلبانی که تحصیلات آنها در سال آخر نظام جدید آموزشی3-3-6 هنوز به پایان نرسیده است  نیز مجاز به ثبت نام در این مرحله هستند. داوطلبان باید پس از دریافت کارنامه خود، معدل کتبی خویش را درج سایت سازمان سنجش درج نمایند.

🔵داوطلبانی که پذیرششان از دو طریق بوده است یعنی هم رشته های بدون کنکور زبان و هم کنکور سراسری، ناچارهستند برای ثبت نام دانشگاه دست به انتخاب بزنند. زیرا هر داوطلب تنها می تواند در یک رشته محل ادامه تحصیل دهد.

🔵داوطلبانی که در دوره های روزانه پذیرفته شده باشند، در سال آتی مجاز به انتخاب دوره های روزانه نمی باشند.

🔵متقاضیان باید دارای یکی از مدارک زیر برای ثبت نام باشند

  • دیپلم نظام جدید آموزشی 3-3-6
  • مدرک پیش دانشگاهی
  • دیپلم نظام قدیم
  • مدرک کاردانی موسسات آموزش عالی

🔵داوطلبان باید از پایان یافتن زمان ویرایش اطلاعات ازدرستی معدل  درج شده خود مطمئن شوند. زیرا در صورت مغایرت اجازه ثبت نام در دانشگاه را نخواهند داشت.

🔵مشمولان غایب مجاز به ثبت نام در رشته های بدون کنکور نیستند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های بدون کنکور زبان 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. لیست رشته‌های بدون کنکور زبان ۱۴۰۲ چه زمانی منتشر می‌شود؟

    پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و مدتی قبل از شروع انتخاب رشته، دفترچه حاوی لیست رشته های بدون کنکور زبان در سایت سنجش قرار می‌گیرد. به محض انتشار لینک آن در این صفحه نیز قرار خواهد گرفت.

  2. کدام دانشگاه‌ها اقدام به پذیرش بدون کنکور زبان می‌کنند؟

    تمامی دانشگاه‌های سراسری، پیام نور، غیرانتفاعی و آزاد به صورت بدون کنکور دانشجو پذیرش می‌کنند.

  3. رشته های بدون کنکور زبان در کدام مقاطع ارائه می‌شوند؟

    رشته های بدون کنکور در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می‌شود.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام زبان بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی میشه دانشگاه دولتی یا همون ملی ثبت نام کرد؟

    1. سلام
      در صورت ارائه رشته های بدون کنکور زبان در دانشگاه های دولتی یا همان ملی می توانید ثبت نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره