کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد وزارت بهداشت

دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده و در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. اولین قدم در جهت نام نویسی در آزمون کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی اطلاع از جزئیات ثبت نام و برگزاری این آزمون می باشد که تمامی آن ها در دفترچه راهنمای ثبت نام درج گردیده است. در ادامه ضمن قرار دادن لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 اطلاعاتی پیرامون جزئیات مندرج در آن نیز ارائه کرده ایم. برای کسب اطلاع بیشتر در این زمینه می‌توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ منتشر شد. لینک دانلود دفترچه در ادامه قرار داده شد.

 

دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ‍۱۴۰۳ همزمان با شروع زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. با توجه به روال سال های گذشته پیش بینی می شود که این دفترچه اوایل اسفند ماه سال جاری منتشر گردد.

پس از انتشار دفترچه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت رشته های گروه پزشکی متقاضیان تقریبا یک بازه زمانی یک هفته‌ای در اختیار دارند تا پس از مطالعه آن، هزینه ثبت نام را در سایت سنجش پزشکی پرداخت کرده و مراحل نام نویسی خود را تکمیل نمایند. 

 

دانلود دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1403

با توجه به عدم انتشار دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ لینک دریافت آن در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی ( sanjeshp.ir) فعال نمی باشد. به محض انتشار لینک دانلود دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت لینک دانلود آن را قرار خواهیم داد.

داوطلبان پیش از انجام فرآیند نام نویسی باید دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت را دانلود کرده و تمامی شرایط و  مندرجات موجود در دفترچه را مطالعه نماید. پس از آگاهی از شرایط شرکت در آزمون داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش پزشکی می توانند ثبت نام خود را تکمیل نمایند. 

 

زمان انتشار دفترچه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت هر ساله مدت کوتاهی قبل از شروع فعال شدن لینک ثبت نام در سایت سنجش پزشکی منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. هنوز زمان دقیق ثبت نام و انتشار دفترچه در سال جاری مشخص نشده است اما با توجه به روند سال گذشته انتظار می‌رود که چند روز قبل ثبت نام یعنی در اواخر دی ماه منتشر گردد.

زمان انتشار دفترچه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 همزمان با آغاز فرآیند نام نویسی در 11 بهمن ماه می باشد.

دفترچه ثبت نام در سایت سجش قرار می‌گیرد و تمامی اطلاعات مورد نیاز داوطلبان در آن درج شده است. به محض اطلاع رسانی در مورد زمان دقیق انتشار دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق آن در این صفحه قرار خواهد گرفت. شما می‌توانید برای کسب سریع در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شرایط عمومی دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403

مطابق با اطلاعات مندرج در دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت داوطلبان برای نام نویسی باید شرایط عمومی را داشته باشند تا امکان ثبت نام آزمون برای شان وجود داشته باشند. شرایط عمومی دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت به شرح زیر است. 

❌برخورداری از سلامت جسمانی و روانی با توجه به رشته تحصیلی انتخابی

❌اعتقاد به دین اسلام و یا سایر ادیان مورد تایید در قانون اساسی

❌عدم سو سابقه کیفری و سابقه دشمنی با جمهوری اسلامی و عدم همکاری با گروه های مخالف 

❌رعایت قوانین اساسی 

❌عدم سابقه مشکلات اخلاقی 

❌نداشتن اعتیاد به مواد مخدر

 

شرایط اختصاصی دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

بخشی از دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت به شرایط ثبت نام ارشد می پردازد که در ادامه این شرایط را به صورت موردی آورده ایم.

❌ داوطلبان باید دارای دانشنامه كارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی گروه پزشکی و یا مدارک بالاتر مرتبط با رشته مورد نظر خود داشته باشند.

❌ دسته ای از داوطلبان که جزو دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی هستند نیز باید دارای گواهی فارغ التحصیلی خود را حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1403 دریافت کنند.

❌ طبق دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال گذشته شرکت کرده و در دانشگاه های غیرروزانه پذیرفته شده اند، مجاز به شرکت در کنکور ارشد ۱۴۰۳ نیز هستند.

❌ داوطلبانی که جزو دانشجویان در حال تحصیل هستند، اگر قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد رشته های علوم پزشکی را دارند، می توانند در این آزمون شرکت کنند و پس از اعلام نتایج در صورت قبولی در آزمون از دانشگاه قبلی خود انصراف دهند.

 

جداول دفترچه ارشد وزارت بهداشت 1403

1️⃣جدول یک: مدارک مورد پذیرش، دروس امتحانی و ضرایب مربوط به رشته های آزمون

در این جدول دفترچه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ به بررسی سرفصل های امتحانی و ضرایب آنها در رشته های مختلف را قرار داده شده است. همانگونه که میدانیم بر خلاف کنکور ارشد وزارت علوم در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت شرط تجانس وجود دارد. 

داوطلبان با توجه به مدرک کارشناسی خود در یک یا چند مجموعه امتحانی مجاز به نام نویسی می باشند. لیست رشته های مجاز هر مججموعه امتحانی در در جدول شماره ۱ دفترچه ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ قرار داده شده است. 

2️⃣ جدول دو: گروه های امتحانی

رشته های ارشد وزارت بهداشت در چهار گروه قرار دارند. داوطلبان مجازند از بین رشته ها و مجموعه های امتحانی حداکثر در ۲ مجموعه امتحانی در ۲ گروه متفاوت ثبت نام و آزمون شرکت نمایند. لیست رشته های ارائه شده در جدول شماره 2 دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1402 قرار دارد.

3️⃣ جدول سه: اسامی رشته های تحصیلی

4️⃣ جدول چهار: اسم دانشگاه یا موسسه آموزش عالی

5️⃣ جدول پنج: اسم شهرستان های محل برگزاری آزمون

6️⃣ جدول شش: مناطق ممنوعه برای اقامت اتباع غیر ایرانی

7️⃣ جدول هفت: رشته های مجاز در انتخاب رشته ارشد پزشکی

8️⃣ جدول هشت: دانشگاه های پذیرنده دانشجو و ظرفیت اولیه

 

مقرارت نظام وظیفه

داوطلبان آقا کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، بایستی در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وضعیت نظام وظیفه عمومی خود را مشخص کنند. طبق دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ مقررات نظام وظیفه عمومی به شرح موارد زیر است.

⛔ داوطلبانی که جزو مشمولان غایب هستند، مجاز به شرکت در این آزمون و ادامه تحصیل نیستند.

⛔ دسته ای از داوطلبان که جزو فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد هستند و مشمول خدمت سربازی می باشند، مجاز به تحصیل مجدد در این مقطع نمی باشند.

⛔دانشجویان اخراجی دانشگاه ها بایستی یا معافیت دائم اخذ کنند و یا دوره خدمت خود را به پایان برسانند، در غیر اینصورت محاز به شرکت در این آزمون نخواهند بود.

⛔ طبق دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1403 هر داوطلب بایستی دوره کارشناسی ارشد را در مدت سنوات مجاز یعنی حداکثر سه سال به پایان برساند.

⛔ داوطلبانی که در دانشگاه های مختلف پذیرفته می شوند، بایستی که برای دریافت معافیت تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد به یکی از دفاتر پليس + 10 استانی که دانشگاه در آن واقع است، مراجعه کنند.

دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

 

شرایط مشمولین طرح نیروی انسانی

 دانشجویانی که مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان می باشند، می توانند قبل از انجام خدمات مربوط به این قانون در مقاطع بالاتر شامل کاردانی به کارشناسی، کارشناسی به کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد به Ph.D اقدام به ثبت نام نمایند.

دسته ای از داوطلبان هم که در زمان انجام خدمت قانونی، در آزمون ورودی شرکت کرده و موفق به کسب قبولی می شوند، می توانند برای توقف طرح اقدام کنند و وارد دانشگاه شده و ادامه تحصیل دهند. طبق دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ متقاضیان رشته های جدول زیر کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، بایستی که حداقل دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی در بخش های بیمارستانی و بالینی را داشته باشند. 

پرستاری اورژانس

پرستاری مراقبت ھای ویژه

پرستاری مراقبت ھای ویژه نوزادان

مدیریت پرستاری

تكنولوژی آموزشی در علوم پزشكی

 

سهیمه بومی مناطق محروم دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

30 درصد از ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی در ده قطب آزمایشی به مناطق و استان های محروم اختصاص داده شده است. داوطلبانی که قصد دارند در رشته های ارائه شده در این مناطق انتخاب رشته کنند، بایستی طبق دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت دارای یکی از شرایط زیر باشند.

🔵 داوطلب بایستی در استان مورد نظر متولد شده باشد و حداقل دو مقطع تحصیلی خود را در یکی از شهرهای حوزه دانشگاه مورد نظر گذرانده باشد.

🔵 داوطلب بایستی که حداقل سه مقطع تحصیلی را در یکی از شهرهای حوزه دانشگاه مورد تقاضا گذرانده باشد.

🔵 در صورتی که محل تولد پدر و یا مادر داوطلب در شهر مورد نظر باشد و یا همسرش در آن شهر باشد و خود نیز 5 سال اخیر در یکی از استان های مورد نظر زندگی کرده باشد.

 

فرم های مندرج در دفترچه ثبت نام 

در دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت فرم هایی نیز قرار دارد که توضیحات آن ها به شرح زیر می‌باشد. 

✅فرم میانگین معدل تعداد واحدهای پاس شده در سال آخر کارشناسی مراکز آموزش عالی برای شرکت در آزمون ارشد

✅فرم استشهاد محلی برای داوطلبان دارای سهمیه مناطق محروم به منظور برقراری عدالت در حوزه آموزش

✅فرم مقطع تحصیلی برای داوطلبان دارای سهمیه مناطق محروم به منظور برقراری عدالت در حوزه آموزش

 

تغییرات جدید دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

1️⃣ طبق تغییراتی که در دفترچه کنکور سال گذشته ایجاد شد، از این پس افرادی که در کنکور سال قبل شرکت کرده و قبول شده باشند (دوره روزانه و شهریه پرداز) اما ثبت نام نکرده باشند، می‌توانند مجددا بدون هیچ محدودیتی در آزمون ارشد وزارت بهداشت سال جدید ثبت نام نمایند.

2️⃣ داوطلبانی که در حال تحصیل در دانشگاه هستند، می‌توانند در آزمون ثبت نام کرده و پس از اطلاع از نتایج نهایی و در صورت قبولی اقدام به انصراف از دانشگاه محل تحصیل قبلی خود نمایند. طبق دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ این داوطلبان برای شرکت در آزمون هیچ محدودیتی نخواهند شد. 

 

مشاوره دفترچه ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

همانطور که در این مقاله بدان پرداختیم مهم ترین بخش دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت بخش شرایط می باشند. شرایطی که در متن مقاله فوق بخشی از آن ها را آورده ایم. در مقاله ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت تمامی اطلاعات این آزمون را به طور کامل شرح داده ایم.

یک داوطلب در صورتی که علاقه مند به شرکت در این آزمون باشد، در وهله اول باید بررسی کند که آیا واجدالشرایط می باشد یا خیر و سپس اقدام نماید. بنابراین مطالعه بند های مختلف دفترچه از اهیمت بالایی برخوردار است. شما عزیزان اگر دارای شرایط خاصی هستید و پیرامون ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سوالی دارید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصلیی دانتل تماس گرفته و از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی این مرکز استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه دفترچه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. لینک دانلود دفترچه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ چه زمانی فعال می گردد

    لینک دانلود دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ در اوایل اسفند ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی ” sanjeshp.ir ” فعال می گردد.

  2. مطابق دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1403 آیا در انتخاب رشته امتحانی شرط تجانس رشته وجود دارد؟

    بله، داوطلبان در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت باید رشته ای را انتخاب کنند که متناسب با مدرک تحصیلی شان باشد.

  3. جزئیات دفترچه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت شامل چه مواردی است؟

    شرایط عمومی و اختصاصی، ضوابط مربوط به نظام وظیفه، سهمیه ها، اتباع خارجی، استعداد های درخشان، مقررات دانشگاه های مختلف اشاره کرد.

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره