کارشناسی ارشدکارشناسی ارشد وزارت بهداشت

ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد رشته های گروه پزشکی توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می شود. مسئولیت برگزاری و اطلاع رسانی تمامی جزئیات مربوط به این آزمون بر عهده مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور می باشد. به طوری که اطلاعیه های مربوط به زمان و نحوه ثبت نام، زمان برگزاری و انتشار کارت ورود به جلسه و … از طریق سایت ” sanjeshp.ir ” منتشر می گردد. شرکت در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت نیازمند این است که داوطلب از تمامی جزئیات این آزمون مطلع باشند؛ به همین منظور لازم دانستیم در ادامه مقاله کاملی از ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 ارائه کنیم. 

ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ آغاز شد. داوطلبان با مراجعه سایت سنجش پزشکی می توانند نام نویسی خود را جهت شرکت در آزمون تکمیل نمایند.

لینک ورود مستقیم به سایت

 

ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های گروه پزشکی را دارند، برای تحصیل در دانشگاه ها و رشته های زیرمجموعه وزارت بهداشت باید کنکور مجزایی بدهند. کنکور وزارت بهداشت هر ساله توسط سازمان سنجش پزشکی کشور برگزار می‌شود و داوطلبان بسیار زیادی برای شرکت در این آزمون داوطلب می‌شوند. 

ظرفیت پذیرش ارشد وزارت بهداشت بسیار محدود است و عده بسیار کمی از داوطلبان که جز افراد برتر آزمون بوده باشند، موفق به قبولی در دانشگاه خواهند شد. با توجه به ظرفیت بسیار اندک بسیار مهم است که داوطلبان از نحوه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ اطلاع کامل داشته باشند تا دچار اشتباه نشوند. 

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت دارای شرط تجانس رشته می باشد و داوطلبان باید دارای مدرک کارشناسی متناسب با رشته انتخابی خود باشند.

داوطلبان گرامی در ادامه این مقاله به بررسی تمامی نکات و موارد لازم جهت شرکت و ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت پرداخته ایم. در صورت هرگونه ابهام و مشکل می توانید با مشاوران مرکز مشاوره دانتل تماس بگیرید.

 

زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت هر ساله از طریق دفترچه راهنما این آزمون منتشر شده و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. با توجه به اینکه تاکنون دفترچه ثبت‌نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ منتشر نشده است، زمان ثبت نام در این آزمون نیز مشخص نیست. اما پیش بینی می شود همانند سال های گذشته مهلت ثبت نام در اواخر دی ماه اعلام شود. 

زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 از 11 بهمن ساعت 14 آغاز و تا ساعت 8 صبح 21 بهمن ماه 1402 می باشد.

زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1403 در 8 تا 17 بهمن ماه می باشد. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع تر از مراحل مختلف ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1403 در کانال تلگرامی دانتل عضو شوید.  

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

تمدید مهلت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1403

هر ساله مرکز سنجش آموزش پزشکی برای ایجاد یک فرصت مجدد برای داوطلبانی که در مهلت مقرر نتوانسته اند مراحل نام نویسی خود را تکمیل کنند، زمان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ را چند روزی تمدید می کند. داوطلبانی که به دلایل مختلفی همچون بی اطلاعی از زمان ثبت نام و یا تقص مدارک نتوانسته اند در این آزمون نام نویسی کنند، میتوانند با اطلاع از زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ فرم تقاضانامه خود را تکمیل نمایند.

تاکنون تمدید مهلت ثبت نام کنکور ارشد ارشد وزارت بهداشت 1403 اعلام نشده است.

تمدید مهلت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ نیز هنوز مشخص نمی باشد، ضمن اینکه تاریخ دقیق در این قسمت از مقاله اطلاع رسانی خواهد شد، شما عزیزان می توانید از طریق تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل نیز از زمان دقیق این مرحله مطلع شوید.

 

دانلود دفترچه راهنما ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1403

دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403 همزمان با مهلت ثبت نام بر روی سایت ” sanjeshp.ir ” قرار می گیرد. این دفترچه شامل تمامی جزئیات مربوط به کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت می باشد که لازمه نام نویسی در این آزمون مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ است.

❌❌ در کادر زیر به محض انتشار دفترچه راهنما لینک دانلود آن فعال خواهد شد و شما داوطلبان گرامی می توانید این دفترچه را دانلود و مطالعه نمایید. 

دانلود دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

 

شرایط ثبت نام در آزمون

شرایط ثبت نام ارشد وزارت بهداشت به شرح زیر می باشد:

✅ داوطلب بایستی دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکتری در یکی از رشته های گروه علوم پزشکی باشد و مدرک متناسب با رشته انتخابی اش را ارائه دهد.

✅ داوطلبانی که جزو دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی رشته های گروه پزشکی می باشند، بایستی که تا تاریخ 31 شهریور ۱۴۰۳ گواهی فارغ التحصیلی خود را ارائه دهند.

✅ داوطلبانی که دارای مدرک معادل و یا گواهی اتمام دوره یا مدرک کارشناسی با معدل کم تر از 12 می باشند، مجاز به ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 نمی باشند.

✅ داوطلبانی در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا سایر مقاطع تحصیلی می باشند، نمی توانند در این آزمون شرکت کنند.

✅ داوطلبانی که جزو پذیرفته شدگان رشته های روزانه آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت سال 1403 هستند، نمی‌توانند در ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ شرکت کنند.

✅ متقاضیان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ نمی توانند به طور همزمان با گذراندن طرح تعهد خدمت، در مقطع کارشناسی ارشد نیز ادامه تحصیل دهند.

✅ داوطلبانی که یکبار در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های روزانه تحصیل کرده اند، در صورت قبولی مجدد در دوره روزانه ملزم به پرداخت شهریه هستند.

✅ برخی از رشته های گروه پزشکی در این آزمون نیازمند حداقل دو سال سابقه کار بالینی در مراکز بیمارستانی است.

✅ داوطلبانی که جزو فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی با طرح تعهد خدمت هستند، می توانند یکبار در آزمون ارشد وزارت بهداشت شرکت کنند و در صورتی که قبول شوند می توانند پس از فارغ التحصیلی در این مقطع طرح نیروی انسانی خود را بگذرانند.

 

راهنما ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

رشته های امتحانی کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت در قالب چهار گروه ارائه می شود. متقاضیان مجاز هستند که متناسب با مدرک کارشناسی و یا بالاتر خود حداکثر در دو رشته از دو گروه متفاوت ثبت نام کنند. برای ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ می توانید مطابق مراحل زیر گام به گام اقدام کنید.

1️⃣وارد سایت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت مرکز سنجش پزشکی به نشانی اینترنتی ” sanjeshp.ir ” شوید.

2️⃣از منوی سایت وارد بخش کارشناسی ارشد شوید و سپس بر روی لینک ” ارشد ” کلیک کنید.

ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

 

3️⃣در مرحله بعد بر روی لینک فعال ” ثبت نام جدید و پرداخت هزینه ” کلیک نمایید.

ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

 

4️⃣در صفحه جدید ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1403 نیز مجددا گزینه ” ثبت نام جدید و پرداخت هزینه ” را انتخاب کنید.

ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

 

5️⃣گزینه ” ورود با کد ملی ” را انتخاب کنید و پس از وارد کردن کد ملی خود، بر روی گزینه “مشاهده ” کلیک کنید.

کارت ارشد وزارت بهداشت

 

6️⃣در این مرحله باید هزینه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت را بپردازید، بنابراین بر روی گزینه “پرداخت الکترونیکی” کلیک نمایید.

انتخاب کارت

 

7️⃣در این مرحله ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ لازم است اطلاعات شخصی خواسته شده را درج نمایید و سپس بر روی گزینه “ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار” کلیک کنید.

ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

 

8️⃣در انتها اطلاعات مربوط به کارت اعتباری خود را وارد نمایید و بر روی گزینه ” پرداخت ” کلیک کنید.

ثبت نام ارشد وزارت بهداشت

 

9️⃣پس از پرداخت هزینه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1403 دوباره به صفحه اول سایت بازگردید و با وارد کردن کد ملی خود، فرم ثبت نام را دریافت و تکمیل کنید. اگر متقاضی ثبت‌نام در دو رشته امتحانی می باشید بایستی که هزینه آزمون را برای دو رشته امتحانی واریز کنید.

فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی چنانچه پس از شرکت برای بار اول در آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت، موفق به کسب نتیجه قبولی نشوند و برای بار دوم قصد نام نویسی در این آزمون را دارند، بایستی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1403 طرح نیروی انسانی خود را به پایان برسانند.

 

مدارک ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳

داوطلبان برای ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت باید مدارک مورد نیاز را داشته و آن ها را در هنگام ثبت نام بارگزاری نمایند. تکمیل اطلاعات فرم ثبت نام باید بر اساس مدارک داوطلب باشد و در غیر این صورت اطلاعات دچار مغایرت بوده و مشکلاتی را برای داوطلب ایجاد خواهد کرد. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ارشد وزارت بهداشت به شرح زیر هستند. 

✅عکس ۴*۳ گرفته شده در سال جدید با فرمت jpg و حجم ۲۰ تا ۱۰۰ کیلوبایت

✅اسکن تمامی صفحات شناسنامه

✅اسکن پشت و روی کارت ملی

✅در صورت استفاده از سهمیه ایثارگری باید کد مربوطه را وارد کنید. 

 

سهمیه کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

برخی از داوطلبان ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ واجد شرایط سهمیه ویژه ایدارند و می‌توانند از آن استفاده نمایند. مهم ترین سهمیه های ارشد وزارت بهداشت سهمیه ایثارگران و استعداد درخشان می‌باشد که در زیر آن ها را بررسی خواهیم کرد. 

 

سهمیه ایثارگران و رزمندگان

✅فرزندان و همسر ایثارگران، جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسر آزادگان، فرزندان و همسر جانبازان 25 درصد و بالاتر در صورت کسب حداقل 70 درصد نمره علمی گزینش آزاد (25 درصد ظرفیت هر رشته محل)

✅افراد رزمنده در صورت کسب حداقل 80 درصد نمره علمی گزینش آزاد (25 درصد ظرفیت هر رشته محل)

✅جانباز کم تر از 25 درصد، فرزند و همسر جانباز کم تر از 25 درصد در صورت کسب حداقل 70 درصد نمره علمی گزینش آزاد

✅همسر و فرزند  فردرزمنده با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه جنگ در صورت کسب حداقل 70 درصد نمره علمی گزینش آزاد

 

 سهمیه استعداد درخشان

افرادی که مشمول شرایط ذکر شده در دفترچه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ هستند و می‌توانند از سهمیه استعداد درخشان مطابق با شرایط آن سال استفاده کنند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرفته خواهند شد. در غیر این صورت امکان استفاده از سهمیه استعداد درخشان وجود نخواهد داشت. 

 

رشته های امتحانی ارشد وزارت بهداشت

آزمون ارشد وزارت بهداشت دارای شرط تجانس رشته می باشد. لذا داوطلبان متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی مرتبط با مجموعه امتحانی خود باشد. در صورت نداشتن این شرط داوطلبان شرکت درآزمون و تحصیل حتی در صورت قبولی را نخواهند داشت. 

توصیه می کنیم حتما پیش از نام نویسی لیست رشته های متجانس در رشته انتخابی خود را مطالعه نمایید. برخی از رشته های امتحانی ثبت نام ارشد وزارت بهداشت 1403 به شرح زیر هستند. برای ثبت نام آزمون مدارک تحصیلی مورد نیاز است که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت. 

رشته مدرک تحصیلی مورد نیاز ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403
پرستاری کودکان کارشناسی پرستاری
پرستاری مراقبت های ویژه کارشناسی پرستاری، هوشبری، تکنولوژی اتاق عمل
پرستاری اورژانس کارشناسی پرستاری، فوریت های پزشکی
مدیریت پرستاری دو سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی
مددکاری اجتماعی کارشناسی مددکاری اجتماعی، کلیه گرایش های خدمات اجتماعی، علوم اجتماعی
تکنولوژی گردش خون کارشناسی تکنولوژی پرتو شناسی، تکنولوژی پرتودرمانی، تکنولوژی پزشکی هسته ای، فیزیک، شیمی، زیست شناسی سلولی مولوکولی، مهندسی هسته ای، بیوفیزیک، ژنتیک
آموزش هوشبری کارشناسی هوشبری
بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها کارشناسی رشته های بیولوژی و کنترل ناقلین بیماری ها، زیست شناسی ، گیاه پزشکی، علوم زیستی، مهندسی کشاورزی، علوم آزمایشگاهی، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، مهندسی بهداشت محیط، بهداشت عمومیف بهداشت حرفه ای، مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار جهت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت
پرستاری مراقبت های ویژه کارشناسی پرستاری، هوشبری، تکنولوژی اتاق عمل
مامایی کارشناسی مامایی، پرستار ماما
اپیدمیولوژی کارشناسی علوم پزشکی، انگل شناسی، آمار، مهندسی تکنولوژی نرم افزار کامپیوتر، دکترای عمومی پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و دامپزشکی
تکنولوژی اتاق عمل کارشناسی تکنولوژی اتاق عمل، پرستاری و هوشبری
اقتصاد بهداشت کارشناسی در یکی از رشته های گروه پزشکی، اقتصاد، علوم اقتصادی، مدیریت، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، حسابداری، جامعه شناسی، علوم اجتماعی، مهندسی پزشکی، دکتری عمومی گروه پزشکی ودکتری حرفه ای دامپزشکی، مهندسی صنایع، کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی خارج از کشور
اکولوژی انسانی کارشناسی اکولوژی انسانی، جغرافیا با گرایش انسانی، بهداشت عمومی، زیست شناسی، محیط زیست، بهداشت محیط، بهداشت خانواده و جمعیت، بهداشت حرفه ای، مامایی، پرستاری، دکتری عمومی (پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی)، دکتری حرفه ای دامپزشکی
بهداشت و ایمنی مواد غذایی دکتری پزشکی عمومی، داروسازی، دامپزشکی و دکتری علوم آزمایشگاهی و یا کارشناسی علوم تغذیه، علوم و صنایع غذایی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، میکروبیولوژی، علوم آزمایشگاهی، مهندسی کشاوری ، علوم و مهندسی صنایع غذایی، مهندسی شیمی، بهداشت مواد غذایی با منشا دامی، بهداشت و بازرسی گوشت، مهندسی تکنولوژی صنایع آرد و بهداشت مواد غذایی
آموزش بهداشت و ارتقا سلامت کارشناسی بهداشت عمومی، پرستاری، مامایی، مهندسی بهداشت محیط، مهندسی بهداشت حرفه ای، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، هوشبری، مشاوره، مردم شناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی، روانشناسی، تکنولوژی اتاق عمل، فناوری اطلاعات سلامت، مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات جهت ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت
تکنولوژی گردش خون کارشناسی رشته های پرستاری، هوشبری و تکنولوژی اتاق عمل
علوم تشریحی کارشناسی علوم تشریحی، بافت شناسی، زیست شناسی، فیزیوتراپی، اعضای مصنوعی و وسایل کمکی، ارتوپدی فنی، کاردرمانی، گفتار درمانی، تکنولوژی پرتودرمانی، تکنولوژی پرتوشناسی، رادیولوژی، شنوایی شناسی، پرستاری، مامایی، بینایی سنجی، هوشبری، تکنولوژی اتاق عمل، علوم آزمایشگاهی، علوم تعذیه، بهداشت عمومی، فوریت های پزشکی، مهندسی پزشکی، تربیت بدنی و علوم ورزشی جهت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳
فیزیولوژی پزشکی کارشناسی فیزیولوژی، زیست شناسی، جانور شناسی، پرستاری، فیزیوتراپی، مامایی، علوم آزمایشگاهی، علوم دارویی، فارماکولوژی، بیوشیمی، علوم تشریحی، گفتار درمانی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، بهداشت عمومی، بهداشت حرفه ای و هوشبری، تکنولوژی اتاق عمل جهت ثبت نام ارشد وزارت بهداشت
مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار کارشناسی رشته های مهندسی بهداشت حرفه ای، مهندسی بهداشت محیط، مهندسی تکنولوژی ایمنی، ایمنی صنعتی، مهندسی صنایع
میکروب شناسی مواد غذایی کارشناسی میکروب شناسی، علوم آزمایشگاهی، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، علوم تغذیه، علوم و صنایع غذایی، بیوشیمی، زیست شناسی، بهداشت و بازرسی گوشت، بهداشت مواد غذایی، دکتری عمومی پزشکی، داروسازی، دامپزشکی
گفتار درمانی کارشناسی گفتار درمانی
کاردرمانی کارشناسی کاردرمانی
شنوایی شناسی کارشناسی شنوایی شناسی
بینایی سنجی کارشناسی بینایی سنجی

 

مشاوره ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

در نظر داشته باشید که در دفترچه راهنما اطلاعات کاملی از جزییات ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ ارائه شده است. در این مقاله سعی کردیم مهم ترین شرایط شرکت در این آزمون را ارائه کنیم اما برای اطلاع از شرایط خاص و تبصره ها و قانون های مرتبط با آن شما ملزم به مطالعه دفترچه خواهید بود.

همینطور اگر دارای شرایط خاصی هستید که پاسخ سوال شما در این مقاله از سایت دانتل نبود، نگران نباشید چراکه می‌توانید با برقراری تماس با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید و بدون اینکه از منزل خود خارج شوید، در زمان کوتاهی پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ چه تاریخی می باشد؟

    تاریخ ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از ۸ تا ۱۷ بهمن می باشد.

  2. متقاضیان جهت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 1403 بایستی به کدام سایت مراجعه کنند؟

    ثبت نام ارشد وزارت بهداشت از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی با آدرس الکترونیکی “sanjeshp.ir ” انجام می شود.

  3. ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت چگونه انجام می شود؟

    ثبت نام صورت اینترنتی انجام می شود که در متن مقاله فوق راهنمای گام به گام در این آزمون را آورده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره