بدون آزمون دانشگاه دولتی و پردیس خودگرداندانشگاه های بدون آزمون

ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور ۱۴۰۲ یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان کنکور سراسری تجربی است. دندانپزشکی یکی از رشته های پرمتقاضی است و قبولی در آن تنها با کسب رتبه های عالی امکان پذیر است. دانشگاه آزاد نیز این رشته را به صورت باآزمون ارائه می دهد. ثبت نام بدون کنکور در رشته های پزشکی شرایط خاص خود را دارد که داوطلبان باید از آن ها اگاه باشند. برای کسب اطلاع می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره‌های درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور ۱۴۰۲ 

همانطور که گفته شد رشته دندان پزشکی در بین داوطلبان کنکور تجربی بسیار محبوب و پرطرفدار است به طوری که می توان گفت تقریبا تمامی داوطلبان این رشته را در فرم انتخاب رشته خود جز اولویت های اول انتخاب می کنند.

همین رقابت گسترده باعث می شود که بسیاری از داوطلبان علاقه مند به این رشته موفق به قبولی در دانشگاه های سراسری نشوند. در نتیجه داوطلبان به دنبال راهی برای پذیرش بدون کنکور هستند. اما متاسفانه به دلیل تکمیل ظرفیت رشته های پزشکی در ثبت نام با آزمون، ظرفیتی برای پذیرش بدون آزمون باقی نمی ماند و امکان ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور ۱۴۰۲ در دانشگاه های کشور وجود ندارد.

پذیرش و ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور به هیچ عنوان وجود ندارد و فقط از طریق قبولی در کنکور سراسری داوطبان می توانند در این رشته تحصیل نمایند.

تحصیل در رشته دندان پزشکی شش سال به طول می انجامد. در دو سال اول دروس علوم پایه و ابتدایی و در چهار سال بعد دروس تخصصی آموزش داده می شود. دندانپزشکی دارای طرح اجباری است و فارغ التحصیلان باید ۱۸ ماه طرح خود را بگذرانند. دندانپزکشی بازار کار خوبی دارد و درآمد آن نیز بسیار بالاست.

 

ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور در خارج از کشور

تحصیل در خارج از کشور یکی از راه های مورد علاقه بسیاری از دانشجویان ایرانی است. تحصیل دندان پزشکی در خارج از کشور یکی از راه های پیش روی علاقه مندان به این رشته است که قصد شرکت در کنکور سراسری را ندارند و یا رتبه آن ها بسیار پایین تر از حد نصاب شده است. 

برای ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور در خارج از کشور باید شهریه پرداخت کرده و هزینه های زندگی در ان کشور را نیز مدنظر قرار دهید. میزان هزینه تحصیل با توجه به کشور و دانشگاه متفاوت است. همچنین با توجه به نوسان های بازار ارز شهریه تحصیل دندانپزشکی تغییر می‌کند و نمی توان به طور قطعی آن را مشخص کرد. 

برای ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور در خارج از کشور باید به زبان انگلیسی مسلط باشید. همچنین برای تحصیل در برخی کشورها باید زبان بومی آن کشور را نیز بلد باشید تا اجازه تحصیل به شما داده شود. تحصیل در خارج کشور شرایط بسیار زیادی دارد به همین دلیل توصیه می شود که با مشاوران تحصیلی مشورت کرده و از تمامی این موارد به طور کامل آگاه شوید. متخصصان مجموعه دانتل کو می توانند در این زمینه یاری تان کنند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

زیرشاخه های رشته دندانپزشکی

علاوه بر رشته دندانپزشکی، رشته های دیگری نیز در دفترچه کنکور سراسری ارائه می شوند که مشابه با این رشته بوده و در واقع از زیرشاخه های دندانپزشکی هستند. در صورتی که به این رشته ها علاقه‌مندید، می توانید آن ها را در فرم انتخاب رشته خود وارد کنید. قبولی در رشته‌های زیر شاخه بسیار راحت تر از دندانپزشکی است و داوطلبان با رتبه های بالاتر شانس قبولی در آن را دارند. 

البته باید توجه داشته باشید که با تحصیل در رشته هایی همچون تکنسین پروتزهای دندانی، کاردانی تکنولوژی رادیولوژی دهان، فک و صورت و کاردانی تکنسین سلامت دهان امکان تاسیس کلینیک دندانپزشکی را نخواهید داشت.

 

ثبت نام دندان پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

یکی دیگر از گزینه های پیش روی داوطلبان علاقه مند به رشته دندانپزشکی ثبت نام در دانشگاه آزاد است. البته ثبت نام دندان پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ امکان پذیر نیست و مانند دانشگاه های سراسری داوطلبان باید در کنکور سراسری شرکت کنند تا امکان انتخاب رشته داشته باشند. 

اما با این حال قبولی در رشته های دانشگاه آزاد راحت تر از دانشگاه های سراسری است و داوطلبان شانس بیشتری برای پذیرش دارند. برای انتخاب رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد باید کد رشته محل های آن ها را در فرم انتخاب رشته دانشگاه های سراسری در سایت سنجش وارد کنید. 

 

ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور پردیس خودگردان 1402

در سال های گذشته امکان ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور در پردیس های بین الملل وجود داشت. داوطلبان می توانستند با پرداخت شهریه با مبالغ بسیار بالا موفق به قبولی در رشته دندانپزشکی به صورت بدون آزمون بشوند. 

شرایط پذیرش در پردیس های بین الملل این است که داوطلب معدل لازم را داشته باشد. حداقل معدل دیپلم برای قبولی و ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور ۱۶ و معدل پیش دانشگاهی ۱۷ می باشد. همچنین دانشجویان باید به زبان انگلیسی نیز تسلط داشته باشند.

برای تحصیل در این رشته باید در حدود ۲۵ ملیون شهریه ثابت پرداخت می‌شد. در حال حاضر امکان ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور در پردیس های بین الملل نیز وجود ندارد و تنها با شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه لازم امکان پذیر خواهد بود. 

 

مشاوره ثبت نام دندانپزشکی

رشته های پزشکی و دندانپزشکی جز رشته های بسیار پرطرفدار در زیر گروه تجربی هستند. برای قبولی و تحصیل در این رشته باید در کنکور سراسری شرکت کرده و رتبه قابل قبولی را به دست آورید. تنها راه ثبت نام دنداپزشکی بدون کنکور، تحصیل در خارج از کشور می باشد. 

در صورتی که ابهام و یا سوالی در زمینه ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور برای تان به وجود آمده است، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا به صورت تلفنی در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه اثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا امکان ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور وجود دارد؟

    خیر تنها راه ثبت نام در دانشگاه های کشور و تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی شرکت در کنکور سراسری می باشد. 

  2. کدام دانشگاه ها رشته دندانپزشکی را بدون کنکور ارائه می دهند؟

    هیچ یک از دانشگاه های داخل کشور رشته دندانپزشکی را به صورت بدون کنکور ارائه نمی دهند. 

  3. آیا امکان تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه آزاد وجود دارد؟

    بله دانشگاه های آزاد این رشته را ارائه می دهند اما تنها راه قبولی از طریق شرکت در کنکور سراسری است. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره