کنکور سراسریمشاوره کنکور سراسری

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ پس از مدت زمان کوتاهی از اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته انجام می شود. داوطلبانی که در پذیرش بدون کنکور و با آزمون آزاد انتخاب رشته کرده اند و جزو اسامی پذیرفته‌شدگان هستند، لازم است برای تکمیل مراحل ثبت‌نام خود در واحد قبولی، اقدام به آماده کردن و تکمیل مدارک لازم نمایند و برای تشکیل پرونده و ثبت‌نام نهایی به دانشگاه مورد نظر مراجعه کنند. برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد 1402 تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

مطابق روال هر سال، مدتی پس از اتمام مهلت نام نویسی و انتخاب رشته در دانشگاه های آزاد، نتایج ثبت نام بدون کنکور و انتخاب رشته با آزمون دانشگاه های آزاد در واحد های مختلف اعلام می شود.

طی مرحله اعلام نتایج دانشگاه های آزاد، نتیجه پذیرش دانشجویان در چهار مقطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته مشخص می گردد. متقاضیانی که جزو اسامی پذیرفته‌شدگان هستند، موظف به تکمیل مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در واحد محل قبولی می باشند.

چنانچه داوطلب قصد تحصیل در کد رشته محل قبولی خود را در پذیرش دانشگاه آزاد داشته باشد، اما در موعد مقرر برای ثبت نام نهایی در دانشگاه محل قبولی مراجعه نکند، به معنای عدم انصراف او تلقی خواهد شد.

 

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان آزاد 1402

معمولا اسامی ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته به صورت مجزا از یکدیگر و در بازه های زمانی متفاوتی از هم اعلام می گردد. به همین دلیل ثبت نام متقاضیان در دوره های مختلف نیز در دانشگاه آزاد در محدوده های زمانی متفاوتی انجام می شود.

طبق آخرین اطلاعیه های منتشر شده داوطلبان ثبت نام دانشگاه آزاد نیمسال اول ۱۴۰۲ در نیمه اول مهر پس از اعلام نتایج نهایی می توانند با مراجعه به سایت آموزشیار مراجعه نمایند.

پس از اعلام نتایج دانشگاه آزاد، زمان ثبت نام پذیرفته شدگان آزاد ۱۴۰۲ نیز اعلام خواهد شد. تاکنون زمان دقیق ثبت‌نام در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه اعلام نشده است. اما در سال گذشته پذیرفته‌شدگان ورودی مهر ماه توانستند در دهه دوم مهرماه و پذیرفته شگان ورودی بهمن ماه توانستند در دهه سوم دی ماه اقدام به ثبت‌نام نهایی در دانشگاه محل قبولی خود نمایند.

 

مدارک لازم جهت ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد 1402

تمامی شرکت کنندگان باید برای تکمیل ثبت‌نام خود و به صورت حضوری در دانشگاه محل قبولی، برخی اطلاعات و مدارک لازم را ارائه کنند.

اغلب مدارک موردنیاز برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد 1402 در مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته با یکدیگر مشترک است. از مهم ترین مدارک مورد نیاز برای در تمامی مقاطع می توان موارد زیر را نام برد.

✅ اصل و یک سری کپی از مدرک یا گواهی فارغ التحصیلی آخرین مقطع (دیپلم نظام قدیم متوسطه و یا مدرک پیش دانشگاهی)

✅ اصل و دو سری کپی از تمامی صفحات شناسنامه عکس دار

✅ اصل و یک سری کپی از کارت ملی

✅ شش قطعه عکس 4*3 از داوطلب

✅ اصل مدرک نظام وظیفه و دو سری کپی برای داوطلبان آقا

✅ فرم های تکمیل شده ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در سایت آموزشیار

✅رسید تاییدیه تحصیلی

تمامی متقاضیان باید علاوه بر مدارکی که در این قسمت به آن ها اشاره کرده ایم، برای دریافت تاییدیه تحصیلی خود تقاضا بدهند و فیش درخواستی آن را نیز در روز ثبت نام به همراه داشته باشند. برای اطلاع از مدارک کامل و دانلود فرم های مربوطه کلیک کنید.

 

نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی

یکی از مهم ترین مدارک برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد تاییدیه تحصیلی است. در سال های گذشته داوطلبان می‌توانستند به صورت حضوری و اینترنتی برای دریافت تاییدیه تحصیلی اقدام کنند. اما پس از شیوع ویروس کرونا بیشترین تمرکز بر روی روش اینترنتی قرار گرفت. 

دانشجویان برای دریافت تاییدیه تحصیلی باید به سایت emt.medu.ir مراجعه کرده و پس از تکمیل اطلاعات مورد نیاز و پرداخت هزینه، کد پیگری جهت استعلام تاییدیه تحصیلی را دریافت نمایند. برای دریافت تاییدیه به صورت حضوری نیز باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایید. 

 

دانلود فرم ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد

داوطلبان در زمان نام نویسی در سایت آموزشیار باید فرم های لازمی که دانشگاه آزاد منتشر می کند را پرینت گرفته و پس از تکیمل فرم ها در فرآیند ثبت نام در سایت آموزشیار بارگزاری کنند. در جدول زیر تمامی فرم های ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف را قرار داده ایم برای دانلود فرم ها بر روی لینک کلیک کنید.

دانلود فرم ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد نیمسال دوم ۱۴۰۲
فرم مقطع کاردانی پیوسته  برای دانلود کلیک کنید
فرم مقطع کاردانی ناپیوسته  برای دانلود کلیک کنید
فرم مقطع کارشناسی پیوسته  برای دانلود کلیک کنید
فرم مقطع کارشناسی ناپیوسته  برای دانلود کلیک کنید
فرم مقطع کارشناسی ارشد
فرم مقطع دکتری برای دانلود کلیک کنید

 

نحوه ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

نتایج ثبت نام از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” اعلام می شود. تمامی شرکت کنندگان باید برای اطلاع از وضعیت پذیرش و یا عدم پذیرش خود به این سامانه مراجعه کنند.

داوطلبانی که جزو ثبت نام پذیرفته شدگان آزاد می باشند باید مطابق با اطلاعیه های این سازمان جهت تکمیل مراحل ثبت‌نام خود اقدام نمایند. تمامی دانشجویان جدیدالورود باید جهت تکمیل مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد خود در دانشگاه محل قبولی به سامانه یکپارچه آموزشیار مراجعه کنند.

 

مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان 

✅ مراجعه به سایت آموزشیار به نشانی اینترنتی ” edu.iau.ac.ir “

✅ کلیک بر روی گزینه پذیرش غیرحضوری پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد سال 1402

✅ درج کد ملی در فیلد مربوطه و تایید آن

✅ درج شماره دانشجویی و نام کاربری در فیلدهای مربوطه برای ورود به سایت ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

✅ تکمیل فرم با اطلاعات فردی و تحصیلی

✅ بارگذاری مدارک مورد نیاز

✅ تایید نهایی و اتمام مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد بدون کنکور 1402

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

راهنمای تصویری

در این قسمت از مقاله، به منظور راهنمایی شما عزیزان در جهت انجام صحیح ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ راهنمای تصویری را به صورت گام به گام برایتان آورده ایم.

1️⃣به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد با آدرس الکترونیکی ” edu.iau.ac.ir ” مراجعه کنید. کافی است این نشانی اینترنتی و یا عبارت” سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد ” را در مرورگر خود جستجو کنید تا بتوانید وارد صفحه اصلی سامانه آموزشیار شوید.

2️⃣پس از مشاهده صفحه ابتدایی سامانه آموزشیار، لازم است نوع کاربری خود را از میان گزینه های نمایش داده شده، موارد زیر را انتخاب کنید.

✅ چنانچه کد دانشجویی موقت ندارید بر روی گزینه ” پذیرش غیر حضوری پذیرفته شدگان آزاد 1402 ” کلیک کنید.

          👈 کد ملی و کد در تصویر را وارد کنید.

          👈 در این صحفه شماره دانشجویی خود را دریافت کنید.

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد

✅ در این مرحله راهنما ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در صورت داشتن کد دانشجویی موقت بر روی ” ورود مستقیم به سیستم پذیرش غیر حضوری با استفاده از شماره دانشجویی موقت ” کلیک کنید

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد

3️⃣در این مرحله ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد لازم است برای ورود به سامانه آموزشیار “نام کاربری” و “رمز عبور” خود را در کادر های تعیین شده وارد کنید.

4️⃣در این مرحله بر روی ” فرم اطلاعات اولیه پذیرش ” کلیک کنید. 

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد

5️⃣در صفحه جدید تمامی موارد را به صورت صحیح و کامل تکمیل کنید.

6️⃣پس از تکمیل فرم اطلاعات اولیه پذیرش، تیک عبارت ” تعهد می دهم که اطلاعات فوق کاملا صحیح می باشد و هرگونه عواقب ناشی را بر عهده می گیرم ” را فعال کنید و در نهایت بر روی ” ثبت ” کلیک کنید.

نکمیل فرم

7️⃣در این مرحله ثبت نام پذیرفته شدگان آزاد 1402 بر روی ” ثبت مدارک تحویلی توسط متقاضی ” کلیک کنید و وارد چک لیست ثبت و بارگذاری مدارک پذیرشی شوید. در هر مورد فرم های لازم را دانلود کنید و پرینت گرفته و تکمیل نمایید. پس از تکمیل از فرم ها اسکن بگیرید و در سایت بارگزاری کنید.

ثبت نام

8️⃣در این صفحه رسید ثبت نام را مشاهده خواهید کرد که به منزله پایان انجام فرآیند ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ می باشد.

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد

9️⃣نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که قسمت شماره دانشجویی خالی می باشد. شماره دانشجویی شما پس از بررسی کارشناسان مربوطه و تایید مدارک صادر خواهد شد. داوطلبان در روزهای آینده با مراجعه به این بخش می‌توانند شماره دانشجویی خود را دریافت کنند.

پس از تکمیل مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد 1402 در سامانه آموزشیار، باید بر اساس زمانبندی که از سوی دانشگاه محل قبولی اعلام می شود، برای تکمیل مراحل نام نویسی خود و نهایی کردن ثبت‌نام همراه با مدارک لازم به دانشگاه مراجعه کنید و ثبت‌نام حضوری خود را نیز تکمیل نمایید.

 

هزینه خدمات آموزشی و حق بیمه دانشجویی دانشگاه آزاد

همانطور که می‌دانید دانشگاه آزاد شهریه پرداز است و داوطلبان برای تحصیل در هر ترم تحصیلی باید شهریه پرداخت کنند. شهریه دانشگاه آزاد شامل شهریه ثابت و متغیر می‌شود. شهریه ثابت در طول سال های تحصیلی یکسان است اما شهریه متغیر در هر ترم و با توجه به واحدهای درسی اخذ شده تغییر خواهد کرد. 

دانشجویان برای ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد باید در ابتدا شهریه ثابت یک ترم تحصیلی را پرداخت کنند. علاوه بر این مبلغی با عنوان خدمات آموزشی و حق بیمه نیز در ابتدای ثبت نام از دانشجویان دریافت می‌شود که باید آن را از طریق سامانه آموزشیار پرداخت کنند. در سال گذشته هزینه خدمات آموزشی 225000 تومان و هزینه بیمه 6500 تومان بود. در سال جاری این مبلغ افزایش خواهد یافت. 

 

مشاوره ثبت نام دانشگاه آزاد 1402

اگر جزو دانشجویان جدیدالورود هستید و قصد ورود به نسخه موبایلی آموزشیار را در گوشی تلفن همراه خود دارید، لازم است توجه داشته باشید که ورود به برنامه آموزشیار در نسخه موبایل با همان شماره تلفن ثبت شده در سایت آموزشیار امکان پذیر است.

با توجه به اینکه دانشجویان جدید الورود ممکن است در سامانه آموزشیار اطلاعات تماس ثبت شده ای نداشته باشند، پس نمی توانند از طریق آموزشیار نسخه موبایل مراحل ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد خود را طی کنند. پس از ثبت نهایی اطلاعات دانشجو در سامانه و پردازش آن، امکان استفاده از نسخه موبایل سامانه آموزشیار نیز برای داوطلبان فراهم می شود.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله از سایت دانتل برای تکمیل مراحل ثبت نام نهایی خود در دانشگاه آزاد محل قبولی سوالاتی دارید، می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل با مشاوران این مرکز در ارتباط باشید و راهنمای های لازم را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام پذیرفته شدگان آزاد 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام پذیرفته شدگان آزاد 1402 در چه تاریخی است؟

ثبت نام پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد برای نیمسال تحصیلی اول در مهر ماه و برای نیمسال تحصیلی دوم در بهمن ماه می باشد.

نحوه پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد چگونه است؟

ثبت نام در دو مرحله اینترنتی از طریق سامانه آموزشیار و به صورت حضوری از طریق مراجعه به دانشگاه محل قبولی انجام می شود.

برای ثبت نام پذیرفته‌شدگان دانشگاه ازاد چه مدارکی نیاز است؟

جهت اطلاع از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام، به متن مقاله فوق مراجعه کنید.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره