سایر موضوعاتسایر آزمون ها

ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ برای رشته های با آزمون و رشته های بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی، از ۱۷ تا ۲۴ تیر ماه انجام خواهد گرفت. دانش آموخته گان رشته‌های فنی حرفه ای، نظری، کاردانش و هنرستان هستند، می توانند با دریافت دفترچه راهنما در تیر ماه، از طریق سایت “ sanjesh.org ” نسبت به نام نویسی در این آزمون اقدام نمایند. در ادامه این مقاله اطلاعات جامعی از ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 1403 ارائه کرده ایم.

 

ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳

هر ساله سازمان سنجش آموزش کشور، در مقطع تحصیلی کاردانی پیوسته و ناپیوسته از میان علاقه مندان با مدرک تحصیلی دیپلم در یکی از شاخه های فنی‌حرفه ای، کاردانش و همینطور متقاضیان با مدرک دیپلم رشته های نظری، به صورت با آزمون و بدون آزمون دانشجو جذب می کند.

تفاوتی که فنی حرفه ای با دیگر آزمون ها دارد این است که مراحل ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای و انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون داوطلبان به صورت همزمان در یک فرم تقاضانامه صورت می گیرد.

متقاضیان باید با اطلاع از مهلت ثبت نام کنکور کاردانی فنی ۱۴۰۳ نسبت به نام نویسی به موقع در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند. علاقه مندان می توانند به منظور اطلاع از جزئیات برگزاری این آزمون شامل شرایط و ضوابط شرکت در آزمون، نحوه نام نویسی و انتخاب رشته های با آزمون و رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و … دفترچه راهنما را که همزمان با شروع نام نویسی در سایت سازمان سنجش فعال می شود، را دریافت و مطالعه نمایند.

 

زمان ثبت نام و دانلود دفترچه راهنما

سازمان سنجش آموزش کشور مسئولیت برگزاری آزمون فنی حرفه ای را برعهده دارد. به همین دلیل زمان ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ نیز از طریق سایت این سازمان با آدرس الکترونیکی sanjesh.org اعلام می گردد.

زمان ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۲ از 17 تا 24 تیرماه می باشد.

همانطور که اشاره کردیم بهتر است متقاضیان در اولین قدم برای نام نویسی، اقدام به دریافت دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 نمایند. دفترچه راهنما ثبت‌نام چند روز قبل و یا همزمان با شروع مهلت نام نویسی در این آزمون، از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود. در ادامه شما عزیزان می توانید از طریق لینک زیر نسبت به دریافت دفترچه ثبت‌نام اقدام کنید.

 
 

 

شرایط ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 1403

داوطلبان باید دارای شرایط عمومی و اختصاصی باشند که در ادامه به شرح تعدادی از آن پرداخته ایم. برای مطالعه لیست کامل شرایط ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

شرایط عمومی

🔵 اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

🔵 عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران

🔵 نداشتن وابستگی به گروه های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران

🔵 عدم اعتیاد به مواد مخدر

🔵 برخورداری از توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی

 

شرایط اختصاصی

✅ علاقه مندان به ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 باید دارای یکی از مدارک دیپلم فنی حرفه ای و یا کاردانش نظام جدید و یا دارای مدرک دیپلم فنی حرفه ای نظام قدیم باشند.

✅ فارغ التحصیلان در هنرستان ها نیز مجاز به ثبت نام در آزمون هستند.

✅ دارندگان مدرک دیپلم در رشته های نظری، مجاز به شرکت در کنکور کاردانی و انتخاب مقطع کاردانی‌ناپیوسته متناسب با رشته تحصیلی خود می باشند.

✅ داوطلبان در حال تحصیل باید حداکثر تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۳ مدرک دیپلم خود را دریافت کنند. در غیر اینصورت حتی اگر موفق به کسب حدنصاب نمره قبولی نیز شوند، نمی توانند جهت ادامه تحصیل وارد دانشگاه شوند.

✅ داوطلبانی که در حال تحصیل هستند و تا پایان نیمسال تحصیلی اول تا پایان بهمن ماه، فارغ التحصیل می شوند؛ مجاز به انتخاب کد رشته محل های ارائه شده در نیمسال تحصیلی دوم می باشند.

✅ دسته ای از داوطلبان که جزو پذیرفته شدگان دوره غیر روزانه دانشگاه های سراسری کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1401 هستند، می توانند بدون انصراف از دانشگاه محل قبولی خود در آزمون سال جاری شرکت کنند و پس از قبولی از محل تحصیل خود انصراف دهند.

✅ داوطلبان آقا برای ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشند.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

مدارک لازم برای ثبت نام 

افراد متقاضی برای تکمیل فرم تقاضانامه اینترنتی خود به برخی مدارک نیاز دارند. از مهم ترین مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 1403 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

🔴 عکس داوطلب در قالب یک فایل اسکن شده 

عکس داوطلب باید دارای مشخصات گفته شده در سامانه شامل یک عکس 4*3، واضح، بدون اثر مهر، بدون جای لکه یا منگنه، با پس زمینه سفید، فرمت jpg، حداکثر حجم 70 کیلوبایت، ابعاد 300×200 الی 400×300 باشد. عکس مربوط با داوطلبان خانم نیز باید با حجاب کامل گرفته شده باشد. 

🔴 سریال اعتباری ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای (سریال خریداری شده با پرداخت هزینه نام نویسی)

🔴 کد پیگیری دوازده رقمی سهمیه رزمندگان و ایثارگران

🔴 کد سیزده رقمی اتباع غیر ایرانی 

🔴 کد نظام وظیفه برای داوطلبان آقا

🔴 کد چهار رقمی رایانه ای دیپلم ( به منظور رعایت شرط تجانس رشته انتخابی با عنوان دیپلم داوطلب) 

 

راهنما ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 1403

در ادامه به نحوه ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 از طریق سایت سازمان سنجش اشاره کرده ایم:

✅ مراجعه به سایت سنجش sanjesh.org

✅ دانلود دفترچه راهنما ثبت‌نام و مطالعه کامل آن

✅ آگاهی از شرایط نام نویسی و تجانس رشته دانشگاهی و دیپلم

✅ پرداخت هزینه ثبت‌نام و دریافت شماره سریال ۱۲ رقمی

✅ تکمیل فرم ثبت نام

✅ دریافت شماره پرونده و کد پیگیری

 

راهنما گام به گام

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه نمایید.

2️⃣ از منوی پایین بر روی کاردانی فنی حرفه ای کلیک کنید.

ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای

3️⃣ بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

 

پرداخت هزینه ثبت نام 

3️⃣ نام‌نویسی نیازمند پرداخت هزینه ثبت نام کنکور کاردانی می باشد. در صورتی که نسبت به نام نویسی و انتخاب رشته در این آزمون اطمینان دارید، بر روی لینک فعال “ خرید سریال ثبت نام آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌حرفه ای و موسسات غیر انتفاعی سال ۱۴۰۳ ” کلیک نمایید.

ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای

4️⃣ در این مرحله دو سریال اعتباری ثبت نام کاردانی فنی برای شما نمایش داده می شود. یکی از سریال ها متعلق به ثبت نام با کنکور و دیگری متعلق به ثبت‌نام بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی می باشد. متناسب با علاقه مندی خود، یکی از سریال های ثبت‌نام را انتخاب نمایید.

5️⃣ در صفحه جدید اطلاعات خواسته شده شامل نام، نام خانوادگی، شماره تلفن همراه و … را وارد نمایید و در انتها بر روی گزینه ” تایید و ادامه ” کلیک نمایید.

سریال ثبت نام کاردانی

6️⃣ در این مرحله ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای اطلاعاتی که وارد کرده اید، نمایش داده می شود. اگر اطلاعات درست و مورد تایید شما است؛ بر روی گزینه ” پرداخت و تایید نهایی ” کلیک نمایید.

پرداخت هزینه کاردانی

7️⃣ پس از تایید اطلاعات، شما وارد درگاه پرداخت الکترونیکی خواهید شد. برای پرداخت هزینه ثبت نام اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” پرداخت ” کلیک نمایید.

پرداخت بانکی ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای

لازم است قبل از پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری رشته های با آزمون و بدون آزمون فنی‌حرفه‌ای، از نام نویسی خود و ارائه شدن رشته دلخواهتان در دانشگاه مورد نظر اطمینان حاصل کنید. چراکه پس از پرداخت هزینه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای امکان بازگشت مبلغ وجود نخواهد نشد. 

 

تکمیل مراحل نام نویسی 

8️⃣ پس از خرید کارت اعتباری ثبت نام کنکور کاردانی ۱۴۰۲ مجدد به صفحه اصلی بازگریدد و بر روی گزینه سیستم ثبت نام آزمون دوره های كاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیر انتفاعی سال ۱۴۰۲ کلیک کنید.

ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای

9️⃣ پس از وارد کردن سریال ثبت نام، شما می توانید با دسترسی به فرم تقاضانامه اینترنتی ابتدا اطلاعات شخصی و تحصیلی خود را وارد کنید و سپس در مراحل بعدی فرم انتخاب رشته با آزمون و یا بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی خود را حداکثر در 50 کد رشته محل تکمیل نمایید. 

1️⃣0️⃣ در صورتی که تمامی مراحل ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ را به درستی پشت سر بگذارید، سامانه یک کد رهگیری ثبت نام در اختیار شما قرار می دهد. لازم است تا آخرین مرحله این آزمون و تا زمان پذیرش در دانشگاه، این کد رشته محل را نزد خود نگه دارید.

 

زمان برگزاری آزمون و اعلام نتایج

داوطلبانی که در ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 رشته های با آزمون را انتخاب کرده اند باید در آزمون ورودی شرکت نمایند. آزمون کاردانی طبق آخرین اطلاعیه سازمان سنجش در تاریخ 3 شهریور ماه برگزار خواهد شد. داوطلبان می توانند از اواخر مرداد ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش کارت ورود به جلسه را دریافت نمایند. همراه داشتن این کارت الزامی می باشد و در صورت نداشتن کات اجازه حضور در جلسه آزمون را نخواهید داشت.

اعلام نتایج نیز در اواخر شهریور ماه منتشر و در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت. داوطلبانی که در یکی از کدرشته محل های انتخابی خود پذیرفته شده اند باید برای تکمیل ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای مدارک لازم به را صورت حضوری به دانشگاه محل قبولی تحیل دهند.

 

مشاوره ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳

پس از اینکه متقاضیان ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ مراحل نام نویسی و انتخاب رشته در رشته های با آزمون و بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی خود را تکمیل کردند، می توانند با یک برنامه ریزی جامع و اصولی نسبت به مطالعه سرفصل های امتحانی و کسب آمادگی تا زمان برگزاری آزمون اقدام نمایند.

شرکت در جلسه این آزمون نیازمند این است که متقاضیان در تاریخ های اعلام شده قبل از برگزاری آزمون، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کرده و همراه خود به جلسه آزمون ببرند. در صورتی که جهت ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 و چینش الویت های خود در فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت‌نام، مشکل دارید؛ می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل راهنمایی های لازم را دریافت کنید. مشاوران مجرب این مرکز آمادگی تکمیل مراحل ثبت‌نام و انتخاب رشته شما را در سایت سازمان سنجش دارند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای 1403 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول 

ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ چه زمانی می باشد؟

زمان ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای معمولا در تیرماه می باشد.

نحوه ثبت نام به چه صورت است؟

نحوه ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور sanjesh.org می باشد.

متقاضیان ثبت نام جهت نام نویسی در این آزمون باید به کدام سامانه مراجعه کنند؟

جهت نام نویسی در کنکور کاردانی بایستی به سایت سازمان سنجش با آدرس الکترونیکی sanjesh.org مراجعه کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره