دانشگاه های بدون آزمونبدون آزمون دانشگاه علمی کاربردی

انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ در سایت هم آوا انجام می‌شود. دانشجویان می‌توانند با وارد کردن نام کاربردی و رمز عبور خود وارد سامانه شده و دروس مورد نظر خود را اخذ نمایند. زمانبندی انتخاب واحد با توجه به سال ورودی و مقطع مشخص می‌شود و دانشجویان بایستی بر این اساس برای انتخاب واحد اقدام کنند. در این مطلب به بررسی کامل انتخاب‌واحد دانشگاه علمی کاربردی می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

تمامی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در حال تحصیل در هر کدام از دوره های تحصیلی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته اند، موظف هستند پیش از شروع هر ترم مطابق با تقویم آموزشی دانشگاه و چارت تحصیلی خود اخذ واحد کنند.

لینک انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی در سامانه هم آوا فعال می گردد. انتخاب واحد بدون شک یکی از مراحل دغدغه ساز برای دانشجویان است، چراکه باید مطابق با چارت تحصیلی خود و همینطور رعایت دروس پیش نیاز و هم نیاز واحد های خود را انتخاب کنند تا در سنوات مجاز دروس خود را اخذ کرده و نمره قبولی کسب کنند.

یکی از اقداماتی که دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی بایستی که پیش از اخذ واحد انجام دهند، پرداخت شهریه به صورت کامل می باشند تا بتوانند با اطلاعات دانشجویی خود از طریق لینک انتخاب واحد، دروس مورد نظر خود را اخذ کنند، چنانچه دانشجویان در زمان تعیین شده شهریه خود را نپردازند موفق به اخذ واحد نخواهند شد.

 

قوانین انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی

دانشجویانی که قصد انتخاب واحد در دانشگاه علمی کاربردی دارند باید ابتدا از قوانین و شرایط انتخاب واحد آگاه شده و سپس با توجه به این موارد انتخاب واحد خود را انجام دهند. این قوانین به شرح زیر می‌باشند. 

✅در صورت عدم اقدام برای انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی، از ادامه تحصیل محروم خواهید شد. 

✅در صورتی که انتخاب واحد بیش از سقف مجاز باشد و یا دروس پیش نیاز و هم نیاز رعایت نشده باشند، مرکز آموزش واحدهای اضافه را حذف خواهد کرد. 

✅زمان بندی امتحانات باید از ابتدا به دانشجویان اعلام شود. 

✅دانشجویان دارای سهمیه شاهد و ایثارگران می‌توانند در صورت تایید شورای استان برای مدت دو ترم تحصیلی حداقل 10 واحد اخذ نمایند. 

✅در صورت کسب معدل کمتر از ۱۷ در ترم قبلی و باقس ماندن بیش از ۲۴ واحد تا پایان درس، دانشجوی ترم آخر شناخته نخواهد شد و اجازه اخذ دروس باقی مانده در همان ترم را ندارد. 

✅برای مرخصی باید تا دو هفته قلب از انتخاب واحد اقدام کرده و درخواست خود را به شورای آموزشی اعلام نمایید. 

 

زمان انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی 1402 – 1403

انتخاب واحد در هر ترم معمولا دو تا سه هفته قبل شروع ترم تحصیلی شروع می‌شود و دانشجویان باید در این بازه زمانی نسبت به انتخاب دروس مورد نظر خود اقدام نمایند. زمان انتخاب‌واحد سه ترم تحصیلی مهر، بهمن و تابستان دانشگاه علمی کاربردی به شرح زیر است. 

 

زمان انتخاب واحد ترم مهر ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

طبق اطلاعیه ها انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ترم مهر 1402 – 1403 به شرح زیر می‌باشد. 

مقطع  نیم سال ورود تاریخ انتخاب واحد  تاریخ حذف و اضافه
کاردانی  2-1400 و ماقبل 1402/6/21 1402/7/1
کارشناسی  2-1400 و ماقبل 1402/6/22 1402/7/2
کاردانی  و کارشناسی  2-1400 و ماقبل 1402/6/22 1402/7/3
1402/6/24
1402/6/25
کاردانی 1-1401 1402/6/26 1402/7/4
کارشناسی 1-1401 1402/6/27 1402/7/5
کاردانی و کارشناسی 1-1401 1402/6/28
کاردانی  و کارشناسی 2-1401 1402/6/29 1402/7/6
کاردانی و کارشناسی تمام ورودی‌ها 1402/6/30 1402/7/7
1402/6/31

 

زمان انتخاب واحد ترم بهمن علمی کاربردی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

دانشجویان ورودی جدید و یا قدیمی در ترم بهمن یا نیمسال دوم تحصیلی باید انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی خود را بر اساس جدول زمانبندی انجام دهند. انتخاب واحد ترم بهمن دو تا سه هفته قبل شروع ترم آغاز شده و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به سامانه هم آوا، واحدهای مورد نظر خود را اخذ نمایند. زمان دقیق انتخاب واحد ترم بهمن ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی در این صفحه قرار خواهد گرفت. 

 

زمان انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی 1402 – 1403

انتخاب‌واحد ترم تابستان شرایط متفاوتی نسبت به دو ترم دیگر دارد. در این ترم زمان انتخاب واحد کوتاه تر است به طوری که در سال گذشته از ۲۰ تا ۲۳ تیرماه انجام شد. زمان دقیق انتخاب واحد در سال جدید هنوز مشخص نشده است اما انتظار می‌رود که مانند سال گذشته در همان بازه زمانی انجام شود. سقف انتخاب واحد ترم تابستان 6 واحد است اما دانشجویان ترم آخر می‌توانند 8 واحد نیز اخذ نمایند. 

 

حذف و اضافه دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی زمانی را با عنوان حذف و اضافه در نظر گرفته است تا دانشجویان بتوانند در این مدت با تاخیر انتخاب واحد کرده و یا واحدهای اخذ شده خود را تغییر دهند. حذف و اضافه معمولا یک هفته پس از مهلت انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی شروع می‌شود. دانشجویان باید توجه داشته باشند که ترم تابستان حذف و اضافه ندارد. در حال حاضر تنها زمان حذف و اضافه ترم مهر مشخص شده است که در جدول بالا به آن اشاره شد. 

 

نحوه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

تمامی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی می توانند طبق مراحل زیر پیش رفته و انتخاب‌واحد خود را در سامانه هم آوا انجام دهند. 

1️⃣وارد سامانه هم آوا به نشانی اینترنتی “ edu.uast.ac.ir ” شده و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. 

انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی

2️⃣ گزینه”  دسترسی ” را از بالای صفحه سمت راست انتخاب کنید.

3️⃣ آیکون ” انتخاب واحد ” را از میان آیکون های نمایش داده شده انتخاب کنید.

4️⃣ لیست دروس قابل اخذ را مشاهده کنید و در دروس مدنظر خود را استخراج نمایید.

5️⃣ وارد لینک انتخاب واحد شده و بر روی درس مدنظرتان کلیک کنید. (با کلیک بر روی درس جزئیات آن شامل استاد و ساعت و روز برگزاری کلاس نمایش داده خواهد شد)

6️⃣ در صورت هماهنگ بودن ساعت درس با برنامه هفتگی تان، این درس را به دروس اخذ شده خود اضافه کنید.

7️⃣ در نهایت لیست دروس اخذ شده برایتان نمایش داده خواهد شد، بررسی کنید و در صورت درست بودن بر روی گزنیه ” ثبت نهایی ” کلیک نمایید.

 

انتخاب واحد دانشجویان ترم آخر دانشگاه علمی کاربردی 

دانشجویان در ترم آخر تحصیلی بایستی با توجه به جدول زمانبندی و بر اساس مقطع و سال ورودی خود وارد سایت هم آوا شده و طبق مراحل گفته شده در بالا انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی را انجام دهند. اما تفاوتی که دانشجویان ترم آخر با دیگر دانشجویان دارند در سقف واحدهای مجاز انتخاب واحد می‌باشد. 

در صورتی که دانشجویی تنها 24 واحد تا فارغ التحصیلی فاصله داشته باشد، می‌تواند تمام آن واحدها را در همان ترم اخذ نماید. در صورت بیشتر بودن تعداد واحدهای باقی مانده باید مانند دیگر دانشجویان انتخاب واحد کرده و سایر دروس را در ترم بعدی اخذ کند. 

 

سقف مجاز انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی

به طور کلی سقف مجاز انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی 20 واحد است. اما دانشجویانی که معدل آن ها از 17 بالا تر باشد، می‌توانند در ترم جدید حداکثر 24 واحد اخذ کنند. از سوی دیگر دانشجویانی که ترم قبل مشروط شده‌اند، اجازه اخذ بیش از 14 واحد را نخواهند داشت. حداقل تعداد واحد برای تمامی دانشجویان نیز 12 واحد است. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شهریه دانشگاه علمی کاربردی

دانشگاه علمی کاربردی جز دانشگاه های شهریه پرداز است و دانشجویان برای هر ترم تحصیلی باید شهریه پرداخت کنند. پرداخت شهریه این دانشگاه در سایت هم آوا انجام می‌شود. دانشجویان باید تا قبل از انتخاب واحد شهریه ثابت را پرداخت کنند تا اجازه انتخاب واحد به آن ها داده شود.

پس از انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی، شهریه متغییر مشخص خواهد شد و دانشجویان باید تا پایان ترم و قبل از دریافت کارت ورود به جلسه آن را پرداخت کنند و در غیر این صورت امکان حضور در جلسه امتحان را نخواهند داشت. 

 

مشاوره انتخاب واحد علمی کاربردی

معمولا برای اخذ واحد دانشگاه علمی کاربردی در سامانه هم آوا یک بازه زمانی چند روزه در نظر گرفته می شود. دانشجویان زمانی که واحد اخذ می کنند حتما بایستی واحدهای انتخابی خود را در این سامانه ثبت کنند. بنابراین شما عزیزان بایستی از ثبت شدن انتخاب واحدتان اطمینان حاصل کنید تا بتوانید در کلاس های درس شرکت کنید.

شما دانشجویان گرامی برای ورود به سایت هم آوا نیاز به نام کاربری و رمز عبور دارید که اگر برای بار اول می خواهید وارد این سامانه شوید توجه داشته باشید که به جای نام کاربری “ شماره شناسنامه ” و به جای رمز عبور ” کد ملی ” خود را باید وارد کنید و پس از ورود به سایت نیز می توانید نسبت به تغییر رمز عبور و نام کاربری خود اقدام کنید.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی برای تان وجود دارد و یا در فرایند انتخاب‌واحد با مشکلی مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی  دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا پذیرفته شدگان دانشگاه علمی کاربردی، بایستی نسبت به انتخاب‌واحد در ترم اول اقدام کنند؟

    خیر، اخذ واحد ترم اول پذیرفته شدگان علمی کاربردی از طریق آزمون دانشگاه انجام می شود. دانشجویان از ترم دوم به بعد بایستی خود انتخاب واحد کنند.

  2. انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی از چه طریقی قابل انجام است؟

    اخذ واحد دانشگاه علمی کاربردی از طریق سامانه هم آوا انجام می شود.

  3. در زمان انتخاب واحد دانشجویان می توانند چند واحد اخذ کنند؟

    دانشجویان می توانند با توجه به معدل ترم قبلی خود 8 تا 24 واحد از دروس ارائه شده را متناسب با چارت تحصیلی خود اخذ کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره