مدارستیزهوشان و نمونه دولتی

لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

لیست ذخیره نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چه زمانی منتشر می شود؟ پس از انتشار نتایج آزمون برخی از دانش آموزانی که جزو اسامی پذیرفته‌ شدگان در این مدارس هستند، از تحصیل در مدارس نمونه دولتی انصراف می دهند. اینگونه ظرفیت مدارس نمونه دولتی خالی می ماند. در این صورت مدارس نمونه دولتی برای تکمیل ظرفیت خود از لیست ذخیره آزمون مدارس نمونه دولتی استفاده می کنند. به طوری که دانش آموزانی که به عنوان ذخیره اعلام شده‌‌ بودند را جایگزین دانش آموزان انصرافی می کنند. در ادامه این مقاله از سایت دانتل، جزئیات بیشتری از لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403 را آورده‌ ایم.

لیست ذخیره نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

متقاضیان مدارس نمونه دولتی، باید در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی نهم به دهم شرکت کنند و موفق به کسب حد نصاب قبولی لازم برای تحصیل در این مدارس شوند. لازم به ذکر است که آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی ششم به هفتم حذف شده‌ است. به طوری که  این مدارس به صورت هیئت امنایی اداره می شوند. به همین دلیل آزمون مدارس نمونه دولتی فقط در دوره متوسطه دوم برگزار می شود.

پس از برگزاری آزمون نمونه دولتی نهم به دهم، اسامی پذیرفته‌ شدگان اعلام می شود. در این زمان برخی از دانش آموزان به دلایل مختلفی از تحصیل در مدارس نمونه دولتی انصراف می دهند. به همین دلیل ممکن است ظرفیت های مدارس نمونه دولتی به طور کامل تکمیل نشود.

به همین دلیل مدارس نمونه دولتی از لیست ذخیره نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ استفاده می کند تا ظرفیت های خالی را تکمیل کند. اینگونه دانش آموزانی که در کارنامه آن ها عنوان ذخیره آزمون نمونه دولتی درج شده‌ است، می توانند در صورت خالی شدن ظرفیت مدارس نمونه دولتی، در این مدارس ثبت نام کنند.

گروه بندی شرکت کنندگان آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403

لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به طور همزمان با نتایج آزمون این مدارس اعلام می شود. در این قسمت به گروه بندی شرکت کنندگان در آزمون نمونه دولتی پس از اعلام نتایج پرداخته‌ ایم. به طور کلی پس از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی، دانش آموزانی که در جلسه آزمون حضور داشته اند، در یکی از دسته بندی های زیر قرار می گیرند.

  • دسته اول پذیرفته‌ شدگان: گروه اول پس از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی، داوطلبانی هستند که موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی شده‌ اند. این دسته از داوطلبان باید در موعد مقرر برای ثبت نام به مدرسه محل قبولی مراجعه کنند. برای مشاهده اسامی قبول شدگان نمونه دولتی کلیک کنید.
  • دسته دوم مردود شدگان: گروه دوم پس از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی، موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی نشده اند و جزو مردودی ها به شمار می روند.
  • دسته سوم ذخیره آزمون نمونه دولتی: گروه سوم پس از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی، موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی نشده اند اما جزو مردودی ها نیز به شمار نمی روند. اسامی این دسته از داوطلبان در لیست ذخیره نمونه دولتی منتشر می شود. در صورتی که ظرفیت مدارس نمونه دولتی با پذیرفته‌ شدگان تکمیل نشود، دانش آموزان ذخیره می توانند در این ظرفیت ها نام نویسی نمایند. در صورت خالی ماندن ظرفیت در مدارس نمونه دولتی، با دانش آموزانی که در لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403 قرار دارند، جهت ثبت نام تماس گرفته‌ می شود.

زمان اعلام لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

بر اساس رویه سال های گذشته، زمان اعلام لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403 همزمان با اعلام نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی خواهد بود. بنابراین دانش آموزانی که در جلسه آزمون نمونه دولتی حضور داشته اند، می توانند پس از اعلام نتایج از وضعیت قبولی، عدم قبولی و یا ذخیره نمونه دولتی خود مطلع گردند.

در نظر داشته باشید که نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی در هر استان به صورت جداگانه منتشر می گردد. اینگونه داوطلبان می توانند پس از حدود 10 الی 15 روز پس از برگزاری این آزمون، به سایت ثبت نام و اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی استان محل زندگی خود مراجعه کنند. تا اینگونه از وضعیت قبولی و یا مردودی خود مطلع گردند. 

همانگونه که اشاره کردیم، پس از اعلام نتایج، برخی از شرکت کنندگان به عنوان ذخیره آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403 اعلام می شوند. در واقع در اختیار این دسته از متقاضیان فرصت مجددی قرار داده‌ می شود. به طوری که در صورت وجود ظرفیت خالی، بتوانند اقدام به نام نویسی در مدارس نمونه دولتی نمایند.

لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ همزمان با اعلام نتایج این آزمون در سایت های مرتبط با آموزش و پرورش هر استان منتشر می گردد. بنابراین متقاضیان جهت دریافت این لیست می توانند آن را از همان قسمت کارنامه نمونه دولتی دریافت و بررسی کنند. بنابراین برای دریافت لیست ذخیره نمونه دولتی بایستی که از زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم اطلاع داشته باشید.

نحوه پذیرش لیست ذخیره نمونه دولتی 1402 – 1403

بر اساس قوانین و مقرراتی که برای مدارس نمونه دولتی تعریف شده‌ است، لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به طور همزمان با اعلام نتایج آزمون اعلام می شود. دانش آموزانی که نام آن ها در لیست ذخیره وجود دارد، تحت شرایط خاصی می توانند در مدارس نمونه دولتی تحصیل کنند.

مراحل پذیرش ذخیره نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

پس از برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و همینطور اعلام نتایج این آزمون، برخی از پذیرفته‌ شدگان قطعی در مدارس نمونه دولتی، از ثبت نام در این مدارس انصراف می دهند. این تصمیم می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. برخی از داوطلبان به دلیل تغییر شهر محل زندگی، قبولی همزمان در مدارس تیزهوشان و یا عدم علاقه به رشته‌ ای که در آن پذیرفته‌ شده‌ اند، اقدام به انصراف می کنند.

در این صورت مدارس نمونه دولتی، دانش آموزانی که به عنوان ذخیره‌ نمونه دولتی اعلام شده‌ اند را با این دسته از دانش آموزان جایگزین می کند. با جایگزینی دانش آموزان ذخیره به جای دانش آموزان انصرافی، ظرفیت مدارس نمونه دولتی نیز تکمیل می شود.

لازم است اشاره کنیم که اگر پذیرفته‌ شدگان قطعی مدارس نمونه دولتی در بازه های زمانی مقرر جهت تکمیل مراحل ثبت نام خود، به مدارس نمونه دولتی مراجعه نکنند، به معنای انصراف آن ها خواهد بود. به طوری که یکی از دانش آموزان لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403 جایگزین آن ها می شود.

مشاوره قبولی در مدارس نمونه دولتی

پس از اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ دسته‌ ای از متقاضیان که در آزمون ورودی پذیرفته نشده‌‌ اند، می توانند نسبت به نتایج آزمون اعتراض کنند. این دسته از دانش آموزان در صورت داشتن دلایل منطقی می توانند درخواست تجدید نظر داشته باشند. در این صورت ممکن است که نام آن ها در لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ قرار بگیرد. اینگونه شانس ورود به مدارس نمونه دولتی را پیدا می کنند.

چنانچه پس از مطالعه این مقاله، در مورد لیست ذخیره نمونه دولتی 1402 – 1403 سوالی دارید، می توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل دریافت کنید. برای دریافت مشاوره و پاسخ سوالات خود از طریق برقراری تماس با با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در ارتباط باشید.

همراهان گرامی برای اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی دانتل کو شوید.

برای دریافت مشاوره در زمینه لیست ذخیره نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چیست؟

دانش آموزانی که موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی لازم در مدارس نمونه دولتی نشده اند اما جزو اسامی مردود شدگان نیز نیستند، در لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی 1402 – 1403 قرار می گیرند.

لیست ذخیره آزمون نمونه دولتی چه زمانی اعلام می شود ؟

لیست ذخیره آزمون مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به طور همزمان با اعلام نتایج منتشر می گرددد. 

دانش آموزانی که نام آن ها در لیست ذخیره می باشد، چه زمانی می توانند برای ثبت نام اقدام کنند ؟

این دسته از دانش آموزان برای ثبت نام در مدارس نمونه دولتی باید منتظر اطلاع رسانی از سوی مدرسه های انتخابی شان باشند.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫8 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید
    ببخشید برا لیست ذخیره استان کهگلویه و بویر احمد _دهدشت. امتیاز آخرین فرد پذیرش شده۱۲۳۰۵۰و امتیاز من۱۰۵۷۱۷
    احتمال قبولیم چقده؟؟

      1. سلام
        نمره نفر اخر قبولی شهرمون ۱۲۷۸۰۵ هست و نمره من ۱۲۷۰۲۶ هست حدودا ۷۰نفر در رشته تجربی در ازمون شرکت کردند ایا احتمالش هست در لیست ذخیره باشم؟

  2. سلام ،توی کارنامه من زده عدم پذیرش به دلیل معدل کتبی زیر ۱۷ ،یعنی نمره آزمون رو گرفتم ،آیا امکان داره جز ذخیره ها باشم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره