دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتری

زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری 1400

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان اعلام نتایج مصاحبه آزمون دکتری 1400 پس از گذشت یک بازه زمانی کوتاه از مرحله برگزاری مصاحبه تخصصی به صورت یکپارچه برای دانشگاه های سراسری و آزاد از سوی پایگاه اینترنتی سازمان سنجش با آدرس الکترونیکی ” sanjesh.org ” اعلام می گردد. قبولی نهایی داوطلبان آزمون دکتری در گرو قبولی و کسب نمره مناسب داوطلب در مرحله مصاحبه می باشد. بنابراین بهتر است متقاضیان در زمان های اعلام شده و موعد مقرر جهت دریافت نتیجه مصاحبه دکتری ۱۴۰۰ اقدام کنند.

 

زمان اعلام نتایج مصاحبه آزمون دکتری 1400

با توجه به گفته های سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، نتیجه نهایی مصاحبه آزمون دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه در نیمه دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

به محض انتشار اطلاعیه جدید پیرامون زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری 1400، این مطلب را بروز رسانی کرده و زمان دقیق را اطلاع رسانی خواهیم کرد. در نظر داشته باشید که از طریق برقراری تماس با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل نیز می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصلیی دانتل در ارتباط باشید و از زمان دقیق اعلام نتایج مطلع شوید.

 

نحوه دریافت اعلام نتایج مصاحبه آزمون دکتری 1400

اگر پس از اعلام نتیجه انتخاب رشته آزمون دکتری، در یک یا چند کد رشته محل از الویت های انتخابی تان، در دانشگاه های سراسری و آزاد دعوت به مصاحبه شده اید، می توانید در زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری در شهریور ماه مطابق مراحل زیر جهت دریافت نتایج خود اقدام نمایید.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ بر روی گزینه ” دکتری تخصصی ” از منوی رنگی سمت راست کلیک نمایید.

دکتری تخصصی

3️⃣ چنانچه در زمان دریافت نتایج مصاحبه آزمون دکتری باشیم، لینک “ نتایج نهایی آزمون دوره دکتری سال 1400 (رشته محل های تابعه وزارت بهداشت + دانشگاه آزاد اسلامی) ” بر روی آن کلیک نمایید.

نتایج نهایی آزمون دوره دکتری سال

4️⃣ در نهایت برای رویت نتایج نهایی دکتری یکی از روش های زیر را انتخاب نمایید و اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنید.

       روش اول: جستجو بر اساس شماره داوطلبی و مشخصات فردی

       روش دوم: جستجو بر اساس شماره پرونده و مشخصات فردی

       روش سوم: شماره پرونده و شماره داوطلبی

روش دریافت نتایج آزمون دکتری

پس از فعال شدن لینک دریافت نتایج نهایی آزمون دکتري 1400 در سایت سازمان سنجش، راهنمای تصویری را نیز به مطالب فوق اضافه خواهیم کرد. پذیرفته شدگان در این مرحله بایستی با اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام در دانشگاه محل قبولی، اقدامات لازم را جهت ثبت نام خود در دانشگاه مورد نظر انجام دهند.

 

اعتراض به نتایج مصاحبه

پس از اعلام نتیجه مصاحبه دکتری برای دانشگاه های سراسری و آزاد از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، برخی از داوطلبان و شرکت کنندگان در مصاحبه این دانشگاه ها بر این باور می باشند که در محاسبه نتیجه آن ها اشتباهی به وجود آمده است. این دسته از داوطلبان مجاز هستند تا از طریق سایت سازمان سنجش نسبت به اعتراض به نتیجه نهایی مصاحبه دکتری اقدام کنند.

 

مشاوره زمان اعلام نتایج مصاحبه آزمون دکتری 1400

اسامی پذیرفته شدگان بر اساس رتبه و تراز علمی داوطلب در مرحله آزمون کتبی، امتیاز اکتسابی در مرحله مصاحبه و سهمیه های موثر اعلام می گردد. تاثیر امتیاز مرحله مصاحبه برای رشته های آموزش محور و پژوهش محور با یکدیگر متفاوت بوده و به شرح موارد زیر می باشد : 

  • رشته های آموزش محور:  آزمون کتبی با تاثیر 50 درصد و مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی با تاثیر 50 درصد 
  • رشته های پژوهش محور: آزمون کتبی با تاثیر 30 درصد و مصاحبه و بررسی سوابق علمی و پژوهشی با تاثیر 70 درصد

 

اعتراض به نتیجه قبولی آزمون دکتری از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش آموزش کشور امکان پذیر می باشد، تمامی متقاضیان می توانند پس از عضویت در سامانه و انتخاب درخواست جدیدی با عنوان اعتراض به نتیجه قبولی، متن اعتراض خود را تنظیم و در سامانه ارسال کنند و در نهایت پاسخ اعتراض خود را نیز از طریق همین سامانه دریافت نمایند.

چنانچه پیرامون نتیجه مصاحبه دکتری و همینطور ثبت درخواست اعتراض به نتیجه قبولی سوالی دارید، میتوانید برای دریافت راهنمایی های بیشتر با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس حاصل بفرمایید. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مصاحبه دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

نتایج مصاحبه آزمون دکتری در چه تاریخی منتشر می شود؟

زمان اعلام نتایج مصاحبه آزمون دکتری معمولا در شهریور ماه منتشر می شود. در متن مقاله زمان دقیق اعلام شده است.

متقاضیان آزمون دکتری از چه طریقی می توانند نتایج مصاحبه را دریافت کنند؟

داوطلبان در سایت سازمان سنجش می توانند نتایج مصاحبه دکتری را دریافت کنند.

آیا داوطلبان پس از دریافت نتایج می توانند نسبت به نتیجه بدست آمده اعتراض کننند؟

بله، داوطلبان از طریق سیستم پاسخ گویی سایت سنجش می توانند اعتراض خود را ثبت کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

  1. سلام لطف کنید امسال مصاحبه را در تهران بگذازید سال گذشته پزشکی نیروی انتظامی رتبه آوردم ولی اینقدر ازدرب ورودی به همه ایراد گرفتند که همه راپشیمان می کردند متاسفانه بدون معاینه رد کردنددر حالی که بااعتماد به نفسی که در خودم دارم مطمین هستم از پس آن بر می آیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره