بدون آزمون دانشگاه علمی کاربردیدانشگاه های بدون آزمون

انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی یک راه عالی برای دانشجویانی است که قصد جبران واحدهای باقی مانده را دارند و یا می خواهند سریع تر فارغ التحصیل شوند. انتخاب واحد ترم تابستان مانند دیگر ترم های تحصیلی در سامانه هم آوا انجام می شود. دانشجویان برای انتخاب واحد باید در تاریخ مشخص به این سامانه مراجعه نمایند. ترم تابستانی دانشگاه علمی کاربردی محدودیت ها و ضوابطی دارد که دانشجویان باید از آن اطلاع داشته باشند. برای کسب اطلاع بیش تر می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی

دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه علمی کاربردی باید تمامی واحد های مورد نیاز را در مدت ۴ یا ۵ ترم تحصیلی بگذرانند. برخی مواقع دانشجویان به دلایل مختلف نمی توانند در این مدت دروس خود را پاس کنند و یا ترجیح می دهند در ترم های دیگر دروس کمتری را اتخاذ کنند.

به همین دلیل دانشگاه علمی کاربردی مانند سایر دانشگاه ها این امکان را فراهم کرده است که دانشجویان بتوانند در تابستان برخی از دروس باقی مانده خود را بگذرانند. انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی شرایط و قوانینی دارد که دانشجویان باید از آن آگاه باشند. به همین دلیل در این مطلب به بررسی کامل آن پرداخته ایم.

 

زمان انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی

ترم تابستانی یک ترم اجباری نیست و دانشجویان می توانند به صورت اختیاری در این ترم به تحصیل بپردازند. ترم تابستان دانشگاه علمی کابردی مناسب دانشجویانی است که قصد فارغ التحصیلی سریع تر و یا جبران واحد های پاس نشده را دارند.

انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی نیز مانند ترم های دیگر تحصیلی در زمان مشخصی انجام می شود. در صورت از دست دادن زمان ثبت نام و انتخاب واحد دیگر امکان تحصیل در این ترم وجود ندارد.

طبق اطلاعیه های منتشر شده از سوی دانشگاه علمی‌کاربردی تاریخ ثبت نام و انتخاب واحد ترم تابستان از ۲۰ تا ۲۳ مرداد ماه می باشد. مطابق با روند هر ساله مدت زمان انتخاب واحد تمدید خواهد شد.

تاریخ دقیق تمدید زمان ثبت نام هنوز مشخص نشده است. به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی خواهد شد. برای کسب اطلاع سریع از زمان انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی می توانید در کانال تلگرام دانتل کو عضو شوید.

 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

نحوه انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی

انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی در سایت هم آوا انجام می شود. دانشجویان برای انتخاب واحد ترم تابستان نیز باید به این سامانه مراجعه کنند. برای سهولت کار شما دانشجویان گرامی در این بخش به توضیح مراحل انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی پرداخته ایم.

🔵ورود به سامانه هم آوا و تکمیل کادر رمز عبور و نام کاربری

🔵کلیک بر روی گزینه انتخاب واحد

🔵اخذ دروس مورد نظر

🔵ثبت نهایی دروس انتخابی

 

راهنمای تصویری

1️⃣آدرس edu.uast.ac.ir را در مروگر خود جستجو کرده و وارد سامانه هم آوا شوید.

انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی

 

2️⃣نام کاربری و رمز عبور خود را در کادرهای مربوطه وارد کرده و گزینه ورود را انتخاب کنید.

انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی

 

3️⃣در صفحه جدید انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی بر روی گزینه انتخاب واحد کلیک کنید.

4️⃣دروس مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از اطمینان گزینه تایید نهایی را انتخاب کنید.

 

میزان واحد مجاز برای ترم تابستان علمی کاربردی

در ترم تابستان دانشجویان اجازه اخذ واحد بیش از حد تعیین شده را ندارند. سقف مجاز انتخاب واحد ترم تابستان ۶  واحد است. البته دانشجویان ترم آخر که ۸ واحد از  دروس آن ها باقی مانده است استثنا هستند و می توانند بیش از ۶ واحد اخذ کنند.

همچنین دانشجویان ترم آخر اجازه اخb واحدهای عمومی و کارورزی را در ترم تابستان دارند و با محدودیتی در این زمینه مواجه نخواهند بود. در صورت بروز مشکل در زمینه انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی می توانید با مشاوره مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

نکات مهم انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی

✅درس هایی همچون اندیشه اسلامی، انقلاب اسلامی، تفسیر موضوعی قرآن، تاریخ امامت و ورزش را می توان در ترم تابستان پاس کرد.

✅دانشجویان برای انتخاب واحد ترم تابستان باید حتما دروس پیش نیاز و کارورزی را پاس کرده باشند.

✅در صورت باقی ماندن ۸ واحد تا فارغ التحصیلی دانشجویان می توانند در ترم تابستان تمامی این دروس را پاس کنند.

✅قبل از انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی باید حتما شهریه را پرداخت کنید. در غیر این صورت با ارور حساب کاری فعال نیست مواجه خواهید شد.

✅توصیه می شود که مدتی قبل از شروع انتخاب واحد شهریه را پرداخت کنید چراکه پس از آن سایت بسیار شلوغ شده و احتمال بروز مشکل افزایش می یابد.

 

مشاوره در زمینه انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی

دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی می توانند دروس عمومی و کارورزی خود را در ترم تابستان پاس کنند. انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی از طریق سامانه هم آوا در زمان مشخصی انجام می شود.

در صورتی که پس از مطالعه این مطلب همچنان سوال یا ابهامی در زمینه انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی‌کاربردی برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. تاریخ انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی چه زمانی است؟

    طبق اطلاعیه ها انتخاب واحد تابستان این دانشگاه از ۲۰ مرداد شروع شده و تا ۲۳ مرداد ادامه دارد.

  2. برای انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی چه باید کرد؟

    برای این منظور باید به سامانه هم آوا با آدرس edu.uast.ac.ir مراجعه نمایید.

  3. آیا بدون پرداخت شهریه می توان برای ترم تابستان انتخاب واحد کرد؟

    خیر برای انتخاب واحد بایستی حتما شهریه خود را پرداخت کنید. در غیر این صورت امکان دسترسی به سایت را نخواهید داشت.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره