سایر موضوعاتآزمون های زبان

منابع آزمون EPT 1402

کانال تلگرام تحصیلی     

منابع آزمون EPT 1402 جز مهم ترین مواردی هستند که در هنگام تصمیم گیری برای شرکت در این آزمون باید مورد توجه قرار گیرد. دانشجویان مقطع دکتری نیاز جدی به داشتن مدرک زبان دارند و با توجه به زمان محدود بسیاری از آن ها موفق به آمادگی برای آزمون های آیلتس و تافل نخواهند شد. به همین دلیل می‌توانند به سراغ سایر آزمون های معتبر مثل EPT بروند. اطلاع از منابع امتحانی جز مهم ترین اطلاعات برای داوطلبان می‌باشد. در این مطلب به بررسی کامل منابع آزمون EPT می‌پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می‌توانید با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

منابع آزمون EPT 1402

این آزمون تقریبا هر ماه یکبار برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند در این آزمون ثبت نام کرده و شرکت نمایند و در نهایت با کسب رتبه قبولی مدرک زبان خود را به دست آورند. قبولی در آزمون EPT مشروط به مطالعه صحیح منابع آزمون EPT است که در این مطلب به بررسی کامل آن ها خواهیم پرداخت. 

دانشجویان دانشگاه آزاد می‌توانند با ارائه مدرک آزمون EPT در آزمون دکتری شرکت کرده و وارد دوره دکتری پژوهشی شوند و پایان نامه خود را آغاز کنند. اطلاع از منابع EPT بسیار حائز اهمیت است چراکه در صورت ناآگاهی و مطالعه منابع اشتباه، شانس موفقیت تان کاهش پیدا خواهد کرد. از مهم ترین منابع آزمون EPT می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. 

 

لیست منابع آزمون EPT 1402

از آنجایی که مجوز ورود به مرحله دوم مقطع دکتری و نگارش رساله نیازمند این است که داوطلبان ابتدا مدرک زبان خود را ارائه دهند، دریافت مدرک زبان انگلیسی از طریق آزمون EPT بسیار حائز اهمیت است. از آنجایی که متقاضیان قصد دارند منابع آزمون را در کم ترین زمان با بازدهی بالا مطالعه کنند، بایستی که بهترین منابع آزمون EPT را شناسایی و تهیه نمایند تا موفقیت خود را در آزمون تضمین نمایند. در ادامه به مهم ترین منابع آزمون زبان انگلیسی EPT که توسط دانشگاه آزاد اسلامی نیز مورد تائید قرار گرفته است، اشاره کرده ایم:

✅ کتاب تافل لانگمن برای بخش گرامر و درک مطلب

✅ فلش ریدینگ تافل

✅ کتاب 504 واژه

✅ کتاب 1100 واژه

✅ کتاب لغات ضروری تافل

Fast Grammar

 

منابع بخش واژگان

۲۵ سوال آزمون EPT به بخش واژگان اختصاص دارد. واژگانی که در این بخش از آزمون مورد توجه طراحان قرار می‌گیرند، لغات عمومی هستند. بهترین منابع آزمون EPT 1402 برای بخش واژگان کتاب 504 واژه است. کتاب 1100 واژه و لغات ضروری تافل نیز منبع مناسبی برای این بخش می‌باشد. 

بهتر است اگر قصد دارید در بخش واژگان به تمامی سوالات پاسخ دهید، علاوه بر کتاب های 504 و 1100 که مختص واژگان هستند، لغات پایه در کتب مقاطع دبیرستانی را نیز مطالعه کنید.

 

منابع بخش گرامر و دستور زبان انگلیسی

40 سوال آزمون EPT از این بخش طراحی خواهد شد. اکثر متن هایی که در این بخش اورده می‌شود مطالب علمی و آکادمیک می‌باشند. بهترین منبع برای بخش ساختار جملات و دستور زبان انگلیسی آزمون EPT کتاب کتاب تافل لانگمن می‌باشد. این کتاب در توضیحات گرامر بسیار موفق عمل کرده است و گرامر زبان انگلیسی را به صورت نظام مند توضیح داده است.

  1. اگر زمان کافی برای مطالعه منابع آزمون EPT که نام بردیم را ندارید، می توانید Fast vocab را تهیه و فقط یک منبع را برای آزمون زبان دانشگاه آزاد مطالعه نمایید چرا که این کتاب یک مجموعه کامل از تمامی کتاب هایی است که نام بردیم
  2. برای حل نمونه سوالات آزمون زبان انگلیسی EPT می توانید کتاب Fast Bank EPT را تهیه و استفاده کنید و با حل سوالات بیشتر تسلط خود را بر روی مباحث افزایش دهید.

 

منابع بخش درک مطلب 

و در آخر 35 سوال آزمون به قسمت ریدینگ و درک مطلب تعلق خواهد گرفت. داوطلبان منابع آزمون EPT برای مطالعه درک مطلب از کتاب تافل لانگمن استفاده کنند. فقط لازم است متقاضیان در نظر داشته باشند که کتاب تافل لانگمن به زبان انگلیسی نوشته شده است و مطالعه آن نیز نیازمند داشتن زمینه کافی از زبان انگلیسی است.

بنابراین این کتاب برای داوطلبانی که هیچ زمینه ای از زبان انگلیسی ندارند، مناسب نیست. کتاب Betty Azar نیز می‌توانند کتاب بسیار مفیدی برای کسب مهارت بیشتر در این بخش از آزمون باشد. 

 

نکات مهم در مورد منابع آزمون EPT

توجه داشته باشید که احتمال طرح مستقیم سوال از کتاب های 504 و 1100 واژه بسیار کم است اما با این حال این دو کتاب منابع آزمون EPT قوی برای بالا بردن دانش شما در زمینه لغات می‌باشد. اگر که فکر می‌کنید این کتاب ها در سطح شما نیست، می‌توانید ابتدا کتاب های زبان دبیرستان را مطالعه کنید تا لغات را از پایه بیاموزید. 

مطالعه کتاب Fast vocab نیز می‌تواند بسیار کمک کننده باشد چراکه این کتاب جز منابع EPT بسیار عالی برای آزمون است و مخصوصا در شرایطی که زمان شما اندک است می‌تواند بسیار مفید واقع شود. 

کتاب تافل لانگمن نیز یک منبع عالی برای یادگیری گرامر و درک مطلب است اما با این حال برای مطالعه آن  باید دانش زبان شما در حد نسبی قرار داشته باشد. در غیر این صورت کتاب Fast Grammar می‌تواند یک جایگرین بسیار موثر و کارآمد باشد. در نهایت اگر قصد آگاهی از سوالات سال های گذشته را دارید و می‌خواهید با حل نمونه سوالات دانش خود را محک بزنید، می‌توانید به کتاب Fast Bank EPT مراجعه نمایید. 

 

چگونگی مطالعه منابع EPT

همانطور که گفته شد بسیار مهم است که داوطلبان از منابع آزمون EPT اطلاع کامل داشته باشند و زمان و انرژی خود را صرف مطالعه کتاب ها و موارد اشتباه و ناکارآمد نکنند. اما از طرف دیگر بسیار مهم است که داوطلبان بدانند چگونه باید این منابع را مطالعه کنند تا بتوانند با کمترین زمان بیشترین بازدهی را به دست آورند. 

در مرحله اول باید نمونه سوالات سال های گذشته را مطالعه کنید تا متوجه شوید که طراحان آزمون بیشتر بر کدام بخش ها تمرکز دارند. این گونه می‌توانید زمان بیشتری را به ارتقا مهارت های مربوطه اختصاص دهید. علاوه بر این باید بدانید که چندین سال است سوالات بخش درک مطلب در ارتباط با موضوع های خاصی طراحی می‌شود. 

این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا از اتلاف وقت جلوگیری کرده و زمان و انرژی خود را بر روی سوالات مهم بگذارید. از سوی دیگر کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی در این مسیر می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو می‌توانند شما را در مسیر شناسایی منابع آزمون EPT و نحوه صحیح مطالعه آن ها یاری نمایند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

بودجه بندی آزمون EPT

برای به دست آوردن نمره لازم در آزمون زبان EPT شما باید ابتدا از بودجه بندی، تعداد سوالات و نحوه طراحی آن ها اطلاع داشته باشید و بر روی بخشی که جزو مهارت های شما نیز می باشد، تمرکز کنید. این کار باعث می شود شما فقط وقت خودتان را بر روی مباحث مورد سنجش در آزمون بگذارید و از اختصاص زمان به مطالبی که در آزمون زبان دانشگاه آزاد، بودجه بندی به آن اختصاص نیافته است، بپرهیزید.

همانطور که اشاره کردیم اطلاع از بودجه بندی و مطالعه منابع آزمون EPT مطابق آن ها می تواند تا حدود زیادی باعث موفقیت در این آزمون شود. آزمون زبان انگلیسی EPT شامل 100 سوال است که بودجه بندی مباحث مختلف از آن به شرح موارد زیر می باشد:

❌ واژگان: 25 سوال

❌ دستور زبان: 40 سوال

❌ درک مطلب : 35 سوال

 

مشاوره منابع EPT

پس از اطلاع از منابع آزمون زبان انگلیسی EPT دانشگاه آزاد و تهیه آن ها، لازم است برای مطالعه منظم و دقیق آن ها یک برنامه ریزی مطالعاتی داشته باشید. در نظر داشته باشید بدون برنامه ریزی نمی توانید تا مهلت برگزاری آزمون به تسلط کافی در مباحث دست پیدا کنید.

داوطلبانی که با هدف کسب مدرک در آزمون EPT شرکت می‌کنند باید بتوانند نمره حداقل ۵۰ را کسب نمایند. در این آزمون سوالات غلط دارای نمره منفی نمی باشند. برای قبولی در آزمون بایستی منابع آزمون EPT را شناسایی کرده و آن ها را به بهترین نحوه مطالعه نمایید. شرکت در آزمون های زبان آموزشگاه های مختلف نیز می‌تواند در زمینه تعیین سطح و کسب آمادگی بیشتر به شما کمک کند. 

چنانچه هر گونه سوال و یا ابهامی در زمینه منابع آزمون EPT برای تان وجود دارد و یا در روند آمادگی برای آزمون با مشکلی مواجه شده اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه منابع آزمون EPT می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. منابع آزمون EPT کدامند؟

    بهترین منابع آزمون EPT در متن مقاله آورده شده اند. 

  2. برای قبولی در آزمون EPT حداقل چه نمره ای لازم است؟

    به منظور کسب قبولی در این آزمون باید نمره حداقل ۵۰ را کسب نمایید. 

  3. در صورتی که زمان کافی برای مطالعه نداشته باشم، چه منبعی را می‌توانم مطالعه کنم؟

    در این شرایط بهترین منبع کتاب  Fast vocab است در واقع یک مجموعه کامل از سایر منابع دیگر می‌باشد. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره