دکتریانتخاب رشته و مصاحبه دانشگاه آزاد

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ یکی از سوالات متقاضیان آزمون دکتری است. داوطلبان می‌توانند پس از انتخاب رشته و اعلام نتایج آن از طریق سایت azmoon.org هزینه هر یک از مصاحبه‌های دعوت شده را به صورت اینترنتی پرداخت نمایند. چنانچه هزینه مصاحبه پرداخت نشود و یا حتی در انتهای فرایند پرداخت مشکلی به وجود بیاید، داوطلب اجازه شرکت در جلسه مصاحبه را نخواهد داشت. در ادامه به بررسی کامل میزان هزینه مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد 1403 و نحوه پرداخت آن می‌پردازیم.

 

میزان هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

در مرحله مصاحبه دکترا دانشگاه آزاد، ممکن است هر داوطلب برای چند کد رشته مختلف دعوت به مصاحبه شود. تعداد کد رشته‌های پذیرفته شده و دعوت به مصاحبه شده، براساس رتبه هر داوطلب و انتخاب رشته‌ای که انجام داده است، تعیین می‌شود. به هر حال داوطلبان برای شرکت در مصاحبه دکترا هر کد رشته، نیاز دارد تا هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ جداگانه‌ای بپردازد.

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد در سال گذشته مبلغ 285 هزار تومان بود. به محض اعلام هزینه سال 1403 در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

برخی داوطلبان ممکن است بر اساس رتبه خود تنها به یک دانشگاه دعوت شوند و یا هیچ دعوت به مصاحبه‌ای نداشته باشند. همچنین ممکن است داوطلبی برای تمام رشته محل‌های انتخابی خود دعوت به مصاحبه شود. پس از این مرحله داوطلبان باید هزینه هریک از این مصاحبه‌ها را به صورت مجزا پرداخت کنند تا اجازه شرکت در جلسه را داشته باشند.  انتظار می‌رود که در سال جاری شاهد افزایش قیمت باشیم. به محض انتشار مبلغ دقیق این مطلب بروزرسانی می‌شود.

عدم پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1403 به معنای انصراف داوطلب از ادامه تحصیل در کدرشته محل پذیرفته شده خواهد بود.

داوطلبان تنها در بازه‌ای محدود مجاز به پرداخت هزینه خواهند بود. از همین رو داوطلبانی که نسبت به پرداخت به موقع هزینه مصاحبه اقدام نکنند، فرصت شرکت در جلسه مصاحبه را از دست خواهند داد. 

 

نحوه پرداخت هزینه مصاحبه دانشگاه آزاد 1403

پرداخت تنها به شکل غیرحضوری و به صورت اینترنتی پرداخت می‌شود. در ادامه نحوه پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ خواهیم پرداخت:

1️⃣در گام اول بایستی به سایت سنجش دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.org مراجعه کرد.

2️⃣ اگر داوطلب در بازه زمانی تعیین شده به این سایت مراجعه کند، لینک « ثبت نام به منظور شرکت در مصاحبه آزمون دکترای تخصصی سال ۱۴۰۳ » فعال خواهد بود. در این مرحله این لینک باید جهت ورود به مرحله بعد انتخاب شود.

پرداخت هزینه مصاحبه دانشگاه آزاد

3️⃣ در این مرحله هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای ورود به سامانه ثبت نام مصاحبه، می‌بایست « شناسه انتخاب رشته » و « کد ملی » در محل درخواستی درج شده و گزینه « ورود » انتخاب شود.

4️⃣ در این مرحله لیست رشته‌هایی که داوطلب مجاز به شرکت در مصاحبه آن‌هاست ارائه شده است. داوطلب می­ تواند یک یا چند رشته را با علاقه و میل خود انتخاب کند و با فشردن گزینه « تکمیل ثبت نام » وارد مرحله بعد شود.

5️⃣ در ادامه تعداد رشته‌های انتخاب شده و همچنین میزان هزینه مصاحبه نمایش داده می‌شود. داوطلب در صورت تأیید می‌بایست گزینه « ادامه و پرداخت » را انتخاب کند.

6️⃣ در این گام داوطلب وارد درگاه پرداخت اینترنتی خواهد شد. با درج اطلاعات خواسته شده در محل‌های مشخص می‌توان فرایند پرداخت را به اتمام رساند.

7️⃣ آخرین و مهمترین مرحله در پرداخت هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ دریافت کد پیگیری و رسید پرداخت هزینه مصاحبه است.

 

نکات مصاحبه دکتری

پس از پرداخت نوبت به شرکت در جلسه مصاحبه می‌رسد. مراحل بعد از پرداخت هزینه مصاحبه دکتری آزاد 1403 را می‌توان به ترتیب زیر تشریح کرد:

🟢 آماده سازی مدارک مصاحبه دکتری: مدارک مصاحبه از مهمترین مواردی است که توجه به آن الزامی است. داوطلبان می‌بایست این مدارک را از قبل آماده کنند تا مشکلی در زمان مصاحبه ایجاد نشود. برخی از مدارک مصاحبه دکترا که همراه داشتن آن برای داوطلبان لازم است عبارتند از: رسید هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1403 شناسنامه و کارت ملی، مدارک مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و ریز نمرات آن، پایان نامه کارشناسی ارشد، مقالات علمی چاپ شده، کتب تألیف و یا ترجمه شده و… .

🔵 دریافت برگه ورود به جلسه مصاحبه: برای حضور در مصاحبه همراه داشتن برگه ورود به جلسه مصاحبه الزامی است. برگه ورود به جلسه را از سایت ثبت نام مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد دریافت می‌شود. ناگفته نماند که برای شرکت در جلسه مصاحبه دکترا بهتر است به موقع و کمی زودتر از زمان تعیین شده در مرکز حضور داشت.

🔴 تکمیل ثبت نام: پس از اینکه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد برگزار می‌شود، نتیجه آن بررسی شده و به اطلاع داوطلب خواهد رسید. افرادی که در مصاحبه پذیرفته شوند، می‌بایست با تکمیل ثبت نام در دانشگاه، پذیرش خود را نهایی کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066  تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

هزینه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 1403 چقدر است؟

هزینه مصاحبه در سال جاری اعلام نشده است. در سال گذشته مبلغ ۲۸۵ هزار تومان بود.

هزینه مصاحبه را چگونه باید پرداخت کرد؟

برای پرداخت هزینه به سایت azmoon.org مراجعه نمایید و طبق مراحل گفته شده در متن پیش بروید.

آیا هزینه هر رشته محل را باید جداگانه پرداخت کرد؟

بله برای هر تعداد مصاحبه‌ای که دعوت شده‌اید باید هزینه‌ای را به طور مجزا پرداخت نمایید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره