دکتریانتخاب رشته و مصاحبه دانشگاه آزاد

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ پس از اعلام نتایج انتخاب رشه برگزار می شود. داوطلبان علاقه مند به شرکت در مصاحبه باید در زمان تعیین شده به سایت مربوطه مراجعه کرده و نام نویسی و پرداخت هزینه ثبت نام مصاحبه را انجام دهند. در جلسه مصاحبه سوالاتی از داوطلبان پرسیده شده و با توجه به رزومه علمی و پژوهشی شان مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. مصاحبه در روند پذیرش دکترا بسیار حائز اهمیت است و به همین دلیل داوطلبان باید به خوبی برای آن آماده شوند. در این مطلب به بررسی کامل مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد  پرداخته ایم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبانی که در آزمون دکترا شرکت کرده اند و قصد پذیرش در رشته های دانشگاه آزاد را دارند، پس از اعلام نتایج باید در سایت دانشگاه آزاد انتخاب رشته کنند و در صورت کسب رتبه حد نصاب هر دانشگاه، برای مصاحبه دعوت خواهند شد. مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد به صورت مجزا از مصاحبه دانشگاه های سراسری برگزار می شود. 

مصاحبه مهم ترین بخش در پذیرش دکترا دانشگاه آزاد است و به همین دلیل داوطلبان باید از جزییات آن اطلاع دقیق داشته باشند تا شانس شان برای قبولی در مصاحبه و پذیرش در دانشگاه افزایش یابد. ۵۰ درصد نتیجه آزمون دکترا به مصاحبه شفاهی اختصاص دارد پس باید برای عملکرد عالی در آن تمامی تلاش خود را به کار گیرید. 

 

مصاحبه دکترا استعداد درخشان دانشگاه آزاد

داوطلبانی که قصد دارند به صورت بدون آزمون در مقطع دکترا دانشگاه آزاد پذیرش شوند، باید در مصاحبه دکترا استعداد درخشان این دانشگاه شرکت نمایند. روند مصاحبه بدون آزمون و حتی جدول زمانبندی آن نیز معمولا با مصاحبه رشته های با آزمون یکسان می باشد و داوطلبان با پیگیری اطلاعیه های منتشر شده در سایت سنجش می توانند از جزییات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد مطلع شوند. همچنین شما می توانید برای کسب اطلاع سریع و ساده در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دانشگاه آزاد زمان دقیقی را برای مصاحبه دکترا تعیین می کند و داوطلبان باید در این زمان به دانشگاه مراجعه کرده و با ارائه مدارک خود در مصاحبه شرکت نمایند. پس از اعلام نتایج دعوت به مصاحبه، تاریخ دقیق و زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1403 نیز اعلام می گردد.

سال گذشته مصاحبه دانشگاه آزاد از 17 تیر شروع شد و پیش بینی می شود که در سال جدید نیز در همین بازه زمانی انجام شود. هنوز زمان دقیقی برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در سال جاری مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت. 

 

ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج آزمون دکترا و انتخاب رشته در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، داوطلبان از نتایج دعوت به مصاحبه خود مطلع خواهند شد و در صورت تمایل به به شرکت در مصاحبه باید فرایند ثبت نام مصاحبه را انجام دهند. ثبت نام مصاحبه زمان مشخصی دارد و داوطلبان باید در بازه زمانی مشخص اقدام به نام نویسی در سایت مربوطه که همان azmoon.org است بنمایند. 

هنوز زمان دقیق ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد مشخص نشده است اما با توجه به روند سال گذشته که از ۳۰ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد بود، انتظار می رود در سال جدید نیز در همین بازه زمانی انجام شود. معمولا مهلت ثبت نام مصاحبه دکترا وزارت بهداشت تمدید می شود اما بهتر است که ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنید. 

 

نحوه ثبت نام مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

همانطور که گفته شد برای ثبت نام مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با آدرسazmoon.org  مراجعه کنید. برای ورود به سایت دانشگاه آزاد و ثبت نام مصاحبه باید کد دسترسی خود را در اختیار داشته باشید. مراحل ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در سایتazmoon.org  به صورت زیر می باشد. 

1️⃣ با جستجو آدرس azmoon.iau.ac.ir وارد سایت دانشگاه آزاد شوید.

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

 

2️⃣ بر روی گزینه گزینه “سامانه ثبت نام مصاحبه آزمون دکتری تخصصی” کلیک کنید. (این گزینه در زمان تعیین شده فعال می شود.)

3️⃣ کد دسترسی و کد ملی خود را وارد نمایید. 

4️⃣ رشته های مورد نظر خود را از بین رشته های دعوت شده انتخاب کرده و تیک هز گزینه را فعال نمایید. 

5️⃣ پس از انتخاب تمامی رشته ها، گزینه “ادامه و پرداخت” را انتخاب نمایید. 

6️⃣ هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را به صورت اینترنتی بپردازید. 

7️⃣ رسید پرداخت و کد رهگیری خود را دریافت کرده و تا انتهای مصاحبه نزد خود نگه دارید. 

 

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

تمامی داوطلبانی که قصد شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد را دارند، باید هزینه مصاحبه را پرداخت کنند تا اجازه شرکت در جلسه به آن ها داده شود. سال گذشته هزینه ثبت نام مصاحبه ۲۸۵ هزار تومان بود و پیش بینی می شود که این مبلغ در سال جاری با افزایش قیمت همراه باشد. 

لازم به ذکر است که در صورت ثبت نام چند مصاحبه رشته محل، باید هزینه هر یک را به صورت مجزا پرداخت کنید. توجه داشته باشید که پس از پرداخت هزینه و در صورت انصراف از شرکت در مصاحبه، هزینه آن قابل استرداد نخواهد بود. 

 

مدارک لازم برای ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبان برای شرکت در مصاحبه دکترا باید مدارکی را با خود به همراه داشته و در روز مصاحبه آن ها را به صورت فیزیکی به اساتید تحویل دهند. نقص در مدارک لازم برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد منجر به بروز مشکل در ارزیابی داوطلب و پذیرش او در دانشگاه خواهد شد. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد به شرح موارد زیر می باشد. 

👈 اصل مدرک پایان دوره کارشناسی ارشد (داوطلبان سال آخر که تا آخر شهریور ۱۴۰۳ فارغ التحصیل می شوند، باید گواهی مورد تایید فارغ التحصیلی از طرف دانشگاه را ارائه دهند.)

👈 ریز نمرات مقطع ارشد

‌👈 اصل مدرک پایان دوره مقطع کارشناسی همراه با ریز نمرات

👈 اصل مدرک کاردانی برای داوطلبان فارغ التحصیل کارشناسی ناپیوسته

‌👈 شناسنامه و کارت ملی (بین اطلاعات مدارک هویتی و اطلاعات درج شده در سازمان سنجش نباید تناقصی باشد)

👈 مدارک مرتبط با سهمیه از مدارک لازم برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 

‌👈 مدارک مربوط به سابقه پژوهشی، تحقیقاتی و آموزشی و سایر کارهای حرفه ای

👈 مدارک زبان انگلیسی معتبر (مثل آیلتس، تافل، tolimo، msrt و یا غیره)

👈 کتاب تالیفی یا ترجمه 

‌👈 مدارک مربوط به عناوین علمی

👈 گواهی ثبت اختراع

‌👈 مدرک مبنی بر تدریس در دانشگاه

👈 توصیه نامه اساتید

 

نمره و امتیاز مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مصاحبه دکترا بخش بسیار مهمی از روند آزمون می باشد و با تاثیر ۵۰ درصدی که بر پذیرش نهایی داوطلبان می گذارد، اهمیت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. امتیاز های هر بخش در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به شرح موارد زیر می باشد. 

فعالیت امتیاز
مقاله علمی و پژوهشی مرتبط  ۳ امتیاز برای هر مقاله
مدرک ثبت اختراع تایید شده توسط سازمان پژوهشی های علمی و صنعتی ایران ۳ امتیاز برای هر اختراع
کسب مقام در جشنواره های علمی ۱ امتیاز برای هر مورد
مقاله علمی ترویجی مرتبط نیم امتیاز برای هر مقاله
ترجمه یا تالیف کتاب ۲ امتیاز برای هر مورد
برندگان المپیاد های علمی حداکثر ۲ امتیاز
مدرک زبان حداکثر ۲ امتیاز

 

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد | امتیاز مصاحبه دکترا بدون آزمون دانشگاه آزاد

با توجه به اینکه در پذیرش دکترا بدون آزمون، نمره آزمون کتبی وجود ندارد، بیشتر نمره نهایی به مصاحبه شفاهی اختصاص دارد. تقریبا ۸۹ دصد امتیاز به مصاحبه تعلق می گیرد. جدول امتیاز مصاحبه دکترا بدون آزمون دانشگاه آزاد به شرح موارد زیر می باشد. 

فعالیت امتیاز
مقاله علمی پژوهشی بر اساس پایان نامه (خارجی) ۷ امتیاز برای هر مقاله(حداکثر ۱۴ امتیاز)
مقاله علمی پژوهشی بر اساس پایان نامه (داخلی) ۵ امتیاز برای هر مقاله(حداکثر ۱۰ امتیاز)
مقاله بر اساس کنفرانس های معتبر (دو مقاله بر هر کنفرانس) نیم تا یک و نیم امتیاز (حداکثر ۴ امتیاز)
مدرک ثبت اختراع تایید شده  ۴ امتیاز برای هر اختراع(حداکثر ۴ امتیاز)
برندگان جشنواره های علمی ۴ امتیاز برای هر مورد(حداکثر ۴ امتیاز)
ترجمه کتاب ۲ امتیاز برای هر کتاب(حداکثر ۴ امتیاز)

 

فرم صلاحیت عمومی مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

تمامی داوطلبان برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد ملزم به تکمیل فرم صلاحیت عمومی مصاحبه دکترا می باشند. در صورتی که در مصاحبه دانشگاه های سراسری نیز شرکت کرده باشید، تکمیل فرم صلاحیت عمومی در سایت سنجش کفایت خواهد کرد و دیگر نیازی به تکمیل فرم برای مصاحبه دانشگاه آزاد نخواهید بود. 

اما اگر شما صرفا در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شرکت می کنید باید در زمان تعیین شده فرم ثبت نام را از طریق لینک کارنامه اعلام نتایج تکمیل نمایید. تکمیل این فرم هزینه مجزایی دارد که باید پرداخت شود. این هزینه سال گذشته ۲۱۴ هزار تومان بود. به همراه داشتن فرم صلاحیت عمومی مصاحبه در روز مصاحبه الزامی می باشد. 

 

کارت مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد

داوطلبانی که در زمان تعیین شده برای شرکت در مصاحبه دکترا وزارت بهداشت ثبت نام کرده اند، می توانند در موعد مقرر به سایت دانشگاه آزاد مراجعه کرده و از زمان و مکان جلسه مصاحبه خود مطلع شوند. این اطلاعات در قالب یک کارت به داوطلبان داده می شود و باید در روز مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد آن را با خود به همراه داشته باشند. در صورت بروز مشکل در روند دریافت کارت مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران تحصیلی مشورت نمایید. 

 

مصاحبه با تاخیر دکترا دانشگاه آزاد

در صورتی که داوطلبان به دلایل مختلف از شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد جا بمانند می توانند در زمان در نظر گرفته شده برای مصاحبه با تاخیر دکتری دانشگاه آزاد شرکت کنند. مصاحبه با تاخیر دکترا دانشگاه آزاد معمولا در اواخر مرداد ماه انجام می شود.

البته بهتر است که داوطلبان تا حد امکان در زمان تعیین شده برای ثبت نام و شرکت در مصاحبه اقدام کنند تا در صورت عدم برگزاری مصاحبه با تاخیر، با مشکلی مواجه نشوند. برای کسب اطلاع بیشتر از مصاحبه با تاخیر دکترا دانشگاه آزاد می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

آمادگی برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

در روز مصاحبه دکترا، داوطلبان باید در زمان تعیین شده در جلسه آزمون حاضر شده و به سوالات اساتید پاسخ بدهند. نمی توان روند کلی برای سوالات هر یک از اساتید دانشگاه آزاد مشخص کرد اما به طور کلی در جلسه مصاحبه در مورد پایان نامه، فعالیت های علمی و پژوهشی و مهارت در زبان انگلیسی سوالاتی پرسیده می شود که داوطلبان باید بر این بخش ها تسلط کامل داشته باشند. 

به منظور آمادگی برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد، توصیه می شود که با دانشجویان دکتری پذیرفته شده سال جدید همان دانشگاه صحبت کرده و در مورد سوالات احتمالی اساتید جویا شوید. آراستگی و حفظ اعتماد به نفس از مهم ترین مولفه ها برای عملکرد بهتر در جلسه مصاحبه دکترا می باشد. همچنین توصیه می شود که برای کسب اطلاع بیشتر از جزییات مصاحبه و آمادگی بهتر، با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت نمایید. 

 

نکات مهم مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مصاحبه دکترا برای اکثر داوطلبان یک تجربه تازه است و معمولا اطلاع دقیقی از جزییات آن ندارند. این عدم اطلاع ممکن است منجر به استرس و اضطراب و کاهش عملکرد داوطلب در جلسه مصاحبه شود. این در حالیست که با کسب اطلاع از برخی نکات ساده می توانید استرس خود را کاهش داده و به بهترین شکل در مصاحبه حاضر شوید. مهم ترین نکات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ به شرح موارد زیر می باشد. 

‌✅ در روز مصاحبه به صورت رسمی لباس پوشیده و کاملا آراسته باشید. 

✅ اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و در هنگام پاسخ دادن به سوالات عجله نکنید. 

‌✅ قبل از پاسخ دادن به هر سوال کمی تعلل کرده و به درستی در مورد آن فکر کنید و سپس سوال را به صورت دقیق تری پاسخ دهید. 

✅ از زیاده گویی و حاشیه پردازی در جلسه مصاحبه خودداری کنید و تا حد امکان به صورت مختصر مفید هر سوال را جواب دهید. 

‌✅ در صورت عدم اطلاع از پاسخ یک سوال، مستقیما آن را بیان کنید. 

✅ ارتباط چشمی خود با اساتید را در طول مدت مصاحبه حفظ نمایید. 

✅ روند مصاحبه را به سمتی ببرید که امکان صحبت از توانایی هایتان وجود داشته باشد. 

‌✅ تمامی مدارک خود را به صورت کامل آماده کرده و در روز مصاحبه با خود به همراه داشته باشید. 

✅ رزومه خود را به درستی آماده کنید چرا که بخش بسیار بزرگی از ارزیابی شما بر مبنای رزومه خواهد بود. 

✅ حتما از افراد متخصص در حوزه تحصیلی کمک بگیرید تا تمامی نکات مهم را در اختیارتان قرار دهند و آمادگی بیشتری برای جلسه مصاحبه به دست آورید. 

 

مشاوره مصاحبه دکترا

داوطلبان آزمون دکترا پس از اعلام نتایج اولیه و در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد، می توانند در مصاحبه این دانشگاه شرکت کرده و در رشته و دانشگاه مورد نظر خود پذیرش شوند. مصاحبه دکترا نیاز به کسب آگاهی از جزییات برگزاری آن دارد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد چه زمانی برگزار می شود؟

    شروع مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد معمولا در تیر ماه می باشد. 

  2. برای ثبت نام مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد چه باید کرد؟

    برای این منظور باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی مراجعه کرده و هزینه ثبت نام را پرداخت کنید. 

  3. آیا تکمیل فرم صلاحیت عمومی مصاحبه برای داوطلبان دانشگاه آزاد نیز الزامی است؟

    بله تمامی داوطلبان باید این فرم را تکمیل کرده و در روز مصاحبه با خود به همراه داشته باشند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره