بدون آزمون دانشگاه دولتی و پردیس خودگرداندانشگاه های بدون آزمون

کد رایانه ای دیپلم کاردانش – فنی حرفه ای – نظری

کانال تلگرام تحصیلی     

کد رایانه ای دیپلم یکی از اطلاعاتی است که بایستی در فرم ثبت نام کنکور وارد شود. اما بسیاری از از دانش‌آموزان نمی‌دانند کد دیپلم چیست و در هنگام مواجه با این عبارت در فرم ثبت نام دچار استرس می‌شوند. ثبت نام آزمون و تکمیل اطلاعات مربوطه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که در صورت اشتباه بودن اطلاعات، داوطلب در مراحل بعدی با مشکل مواجه می‌شود. به همین منظور لازم است داوطلبان از ماهیت اطلاعاتی همچون کد رایانه ای دیپلم و نحوه دریافت آن‌ها اطلاع داشته باشند. برای کسب اطلاع در این زمینه می‌توانید مقاله را تا انتها مطالعه نمایید و یا با مشاوران مجموعه دانتل تماس بگیرید.

 

کد رایانه ای دیپلم

دانش آموزانی که قصد شرکت در آزمون های سراسری کاردانی و کارشناسی را دارند، باید وارد سایت سنجش شده و از این طریق فرم ثبت نام را تکمیل نمایند. در هنگام ثبت نام کنکور دانش آموز باید اطلاعات را در فرم وارد نماید که یکی از این موارد کد رایانه ای دیپلم است.

کد رایانه ای دیپلم مربوط به گروه آزمایشی می‌باشد که دانش‌آموز در آن رشته فارغ التحصیل شده است. در دفترچه راهنمای ثبت نام کد رایانه‌ای دیپلم تمام گروه‌های آزمایشی ذکر شده است. ما در این بخش از مطلب به منظور سهولت کار شما دانش آموزان گرامی کدهای دیپلم رشته‌های مختلف را آورده‌ایم.

نوع دیپلم کد رایانه‌ای دیپلم
علوم تجربی 11
ریاضی و فیزیک 10
ادبیات و علوم انسانی 12
اردانش و فنی حرفه ای 13
کشاورزی عمومی، صنایع غذایی کشاورزی، مدیریت روستایی و کشاورزی 17
ماشین آلات کشاورزی 16
علوم و معارف اسلامی 18
کاردانش نظام جدید 22
فنی حرفه ای نظام جدید 21
سایر دیپلم ها 20

 

کد منطقه دیپلم

در سطح کشور دانش‌آموزان بسیار زیادی از مناطق مختلف فارغ التحصیل شده و دیپلم‌شان را دریافت می‌کنند. در فرم ثبت نام کنکور سراسری باید منطقه فارغ التحصیلی و دریافت دیپلم را وارد نمایید تا ثبت نام تکمیل شود. با توجه به گسترده بودن مناطق کشور، سازمان سنجش منطق مختلف را کدگزاری کرده است و دانش‌آموزان باید با اطلاع از کد منطقه محل تحصیل خود آن را در فرم ثبت نام وارد نمایند. در صورتی که قصد اطلاع از کد منطقه دیپلم خود را دارید، می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل تماس بگیرید.

 

کد رایانه ای دیپلم کاردانش

دانش‌آموزانی که در رشته کاردانش تحصیل می‌کنند، باید در هنگام تکمیل فرم ثبت نام کد رشته خود را وارد نمایند. کاردانش رشته های زیر مجموعه بسیار زیادی دارد که هر یک از آن‌ها کد مخصوص به خود را دارند. برای مثال رشته عکاسی و رشته کامپیوتر با یکدیگر متفاوت هستند و دانش‌آموزان باید دقیقا کد رایانه ای دیپلم رشته تحصیلی خود را وارد نماید.

کد رایانه ای دیپلم کاردانش در دفترچه راهنما ثبت نام و کارنامه مدرسه داوطلب درج شده است.

در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری تمامی کدهای رایانه‌ای دیپلم کاردانش ذکر شده است و دانش‌آموزان می‌توانند کد رشته خود را از آن استخراج نمایند.

 

کد رایانه ای دیپلم فنی حرفه ای

رشته‌های فنی حرفه ای نیز همچون رشته های کاردانش از تنوع زیادی برخوردارند. دانش‌آموزانی که دیپلم خود را در رشته‌های کاردانش دریافت کرده‌اند بایستی با مطاله دفترچه ثبت نام کنکور سراسری کد دیپلم رشته فنی حرفه ای خود را مشاهده کرده و آن را در فرم ثبت نام وارد نمایند. چنانچه در دریافت کد رایانه ای دیپلم فنی حرفه ای و یا کاردانش با مشکل مواجه شده‌‎اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی دانتل صحبت نمایید تا پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

کد رایانه ای دیپلم کاردانش در دفترچه راهنما ثبت نام و کارنامه مدرسه داوطلب درج شده است.

 

تفاوت کد رایانه ای دیپلم و کد سوابق تحصیلی

یکی از سوالات پرتکرار دانش آموزان مربوط به تفاوت کد رایانه ای دیپلم و کد سوابق تحصیلی است. کد سوابق تحصیلی نیز از اطلاعاتی است که دانش آموزان باید در هنگام ثبت نام در فرم وارد کرده و اطلاعات خود را تکمیل نمایند. در مورد تفاوت این دو کد باید گفت کد دیپلم در بین رشته‌های مختلف متفاوت است و مثلا دانش‌آموزانی که مدرک دیپلم تجربی دارند کد دیپلم‌شان یکسان است.

اما کد سوابق تحصیلی در بین تمامی دانش آموزان متفاوت بوده و هر دانش‌آموزی باید کد اختصاصی خود را به طور مجزا دریافت کند. کد سوابق تحصیلی دو دانش آموز به هیچ عنوان یکسان نخواهد بود. دانش آموزان برای دریافت کد سوابق تحصیلی بایستی به سایت my.medu.ir مراجعه نمایند و پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده کد خود را دریافت کنند.

بخوانید: دریافت کد سوابق تحصیلی

 

مشاوره کد رایانه ای دیپلم

کد رایانه ای دیپلم یکی از اطلاعاتی است که دانش‌ آموزان در هنگام ثبت نام کنکور سراسری باید آن را در فرم وارد نمایند. این کد در رشته‌های مختلف متفاوت است که به طور کامل در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری آورده شده است. کد دیپلم با کد سوابق تحصیلی متفاوت است و دانش آموزان برای دریافت سوابق تحصیلی باید به سایت my.medu.ir مراجعه کنند.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

در صورتی که پس از مطالعه این مطلب همچنان سوال یا ابهامی در مورد کد دیپلم برای‌تان به وجود آمده است و یا در فرایند دریافت کد با مشکل مواجه شده‌اید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کنید تا تمام پرسش‌های شما را پاسخ دهند. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کد رایانه ای دیپلم می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

کد رایانه ای دیپلم چیست؟

کد دیپلم مربوط به رشته گروه آزمایشی است که مدرک دیپلم آن توسط دانش آموز گرفته شده است. کددیپلم رشته‌های مختلف در مقاله آورده شده است.

کد منطقه دیپلم چیست؟

مناطق مختلفی که دیپلم در آن ها گرفته شده است کدبندی شده‌اند و دانش‌آموزان باید کد منطقه خود را در فرم ثبت نام کنکور وارد نمایند.

کد دیپلم و کد سوابق تحصیلی چه تفاوتی دارند؟

‌کد رایانه‌ای دیپلم در رشته‌های مختلف آزمایشی متفاوت است اما کد سوابق تحصیلی در بین تمامی دانش‌آموزان متفاوت بوده و هر دانش آموز کد اختصاصی خود را دارد. کد سوابق تحصیلی از سایت my.medu.ir قابل دریافت است.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره