دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتری

فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری 1400 | لینک دانلود و راهنمای تکمیل ۱۴۰۰

کانال تلگرام تحصیلی     

آزمون دکتری تخصصی سازمان سنجش هرسال طی دو مرحله برای ورود داوطلبان به این مقطع در دانشگاه های مختلف، برگزار می‌شود. مرحله اول برگزاری آزمون کتبی بوده و در مرحله دوم نیز داوطلبانی که طبق فرم انتخاب رشته شان، در یک یا چندین کدرشته محل دعوت به مصاحبه می‌شوند، بایستی در جلسه مصاحبه شرکت کنند. لازمه شرکت در مصاحبه، تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی پیش از برگزاری جلسه مصاحبه می‌باشد. در همین راستا در ادامه این مطلب به ارائه اطلاعاتی پیرامون دانلود و تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری 1400 می‌پردازیم.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

 

فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری 1400

همانطورکه گفته شد آزمون ورود به دوره دکتری تخصصی به صورت نیمه متمرکز می‌باشد، بدین معنا که این آزمون دارای مصاحبه است و داوطلبانی که طبق فرم انتخاب رشته شان موفق به کسب حدنصاب قبولی در یک یا چندین کد رشته محل از فرم انتخاب رشته شان شوند، دعوت به مصاحبه خواهند شد.

بنابراین داوطلبانی که طبق نتایج انتخاب رشته دکتری دعوت به مصاحبه می‌شوند بایستی پیش از حاضر شدن در جلسه آزمون فرمی را با عنوان فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری تکمیل کنند.

با توجه به تصمیمات و مصوبه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، تمامی شرکت کنند موظف به تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی هستند و این کار به منظور ممانعت از ادامه تحصیل افرادی که با نظام جمهوری اسلامی ایران دشمنی و ستیز دارند و معروف به فساد و فحشا هستند، صورت می‌گیرد.

لازم است اشاره کنیم تعداد داوطلبانی که طبق این فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری از شرکت در مرحله مصاحبه دکتری جا می‌مانند بسیار اندک هستند. فرم بررسی صلاحیت عمومی در انتهای کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری قرار دارد و داوطلبانی که قصد تکمیل آن را دارند، بایستی به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند و ضمن پرداخت هزینه، فرم بررسی صلاحیت عمومی را تکمیل کنند.

تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری 1400

در ادامه مواردی همچون زمان انتشار فرم و چگونگی تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری 1400 را شرح خواهیم داد.

زمان تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

داوطلبانی که پس از انتشار نتایج اولیه، درابتدا اقدام به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته کردند حتما با این موضوع آشنا هستند که داوطلبان آزمون دکتری بایستی پس از انتخاب رشته و اعلام نتایج انتخاب رشته فرمی را با عنوان فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری تکمیل کنند.

زمان بندی تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری در سال جاری با تعویق‌هایی به دلیل شیول ویروس کرونا همراه بود و داوطلبان توانستند پس از انتشار نتایج انتخاب رشته، فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری 99 ​را از تاریخ 20 شهریورماه سال 99  لغایت 30 شهریورماه سال 99 تکمیل نمایند و پس از آن در جلسات مصاحبه، بدون وجود مشکلی حضور داشته باشند.

نحوه تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری 1400

در ابتدا لازم است تاکید کنیم که تمامی مراحل مربوط به تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی از طریق سایت سنجش و کاملا به صورت اینترنتی انجام می‌شود.

تمامی داوطلبان ورود به دوره دکتری تخصصی که براساس اعلام نتایج انتخاب رشته در یک یا چندین کدرشته محل‌های انتخابیشان دعوت به مصاحبه شده اند، بایستی در زمان های مقرر برای تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند و به کمک اطلاعات ثبت نامی خود، کارت اعتباری مربوط به تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی را به کمک کارت بانکی عضو شبکه شتاب دارای رمز دوم، خریداری کنند.

پس از خریداری کارت اعتباری تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی، داوطلبان باید وارد لینک تکمیل فرم در انتهای کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری خود شوند و سپس فرم را تکمیل نمایند.

راهنما تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری

فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری دانشگاه های سراسری شامل بندهایی است که لازم است داوطلبان تمامی این بندها را تکمیل کنند که در ادامه به این موارد اشاره کرده ایم و در مورد هرکدام توضیحاتی را جهت راهنمای تکمیل این فرم ارائه داده ایم.

  • مشخصات فردی: سعی کنید این قسمت را مطابق با شناسنامه خود تکمیل کنید.
  • سوابق تحصیلی: در بخش سوابق تحصیلی نیاز به وارد کردن نام و آدرس دانشگاه های قبلی شما می‌باشد که سعی کنید آنها را به درستی، کامل و واضح بنویسید.
  • وضعیت شغلی: در این قسمت نیز وضعیت شغلی خود را شفاف بیان کنید.
  • آدرس محل سکونت: آدرس محل سکونتتان را دقیق وارد نمایید.
  • شماره تلفن مواقع ضروری: شماره تلفنی را وارد نمایید که در مواقع ضروری پاسخگو باشد.
  • مشخصات همسر: در این قسمت باید مشخصات همسرتان را وارد کنید.
  • سابقه شرکت در آزمون: در بند سابقه شرکت در آزمون می‌توانید آزمونهایی را که طی دو سال گذشته در آنها شرکت کرده اید را وارد کنید، می‌توانید به آزمون کارشناسی ارشد یا آزمون دکتری اشاره کنید.
  • مشخصات افراد مورد اعتماد غیرخویشاوند: مسلم است در این قسمت باید فردی را معرفی کنید که نسبت به شما شناخت داشته باشد، چراکه احتمال ارتباط با آنها وجود خواهد داشت. البته لازم است اشاره کنیم چنانچه فردی را در این قسمت معرفی می کنید بایستی او را نیز در جریان بگذارید.
  • سوابق فعالیت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی: در این قسمت نیز می‌توانید به فعالیت های خود در زمینه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اشاره کنید، همچون فعالیت در انجمن های دانشجویی یا شورای صنفی. لازم است اشاره کنیم ذکر این موارد مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

راهنمای دریافت فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری 1400

طبق توضیحات فوق، داوطلبانی که قصد دارند فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری را تکمیل کنند، می‌توانند طبق مراحل زیر پیش بروند و فرم بررسی صلاحیت عمومی دکتری را دریافت کرده و با درنظر داشتن نکات گفته شده، اقدام به تکمیل این فرم کنند.

  • مرحله اول: تمامی داوطلبان برای دریافت فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری بایستی به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنند.
  • مرحله دوم: بر روی گزینه ” دکتری تخصصی ” از منوی رنگی سمت راست سایت کلیک نمایند.

دکتری-تخصصی

  • مرحله سوم: همانطورکه اشاره کردیم این فرم در انتهای ” کارنامه انتخاب رشته آزمون دکتری ” قرار دارد، بنابراین داوطلبان باید بر روی گزینه ” کارنامه انتخاب رشته کنندگان آزمون دکتری سال 99 ” کلیک کنند.

کارنامه-انتخاب-رشته-کنندگان-آزمون-دکتری

  • مرحله چهارم: درصفحه جدید ایجاد شده، دو کادر پیش روی داوطلبان است که در کادر اول می‌توانند با وارد کردن شماره داوطلبی، شماره شناسنامه، سال تولد و کد امنیتی و در کادر دوم می‌توانند با وارد کردن شماره پرونده، شماره شناسنامه و کد امنیتی نسبت به دریافت کارنامه اقدام کنند.

شماره-داوطلبی،-شماره-شناسنامه،-سال-تولد

  • مرحله پنجم: چنانچه داوطلبان از طریق یکی از روش های گفته شده در مرحله قبل، به کارنامه انتخاب رشته دکتری دسترسی پیدا کردند، می‌توانند وارد لینک ” فرم صلاحیت عمومی دکتری تخصصی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ” هزینه مربوط به تکمیل فرم را که در سالهای گذشته مبلغ 600 هزار ریال بوده است را پرداخته و فرم را تکمیل نمایند.

راهنمای تکمیل فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری | نکات

  • نکته اول: چنانچه داوطلبی در یک و یا چندین کدرشته محل دعوت به مصاحبه شده باشد، یک بار بایستی فرم بررسی صلاحیت عمومی آزمون دکتری را تکمیل نماید.
  • نکته دوم: لازم است اشاره کنیم که چنانچه داوطلبی، داوطلب دکتری دانشگاه آزاد باشد، نیازی به تکمیل فرم بررسی صلاحیت عمومی نخواهد بود، چراکه این فرم مخصوص داوطلبان دانشگاه آزاد می‌باشد.
  • نکته سوم: تعداد افرادی که در بررسی صلاحیت عمومی دکتری رد می‌شوند، بسیار کم هستند. برای مشاوره تحصیلی تلفنی با مشاوران مجموعه دانتل با شماره های زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه فرم صلاحیت عمومی آزمون دکتری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02146291403 تماس بگیرید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره