کارشناسی ارشدثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

محرومیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

محرومیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ شامل چه مواردی می شود و راهکار رفع محرومیت ثبت نام کنکور ارشد چیست؟ در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد، هستند داوطلبانی که به دلایلی از ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد محروم هستند، چراکه تنها افرادی می‌توانند در کنکور ارشد شرکت کنند که واجد شرایط ثبت نام در این آزمون باشند. برخی داوطلبان به دلایل مختلفی جزو واجدین شرایط شرکت در کنکور کارشناسی ارشد نبوده و در واقع از ثبت نام در این آزمون محروم هستند. در راستای همین توضیحات در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون محرومیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد و راهکارهای رفع محرومیت کنکور ارشد می‌پردازیم.

 

محرومیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

در کنکور کارشناسی ارشد، با دسته از داوطلبان مواجه هستیم که متاسفانه دارای محرومیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ که این دسته از داوطلبان به صورت موردی به شرح موارد زیر می‌باشند.

❌ دسته ای از داوطلبان آقا که مشمول خدمت سربازی می‌باشند و منع نظام وظیفه دارند.

❌ دانشجویانی که تعهد به خدمت داشته و ملزم به گذراندن طرح نیروی انسانی هستند.

❌ آن دسته از داوطلبانی که در جلسه آزمون کنکور کارشناسی ارشد تقلب کرده اند.

تمامی این گروه‌ها از ثبت نام آزمون ارشد سال آینده محروم هستند. توضیحات در مورد مهم‌ترین آنها را در ادامه شرح داده‌ایم. لازم است اشاره کنیم که در برخی موارد امکان رفع محرومیت ثبت نام کنکور ارشد نیز وجود خواهد داشت.

بخوانید: راهنما ثبت نام کنکور ارشد

 

محرومیت ثبت نام کارشناسی ارشد | پذیرفته شدگان دوره روزانه

کدرشته محل های دانشگاه سراسری در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان ارائه می‌شود. داوطلبان در زمان انتخاب‌رشته، باید توجه داشته باشند، هر کدرشته محلی را که انتخاب می‌کنند تمامی جوانب آن را بسنجند.

تمامی دانشحویان مشغول به تحصیل در دوره روزانه دیگر دارای محرومیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد نمی باشند و داوطلبان پس از قبولی در رشته جدید می توانند نسبت به انصراف در دوره قبلی خود اقدام نمایند.

 

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری روزانه

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دوره روزانه اجازه ثبت نام در و تحصیل مجدد در دوره روزانه و تحصیل به صورت رایگان را ندارند. به صورت کلی هر فردی در هر مقطع تحصیلی (کارشناسی و کارشناسی ارشد و …) اجازه تحصیل به صورت رایگان (دوره روزانه) و صورت فارغ التحصیلی در دوره نامبرده را فقط و فقط برای یک بار خواهد داشت.

داوطلبان پس از فارغ التحصیلی دارای محرومیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در دوره روزانه می باشد. ولی در دیگر دانشگاه‌ها و دوره‌ها (شبانه و پردیس) شهریه پرداز می‌توانند به تحصیل پرداخته و ادامه تحصیل دهند.

 

محرومیت داوطلبانی که در روز برگزاری آزمون تقلب کرده اند

داوطلبانی که در روز برگزاری آزمون باعث ایجاد هرگونه بی نظمی همچون تقلب شده باشند. محرومیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد را دارا می باشند.

تمامی شرکت کنندگانی که علاوه بر تقلب اقدام به اقدام به خرید و فروش سوالات آزمون، افشای سوالات آزمون، کمک به داوطلبان دیگر در روز برگزاری آزمون، کمک گرفتن از دیگر داوطلبان در روز برگزاری آزمون و تخلفاتی از این دست کرده باشند. طبق قوانین و مقررات وزارت علوم تحقیقات و فناوری از ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد سال های آینده از یک تا ده سال محروم می‌شوند.

 

رفع محرومیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

برخی داوطلبان به دلیل بی دقتی و یا عدم آگاهی در زمان انتخاب رشته، از ثبت نام در کنکور کارشناسی سال آینده محروم می‌شوند. سازمان سنجش برای این دسته از داوطلبان گزینه‌ای با عنوان رفع محرومیت از کنکور کارشناسی ارشد تعریف کرده است. تا داوطلبان بتوانند محرومیت از ثبت نام این آزمون را برای خود از بین ببرند.در‌ ادامه این مقاله به رفع محرومیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از هرکدام از علت های محرومیت پرداخته‌ایم.

 

رفع محرومیت پذیرفته شدگان دوره روزانه ارشد

بر اساس قوانین جدید داوطلبان مشغول به تحصیل در دوره های روزانه محرومیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ندارند و بدون هیچ مشکلی می توانند در آزمون ارشد سال ۱۴۰۳ شرکت نموده و در صورت قبولی در رشته محل جدید از دوره قبلی خود انصراف داده و در رشته جدید مشغول به تحصیل شوند. 

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

رفع محرومیت دانشجویان در حال تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری

دانشجویان مشغول به تحصیل در صورت قبولی در آزمون ارشد برای ادامه تحصیل در رشته پذیرفته شده باید پیش از ثبت نام نهایی در دانشگاه جدید از رشته قبلی خود انصراف دهند.

 

رفع محرومیت داوطلبان مشمول خدمت سربازی

  • داوطلبانی که در زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد مشمول خدمت سربازی هستند، دارای محرومیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد مجاز به شرکت در این آزمون نیستند.
  • تمامی متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد که تاریخ اعزام به خدمت آنها قبل از پذیرش در دانشگاه است، باید همزمان با ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد، دفترچه اعزام به خدمت خود را نیز دریافت و تکمیل کنند. برای مطالعه شرایط ایست خدمت سربازی کلیک کنید.
  • در صورتی که داوطلبان مشمول خدمت سربازی پس از اعلام نتایج این آزمون در کد رشته محلی پذیرفته شوند، محرومیت آنها از بین خواهد رفت و با استفاده از معافیت تحصیلی می‌توانند وارد دانشگاه شده و پس از اتمام تحصیل خدمت سربازی خود را بروند.

 

رفع محرومیت دانشجویان دارای تعهد خدمت به ارگان ها و سازمان

  • فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته‌های گروه پزشکی باید پیش از هر اقدامی در جهت ثبت نام آزمون، طرح نیروی انسانی خود را بگذرانند. در واقع تعهدی به ارگان ها و سازمان های کشور نداشته باشند.
  • این دسته از داوطلبان از ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد تا زمانی که تعهد دارند، دارای محرومیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد خواهند بود.

 

رفع محرومیت ثبت نام ارشد داوطلبانی که در روز برگزاری آزمون تقلب کرده اند

  • طبق توضیحاتی که پیشتر ارائه کردیم داوطلبانی که در جلسه آزمون کارشناسی ارشد بی نظمی ایجاد کنند دارای محرومیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد خواهند بود.
  • این دسته از داوطلبان بایستی از طریق سیستم پاسخگویی و ثبت و ارسال درخواست سایت سازمان سنجش، درخواستی مبنی بر لغو محرومیت خود ارسال کنند.
  • لازم است این داوطلبان در زمان ارسال درخوایت مدارک لازم را نیز بارگذاری نمایند.
  • چنانچه این داوطلبان دلایل منطقی ارائه دهند، محرومیت آنها لغو خواهد شد.

 

مشاوره محرومیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

داوطلبان پیش از ثبت نام ارشد باید تمامی شرایط ثبت نام کنکور ارشد را مطالعه کرده و در صورت واجد شرایط بودن می توانند در این آزمون شرکت کنند. 

چنانچه در زمینه ثبت نام و بررسی شرایط فعلی خود دارای شک و ابهام و نداشتن محرومیت ثبت نام کنکور ارشد برای نام نویسی در آزمون ارشد می باشید می توانید با مشاوران مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس گرفته تا به صورت کامل شرایط شما بررسی در صورت محرومیت بتوان از راهکار های رفع محرومیت طبق قوانین موجود استفاده کرد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تمدید محرومیت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره