سایر موضوعاتآزمون های زبان

نحوه ثبت نام آزمون EPT 1402 | مراحل ثبت نام ای پی تی دانشگاه آزاد

کانال تلگرام تحصیلی     

نحوه ثبت نام آزمون EPT 1402 را ادامه مقاله به صورت گام به گام شرح داده ایم. دانشجویان مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد که باید مدرک زبان معتبر ارائه دهند، می توانند در آزمون EPT شرکت نمایند. این آزمون توسط دانشگاه آزاد برگزار می شود و مدرک آن مورد تایید است. داوطلبان برای ثبت نام در آزمون EPT باید وارد سایت english.iau.ac.ir شوند و با واریز هزینه ثبت نام، مراحل نام نویسی خود را طی کنند. در ادامه این مطلب راهنمای کاملی از نحوه ثبت نام آزمون EPT شرح داده شده است.

 

نحوه ثبت نام آزمون EPT 1402

ثبت نام آزمون EPT را فقط داوطلبانی می توانند انجام دهند که دانشجوی دوره دکتری تخصصی دانشگاه ازاد هستند. همانطور که می دانید برای تحصیل در مقطع دکتری تخصصی، ارائه مدرک زبان معتبر الزامی است و دانشجویان دانشگاه آزاد می توانند در آزمون EPT که ویژه این دانشگاه است شرکت نمایند و پس از کسب حدنصاب لازم، مدرک مورد تایید دریافت کنند. ثبت نام آزمون EPT به صورت اینترنتی و در سایت english.iau.ac.ir انجام می گیرد و مطابق مراحل زیر می توانید برای ثبت نام خود اقدام کنید.

✅مراجعه به سایت آزمون EPT به نشانی english.iau.ac.ir

✅وارد کردن شماره دانشجویی

✅وارد کردن اطلاعات لازم 

✅تعیین حوزه امتحانی

✅پرداخت هزینه ثبت نام

✅دریافت ایمیل حاوی شناسه پرداخت

 

راهنما تصویری

در این بخش راهنما تصویری نحوه ثبت نام آزمون EPT 1402 را برای شما شرح داده ایم.

1️⃣ وارد سامانه ثبت نام آزمون ای پی تی به آدرس english.iau.ac.ir شوید

2️⃣ بر روی گزینه “ ثبت نام آزمون EPT ” را انتخاب کنید.

نحوه ثبت نام آزمون EPT

 

3️⃣ بر روی کادر قرمز “ثبت نام در آزمون در مورخ ” کلیک کنید.

نحوه ثبت نام آزمون EPT

 

4️⃣ در این مرحله شماره دانشجویی مقطع دکتری خود را وارد و عبارت امنیتی را وارد کنید. 

نحوه ثبت نام آزمون EPT

 

5️⃣ در این مرحله  نحوه ثبت نام آزمون EPT نوع آزمون خود را مشخص کنید.

6️⃣ اطلاعات فردی خود شمال نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، آدرس محل سکونت و شماره تلفن همراه و ثابت و ایمیل خود را به صورت صحیح وارد کنید. برای اینکه احتمال اشتباه کمتر شود ندین بار اطلاعات وارد کرده را بررسی کنید.

7️⃣ در صورت داشتن سهمیه ایثارگری نوع سهمیه خود را انتخاب و کد 12 رقمی مربوطه از سازمان مربوطه دریافت کرده و در کادر مخصوص وارد کنید.

8️⃣ در نهایت کد امنیت را وارد کرده و بر روی “ ثبت نام ” کلیک کنید. 

9️⃣ با انتخاب گزینه ” تایید و پرداخت هزینه آزمون ” وارد درگاه پرداخت هزینه خواهید شد که باید اطلاعات کارت بانکی‌تان را وارد کنید.

1️⃣0️⃣ با ثبت مشخصات کارت بانکی، پرداخت با موفقیت انجام خواهد شد و به سامانه آزمون EPT منتقل خواهید شد. 

1️⃣1️⃣ پس از اینکه هزینه ثبت نام را پرداخت کنید، شناسه مربوط به شما فعال خواهد شد و یک ایمیل حاوی اطلاعات پرداخت به آدرس ایمیل شما ارسال می شود.

 

نکات مهم نحوه ثبت نام آزمون EPT

  • هزینه ثبت نام ازمون EPT در سال 1402 به مبلغ 400 هزار تومان می‌باشد. 
  • لازم به ذکر است که ثبت نام داوطلب زمانی تکمیل و قطعی خواهد شد که هزینه ثبت نام را پرداخت کرده و تایید نهایی را دریافت نماید.
  • هنگام درج اطلاعات خود دقت لازم را داشته باشید و چند بار بررسی کنید که اطلاعات اشتباهی را در سامانه وارد نکرده اید.
  • اگر اطلاعات درج شده در سامانه ثبت نام با مشخصات شما در تضاد باشد، اجازه ورود به جلسه آزمون را نخواهید داشت.
  • پس از پایان مراحل ثبت نام، شناسه پرداخت را از سامانه دریافت کنید که به منزله نهایی بودن ثبت نام شماست.
  • با حذف 4 رقم انتهای شناسه پرداخت می توانید از شماره پرونده خود مطلع شوید.
  • تنها دانشجویان دوره دکتری تخصص امکان ثبت نام در آزمون را خواهند داشت. 

 

زمان ثبت نام آزمون EPT 1402

طبق اطلاعیه ها، آزمون ای پی تی در سال جاری سه بار در سال یعنی در خرداد، مرداد و شهریور برگزار می‌شود. در حال حاضر لینک ثبت نام آزمون شهریور ماه فعال شده و داوطلبان می‌توانند با اطلاع از نحوه ثبت نام آزمون EPT از تاریخ ۸ شهریور شروع به نام نویسی نمایند. مهلت ثبت نام تا ساعت دوازده شب ۱۵ شهریور ادامه خواهد داشت. زمان برگزاری آزمون نیز در ۳۱ شهریور ماه می‌باشد. شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از سایر اطلاعات مربوط به آزمون EPT در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

مشاوره ثبت نام آزمون EPT

همانطور که گفته شد، آزمون ای پی تی توسط دانشگاه آزاد برگزار می شود و منابع مطالعاتی نیز از سوی سایت ثبت نام به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد. ثبت نام آزمونEPT سال 1402 در چندین بازه زمانی می‌باشد که در شهریور ماه نیز از 8 شهریور شروع شده و تا 15 شهریور نیز ادامه خواهد داشت. 

داوطلبان برای شرکت در آزمون EPT و کسب حد نصاب لازم باید منابع امتحانی را مطالعه کنند. این آزمون در مقایسه با آزمون های تافل و آیلتس آسان تر است اما تسلط به دانش زبان عمومی شرط موفقیت در آن است. همچنین برای آزمون EPT توسط دانشگاه آزاد کلاس های آمادگی برگزار می شود که می توانید با شرکت در این کلاس ها و تعیین سطح شدن، با آمادگی بیشتری برای حضور در آزمون اقدام کنید.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه نحوه ثبت نام آزمون EPT برای تان وجود دارد و یا در روند ثبت نام آزمون با مشکلی مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نحوه ثبت نام آزمون EPT 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره  91005066-021  تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. نحوه ثبت نام آزمون EPT 1402 به چه صورت است؟

    داوطلبان برای ثبت نام آزمون ای پی تی باید به سایت معرفی شده دانشگاه آزاد مراجعه نمایند و با واریز هزینه ثبت نام، درج مشخصات و بارگذاری عکس خود، مراحل ثبت نام را طی کنند.

  2. برای ثبت نام آزمون ای پی تی باید به کدام سامانه مراجعه کنیم؟

    سایت ثبت نام آزمون ای پی تی به نشانی english.iau.ac.ir می باشد.

  3. هزینه ثبت نام آزمون EPT چقدر است؟

    هزینه ثبت نام آزمون ای پی تی به مبلغ 400 هزار تومان می باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره