ثبت نام آزمون دکتریدکتری

شرط معدل برای آزمون دکتری

کانال تلگرام تحصیلی     

شرط معدل برای آزمون دکتری یکی از شروط شرکت در این آزمون است که داوطلبان باید از آن آگاه باشند و بر این اساس برای ثبت نام در آزمون اقدام نمایند. شرط معدل برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در روش آزمون کتبی و استعداد درخشان متفاوت می باشد. در این مطلب به بررسی کامل شرط معدل برای آزمون دکتری پرداخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

شرط معدل برای آزمون دکتری

مقطع دکتری یکی از مهم ترین مقاطع تحصیلی است که با توجه به اهمیت بسیار زیاد، سخت گیری برای ورود به این مقطع نیز نسبت به مقاطع قبلی بیشتر است. یکی از شرایط ثبت نام آزمون دکترا و ادامه تحصیل در این مقطع شرط معدل است.

 تمامی داوطلبانی که قصد ثبت نام آزمون دکتری را دارند باید حداقل معدل مقطع کارشناسی ارشد را کسب کرده باشند. شرط معدل برای آزمون دکتری 14 است. (فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکترای عمومی دامپزشکی و دکترای پزشکی  مشمول این شرط معدل نمی شوند.)

 

در هنگام ثبت نام آزمون دکتری چه معدلی باید وارد شود؟

داوطلبان آزمون دکتری با توجه به وضعیت فراغت از تحصیل خود باید معدل متفاوتی را در فرم ثبت نام وارد کنند. داوطلبانی که از مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری عمومی فارغ التحصیل شده اند، باید معدل نهایی خود را درج نمایند.

داوطلبانی که سال آخر هستند و تا 31 شهریور 1403 فارغ التحصیل می شوند، باید معدل مقطع کارشناسی و همچنین میانگین معدل واحد های گذرانده شده در در مقطع ارشد یا دکتری عمومی تا تاریخ 31 شهریور 1403 را ثبت نمایند. توجه داشته باشید که داوطلبان سال آخر تحصیل باید معدل خود را در هنگام دریافت کارت ورود به جلسه ویرایش کرده و معدل نهایی را درج نمایند.

داوطلبان آزمون دکتری که در حال تحصیل هستند، اگر تا شهریور سال جاری فارق التحصیل نشوند، مجاز به شرکت در آزمون نیستند اما اگر با رعایت شرط معدل برای آزمون دکتری در آزمون شرکت کرده و در دانشگاه آزاد قبول شوند، با نظر اساتید، با دانشجو همکاری خواهد شد.

شرط معدل برای آزمون دکتری

 

ویرایش معدل دکتری

همان طور که گفته شد شرط معدل برای آزمون دکتری یکی از موارد مهم است که داوطلبان بایستی در هنگام تکمیل فرم ثبت نام به آن توجه نمایند. داوطلبانی که معدل خود را به اشتباه وارد کرده اند، در هنگام دریافت کارت ورود به جلسه مجددا امکان ویرایش معدل را خواهند داشت.

همچنین در بالا گفته شد که داوطلبان در حال تحصیل در مقطع ارشد و یا دکتری عمومی که تا آخر شهریور سال 1403 فارغ التحصیل می شوند، باید نمره میانگین واحد های گذرانده شده خود را به عنوان معدل ثبت کنند. اما در نهایت و پس از فارغ التحصیلی بایستی حتما وارد سایت سنجش شده و نسبت به وبرایش معدل خود اقدام نمایند. این داوطلبان باید معدل کل را در فرم ثبت نام درج نمایند.

 

تاثیر معدل در آزمون دکتری

در سال های گذشته شرط معدل برای آزمون دکترا در حدود 20 درصد بود. معدل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با نسبت بیشتر مقطع ارشد در حدود 20 درصد آزمون کتبی دکتری را در برمی گرفتند. اما در سال های اخیر تاثیر شرط معدل برای آزمون دکتری تغییر کرده است.

در حال حاضر معدل بر آزمون کتبی تاثیر نمی‌گذارد و تمام سهم نمره آزمون دکتری به عملکرد داوطلب در جلسه آزمون اختصاص دارد. پس از کسب قبولی در آزمون دکتری و مجاز شدن به انتخاب رشته، داوطلبان برای مصاحبه رشته محل های انتخابی شان که رتبه حد نصاب آن ها را کسب کرده اند، دعوت خواهند شد.

شرط معدل برای آزمون دکتری در این مرحله تاثیر می گذارد و داوطلبان به معدل داوطلب توجه ویژه ای نشان می دهند. البته که رزومه علمی و پژوهشی نیز در کنار رتبه و معدل از عوامل تاثیر گذار بر قبولی در مرحله مصاحبه هستند.

 

تاثیر معدل در استعداد درخشان

علاوه بر شرکت در آزمون دکتری، روش دیگری نیز برای ورود به این مقطع وجود دارد که استعداد درخشان می باشد. شرط معدل در این روش پذیرش بسیار متفاوت است. داوطلبان مقطع دکتری استعداد درخشان باید معدل مقطع کارشناسی شان حداقل 16 بوده باشد و معدل مقطع کارشناسی ارشد نیز بدون حساب پایان نامه حداقل 17 باشد.

شرایط شرکت در استعداد درخشان تنها محدود به شرط معدل برای آزمون دکتری نمی شود. شما می توانید برای کسب اطلاع از شرایط شرکت در استعداد درخشان با مشاوران مجموعه دانتل کو صحبت نمایید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی مشاوره تحصیلی تلگرام کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

مشاوره آزمون دکتری

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری را دارند باید شرایطی را داشته باشند که یکی از آن ها شرط معدل برای آزمون دکتری است. حداقل معدل برای شرکت در آزمون دکتری 14 می‌باشد.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه آزمون دکتری برای تان وجود دارد و یا در روند ثبت نام آزمون با مشکلی مواجه شده اید، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شرط معدل برای آزمون دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. شرط معدل برای آزمون دکتری چند است؟

    حداقل معدل برای شرکت در آزمون دکتری 14 می باشد.

  2. شرط معدل برای آزمون دکتری از طریق روش استعداد درخشان چیست؟

    برای این منظور داوطلبان باید معدل کارشناسی شان 16 و معدل ارشدشان حداقل 17 باشد.

  3. معدل چقدر بر آزمون دکتری تاثیر می گذارد؟

    در حال حاضر معدل بر آزمون کتبی تاثیری ندارد و تنها در جلسه مصاحبه حائز اهمیت است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره