سایر موضوعاتآزمون های زبان

زمان ثبت نام آزمون EPT 1402

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان ثبت نام آزمون EPT 1402 هر ساله توسط دانشگاه آزاد اعلام می شود. مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد نیر برای دانشجویان دانشگاه آزاد که فاقد مدرک زبان انگلیسی هستند، آزمون EPT را برگزار می کند. تمامی داوطلبانی که در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند و قصد ثبت نام در آزمون زبان انگلیسی و دریافت مدرک معتبر را دارند، می توانند با اطلاع از تاریخ نام نویسی آزمون EPT نسبت به ثبت نام به موقع در این آزمون اقدام کنند. البته لازم است اشاره کنیم که این آزمون طی چند دوره از سال برگزار می شود. در ادامه اطلاعاتی پیرامون زمان ثبت نام EPT سال 1402 ارائه کرده ایم.

 

زمان ثبت نام آزمون EPT 1402

آزمون EPT توسط مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در طول یک سال در چندین دوره برگزار می شود. تمامی داوطلبان که خود جزو دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد هستند، می توانند در این آزمون نام نویسی و شرکت کنند. زمان ثبت نام آزمون EPT به شرح جدول زیر می باشد:

زمان ثبت نام آزمون EPT دوره مرداد ماه در تاریخ 10 الی 16 بهمن ماه 1402 می باشد.

دانشگاه آزاد  تاریخ ثبت نام و برگزاری یک دوره از آزمون زبان انگلیسی EPT در سامانه نامبرده مشخص می کند. داوطلبان می توانند با اطلاع از زمان ثبت نام نسبت به ثبت نام در تاریخ و دوره مدنظر خود اقدام کنند. چنانچه متقاضیان از ثبت نام در یک دوره جا بمانند بایستی منتظر اعلام زمان ثبت نام دوره بعد باشند.

تقوی زمان بندی ثبت نام آزمون EPT سال ۱۴۰۲
نوع آزمون شروع ثبت نام پایان ثبت نام تاریخ برگزاری آزمون
زبان انگلیسی EPT  9 مرداد ماه  15 مرداد ماه  27 مرداد ماه
زبان انگلیسی EPT 8 شهریور 15 شهریور 31 شهریور
زبان انگلیسی EPT 20 آبان 26 آبان 17 آذر
زبان انگلیسی EPT 10 بهمن ماه 16 بهمن 27 بهمن

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در قسمت سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

شهرهای حوزه برگزاری آزمون بهمن ماه ۱۴۰۲

آزمون EPT در هر دوره در چند شهر برگزار می شود. دانشگاه در زمان ثبت نام آزمون EPT شهرهای حوزه برگزاری را نیز را منشتر می کند. 

شهرهای دوره مرداد ماه ۱۴۰۲ به شرح زیر می باشد:

 تهران , تبریز , مشهد , اهواز , اصفهان , شیراز , کرمانشاه , رشت , کرمان , کرج , ساری , یزد و زنجان

 

سوالات و منابع آزمون EPT

منابع آزمون EPT تقریبا مشابه با آزمون TOFEL می باشد و داوطلبان با مطالعه منابع تافل می توانند نمره قبولی لازم را کسب کنند. 

✅ 504 Essential Words

✅ Words You Need to Know 1100

✅ Barron’s Essential Words for TOEFL

✅ Longman Preparation for the TOEFL (The Paper – based)

✅ TOEFL Reading Flash (2001)

تعداد سوالات آزمون در زمان ثبت نام آزمون EPT تعیین می شود و تعداد آن 100 سوال می باشد و داوطلبان برای پاسخگویی سوالات این آزمون 140 دقیقه زمان خواهند داشت. بخش بندی سوالات آزمون EPT به صورت زیر می باشد.

عنوان تعداد سوالات
واژگان 25 سوال تستی
دستور زبان 40 سوال تستی
خواندن و درک متون 20 سوال تستی
درک مطلب متن با کلمات حذف شده (cloze) 15 سوال تستی.

 

نحوه ثبت نام آزمون EPT

داوطلبان در زمان ثبت نام EPT 1402 باید به سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی english.iau.ac.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام و پرداخت هزینه نام نویسی را تکمیل و در نهایت با ارسال ایمیل دارای شناسه پرداخت به ایمیل وارد شده در هنگام نام نویسی نام نویسی شما تکیمل خواهد شد. در ادامه مراحل کلی و نحوه ثبت نام آزمون EPT را قرار داده ایم.

✅ مراجعه به سایت آزمون EPT دانشگاه آزاد

✅ ورود به بخش نام نویسی در زمان ثبت نام آزمون EPT

✅ تکمیل مراحل ثبت نام

✅ پرداخت هزینه ثبت نام 

✅ دریافت ایمیل حاوی شناسه پرداخت

 

مشاوره زمان ثبت نام EPT 1402

داوطلبانی که در آزمون زبان انگلیسی سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ثبت نام و شرکت می کنند، بایستی چند روز قبل از برگزاری آزمون به سامانه آزمون EPT مراجعه کنند و کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند تا بدون وجود مشکلی وارد جلسه شده و آزمون خود را پشت سر بگذارند.

 شما متقاضیان گرامی برای دریافت کارت ورود به جلسه خود به اطلاعاتی شامل شماره پرونده نیاز دارید که اگر آن را گم و یا فراموش کرده اید، می توانید با مشاوران مرکز دانتل تماس بگیرید تا در سریع ترین زمان ممکن اطلاعات شما را بازبابی و در اختیار شما داوطلبین گرامی قرار دهند و یا از طریق تلفن گویا 0214743 نسبت به بازیابی آن اقدام کنید.

چنانچه پیرامون زمان ثبت نام آزمون EPT سال 1402 سوالی دارید، می توانید از طریق تماس با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان ثبت نام آزمون EPT 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. زمان ثبت نام آزمون EPT 1402 در چه تاریخی می باشد؟

    در متن مقاله جدول زمانبندی نام نویسی آزمون EPT را قرار داده ایم.

  2. چه کسانی در تاریخ ثبت نام آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی EPT، مجاز به ثبت نام و شرکت در این جلسه آزمون هستند؟

    داوطلبانی که جزو دانشجویان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی می باشند، مجاز به شرکت در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی EPT برگزار شده توسط سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد می باشند.

  3. آیا هر داوطلب فقط مجاز به شرکت در یک دوره از آزمون EPT می باشد؟

    خیر، متقاضیان می توانند در صورت عدم کسب قبولی در یک دوره از آزمون EPT در دوره بعدی شرکت کنند و محدودیتی در این مورد وجود ندارد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره