انتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتریدکتری

سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری

کانال تلگرام تحصیلی     

سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری از مهم ترین دغدغه های داوطلبان دکترا می باشد چراکه پایان نامه در مصاحبه دکترا بسیار حائز اهمیت است و بیشترین نمره نیز به آن تعلق خواهد گرفت. داوطلبان قبل از مصاحبه باید پایان نامه خود را به طور دقیق مطالعه کرده و به آن مسلط باشند. البته جزییاتی نیز در پایان نامه وجود دارد که ممکن است داوطلبان از اهمیت آن ها در مصاحبه بی اطلاع باشند و در جلسه مصاحبه با مشکل مواجه شوند. در این مطلب به بررسی کامل سوالات پایان نامه در مصاحبه دکترا پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری

مصاحبه دکتری مرحله پس از آزمون کتبی و انتخاب رشته دکترا می باشد. داوطلبانی که برای مصاحبه دعوت شده اند، باید در جلسه شرکت کرده و توانایی های خود را به اساتید اثبات کنند. یکی از مهم ترین بخش های مصاحبه دکترا مربوط به پایان نامه است که سوالات متعددی از این بخش از داوطلبان پرسیده خواهد شد. مهم ترین سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری به شرح موارد زیر می باشد. 

 

موضوع پایان نامه

در مصاحبه ممکن است اساتید اساس کار شما را مورد بررسی قرار داده و حتی نقد کنند که چه لزومی به تحقیق در این زمینه وجود داشت. برای پاسخ دادن به این سوال باید قسمت بیان مساله و ضرورت تحقیق خود به طور کامل تسلط داشته باشید و درک تان از آن بسیار عمیق باشد. در این صورت می توانید سوال اساتید را به بهترین نحو پاسخ دهید. 

 

سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری | مفاهیم و نظریه ها

این احتمال وجود دارد که داوران مصاحبه بخش های مربوط به مفاهیم و نظریه ها را در پایان نامه تان مورد توجه قرار داده و از آن قسمت ها سوال بپرسند. برای پاسخ دادن به این موارد باید به طور دقیق بر مفاهیم پایان نامه تان مسلط باشید. 

 

روش تحقیق

یکی از سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری در مورد روش تحقیق است. روش های زیادی برای تحقیق وجود دارد و به همین دلیل با احتمال زیاد اساتید در مورد انتخاب روش تان در پایان نامه سوال خواهند پرسید. پس در مورد روش های دیگر تحقیق نیز به طور کامل کسب اطلاع کرده و در جلسه مصاحبه نیز علت واقعی خود برای انتخاب روش تحقیق تان را توضیح دهید. 

سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری

 

روش ارجاع دهی

در مورد شیوه های ارجاع دادن در پایان نامه و مقاله نیز به طور کامل اطلاعات به دست آورید و بررسی کنید که روش شما با سایر روش ها چه تفاوت هایی دارد. همچنین از سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری این است که در مورد پژوهشگری به به تحقیق او ارجاع داده ای چه اطلاعاتی داری؟ پس در این مورد نیز اطلاعات کامل داشته باشید. 

 

سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری به زبان انگلیسی

این امکان وجود دارد که اساتید از شما بخواهند در مورد پایان نامه خود به زبان انگلیسی صحبت کنید. در این صورت تنها کافیست به مقدمه مقاله خود به زبان انگلیسی مسلط باشید و این گونه می توانید توضیح لازم را ارائه دهید. 

 

بروزرسانی اطلاعات در مورد پایان نامه

قبل از مصاحبه دکتری حتما در مورد بخش های پایان نامه خود تحقیق کنید تا متوجه تغییرات و مطالب بروزرسانی شده در سطح جهان بشوید. مخصوصا این مورد برای داوطلبانی مهم است که مدت زمان زیادی از پایان نامه شان گذشته است. اطلاع در مورد مطالب جدید مرتبط با پایان نامه از سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری است و امتیاز مثبتی برای تان محسوب خواهد شد. 

 

اهمیت تسلط بر پایان نامه در مصاحبه دکترا

می توان گفت که پایان نامه کارشناسی ارشد مهم ترین بخش در مصاحبه دکترا است چراکه پایان نامه در واقع سطح علمی و دانش شما را نشان می دهد و همچین توانایی تان در تحقیق و پژوهش را نیز بیان می کند. پایان نامه معمولا به صورت فردی انجام می شود و به همین دلیل معیار مناسبی برای ارزیابی شخصیت علمی داوطلبان خواهد بود. 

تمامی داوطلبان باید بر پایان نامه خود تسلط کامل داشته باشند اما اهمیت سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری برای داوطلبانی که روزمه قوی ندارند بیش از پیش افزایش می یابند. از این طریق می توانید نقاط قوت خود را بیشتر نشان دهید. 

 

تاثیر نمره پایان نامه در مصاحبه دکترا

یکی از سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری در مورد نمره پایان نامه است. این احتمال وجود دارد که اساتید در مورد نمره پایان نامه تان سوال بپرسند و حتی به صورت مختصر پایان نامه را مجددا بررسی نمایند. هرچه نمره پایان نمره داوطلب بالاتر باشد، نظر اساتید نیز مثبت تر خواهد بود. در صورتی که از پایان نامه تان مقاله استخراج کرده باشید نیز نمره بیشتری به شما تعلق خواهد گرفت.

 

نبود پایان نامه در مصاحبه دکترا چه تاثیری خواهد داشت؟

برخی از داوطلبان دکتری، دانشجویان آموزش محور مقطع کارشناسی ارشد هستند و به همین دلیل پایان نامه ای ندارند. این داوطلبان ممکن است در مورد مصاحبه و سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری استرس و نگرانی زیادی داشته باشند. معمولا اساتید در مصاحبه دکترا به پایان نامه اهمیت زیادی می دهند و ممکن است نظر مثبتی نسبت به دانشجویان آموزش محور ارشد نداشته باشند چراکه بر این باورند که این داوطلبان اطلاعات زیادی در مورد تحقیق و پژوهشی ندارند. 

اما این مساله چندان هم درست نیست و دانشجویان آموزش محور ارشد می توانند با قوی کردن روزمه خود در بخش های مقاله و کتاب، تا حد زیادی نبود پایان نامه را پوشش دهند و از این طریق نشان دهند که اطلاعات کافی در مورد پژوهش را دارند. 

از سوی دیگر داوطلبانی هستند که هنوز از پایان نامه خود دفاع نکرده اند. این داوطلبان تا قبل از پایان شهریور ماه سال جاری باید دفاع خود را انجام داده و پایان نامه شان را تمام کنند. معمولا نگرانی برای این داوطلبان وجود نخواهد داشت چراکه با توجه به درگیر بودن در فرایند پایان نامه، اطلاعات بسیار زیاد و مفیدی در این زمینه دارند و با توجه به تسلط شان بر مباحث می توانند به راحتی سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری را پاسخ دهند. اگر در مورد پایان نامه و نقش آن در مصاحبه دکتری نگرانی هایی دارید، می توانید با مساوران تحصیلی صحبت کرده و ابهامات خود را برطرف سازید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نکات مهم سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری

👈 در جلسه مصاحبه دکترا، پایان نامه خود را به صورت صحافی شده با خود به همراه داشته باشید تا بتوانید در صورت لزوم آن را به صورت مرتب به اساتید ارائه دهید. 

👈 حتما پایان نامه را قبل از مصاحبه مطالعه کرده و تسلط کامل بر آن داشته باشید. 

‌👈 در صورت عدم تکمیل پایان نامه برای داوطلبان سال آخر ارشد، باید حتما پروپوزال را در روز مصاحبه با خود به همراه داشته باشید. 

👈 اگر در مورد زمان دفاع از شما سوال پزسیده شد، از بیان پاسخ های حاشیه ای و بهانه خودداری کنید و حتما تاکید کنید که در زمان تعین شده دفاع را انجام می دهید. 

 

مشاوره مصاحبه دکترا

علاوه بر پایان نامه کارشناسی ارشد، بخش های بسیار مهم دیگری نیز هستند که از طریق آن ها می توانید توانایی خود در زمینه تحقیق و پژوهش را ثایت کنید. چاپ مقاله، تالیف کتاب یا ترجمه آن، شرکت در کنفرانس های مختلف و غیره همگی از موارد دارای امتیاز در مصاحبه دکتری هستند. تسلط بر پایان نامه جز مهم ترین بخش ها در مصاحبه تلقی می شود. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری چیست؟

    در متن مقاله به طور کامل در مورد سوالات پایان نامه در مصاحبه دکتری صحبت شده است. 

  2. آیا دانشجویان سال آخر ارشد در بخش پایان نامه مصاحبه دکترا با مشکل مواجه می شوند؟

    خیر چراکه معمولا این داوطلبان تسطل کاملی بر پروپوزال خود داشته و اطلاعاتی زیادی نیز در زمینه تحقیق و پژوهش دارند.

  3. آیا دانشجویان ارشد آموزش محور که پایان نامه ندارند، می توانند در مصاحبه دکترا شرکت کنند؟

    بله. این داوطلبان باید رزومه علمی و پژوهشی خود را از طریق مقاله و کتاب تقویت نمایند. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره