دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه دولتی و پردیس خودگردان

مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱

کانال تلگرام تحصیلی     

مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱ در مرداد ماه است. دانشگاه غیر انتفاعی در چهار مقطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته از میان علاقه مندان واجد الشرایط، اقدام به جذب دانشجو به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی می نماید. داوطلبانی که تمایل دارند در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی نام نویسی و انتخاب رشته کنند، باید در تاریخ هایی که از سوی سازمان سنجش اعلام می گردد، اقدام نمایند. مهلت نام نویسی برای ورودی مهر ماه معمولا در اواخر مرداد ماه و نام نویسی برای ورودی بهمن ماه در اواخر آذر ماه آغاز می گردد. در ادامه اطلاعات تکمیلی پیرامون مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتقاعی 1401 ارائه کرده ایم.

مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱

مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1401 برای هر دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می گردد. بنابراین متقاضیانی که علاقه مند هستند در این دوره از پذیرش بدون کنکور دانشگاه های سراسری شرکت کنند، حتما باید اطلاعیه های منتشر شده از طریق سایت سازمان سنجش را دنبال نمایند. لازم به ذکر است که نام نویسی و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی، فقط در بازه های زمانی اعلام شده امکان پذیر است و خارج از آن امکان نام نویسی وجود نخواهد داشت. بنابراین اطلاع از مهلت ثبت نام بدون کنکور غیرانتفاعی 1401 بسیار حائز اهمیت می باشد. بر اساس مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری، متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی در نیمسال تحصیلی اول، می توانند پس از اعلام نتایج اولیه کنکور در مرداد ماه اقدام کنند. 

تاکنون اطلاعیه ای از سوی سایت سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 1401 منتشر نشده است. به همین منظور در ادامه به مهلت ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه های سراسری بر اساس رویه سال گذاشته پرداخته ایم:مهلت ثبت نام کارشناسی پیوسته دانشگاه غیر انتفاعی مهر ۱۴۰۱علاقه مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی پیوسته بایستی که مراحل نام نویسی خود را برای تحصیل در نیمسال تحصیلی اول در مرداد ماه و پس از اعلام نتایج اولیه تکمیل کنند. 

مهلت ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی بهمن 1401 نیز معمولا در اواسط آذر ماه اعلام گردد. 

مهلت ثبت نام کارشناسی ناپیوسته دانشگاه غیر انتفاعی مهر 1401

علاقه مندان به تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته که دارای یکی از مدارک تحصیلی کاردانی پیوسته و یا ناپیوسته هستند، باید بر اساس جدول زمانبدی در خرداد ماه اقدام کنند. در سال گذشته این مرحله از 29 خرداد ماه آغاز گردید و تا 5 تیرماه ادامه داشت که احتمالا در سال جاری نیز در این بازه زمانی انجام شود. 

مهلت ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه غیر انتفاعی ۱۴۰۱

ثبت نام در مقطع کاردانی ناپیوسته به صورت همزمان با مقطع کارشناسی پیوسته انجام می شود. بر اساس دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری، مهلت ثبت نام بدون کنکور کاردانی ناپیوسته دانشگاه های غیرانتفاعی برای نیمسال تحصیلی اول در مرداد ماه و برای نیمسال تحصیلی دوم در اواسط آذر ماه است.

مهلت ثبت نام کاردانی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی 1401

داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان با مدرک دیپلم فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید هستند و یا دیپلم چهار ساله فنی حرفه ای نظام قدیم را دارند؛ می توانند در ثبت نام بدون کنکور رشته های کاردانی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی شرکت کنند.

نام نویسی و انتخاب رشته بدون کنکور کاردانی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی در سال گذشته در تاریخ 14 تیرماه آغاز گردید و تا 21 تیرماه ادامه ادامه داشت.

در صورت دریافت اطلاعات جدید پیرامون زمانبدی مربوط به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری از جمله دانشگاه غیرانتفاعی در سال 1401، این مقاله بروز رسانی شده و تاریخ جدید را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

ثبت نام بدون کنکور

دانشگاه غیرانتفاعی از دانشگاه های غیردولتی و سراسری است که وزرات علوم، تحقیقات و فناوری مدرک آن را تایید می کند. دانشگاه های غیرانتفاعی و موسسات آموزش عالی همانند دیگر دانشگاه ها علاوه بر پذیرش دانشجو از طریق کنکور سراسری، به صورت بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی نیز دانشجو می پذیرند. 

پذیرش بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه غیرانتفاعی دو بار در سال، یکبار برای ورودی مهر ماه و یکبار برای ورودی بهمن ماه انجام می شود.

علاقه مندان به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی باید در بازه های زمانی که از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می گردد، ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی را دریافت کنند و پس از مطالعه شرایط لازم و همینطور کد رشته محل های ارائه شده، اقدام به نام نویسی و انتخاب رشته کنند.  

یکی از نکاتی مهمی در پذیرش بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی وجود دارد، این است که در این مرحله 85 درصد از رشته ها به صورت بدون آزمون ارائه می شوند. داوطلبانی که بر اساس مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام دارای شرایط لازم هستند، می توانند بر اساس معدل مقطع قبلی خود وارد این رقابت شوند و شانس خود را برای تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی امتحان کنند. از سویی دیگر ثبت نام بدون آزمون دو مقطع کاردانی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی همزمان و به صورت هماهنگ با دیگر دانشگاه های سراسری صورت می گیرد.

مشاوره مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی ۱۴۰۱

علاقه مندان به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی باید به چندین نکته توجه داشته باشند که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم :

  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی در دو مقطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته به صورت همزمان با دیگر دانشگاه های سراسری انجام می شود. بدین ترتیب متقاضیان باید تمامی کد رشته محل هایی که در دانشگاه های سراسری به صورت بدون کنکور ارائه می شود را در یک فرم انتخاب رشته، الویت بندی کنند. 
  • در سال گذشته، از فرصت های ایجاد شده برای علاقه مندان، مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی بود که متقاضیان توانستند پس از انتخاب رشته و کسب نتیجه قبولی در کد رشته محل هایی که ظرفیت خالی داشت، انتخاب رشته کنند و از بهمن ماه در کلاس های درسی حاضر شوند.
  • داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند برای انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی باید سریال دانشگاه های غیرانتفاعی را خریداری کنند و از طریق لینک انتخاب رشته کنکور سراسری اقدام کنند. اما داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نکرده اند بایستی که کارت اعتباری بدون کنکور خریداری نمایند و از طریق لینک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری، مراحل نام نویسی خود را تکمیل نمایند. 

در صورتی که پیرامون مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی سوالی دارید؛ می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل، با مشاوران برتر تحصیلی در ارتباط باشید و ضمن دریافت راهنمایی های دقیق. انتخاب رشته و الویت بندی کد رشته محل هایتان را با مشاوره آن ها به بهترین شکل انجام دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتقاعی ۱۴۰۱ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیر انتقاعی 1401 در چه تاریخی می باشد ؟

مهلت ثبت نام برای دو نیمسال تحصیلی اول و دوم، در دو بازه زمانی جداگانه به ترتیب در مرداد و آذر ماه می باشد.

آیا مهلت ثبت نام غیر انتقاعی 1401 تمدید نیز می شود ؟

احتمالا مشابه با رویه سال های گذشته، مهلت نام نویسی برای چند روزی تمدید شود. 

آیا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی همزمان با دیگر دانشگاه های سراسری انجام می شود ؟

بله، علاقه مندان به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی در دو مقطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته باید در نظر داشته باشند که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی همزمان با دیگر دانشگاه های سراسری صورت می گیرد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره