دکتریانتخاب رشته و مصاحبه دانشگاه آزاد

مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

‌‌مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲  داوطلبانی که به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد دعوت شده‌اند، بهتر است با بررسی این شرایط و در نتیجه با آمادگی کامل در جلسه مصاحبه شرکت کنند. یکی از اقدامات لازم الاجرا برای مصاحبه دکتری، تهیه و آماده سازی مدارک است. مدارکی که داوطلبان همراه با خود به جلسه دکتری می‌برند، می‌توانند تأثیر بالایی بر امتیاز و نمره مصاحبه آنان داشته باشد. در ادامه این مطلب به بررسی مدارک لازم برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1402 می‌پردازیم.

 

مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

پس از انتخاب رشته نتایج دعوت به مصاحبه اعلام خواهد شد و داوطلبان پس از پرداخت هزینه هر مصاحبه، مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ را آماده کرده و برای جلسه مصاحبه آماده شوند. مصاحبه 50 درصد از نتیجه نهایی را تعیین می‌کند. به این دلیل بسیار مهم است که داوطلبان اطلاع کافی از تمام جوانب آن داشته باشند. 

مدارک لازم برای مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد را می‌توان به دو دسته اجباری و اختیاری تقسیم کرد. مدارک اجباری آن دسته از مدارک هستند که همراه داشتن آن‌ها برای هر داوطلبی ضروری و لازم است. در مقابل مدارک اختیاری مدارکی هستند که وجود آن‌ها ضروری نیست، اما در صورت موجود می‌توانند امتیازات مثبتی برای داوطلب داشته باشند. لیست مدارک اجباری و اختیاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در جدول زیر معرفی شده‌اند.

 

لیست مدارک لازم برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1402

داوطلبانی که برای مصاحبه دعوت شده‌اند ابتدا باید هزینه هر مصاحبه را به طور جداگانه پرداخت نمایند تا اجازه شرکت در جلسه را داشته باشند. مدارک یکی از بخش‌های بسیار مهم مصاحبه است که به مدارک ضروری و اختیاری تقسیم می‌شود. مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ به شرح زیر هستند.

 

مدارک ضروری مصاحبه

✅رسید پرداخت هزینه مصاحبه

✅اصل کارت ملی و شناسنامه

✅مدرک کارشناسی و ریز نمرات

✅مدرک کارشناسی ارشد و ریزنمرات (در صورت فارغ التحصیلی)

✅یک نسخه از پایان نامه کارشناسی ارشد

✅کامل کردن فرم سوابق دکتری

 

مدارک اختیاری

در ادامه به بررسی مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1402 که به صورت اختیاری می باشد را ذکر خواهیم کرد.

مقالات علمی چاپ شده در مجلات معتبر

کتب ترجمه و یا تألیف شده

مدرک زبان انگلیسی معتبر

گواهی اختراعات ثبت شده

گواهی مربوط به شرکت در جشنواره‌های المپیادهای علمی معتبر

گواهی سوابق تدریس در دانشگاه‌ها

رزومه شغلی

علاوه بر مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد که در بالا ذکر شده است، قبل از جلسه مصاحبه باید وارد سایت azmoon.org شوید و فرم ثبت نام اولیه را تکمیل کنید. این فرم را در روز مصاحبه همراه خود داشته باشید.

مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد که به صورت اختیاری می‌باشد، مدارکی امتیازآور برای داوطلبان محسوب می‌شوند. افرادی که رزومه خوبی داشته باشند، شانس بالاتری در أخذ نمره مناسب در مصاحبه خواهند داشت. از همین رو به داوطلبان توصیه می‌شود که در صورت امکان با دست پر و با رزومه‌ای قابل قبول در مصاحبه شرکت کنند تا حرفی برای گفتن داشته باشند.

 

سوالات مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

سوالات مصاحبه دکتری مهم‌ترین بخش این آزمون است و دغدغه بسیاری از داوطلبان نیز این بخش از مصاحبه می‌باشد. سوال‌های مصاحبه معمولا در مورد میزان تسلط به زبان انگلیسی، دلیل نمره پایین برخی از دروس، پایان نامه کارشناسی ارشد و غیره می‌باشد. به این دلیل کدرک زبان یکی از مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد تاثیر گذار می باشد.

برای کسب رتبه بالا در مصاحبه لازم است که داوطلبان قبل از جلسه مصاحبه اطلاعات کافی در این مورد به دست آوردند و برای جلسه مصاحبه به خوبی آماده شوند. چنانچه سوال یا ابهامی در این مورد برای‌تان به وجود آمده است می‌توانید از متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو کمک بگیرید.

 

زمان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

داوطلبانی که موفق به پذیرش شده و به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد دعوت شوند، می‌بایست برای حضور در جلسه مصاحبه به صورت اینترنتی نام نویسی کنند. نام نویسی مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد از طریق سایت این دانشگاه به آدرس azmoon.iau.ac.ir انجام می‌گیرد. ناگفته نماند که عدم نام نویسی داوطلبان برای حضور در جلسه مصاحبه به معنای انصراف آنها تلقی خواهد شد.

 

نحوه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

در سال‌های اخیر مرحله مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد به صورت متمرکز و در واحد دانشگاهی تهران برگزار می‌شود. در ادامه نحوه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شرح داده شده است.

1️⃣ اصلی‌ترین مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد برای حضور در مصاحبه پرداخت هزینه مصاحبه است. به همراه داشتن گواهی پرداخت هزینه دکتری در جلسه مصاحبه الزامی است. هزینه مصاحبه دکتری به صورت اینترنتی و از طریق سایت azmoon.iau.ac.ir قابل پرداخت است.

2️⃣ هر داوطلبی برای حضور در جلسه مصاحبه می‌بایست برگه ورود به جلسه مصاحبه را به همراه داشته باشد. این برگه را می‌توان از طریق سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.iau.ac.ir و یا azmoon.org دریافت کرد.

3️⃣ در صورتی که مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در واحدهای دانشگاهی متعددی برگزار شوند، انتخاب محل مصاحبه برعهده داوطلب خواهد بود. بدین ترتیب متقاضیان پس از انتخاب واحد دانشگاهی محل مصاحبه از بین واحدهای ارائه شده، می‌بایست در زمان مصاحبه در این مرکز حضور داشته باشد. ناگفته نماند که به همراه داشتن مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در جلسه مصاحبه ضروری است.

4️⃣ پس از حضور داوطلبان در مرکز دانشگاهی مربوطه، احراز هویت آنان انجام شده و به اتاق مصاحبه راهنمایی می‌شوند. البته مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد به صورت مجازی انجام گرفت. این دسته از داوطلبان با رایانه‌ای که در اختیار داشتند مصاحبه خود را شروع کردند.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

آمادگی برای حضور در جلسه مصاحبه

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 50 درصد در کسب قبولی داوطلب نقش دارد. از همین رو آمادگی برای جلسه مصاحبه برای هر داوطلبی از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه مواردی بیان شده است که می‌توانند در نتیجه مصاحبه دکتری تأثیر مثبتی داشته باشند.

 

تقویت رزومه | مدارک لازم برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

رزومه علمی داوطلبان می‌تواند کمک شایانی برای کسب نمره مناسب در مصاحبه داشته باشد. از همین رو بهتر است داوطلبان با نوشتن مقالات علمی و یا تألیف و ترجمه کتاب به صورت انفرادی یا مشارکتی، رزومه دکتری خود را تقویت کنند و جز مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد خود در صورت داشتن ارا‌‌ئه دهند.

 

حفظ اعتماد به نفس

نکته مهم این است که رزومه به تنهایی برای قبولی در مرحله مصاحبه کافی نیست. داوطلبانی که اعتماد به نفس و قدرت بیان بالایی داشته باشند، می‌توانند تأثیرات عمیقی در نظرات اساتید و داوران ایجاد کنند.

 

تقویت اطلاعات علمی در رابطه با رشته تحصیلی

فردی که در مصاحبه دکتری شرکت می‌کند می‌بایست اطلاعات کافی در رابطه با رشته تحصیلی خود داشته باشد. تسلط به ابعاد مختلف رشته تحصیلی بدون شک نقشی مهم در نتیجه مصاحبه خواهد داشت.

 

تعیین انگیزه تحصیلی

گاهی برخی از مراکز دانشگاهی توضیحی مختصر و حتی به صورت کتبی در رابطه با انگیزه داوطلب از ادامه تحصیل خواستار هستند. از همین رو بهتر است داوطلب هدف و انگیزه اصلی خود را از ادامه تحصیل در مقطع دکتری به صورت شفاف تعیین کند.

 

توصیه نامه | مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد

گاهی برخی از افراد توصیه نامه را نیز یکی از مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد بر می شمرند. توصیه نامه توسط سه تن از اساتید مقطع کارشناسی ارشد به خصوص استاد راهنما نوشته می‌شود. به طور کلی توصیه نامه مهارت و توانایی‌های علمی داوطلب را از منظر اساتید دوره ارشد تشریح می‌کند. 

 

مشاوره مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1402

ممکن است داوطلبان در چند رشته تحصیلی مختلف و همچنین در چند دانشگاه پذیرفته شده و دعوت به مصاحبه شود. به همراه داشتن مدارک و ارائه آن‌ها در هریک از جلسات مصاحبه الزامی خواهد بود. علاوه بر این، برای هر کد رشته می‌بایست هزینه‌ای جداگانه پرداخت شود. ناگفته نماند که داوطلب پس از پرداخت هزینه مصاحبه دانشگاه آزاد یک کد پیگیری دریافت می‌کند. این کد پیگیری می‌بایست نگهداری شده و گواهی آن در جلسه مصاحبه ارائه شود.

مصاحبه دکتری مهم‌ترین بخش آزمون دکترا است و آمادگی برای آن باعث می‌شود داوطلبان بتوانند رتبه خوبی کسب کرده و در دانشگاه‌های مورد نظر خود پذیرش شوند. در دو سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا مصاحبه دکتری به صورت مجازی برگزار شد اما در سال 1402 مصاحبه به صورت حضوری خواهد بود و داوطلبان باید برای این منظور آماده شوند.

آگاهی از روند و سوالات مصاحبه، آماده کردن مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد داشتن اعتماد به نفس وغیره لازمه موفقیت در جلسه مصاحبه است. چنانچه در این فرایند با مشکلی مواجه شدید و یا سوالی برای‌تان به وجود آمد، می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو مشورت نمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

مدارک لازم برای مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد کدامند؟

مدارک مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد به دو بخش ضروری و اختیاری تقسیم می‌شوند که در بالا به طور کامل توضیح داده شده است.

داشتن مدرک زبان برای مصاحبه دکترا الزامی است؟

خیر مدرک زبان جز مدارک اختیاری در مصاحبه دکترا است اما ارائه آن امتیاز خوبی برای داوطلب به همراه خواهد داشت.

پرداخت هزینه مصاحبه دکترا به چه صورت است؟

داوطلبان باید با مراجعه به سایت azmoon.org هزینه هریک از مصاحبه‌های دعوت شده را به صورت جداگانه پرداخت نمایند تا امکان شرکت در جلسه را داشته باشند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره