کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد وزارت بهداشت

سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت sanjeshp.ir

کانال تلگرام تحصیلی     

سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی sanjeshp.ir می باشد. وزارت‌بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور ادامه تحصیل فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد، هر ساله آزمونی را با عنوان آزمون کارشناسی ارشد وزارت‌بهداشت برگزار می کند. علاقه مندان به شرکت در آزمون بایستی که از طریق سایت ” sanjeshp.ir ” تمامی مراحل نام نویسی خود را به صورت اینترنتی طی کرده و از طریق این سامانه پیگیر اطلاعیه های مربوطه باشند. در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 1403 ارائه کرده ایم.

بر اساس اطلاعیه سنجش پزشکی و با توجه به تغییرات اعمالی زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت از ۱۱ تا ۲۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ می باشد.

 

سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت sanjeshp.ir

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئول برگزاری آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی می باشد. علاقه مندان به ورود به مقطع کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی می توانند برای پیگیری اخبار و اطلاعیه های این آزمون و همینطور تکمیل اینترنتی مراحل ثبت نام و شرکت در آن از طریق سایت ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت sanjeshp.ir اقدام نمایند.

لازم است در نظر داشته باشید اولین اقدامی که شما بایستی جهت شرکت آزمون رشته های گروه پزشکی بکنید، این است که از زمان ثبت نام مطلع شوید، چنانچه مطابق دفترچه راهنمای ثبت نام در این آزمون واجد الشرایط بودید، پس از مراجعه به سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت مراحل نام نویسی خود را تکمیل نمایید.

نکته ای که وجود دارد این است که تمامی متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد رشته های گروه پزشکی در دوره های روزانه و شهریه پرداز دانشگاه های سراسری و همینطور دانشگاه آزاد، بایستی جهت ورود به این مقطع در آزمون یکپارچه ای که مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار می کند، شرکت کنند.

 

نحوه ثبت نام در سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

اگر قصد نام نویسی در آزمون علوم پزشکی ۱۴۰۳ را دارید، بایستی که از طریق سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت نسبت به پرداخت هزینه نام نویسی و تکمیل اطلاعات شخصی و تحصیلی خود اقدام کنید. در این قسمت به نحوه ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت اشاره کرده ایم.

1️⃣به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی اینترنتی ” sanjeshp.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣از منوی سمت راست سایت بر روی گزینه ” ارشد ” کلیک کنید.

سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

3️⃣در این مرحله لازم است بر روی لینک فعال ” ثبت نام جدید و پرداخت هزینه ” کلیک نمایید.

4️⃣در این مرحله نیز مجدد گزینه ” ثبت نام جدید و پرداخت هزینه ” را در سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت انتخاب کنید.

5️⃣تیک عبارت ” ورود با کد ملی ” را فعال کرده و پس از وارد کردن کد ملی در قسمت مربوطه، بر روی گزینه “مشاهده ” کلیک کنید.

6️⃣برای پرداخت هزینه لینک ” پرداخت الکترونیکی ” فعال می باشد که لازم است آن را انتخاب کنید.

7️⃣در این صفحه سایت ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ابتدا نکات ارائه شده در زمینه خرید کارت اعتباری را مطالعه نمایید و سپس تیک گزینه ” پرداخت هزینه – رشته اول امتحانی (از یک گروه) “را فعال کرده و در نهایت گزینه ” ادامه ” را انتخاب کنید.

8️⃣در این مرحله داوطلب باید اطلاعات خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره شناسنامه، نام پدر، ایمیل و شماره تلفن همراه خود را وارد کند و سپس گزینه ” ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار” را انتخاب نماید.

9️⃣در این مرحله اطلاعات مربوط به کارت اعتباری خود را در سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت وارد کنید و هزینه نام نویسی برای یک رشته امتحانی را پرداخت کنید.

اولین مرحله ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1401 پرداخت هزینه مربوط به آن می باشد و چنانچه این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید، لینک ثبت نام برای شما فعال می گردد.

 

فرم ثبت نام 

پس از پرداخت هزینه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت متقاضیان بایستی که فرم تقاضانامه ثبت نام آزمون را تکمیل کنند. تکمیل فرم نام نویسی در آزمون ارشد در سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت رشته های گروه پزشکی به شرح موارد زیر است:

  1. تکمیل مشخصات شناسنامه ای 
  2. تکمیل اطلاعات مربوط به محل سکونت شامل استان، شهر، آدرس پستی، شماره تلفن و آدرس پست الکترونیکی 
  3. تکمیل اطلاعات مربوط به سهمیه شامل نوع سهیمه و مستندات مربوط به آن در سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت
  4. تکمیل مشخصات آموزشی شامل رشته امتحانی و حوزه امتحانی، مقطع، رشته و دانشگاه محل تحصیل، شروع و پایان تحصیل، وضعیت نظام‌وظیفه و …

چنانچه تمامی مراحل فوق را به درستی انجام دهید، می توانید کد پیگیری ثبت نام را از سامانه دریافت کنید. بهتر است این کد را تا پایان مراحل نام نویسی نزد خود نگه دارید.

 

سایت دریافت کارت ورود به جلسه

داوطلبانی که در بازه زمانی تعیین شده به سایت ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت مراجعه کرده و فرم را تکمیل کرده اند، باید چند روز قبل برگزاری آزمون کارت ورود به جلسه خود را از سایت دریافت کنند. بدون کارت ورود به جلسه امکان شرکت در آزمون وجود نخواهد داشت. 

سایت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور همان سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت sanjeshp.ir است و داوطلبان باید با وار کردن کد رهگیری خود در سایت سنجش پزشکی با آدرس sanjeshp.ir کارت خود را دریافت نمایند و در آزمون شرکت کنند. 

 

سایت انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت

مدتی بعد از برگزاری آزمون، نتایج اولیه منتشر می‌شود و داوطلبانی که موفق به کسب رتبه حد نصاب شده و مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می‌توانند فرم انتخاب رشته را با توجه به نکات مهمی همچون اولویت بندی تکمیل نمایند. 

دفترچه انتخاب رشته در سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت sanjeshp.ir یعنی سنجش پزشکی منتشر می‌گردد و داوطلبان باید حتما نسبت به دانلود و مطالعه آن اقدام نمایند. انتخاب رشته از مهم ترین مراحل در کنکور ارشد وزارت بهداشت است چراکه ظرفیت پذیرش این آزمون بسیار محدود است. به همین دلیل توصیه می‌شود که در این روند از مشاوران تحصیلی دانتل کو کمک بگیرید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

سایت اعلام نتایج ارشد وزارت بهداشت

پس از انتخاب رشته نتایج نهایی نیز اعلام خواهد شد و داوطلبانی که رتبه حد نصاب را کسب کرده باشند، در رشته محل مورد نظر خود پذیرفته خواهند شد. اعلام نتایج نهایی در حدود یک ماه پس از انتخاب رشته و در سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت یعنی sanjeshp.ir می‌باشد. 

ممکن است پس از اعلام نتایج و در صورت ظرفیت خالی، علوم پزشکی اقدام به برگزاری دوره تکمیل ظرفیت نماید. افرادی که قصد شرکت در دوره تکمیل ظرفیت را دارند نیز باید از طریق سایت سنجش پزشکی اقدامات لازم را انجام دهند. 

 

مشاوره سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

امکان ثبت نام در آزمون در دو کد رشته امتحانی امکان پذیر است. داوطلبان در صورتی که هزینه ثبت نام هر کد رشته امتحانی را جداگانه بپردازند، می توانند مراحل نام نویسی را در سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت تکمیل کنند. بهتر است نام نویسی خود را با صبر و حوصله انجام دهید و تمامی اطلاعات خود را به درستی وارد نمایید.

پس از اتمام مراحل نام نویسی نیز متقاضیان می توانند با اطلاع از تاریخ برگزاری، کارت ورود به جلسه خود را در مهلت مقرر در سایت دریافت کنند و در جلسه آزمون حضور داشته باشند. شما عزیزان می توانید در صورتی که هر گونه سوالی پیرامون سایت ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 دارید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مجموعه مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ کدام سایت است؟

    سامانه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1403 مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور به نشانی اینترنتی “sanjeshp.ir ” می‌باشد.

  2. آیا پرداخت هزینه ثبت نام آزمون ارشد رشته های گروه پزشکی نیز از طریق سامانه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ انجام می شود؟

    بله، متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، می توانند نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام نیز از طریق سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1403 به نشانی اینترنتی ” sanjeshp.ir ” اقدام کنند.

  3. نحوه نام نویسی در آزمون ارشد رشته های گروه پزشکی در سامانه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ به چه صورت می باشد؟

    در متن مقاله فوق به طور کامل به نحوه نام نویسی در آزمون ارشد رشته های گروه پزشکی از طریق سایت ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 اشاره کرده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره