سایر موضوعاتآزمون های زبان

زمان اعلام نتایج آزمون EPT

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان اعلام نتایج آزمون EPT چند روز پس از برگزاری آزمون می باشد. آزمون EPT هر ساله در چندین دوره برای متقاضیان آزمون زبان انگلیسی که خود جزو دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد هستند، برگزار می گردد. پس از اتمام زمان ثبت نام، متقاضیان بایستی در تاریخ های اعلام شده از سوی سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد در جلسه آزمون حضور داشته باشند. پس از برگزاری آزمون، نتایج آن در یک مرحله و از طریق سامانه آزمون EPT اعلام می گردد که شرکت کنندگان می توانند با در دست داشتن اطلاعات ثبت نامی خود، نسبت به دریافت نتایج اقدام کنند. در ادامه این مطلب اطلاعاتی پیرامون اعلام جواب آزمون زبان EPT ارائه کرده ایم.

 

نتایج آزمون EPT 

آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی که مختص دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد است که فاقد مدرک زبان انگلیسی می باشند. این آزمون هر ساله در چندین دوره برگزار می گردد. پس از برگزاری آزمون EPT سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به منظور اطلاع رسانی به متقاضیان از وضعیت قبولی و یا عدم قبولی کارنامه هر داوطلب را منتشر می کند.

این کارنامه پس از یک بازه زمانی کوتاه از طریق سامانه آزمون EPT منتشر می گردد که شامل اطلاعاتی شامل مشخصات فردی، مشخصات تحصیلی و اطلاعات آزمون برای هر کدام از شرکت کنندگان می باشد. هر داوطلب موظف است برای اطلاع از عملکرد خود قبل از برگزاری دوره بعدی این آزمون، به سامانه مربوطه مراجعه کرده و نتیجه خود را رویت کند.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

زمان اعلام نتایج آزمون EPT

پس از برگزاری آزمون EPT سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد پس از گذشت یک بازه زمانی تقریبا دو هفته ای نتایج را منتشر و در اختیار متقاضیان قرار می دهد. در صورت برگزاری و اعلام نتایج آزمون EPT هر دوره آخرین اخبار را قرار خواهیم داد.

نتایج آزمون EPT خرداد ماه ۱۴۰۲ منتشر شد.

 

نحوه دریافت جواب آزمون EPT

تمامی متقاضیانی که در جلسه آزمون EPT شرکت کرده اند، می توانند در تاریخ های مقرر جهت اعلام نتایج نسبت به دریافت نتایج خود اقدام کنند. داوطلبان این آزمون کافی است طبق مراحل زیر عمل کرده و سپس نتایج خود را دریافت کنند.

1️⃣ به سامانه آزمون EPT به نشانی اینترنتی ” English.iau.ac.ir ” مراجعه کنید.

آزمون ept

2️⃣ در منوی سمت راست سایت، کادری با عنوان “ کارنامه آزمون ” وجود دارد. متقاضیان بایستی که در این کادر اطلاعات مورد نیاز شامل شناسه کاربری ( شماره پرونده)، کدملی و شماره شناسنامه شان را وارد کنند و سپس با کلیک بر روی گزینه ” دریافت کارنامه ” نتایج آزمون EPT خود را رویت کنند.

ورود ept

چنانچه پس از دریافت نتایج آزمون EPT موفق به کسب نتیجه قبولی نشده اید، نگران نباشید می توانید با تجربه شرکت در این آزمون در دوره بعدی شرکت کنید و عملکرد بهتری داشته‌ باشید.

اگر شماره پرونده خود را فراموش کرده اید و در زمان دریافت نتایج به آن احتیاج دارید، می توانید با تلفن گویای 0214743 تماس گرفته و پس از شماره گیری ابتدا کلید 3 و سپس کلید 1 شماره پرونده خود را دریافت کنید.

 

تحلیل کارنامه

پس از انتشار نتایج آزمون EPT سوالی که برای داوطلبان مختلف به وجود می آید این است که آیا با توجه به نمره ای که کسب کرده ام، در این آزمون قبول شده ام یا خیر. به همین دلیل لازم دانستیم در این قسمت از مقاله اطلاعاتی پیرامون اینکه چه نمره ای نشان دهنده قبولی، مشروطی یا  مردودی است ارائه دهیم. همینطور حداقل نمره قابل قبول برای دانشجویان شاهد و ایثارگر را نیز توضیح داده ایم.

نمره قبولی بالای 500 
نمره قبولی مشروطی بین 400 تا 490 
نمره مردودی نمره کمتر از 400
نمره قبولی دانشجویان شاهد و ایثارگر نمره قبولی 400 و حداقل نمره مشروط نمره 350

نمره قبولی: چنانچه داوطلب 50 درصد نمره را در این آزمون کسب کند، یعنی قبول شده است. بنابراین نمره قبولی در آزمون زبان انگلیسی EPT ، در واقع نمره بالای 500 می باشد.

نمره قبولی مشروطی: داوطلبانی که در کارنامه خود نمره ای بین 400 تا 490 کسب کرده باشند، قبولی مشروطی در آزمون EPT کسب کرده انند. بدین معنی که می توانند در امتحان جامع دکتری شرکت کنند، اما بایستی قبل از دفاع از رساله خود موفق به کسب نمره قبولی شوند.

نمره مردودی:  نمره کمتر از 400 به معنای عدم قبولی در آزمون EPT و مردودی می باشد.

نمره قبولی دانشجویان شاهد و ایثارگر: نمره قبولی در آزمون EPT برای دانشجویان شاهد و ایثارگر 400 و حداقل نمره مشروط نمره 350 می باشد.

 

مشاوره زمان اعلام نتایج آزمون EPT 

توجه داشته باشید که آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی EPT به صورت کاملا تستی برگزار می گردد و سوالات غلط در این آزمون نمره منفی ندارد. چنانچه طبق توضیحات فوق موفق به کسب نمره قبولی شده اید که مشکلی وجود ندارد و می توانید در آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد شرکت کنید، اما اگر جزو مردود شدگان هستید، توجه داشته باشید که شرکت در دوره های مختلف این آزمون محدودیتی ندارد و می توانید در دوره های بعدی ثبت نام کرده و حضور داشته باشید.

چنانچه از دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد و یا  دانشجویان دکتری دانشگاه پیام نور هستید و قصد شرکت در آزمون زبان انگلیسی EPT را دارید، می توانید اگر سوالی دارید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نتایج آزمون EPT می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. اعلام نتایج آزمون EPT از طریق کدام سامانه انجام می شود؟

    متقاضیان می توانند جهت دریافت نتایج خود به سامانه آزمون EPT به نشانی ” emglish.iau.ac.ir ” مراجعه کنند.

  2. آیا پس از ثبت اعلام نتایج EPT داوطلبانی که موفق به کسب نتیجه قبولی نشده اند، می توانند مجدد در دوره بعدی این آزمون شرکت کنند؟

    بله، برای متقاضیان محدودیتی در ثبت نام آزمون EPT وجود ندارند و می تواند چنانچه در یک آزمون موفق به کسب نتیجه قبولی نشدندُ در دوره بعدی شرکت کنند.

  3. نحوه دریافت نتایج آزمون EPT به چه صورت است؟

    در متن مقاله فوق به نحوه دریافت نتایج آزمون EPT از طریق سامانه زبان انگلیسی EPT اشاره کرده‌ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

  1. سلام آیا میشود به نمره ept زبان دکتری اعتراض زد
    آخه فقط یک نمره کم دارم هر چقدر گشتم پیدا نکردم در سایت کجا میشه اعتراض زد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره