دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه دولتی و پردیس خودگردان

لیست رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۲ برای داوطلبان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برخی از متقاضیان به دلایل مختلف موفق به شرکت در کنکور سراسری نمی‌شوند و یا رتبه قابل قبولی کسب نمی‌کنند. این افراد می‌توانند با استفاده از سوابق تحصیلی خود در رشته های بدون کنکور هنر ثبت نام کرده و وارد دانشگاه شوند. با توجه به اهمیت ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی در این مقاله به بررسی و معرفی کامل رشته های بر  اساس سوابق تحصیلی هنر 1402می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

 

رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۲

دانشجویان متقاضی گروه هنر می توانند با بررسی رشته محل‌های ارائه شده، برای پذیرش بدون کنکور هنر اقدام نمایند. داوطلبانی که رشته مورد علاقه ی خودشان را در میان لیست ارائه شده در دفترچه راهنما پیدا کرده اند، دیگر نیازی به ثبت نام در کنکور سراسری ندارند.

البته باید بدانید که همچنان رشته‌های برتر گروه هنر از طریق کنکور سراسری گزینش می شوند. یکی از مزایای ثبت نام در رشته های بدون کنکور ۱۴۰۲ این است که داوطلبان می توانند بدون توجه به مدرک خود اقدام به انتخاب رشته نمایند. لیست رشته های بدون کنکور هنر در مقطع کارشناسی به شرح زیر می باشد.

کارگردانی تلویزیون سینما ادبیات نمایشی مجسمه سازی
بازیگری آهنگ سازی طراحی صنعتی مرمت آثار تاریخی
نوازندگی موسیقی ایرانی طراحی لباس مرمت بناهای تاریخی  باستان شناسی
نقاشی نقاشی ایرانی کتابت و نگارگری هنرهای صناعی
عکاسی ارتباط تصویری طراحی پارچه هنر اسلامی
فرش   صنایع دستی نمایش عروسکی طراحی صحنه
 تلویزیون و هنرهای دیجیتالی طراحی و ساخت طلا و جواهر

🔴🔴 در مقاله زیر به بررسی کامل تمامی شرایط و مدارک ثبت نام بدون کنکور پراخته‌ایم. داوطلبان گرامی توصیه می کنیم پیش از انتخاب رشته حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید.

بخوانید: راهنما کامل ثبت نام بدون کنکور 1402

 

رشته های بر اساس سوابق تحصیلی هنر در مقطع کاردانی 1402

علاوه بر مقطع کارشناسی، رشته های بدون کنکور هنر در مقطع کاردانی نیز ارائه می‌شود. داوطلبان  می‌توانند این رشته های را در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایند. لیست رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۲ به شرح زیر می‌باشد.

کاردانی هنر سفالگری کاردانی گرافیک کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی
کاردانی باستان شناسی کاردانی طراحی پوشاک کاردانی انیمیشن

 

تاثیر معدل دروس در قبولی داوطلب

گزینش دانشجو در رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۲ تنها بر اساس معدل است. متقاضیان محدودیت تجانس ندارند. یعنی داوطلب می تواند از رشته های سایر  گروه های آزمایشی نیز انتخاب رشته نماید. لذا ضریب هایی با توجه به نوع دیپلم داوطلب و رشته های انتخابی وی تعیین شده است. چنانچه بین رشته انتخابی و مدرک داوطلب تفاوت وجود داشته باشد، معدل با ضرایب ارائه شده در جدول زیر لحاظ می شود.

 نوع دیپلم ریاضی فیزیک علوم تجربی علوم انسانی معارف سایر عناوین دیپلم
علوم ریاضی و فنی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم تجربی 100 100 57.1 57.1 51.4
علوم انسانی 57.1 57.1 100 100 51.4
هنر 100 100 100 100 100
زبان 100 100 100 100 100

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور هنر ۱۴۰۲

داوطلبان باید برای انتخاب رشته موفق از تمامی رشته محل ها اطلاع داشته باشند. این گونه می‌توانند با در نظر گرفتن عوامل مختلف همچون سطح علمی دانشگاه، مسافت، شهریه پرداز بودن و غیره فرم انتخاب رشته خود را کامل کنند. تمامی اطلاعات مورد نیاز متقاضیان همجون لیست رشته های بدون کنکور هنر در دفترچه انتخاب رشته درج شده است. در مقاله زیر لینک دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور قرار داده شده است. جهت دانلود بر روی متن زیر کلیک کنید.

 

نحوه ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۲

ثبت نام رشته های بدون کنکور قبل از ثبت نام کنکور سراسری صورت می گیرد. متقاضیان ثبت نام در رشته های بدون کنکور، باید پیگیر اخبار از سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org باشند. در ادامه مراحل کلی ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر 1402 خواهیم پرداخت. داوطلبان گرامی جهت مشاهده را اهنما تصویری کامل مقاله زیر را مطالعه نمایید.

1️⃣ با جستجو نشانی sanjesh.org در مرورگر خود وارد سایت سنجش شوید.

2️⃣ کدرشته محل های انتخابی خود را از دفترچه راهنما استخراج کنید. 

3️⃣ کارت اعتباری ثبت نام رشته های بدون کنکور هنر را از طریق سایت سنجش خریداری نمایید.

4️⃣ اطلاعات لازم ازجمله معدل  و عکس داوطلبی خود را در سایت بارگزاری نمایید.

5️⃣ کد سوابق تحصیلی خود را که سایت مای مدیو دریافت کرده اید وارد کنید. (برای مشاهده نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی کلیک کنید.)

6️⃣ کد رشته های بدون کنکور هنر استخارج شده را در فرم انتخاب رشته به ترتیب اولویت وارد کنید.

7️⃣ رسید ثبت نام که به منزله اتمام فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته می باشد را دریافت و ذخیره کنید.

 

مشاوره رشته های بدون کنکور هنر ۱۴۰۲

1- داوطلبانی که در زمان آغاز ثبت نام هنوز مشغول تحصیل در سال آخر نظام جدید آموزشی3-3-6 هستند نیز مجاز به ثبت نام در این مرحله هستند. داوطلبان باید پس از پایان سال تحصیلی و دریافت کارنامه ، معدل کتبی خویش را درج سایت سازمان سنجش درج نمایند.

2- داوطلبانی که هم در رشته های بدون کنکور قبول شده اند و هم از طریق کنکور سراسری در دانشگاه ها پذیرفته شده اند،ناچار به انتخاب هستند.زیرا هر داوطلب تنها می تواند در یک رشته محل ادامه تحصیل دهد.

3- داوطلبانی که در دوره های روزانه پذیرفته شده باشند، در سال آتی مجاز به انتخاب دوره های روزانه نمی باشند.

4- متقاضیان باید دارای یکی از مدارک زیر برای ثبت نام باشند:

  • دیپلم نظام جدید آموزشی 3-3-6
  • مدرک پیش دانشگاهی
  • دیپلم نظام قدیم
  • مدرک کاردانی موسسات آموزش عالی

5- داوطلبان باید از صحت معدل  درج شده خود اطمینان کامل داشته باشند . زیرا در صورت مغایرت اجازه ثبت نام در دانشگاه را نخواهند داشت.

6- مشمولان غایب مجاز به ثبت نام در رشته های بدون کنکور نیستند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های بدون کنکور هنر 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا تمام رشته های هنر به صورت بدون کنکور ارائه می‌شوند؟

    خیر تنها برخی از رشته ها بر اساس سوابق تحصیلی ارائه می‌‌شوند که لیست آن ها در متن قرار گرفته است. تحصیل در سایر رشته ها نیازمند شرکت در کنکور سراسری است.

  2. برای اطلاع از لیست رشته های بدون کنکور هنر چه باید کرد؟

    برای اطلاع دقیق از لیست رشته ها باید دفترچه انتخاب رشته را دانلود کنید. تاریخ انتشار دفترچه هنوز مشخص نشده است. به محض انتشار لینک آن در این صفحه قرار خواهد گرفت.

  3. کدام دانشگاه ها به صورت بدون کنکور دانشجو پذیرش می‌کنند؟

    تمامی دانشگاه ها در دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور و غیر انتفاعی اقدام به پذیرش بدون آزمون می‌کنند. اما برای اطلاع از لیست دقیق دانشگاه ها باید دفترچه انتخاب رشته را مطالعه کرد.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام ممنون از سایت خوبتون جالبه که الان همه چی مجازیه طرف سایت زده لوله بازکنی برچسب و سفارش چاه بازکنی رو هم اینترنتی میگیره! نظر من به شخصه اینه که اینترنت و فضای مجازی خیلی کارمونو راحت و سریع کرده و باعث شده بتونیم توی زمانمونم صرفه جویی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره