دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتری

فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری ۱۴۰۳ از طریق سایت سنجش منتشر شده و داوطلبان تا ۱۲ تیر ماه برای تکمیل آن فرصت خواهند داشت. کامل کردن فرم صلاحیت عمومی برای تمامی داوطلبان دانشگاه های سراسری الزامی می باشد. برای دریافت این فرم باید مبلغی را پرداخت نمایید. با توجه به اهمیت فرم صلاحیت عمومی دکترا در ادامه این مطلب به بررسی کامل آن پرداخته ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری ۱۴۰۳

تمامی داوطلبانی که در آزمون دکترا شرکت کرده و رتبه حد نصاب را به دست آورنده اند، پس از دعوت به مصاحبه و تا قبل از شرکت در این جلسه باید فرم صلاحیت عمومی دکترا را تکمیل نمایند. به منظور دریافت فرم صلاحیت عمومی، داوطلبان باید کارنامه اولیه خود را از سایت سنجش دانلود نمایند.  

این فرم به منظور عدم ورود افراد معاند نظام به مقطع تحصیلات دکترا تکمیل می شود. بدون تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری ۱۴۰۳، داوطلبان امکان شرکت در جلسه مصاحبه دکترا را نخواهند داشت. با توجه به اهمیت فرم مصاحبه دکتری در ادامه این مطلب به بررسی کامل جزییات مربوط به آن خواهیم پرداخت. 

 

زمان تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری ۱۴۰۳

مدتی پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکترا، سازمان سنجش لینک دانلود فرم صلاحیت عمومی دکترا را منتشر می کند. هر ساله مهلتی برای تکمیل فرم صلاحیت عمومی در نظر گرفته می شود که معمولا در خرداد ماه می باشد. 

سال گذشته ثبت نام فرم صلاحیت عومی از 6 خرداد ماه شروع شد. طبق اطلاعیه های جدید سازمان سنجش، مهلت تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری ۱۴۰۳ از 12 خرداد ماه شروع شده و تا 12 تیر ماه نیز ادامه خواهد داشت. در صورت هرگونه تغییر در زمان تکمیل فرم این مطلب بروزرسانی خواهد شد. برای کسب اطلاع سریع می توانی در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

سایت فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری ۱۴۰۳

در دفترچه انتخاب رشته دکترا ۱۴۰۳ به طور دقیق درج شده است که داوطلبان باید فرم صلاحیت عمومی دکترا را تکمیل نمایند. برای تکمیل فرم باید ابتدا فایل آن را از لینک مربوطه دانلود کرده و سپس آن را کامل نمایید. 

برای دریافت فرم صلاحیت عمومی باید به سایت سنجش مراجعه کرد. در زمان تعیین شده لینک دانلود فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری ۱۴۰۳ از طریق سایت sanjesh.org منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت. در صورت بروز مشکل در روند دریافت فرم صلاحیت عمومی می توانید از مشاوران دانتل کو کمک بگیرید. 

 

نحوه دریافت فرم صلاحیت عمومی آزمون دکترا ۱۴۰۳

تمامی داوطلبانی که برای جلسه مصاحبه دکتری دعوت شده اند، امکان نام نویسی و تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکترا را خواهند شد. برای تکمیل فرم صلاحیت عمومی باید فایل مربوطه آن را از سایت سنجش دانلود کرده و کامل نمایید. نحوه دریافت فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری ۱۴۰۳ به صورت زیر می باشد. 

1️⃣ با جستجو آدرس sanjesh.org وارد سایت سنجش شده و گزینه دکترا تخصصی را انتخاب کنید. 

فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

 

2️⃣ از منوی سمت راست گزینه اعلام نتایج را انتخاب نمایید. 

 

3️⃣ بر روی گزینه کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکترا ۱۴۰۳ کلیک نمایید. 

فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

 

4️⃣ مجددا گزینه کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکترا ۱۴۰۳ را انتخاب نمایید. 

فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

 

5️⃣ اطلاعات مورد نیاز را وارد کرده و وارد صفحه اعلام نتایج شوید.

 

6️⃣ در پایین صفحه گزینه فرم صلاحیت عمومی دکترا تخصصی دانشگاه ها و موسسات آموزشی عالی سال 1403 را انتخاب کنید.

7️⃣ هزینه فرم را پرداخت نمایید و فرم را دریافت کنید. 

 

هزینه فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد دریافت فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری ۱۴۰۳ را دارند، باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و پس از مشاهده کارنامه انتخاب رشته خود، فرم صلاحیت عمومی را نیز دریافت نمایند. برای پرداخت این فرم باید در سایت سنجش هزینه آن را بپردازید. 

در حال حاضر دریافت فرم صلاحیت عمومی آزمون دکترا در سال ۱۴۰۳ امکان پذیر می باشد و هزینه دریافت آن نیز اعلام شده است. داوطلبان برای دریافت این فرم باید مبلغ 342 هزار و 400 تومان به صورت اینترنتی بپردازند. پس از انتخاب فرم صلاحیت عمومی در کارنامه انتخاب رشته به صفحه پرداخت منتقل خواهید شد و می توانید هزینه را پرداخت کنید. 

 

جزییات و نحوه تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری ۱۴۰۳

پس از دانلود فرم صلاحیت عمومی با 15 بخش در آن مواجه خواهید شد در هر قسمت یکسری اطلاعات باید تکمیل گردد. برای سهولت در نحوه تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری ۱۴۰۳ در ادامه به توضیح بخش های مختلف آن پرداخته ایم. 

نحوه پذیرش: در این قسمت باید نحوه پذیرش خود را که به صورت با آزمون یا بدون آزمون می باشد را مشخص کنید. 

بارگزاری عکس: در این بخش باید یک عکس 4*3 متناسب با شرایط گفته شده و بدون جای مهر یا هرگونه لکه بارگزاری نمایید. 

رشته امتحانی: طبق اطلاعات مندرج در دفترچه ثبت نام دکتری باید رشته امتحانی خود را در این قسمت بنویسید. 

دانشگاه: لیست دانشگاه هایی که دعوت به مصاحبه شده اید را در این قسمت وارد کنید. 

مقطع تحصیلی: در این بخش باید گزینه دکترا را به عنوان مقطع تحصیلی خود مشخص نمایید. 

اطلاعات فردی: تمامی مشخصات خود شامل نام، نام پدر، شماره شناسنامه و کد ملی، محل و تاریخ تولد، مذهب، ملیت، وضعیت تاهل، فرزندان، شغل پدر و وضعیت خدمت سربازی را مشخص کنید. 

سوابق تحصیلی: در بخش سوابق تحصیلی بایستی تمامی اطلاعات مربوط به دانشگاه، رشته، شهر محل تحصیل، نحوه پذیرش، سال، آدرس و تلفن دانشگاه (تمامی مقاطع قبلی) به طور دقیق وارد شود. 

آدرس محل زندگی: در این قسمت باید آدرس سکونت حال حاضر و همچنین آدرس قبلی خود را وارد نمایید. 

شماره تماس: در این بخش باید شماره تلفن همراه خود، شماره منزل و شماره یک فرد نزدیک به خود را وارد نمایید.

اطلاعات مربوط به همسر: در صورت متاهل بودن در این بخش باید تمامی اطلاعات خواسته شده مربوط به همسر خود را وارد کنید. 

آزمون های دو سال گذشته: چنانچه در دو سال گذشته در آزمون های مختلف برای ورود به دانشگاه شرکت کرده اید، باید اطلاعات مربوط به آن ها را در این قسمت درج کنید. 

اطلاعات مربوط به آشنایان: در این بخش باید اطلاعات مربوط به 4 فرد نزدیک که از شما شناخت دارند و در دسترس هستند را وارد کنید. (فامیل نباشند) بهتر است افرادی را در این قسمت وارد کنید که فرهنگی بوده و یا کارمند دولت باشند. 

سابقه فعالیت های سیاسی: در صورت داشتن هرگونه فعالیت سیاسی، فرهنگی یا اجتماعی باید در این قسمت توضیحات مربوط به آن ها را بنویسید. 

در نهایت باید اطلاعات خود را تایید کرده و با درج نام و تاریخ، فرم را امضا نمایید. اطلاعات این فرم را به طور دقیق کامل کنید چراکه با افراد مورد اعتماد شما تماس گرفته شده و اطلاعات صحت سنجی می شود. می توان گفت که تقریبا تمامی داوطلبان در قسمت فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری ۱۴۰۳ مورد تایید واقع خواهند شد. 

 

مشاوره آزمون دکترا

داوطلبان آزمون دکترا پس از دعوت به مصاحبه باید فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری ۱۴۰۳ را تکمیل کنند. این فرم از طریق سایت سنجش قابل دریافت بوده و هزینه آن نیز در حدود ۳۴۲ هزار تومان می باشد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دکترا با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری ۱۴۰۳ را از چه طریقی می توان دریافت کرد؟

    این فرم از طریق سایت سنجش منتشر می شود.

  2. آیا تکمیل فرم صلاحیت عمومی دکتری الزامی است؟

    بله داوطلبان دانشگاه های سراسری باید حتما این فرم را تکمیل نمایند. 

  3. هزینه فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری ۱۴۰۳ چقدر است؟

    برای دریافت این فرم باید مبلغ 342 هزار تومان پرداخت نمایید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره