دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه دولتی و پردیس خودگردان

لیست رشته های بدون کنکور زبان ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

رشته های بدون کنکور زبان ۱۴۰۳ برای دانشجویان کنکور زبان می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. با توجه به اینکه افزایش سطح تحصیلات در جامعه به عنوان یکی از شاخص های رشد مثبت محسوب می شود، در سال های اخیر ادامه تحصیل در دانشگاه ها با سهولت بیشتری همراه شده است. دیگر مانند گذشته داوطلبان ناچار به شرکت در ماراتن کنکور نیستند و بسیاری از رشته‌ها پذیرش بدون کنکور دارند. در شاخه زبان نیز می توان در رشته‌های مختلف، بدون کنکور وارد دانشگاه شد. در ادامه این مقاله به بررسی کامل لیست رشته های بدون کنکور زبان 1403 پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

لیست رشته های بدون کنکور زبان ۱۴۰۳

پذیریش دانشجو بدون کنکور با استفاده از سوابق تحصیلی صورت می گیرد. داوطلبان علاقه مند می توانند بدون توجه به مدرک دیپلم خود اقدام به انتخاب‌رشته نمایند. شایان ذکر است که رشته‌های بدون کنکور شامل رشته محل های پر متقاضی نمی شود و همچنان بر سر این کرسی ها رقابت سختی در جریان است. لیست رشته های بدون کنکور زبان ۱۴۰۳ در مقطع کارشناسی به شرح زیر می‌باشد.

زبان و ادبیات انگلیسی مترجمی زبان انگلیسی
زبان و ادبیات آلمانی زبان روسی
زبان و ادبیات ارمنی آموزش زبان انگلیسی
زبان و ادبیات فرانسه زبان ترکی استانبولی
بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور

 

رشته های کاردانی بدون کنکور زبان 1403

لیست رشته های بدون کنکور زبان 1403 در مقطع کاردانی به شرح موارد زیر می باشد. 

کاردانی مترجمی زبان انگلیسی کاردانی آموزش زبان انگلیسی

 

دانشگاه های ارائه دهنده

هر ساله سازمان سنجش از طریق دفترچه انتخاب‌رشته بدون کنکور، لیست کامل دانشگاه های پذیرنده رشته‌های بدون کنکور را با همراه با ظرفیت هر یک از دانشگاه ها ارائه می کند. به طور کلی باید گفت که اسامی دانشگاه های ارائه دهنده تنها پس از انتشار دفترچه انتخاب‌رشته مشخص می شود. اما در مجموعه دوره های دانشگاه هایی زیر هر ساله اقدام به پذیرش در رشته های بدون کنکور زبان ۱۴۰۳ خواهند کرد. 

👈 دانشگاه های سراسری نوبت روزانه و شبانه

👈 دانشگاه های پردیس خودگردان

👈 دانشگاه آزاد

👈 دانشگاه پیام نور

👈 دانشگاه غیرانتفاعی

رشته های بدون کنکور زبان

 

دفترچه انتخاب رشته

در هر سال تحصیلی لیست رشته‌های ارائه شده بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی کنکور زبان تغییر می‌کند. متقضیان برای اطلاع دقیق از لیست رشته های بدون کنکور زبان بایستی دفترچه انتخاب‌رشته را دانلود کرده و آن را به طور کامل مطالعه نمایند چراکه اطلاعات مندرج در دفترچه هر ساله تغییر خواهد کرد. 

دانلود کنید: دفترچه بدون کنکور

 

مشاوره انتخاب رشته بدون کنکور

داوطلبانی که موفق به پذیرش در کنکور سراسری نشده و یا قصد شرکت در این آزمون را ندارند، می توانند به صورت بدون کنکور در رشته های بدون آزمون زبان شرکت نمایند. تمامی داوطلبان با دیپلم های مختلف انسانی، ریاضی،  تجربی و غیره امکان انتخاب رشته‌های این گروه را خواهند داشت اما ضریب محاسبه معدل در هر یک متفاوت خواهد بود. 

چنانچه هرگونه سوال یا ابهامی در زمینه رشته های بدون کنکور زبان ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته‌های بدون‌کنکور 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. لیست رشته‌های بدون کنکور چه زمانی منتشر می‌شود؟

    پس از اعلام نتایج اولیه کنکور و مدتی قبل از شروع انتخاب رشته، دفترچه حاوی لیست رشته های بدون کنکور زبان ۱۴۰۳ در سایت سنجش قرار می‌گیرد. به محض انتشار لینک آن در این صفحه نیز قرار خواهد گرفت.

  2. کدام دانشگاه‌ها اقدام به پذیرش بدون کنکور می‌کنند؟

    تمامی دانشگاه‌های سراسری، پیام نور، غیرانتفاعی و آزاد به صورت بدون کنکور دانشجو پذیرش می‌کنند.

  3. رشته‌های بدون‌کنکور زبان در کدام مقاطع ارائه می‌شوند؟

    رشته های بدون کنکور در دو مقطع کاردانی و کارشناسی ارائه می‌شود.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام زبان بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی میشه دانشگاه دولتی یا همون ملی ثبت نام کرد؟

    1. سلام
      در صورت ارائه رشته های بدون کنکور زبان در دانشگاه های دولتی یا همان ملی می توانید ثبت نام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره