بدون آزمون دانشگاه دولتی و پردیس خودگرداندانشگاه های بدون آزمون

ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ چه زمانی شروع می‌شود؟ پذیرش بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای برای داوطلبانی که سوابق تحصیلی خوبی دارند اما به هر دلیلی قصد شرکت در آزمون را ندارند شانس بسیار خوبی است. داوطلبان باید در زمان مشخص وارد سایت سنجش شده و پس از پرداخت هزینه، ثبت نام خود را انجام دهند. در صورتی که قصد اطلاع از نحوه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کاردانی فنی 1403 را دارید این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید و یا از طریق شماره‌های درج شده در پایین صفحه با متخصصان مجموعه دانتل تماس بگیرید.

 

ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۳

هر سال دانشگاه‌های علمی کاربردی به دو صورت با آزمون و بدون آزمون در دو نوبت مهر و بهمن اقدام به پذیرش دانشجو می‌کنند و داوطلبان می‌توانند برای این دو روش ثبت نام کرده و شانس خود را برای قبولی امتحان کنند. ثبت‌نام بدون آزمون نیز مانند با آزمون شرایطی دارد و در زمان مشخص انجام می‌شود. با توجه به اهمیت اطلاع از نحوه ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ در این مطلب به بررسی کامل آن پرداخته ایم.

 

زمان ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی 1403

همانطور که گفته شد ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای در دو نوبت در سال انجام می‌شود. داوطلبان می‌توانند در مهرماه ثبت نام کرده و در صورت قبولی از نیمسال اول شروع به تحصیل کنند و یا در بهمن ثبت نام کرده و در نیمسال دوم وارد دانشگاه شوند.

زمان ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی ۱۴۰۳ از ۱۷ تا ۲۴ تیر ماه می باشد.

با شروع زمان ثبت نام دفترچه انتخاب رشته نیز توسط سازمان سنجش منتشر می‌شود که در آن تمامی نکات مربوط به ثبت‌نام همچون شرایط و ضوابط و لیست تمامی رشته‌ها نوشته شده است. دفترچه راهنمای ثبت‌نام با آزمون و بدون آزمون یکسان می‌باشد و هر دو گروه اوطلبان می‌توانند نسبت به مطالعه آن اقدام نمایند. به محض انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای مطلب بروزرسانی شده و لینک آن در این صفحه قرار خواهد گرفت.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

مراحل ثبت نام بدون آزمون کاردانی فنی

برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای داوطلبان باید وارد سایت سنجش شده و از این طریق اقدام به نام نویسی نمایند. نحوه ثبت نام  کاردانی فنی به صورت کلی به شرح زیر می‌باشد.

✅ورود به سایت سنجش و انتخاب گزینه کاردانی فنی حرفه ای

✅دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام

✅خرید کارت اعتباری ثبت نام

✅ورود به قسمت ثبت نام و کامل کردن فرم ثبت نام

✅کامل کردن فرم انتخاب رشته و دریافت شماره پرونده و کد پیگیری

 

راهنمای تصویری

با توجه به اهمیت ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ و ناآشنا بودن بسیاری از داوطلبان به روند ثبت نام در این بخش از متن راهنمای گام به گام ثبت نام را برای شما داوطلبان گرامی آورده‌ایم.

1️⃣ پس از جستجو آدرس sanjesh.org در مرورگر اولین گزینه جستجو شده با عنوان سازمان سنجش آموزش کشور را انتخاب کرده و وارد سایت اصلی سنجش شوید.

2️⃣ از منو پایین صفحه گزینه گزینه کاردانی فنی حرفه ای را انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی

خرید کارت اعتباری

در صورتی که هنوز اقدام به خرید کارت اعتباری و دریافت سریال ۱۲ رقمی نکرده‌اید مراحل زیر را دنبال کنید.

3️⃣ گزینه خرید سریال ثبت نام آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌حرفه ای و موسسات غیر انتفاعی سال ۱۴۰۳ ” را انتخاب کنید.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی

 

4️⃣ در این مرحله ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ گزینه انتخاب رشته بدون آزمون کاردانی فنی حرفه ای را را انتخاب کرده و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل نمایید.

ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کاردانی فنی حرفه ای

 

5️⃣ شماره پیگیری را نیز یادداشت نمایید و تیک گزینه ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط شماره پیگیری پرداهت را یادداشت نموده ام را یادداشت نمایید “ را انتخاب کنید.

ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 

6️⃣ در صفحه پرداخت اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و هزینه کارت را پرداخت کنید.

 

تکمیل انتخاب رشته

7️⃣ در این مرحله ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی 1403 به صفحه اصلی برگردید و گزینه ” سیستم ثبت نام آزمون دوره های كاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیر انتفاعی سال ” را انتخاب کنید.

8️⃣ کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید. (در صورت عدم ثبت نام باید یکبار در سایت سنجش ثبت نام نمایید)

9️⃣ عکس خود را بارگزاری کرده و در مرحله بعد اطلاعات مورد نیاز را کامل کنید.

1️⃣0️⃣ کد رشته محل‌هایی که انتخاب کرده‌اید را با توجه به اولویت بندی خود در فرم انتخاب رشته وارد کنید.

1️⃣1️⃣ کد رهگیری را یادداشت کرده و نزد خود نگه دارید.

 

شرایط ثبت نام بدون آزمون کاردانی فنی ۱۴۰۳

ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 شرایط عمومی و اختصاصی دارد که داوطلبان در هنگام ثبت‌نام باید به آن‌ها توجه داشته باشند. شرایط لازم به شرح زیر می‌باشد.

 

شرایط عمومی

❌ایمان به دین اسلام و یا ادیان مورد قبول جمهوری اسلامی

❌قبول داشتن نظام جمهوی اسلامی

❌عدم وابستگی و یا همکاری با سازمان های مخالف جمهوری اسلامی

❌عدم فساد اخلاقی و یا اعتیاد به مواد مخدر

 

شرایط اختصاصی

🔵داشتن مدرک دیپلم فنی حرفه ای نظام آموزشی قدیم و یا جدید

🔵داشتن مدرک پیش دانشگاهی فارغ التحصیلان نظام آموزشی قدیم

🔵در صورت فارغ التحصیلی در شاخه نظری تنها می‌توانید در رشته‌های کاردانی ناپیوسته انتخاب رشته کنید.

🔵در صورت قبولی در دانشگاه‌های روزانه و سایر دوره‌ها در سال ۱۴۰۱ می‌توانید در بدون کنکور کاردانی فنی ثبت نام نمایید اما پس از قبولی باید از تحصیل در دانشگاه قبلی خود انصراف دهید.

🔵دانش آموزان سال آخر باید تا شهریور فارغ التحصیل شوند و در غیر این صورت اجازه شرکت در آزمون را ندارند و قبولی‌شان نیز مردود می‌شود.

🔵دانشجویان اخراجی اجازه ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای  ۱۴۰۳ را دارند و می‌توانند در بدون آزمون فنی نیز ثبت نام نمایند.

 

مدارک ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی

در هنگام ثبت‌نام داوطلبان باید مدارک خود را به صورت اینترنتی بارگزاری نمایند و فرم ثبت نام را نیز تکمیل نمایند. مدارک مور نیاز برای ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 به شرح زیر می‌باشد.

🟢بارگزاری عکس ۴*۳ (عکس باید جدید باشد با زمینه سفید، تمام رخ، با حجاب برای خانم‌ها، فرمت JPG، حجم حداکثر 70 کیلوبایت و بدون حاشیه، واضح و شفاف، بدون اثر مهر یا لکه، ب اندازه عرض 500 × 200 پیکسل و ارتفاع 600 × 300 پیکسل)

🟢کد ۱۲ رقمی سهمیه

🟢کد پیگیری 13 رقمی برای اتباع خارجی

🟢کد رایانه‌ای دیپلم

🟢وضعیت نظام وظیفه

🟢کد و عنوان رشته تحصیلی و رشته امتحانی

🟢محل تولد و محل صدور شناسنامه

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

لیست رشته های بدون کنکور

لیست رشته‌های بدون آزمون و با آزمون ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ به طور کامل در دفترچه انتخاب رشته نوشته شده است. به منظور سهولت کار برای شما عزیزان و آشنایی نسبی با رشته‌ها در جدول زیر برخی از رشته‌های ثبت نام بدون کنکور کادرانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ در سال گذشته را آورده‌ایم.

لیست رشته های ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳
صنایع غذایی امور زراعی و باغی گل و گیاهان زینتی تکثیر و پرورش آبزیان
پرورش زنبور عسل تکنولوژی پرورش طیور بهداشت یار دامپزشکی پرورش طیور
طراحی دوخت انیمیشن گرافیک تربیت بدنی
مکانیک موتور های دریایی الکترونیک و مخابرات دریایی فراوری سنگ امور اداری
صنایع نساجی بهره برداری پالایش گاز استخراج معدن معماری سنتی
شیمی آزمایشگاهی نقشه کشی معماری هنر های چوبی راهسازی
الکترونیک -عمومی ماشین‌های کشاورزی هتلداری تولید گیاهان دارویی و معطر
تولید قارچ های خوراکی مرغداری صنعتی تکنولوژی پرورش دام گاوداری صنعتی
قلم زنی فرش دستباف طراحی و ساخت جواهر هنر های تجسمی – نقاشی
مدیریت خانواده کودک یاری -مربی کودک طراحی پوشاک تبلیغات و بازاریابی
سرامیک صنعتی حسابداری بازرگانی متالوژی ناوبری
صنایع شیمیایی شهرسازی نگهداری و مرمت ساختمان حمل و نقل ترافیک شهری
تعمیر و نگه داری تجهیزات پزشکی ساختمان صنایع اوراق فشرده چوبی نقشه برداری
صنایع فلزی – جوشکاری صنایع فلزی – جوشکاری خدمات پس از فروش خودرو تاسیسات
طراحی صنعتی سخت افزار کامپیوتر تعمیر و نگه داری ماشین های الکتریکی نقشه کشی و طراحی صنعتی
صنایع چوب و کاغذ – سازه های چوبی گاز رسانی اجرای ساختمان های بتونی کنترل کیفی خودرو
مکانیک صنایع ساخت و تولید – قالب سازی الکتروتکنیک مکانیک خودرو
نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی برق -قدرت ارتباطات و فناوری اطلاعات نرم افزار کامپیوتر
آزمایشگاه تشخیص پزشکی برق – الکترونیک و ابزار دقیق برق و تاسیسات الکترونیک- رادیو و تلویزیون

 

اعلام نتایج ثبت نام

نتایج ثبت نام داوطلبان پس از بازه زمانی دو ماه و برگزاری آزمون برای آن دسته از داوطلبانی که رشته های با آزمون را انتخاب کرده اند در اواخر شهریور ماه منتشر و در دسترس داوطلبان قرار می گیرید. داوطلبان در این بازه زمانی با مراجعه به سایت سنجش می توانند نتایج ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ خود را دریافت نمایند.

سازمان سنجش این امکان را فراهم آورده است که در صورت داشتن اعتراض به نتایج ثبت نام با مراجعه به سیستم پاسخگویی سازمان سنجش درخواست اعتراض خود را به صورت اینترنتی ثبت نمایند و سازمان سنجش از طریق این سامانه پاسخگو خواهد بود. 

 

ثبت نام پذیرفته شدگان پس از قبولی

پس از اعلام نتایج داوطلبان پذیرفته شده در ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 با نسبت به تکمیل نام نویسی خود در کدرشته محل انتخابی اقدام نمایند. داوطلبان با مراجعه به سایت دانشگاه قبول شده ابتدا به صورت اینترنتی ثبت نام اولیه خود را انجام می دهند. 

پس از تکمیل این مراحل داوطلبان باید به صورت حضوری به دانشگاه خود مراجعه نموده و اصل مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه فنی حرفه ای ۱۴۰۳ را تحویل دهند.

 

مشاوره ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کاردانی فنی حرفه ای 1403

ثبت نام دانشگاه‌های فنی حرفه ای در مقطع کاردانی به دو روش با آزمون و بدون آزمون امکان پذیر است. داوطلبان می‌توانند در تاریخ ۱۸ تیر تا ۲۵ تیر وارد سایت سنجش شده و نسبت به ثبت نام در هریک از این دو اقدام نمایند. ثبت نام بدون کنکور کاردانی هزینه‌ای دارد که داوطلبان قبل انتخاب رشته باید آن را پرداخت نمایند.

در صورتی که پس از مطالعه این مطلب همچنان سوال و یا ابهامی در زمینه ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای برایتان به وجود آمد و یا در فرایند ثبت نام با مشکل مواجه شدید، می‌توانید با مشاوران تحصیلی مشورت نمایید. متخصصان مرکز مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل در خدمت شما هستند تا در  این زمینه یاری‌‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

ثبت نام بدون کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ چه زمانی انجام می‌شود؟

ثبت نام ورودی مهر در ۱۷ تیر شروع شده و تا ۲۴ تیر نیز ادامه خواهد داشت.

برای ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کاردانی چه باید کرد؟

برای ثبت نام داوطلبان باید از طریق سایت سنجش اقدام نمایند. مراحل ثبت نام به طور کامل در متن آورده شده است.

پذیرش بدون کنکور کاردانی فنی بر چه اساسی است؟

پذیرش کنکور صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است و داوطلبانی که معدل خوبی داشته باشند شانس بیشتری برای قبولی در دانشگاه‌های با سطح بالا خواهند داشت.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره