سایر موضوعاتآزمون های زبان

ثبت نام آزمون EPT 1402

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام آزمون EPT 1402 برای داوطلبانی که قصد ورود به مقطع دکتری را در دانشگاه آزاد دارند، حائز اهمیت است. داشتن مدرک زبان انگلیسی برای ورود به مقطع دکتری دانشگاه آزاد الزامی نیست؛ اما متقاضیان بایستی که برای شرکت در آزمون جامع دکتری حتما در این آزمون شرکت کنند و مدرک زبان مورد تایید دانشگاه آزاد دریافت کنند. آزمونی که دانشگاه آزاد برای دانشجویان دانشگاه آزاد برگزار میکند، آزمون زبان با عنوان EPT می باشد که مخفف عبارت English Proficiency Test است. در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی از زمان، شرایط و نحوه ثبت نام EPT 1402 ارائه کرده ایم.

 

ثبت نام آزمون EPT 1402

دانشجویان مقطع دکتری ملزم به اخذ مدرک زبان انگلیسی می باشند. دانشگاه آزاد برای دانشجویان مقطع دکتری خود آزمون زبان ویژه ای تحت عنوان آزمو EPT تعیین کرده است که این دانشجویان در حال تحصیل برای فارغ التحصیلی در مقطع دکتری نیاز به کسب نمره قبولی و اخذ مدرک خود می باشند. دانشجویام برای ثبت نام آزمون EPT باید به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه و ثبت نام خود را انجام دهند.

ثبت نام آزمون EPT فقط برای دانشجویان دانشگاه آزاد امکان پذیر می باشد.

 

زمان ثبت نام آزمون EPT 1402

ثبت نام آزمون EPT چند بار در سال انجام می گیرد و تاریخ دقیق ثبت نام از سوی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد. زمان ثبت نام آزمون EPT سال 1402 را در جدول زیر قرار داده ایم.

زمان ثبت نام آزمون EPT دوره مرداد ماه در تاریخ 10 الی 16 بهمن ماه 1402 می باشد.

به طور معمول ثبت نام ازمون ای پی تی حدود دو هفته الی 20 روز قبل از برگزاری آن انجام می شود مثلا اگر ازمون در 20 خردادماه برگزار شود ثبت نام تا اوایل خردادماه ادامه دار خواهد بود. زمانبندی دقیق ثبت نام و برگزاری ازمون از طریق سایت english.iau.ac.ir در اختیار داوطلبان قرار می گیرد که البته امکان تغییر در تاریخ های اعلام شده نیز وجود دارد.

تقوی زمان بندی ثبت نام آزمون EPT سال ۱۴۰۲
نوع آزمون شروع ثبت نام پایان ثبت نام تاریخ برگزاری آزمون
زبان انگلیسی EPT  9 مرداد ماه  15 مرداد ماه  27 مرداد ماه
زبان انگلیسی EPT 8 شهریور 15 شهریور 31 شهریور
زبان انگلیسی EPT 20 آبان 26 آبان 17 آذر
زبان انگلیسی EPT 10 بهمن ماه 16 بهمن 27 بهمن
هزینه ثبت نام آزمون EPT سال 1402 به مبلغ 400 هزار تومان می باشد. اگر پس از واریز هزینه شناسه پرداخت را دریافت نکنید، ثبت نام شما ناقص خواهد بود.[/box]

 

شهرهای حوزه برگزاری آزمون بهمن ماه ۱۴۰۲

آزمون EPT در هر دوره در چند شهر برگزار می شود. دانشگاه در زمان ثبت نام آزمون EPT شهرهای حوزه برگزاری را نیز را منشتر می کند. 

شهرهای دوره مرداد ماه ۱۴۰۲ به شرح زیر می باشد:

 تهران , تبریز , مشهد , اهواز , اصفهان , شیراز , کرمانشاه , رشت , کرمان , کرج , ساری , یزد و زنجان

 

راهنما ثبت نام EPT سال 1402

نحوه ثبت نام آزمون EPT بدین صورت است که داوطلبان ابتدا باید وارد سامانه english.iau.ac.ir شوند و شماره دانشجویی خود را درج نمایند. سپس عکس پرسنلی خود را بارگذاری نمایند، مشخصات خواسته شده را درج کنند، هزینه ثبت نام آزمون EPT را پرداخت نمایند و در نهایت شناسه پرداخت را از سامانه دریافت کنند که به معنای موفقیت آمیز بودن ثبت نام است. در ادامه راهنما تصویری نحوه ثبت نام آزمون EPT را قرار داده ایم.

1️⃣ ابتدا به سایت english.iau.ac.ir مراجعه کنید.

2️⃣ سپس بر روی گزینه ” ثبت نام در آزمون ” کلیک کنید.

ثبت نام آزمون EPT

3️⃣ در مرحله بعدی می بایست شماره دانشجویی مقطع دکتری خود را به همراه کد امنیتی، در کادر نمایش داده شده وارد کنید. پس از درج اطلاعات خواسته شده در بخش های تعیین شده، گزینه “ ورود به مرحله ثبت نام ” را انتخاب نمایید.

شماره دانشجویی آزمون EPT

4️⃣ در صفحه بعدی ثبت نام آزمون EPT ابتدا لازم است عکس پرسنلی خود را با استانداردهای قرار داده شده بارگزاری کرده و سپس نوع آزمون (EPT) را انتخاب کنید.

بارگزاری عکس آزمون EPT

5️⃣  در قسمات اطلاعات کاربری تمام اطلاعات خواسته شده از جمله اطلاعات فردی و آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه و ادرس محل سکونت خود را در فرم ثبت نام را به صورت دقیق تکمیل نمایید.

اطلاعات فردی آزمون EPT

6️⃣ داوطلبان نوع سهمیه خود را که شامل سهمیه های عادی، رزمنده، جهادگر، آزاده یا همسر یا فرزند، جانباز ، همسر و یا فرزند جانباز 25 درصد به بالا و شاهد می باشد را درج نمایید. دانشجویان لازم است کد رهگیری 12 رقمی ایثارگری خود را نیز وارد کنند. برای دریافت کد ۱۲ رقمی ایثارگری کلیک کنید.

7️⃣ در این مرحله ثبت نام آزمون EPT پس از وارد کردن اطلاعات کامل و درج کد امنیتی در بخش خواسته شده، گزینه ” ثبت نام ” را انتخاب کنید.

8️⃣ در این مرحله باید حوزه امتحانی خود را مشخص کنید. در صفحه اطلاعات وارد شده در مراحل قبل، برای شما نمایش داده می شود. در صورت صحت اطلاعات بر روی تایید و پرداخت هزینه کلیک کنید.

 

پرداخت هزینه ثبت نام EPT

نکته ای که ابتدا باید به آن توجه کنید شما برای تایید ثبت نام EPT و پرداخت هزینه زمان 30 دقیقه تعیین شده و باید تمامی مراحل را در این زمان انجام به تکیمل کنید.

1️⃣ پس از مراحل فوق باید هزینه ثبت نام را از طریق کارت بانکی عضو شبکه شتاب در سامانه پرداخت نمایید.

2️⃣ پس از کنترل کردن تمام اطلاعات خود که وارد فرم ثبت نام کرده اید، بر روی گزینه ” تایید و پرداخت هزینه آزمون ” کلیک نمایید.

3️⃣ با انتخاب گزینه ” تایید و پرداخت هزینه آزمون ” وارد درگاه پرداخت هزینه ثبت نام آزمون EPT خواهید شد که باید اطلاعات کارت بانکی تان را وارد کنید.

4️⃣ با ثبت مشخصات کارت بانکی، پرداخت با موفقیت انجام خواهد شد و به سامانه آزمون ای پی تی منتقل خواهید شد.

5️⃣ پس از اینکه هزینه ثبت نام را پرداخت کنید، شناسه مربوط به شما فعال خواهد شد و یک ایمیل حاوی اطلاعات پرداخت به آدرس ایمیل شما ارسال می شود.

 

شرایط ثبت نام آزمون EPT 1402

شرکت و ثبت نام آزمون EPT شرایط خاصی ندارد جز اینکه داوطلب باید دانشجوی مقطع دکتری تخصصی یا عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد باشد. مدرک آزمون ای پی تی فقط برای دانشگاه ازاد مورد تایید است و دانشگاه های سراسری ازمون های زبان مختص به خود را دارند.

همچنین مدرک آزمون ای پی تی برای دانشگاه های آزاد داخل کشور معتبر است و با استفاده از این مدرک نمی توانید در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل کنید.

 

نمره قبولی آزمون EPT 

آزمون EPT شامل نمره قبولی و مردودی است و داوطلبی که نتواند حدنصاب لازم را به دست آورد، مردود خواهد شد. حداکثر نمره در آزمون EPT نمره 100 است و به سوالات با پاسخ اشتباه نمره منفی تعلق نمی یابد

نوع سهمیه داوطلب نمره قبولی
داوطلبان عادی 50 نمره 
داوطلبان دارای سهمیه شاهد 40 نمره 
داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران 35 نمره 

 

منابع و سوالات آزمون EPT

آزمون ای پی تی از 100 سوال تشکیل شده است که شامل 4 بخش با بودجه بندی های زیر می باشد. 

واژگان 25 سوال تستی
دستور زبان 40 سوال تستی
خواندن و درک متون 20 سوال تستی
درک مطلب متن با کلمات حذف شده (cloze) 15 سوال تستی.
جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره ثبت نام ای پی تی

زمان برگزاری آزمون تقریبا 10 روز پس از آخرین روز ثبت نام EPT می باشد. کارت ورود به جلسه آزمون معمولا 2 روز قبل از زمان برگزاری منتشر و داوزلبان باید نسبت به دریافت آن اقدام کنند. 

هر ساله ثبت نام آزمون EPT در چند دوره انجام می شود و داوطلبان محدودیتی از نظر تعداد دفعات شرکت در این آزمون را نخواهند داشت. آن دسته از داوطلبانی که پس از اعلام نتایج آزمون EPT نمره قبولی دریافت می کنند گواهی از سمت دانشگاه آزاد مبنی بر قبولی در آزمون ای پی تی اعطا میگردد. مدت زمان اعتبار زبان EPT  2 سال می باشد.

در این مطلب راهنمای کاملی از ثبت نام و زمان برگزاری آزمون EPT ارائه شد. شما داوطلبان عزیز برای دریافت پاسخ سوالات خود و بهره مندی از مشاوره شرکت در این ازمون، می توانید با مشاوران ما در مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام آزمون ای پی تی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. ثبت نام آزمون ای پی تی در چه تاریخی انجام می شود؟

    در متن مقاله به زمان ثبت نام و برگزاری دوره های مختلف این آزمون اشاره شده است.

  2. برای ثبت نام آزمون ای پی تی باید به کدام سامانه مراجعه کنیم؟

    سامانه ثبت نام آزمون ای پی تی به نشانی english.iau.ac.ir می باشد.

  3. تاریخ برگزاری آزمون EPT چه زمانی است؟

    در متن مقاله زمان برگزاری هر یک از دوره ها را اعلام کرده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام
    روز بخیر و شادی
    آیا ممکن است زمان ثبت نام آزمون زبان در شهریور 1400تمدید شود
    متشکرم پاسخ بدهید

  2. سلام. وقتتون بخیر. بنطرتون امکانش هست. ک یک نفر دیگر ب جای من سر جلسه امتحان حاضر شود؟

    1. سلام خیر
      شخصی که در ثبت نام آزمون ept نام نویسی کرده و اطلاعات خود را ثبت کرده باید شرکت کندو شخص دیگر نمی تواند جایگزین شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره