سایر موضوعاتسایر آزمون ها

انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۳ برای داوطلبان کنکور کاردانی امری بسیار مهم است. داوطلبان می‌توانند به صورت با آزمون و بدون آزمون در رشته‌های فنی شرکت کرده و شانس خود را برای قبولی امتحان کنند. انتخاب‌رشته در تاریخ معین از طریق سایت سنجش انجام می‌شود. همچنین انتخاب‌رشته اصول و ضوابطی دارد که داوطلبان باید از آن‌ها آگاه باشند تا بتوانند به بهترین نحوه انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای 1403 کنند.

 

انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۳

داوطلبانی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های فنی حرفه ای را دارند، می‌توانند به دو روش بدون آزمون و با آزمون برای قبولی در دانشگاه‌های فنی حرفه ای اقدام کنند. در روش با آزمون داوطلبان در کنکور شرکت کرده و پس از آن می‌توانند با توجه به رتبه خود انتخاب‌رشته کنند. همزمان با انتخاب‌رشته با آزمون، انتخاب‌رشته بر اساس سوابق تحصیلی نیز شروع می‌شود و داوطللبان می‌توانند از طریق سایت سنجش اقدام نمایند. با توجه به اهمیت انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۳ در این مطلب به بررسی کامل آن پرداخته ایم.

بخوانید: راهنما ثبت نام کنکور کاردانی  

 

زمان انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳

انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1403 در تاریخ معینی که از طرف سازمان سنجش مشخص شده است انجام می‌شود و داوطلبان باید در این مدت به سایت سنجش مراجعه کرده و اقدام به پرداخت هزینه و انتخاب‌رشته نمایند. طبق اطلاعیه‌هایی که سازمان سنجش منتشر کرده است امسال انتخاب‌رشته با آزمون و بدون آزمون کاردانی فنی در تاریخ ۱۷ تیر شروع شده و تا ۲۴ تیر نیز ادامه خواهد داشت.

لینک انتخاب‌رشته هنوز فعال نشده است و به محض انتشار در این صفحه قرار خواهد گرفت. برای کسب اطلاع بیشتر از وقایع کنکور کاردانی فنی می‌توانید در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید.

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

لیست رشته های ارائه شده

قبولی بر اساس سوابق تحصیلی تنها برای برخی از رشته‌ها امکان پذیر است و داوطلبان قبل از هر چیزی باید مطمئن شوند که رشته مورد نظرشان به صورت بدون آزمون ارائه می‌شود. سازمان سنجش هر سال لیست تمامی رشته‌های بدون آزمون و با آزمون فنی را منتشر می‌کند. به منظور سهولت کار برای شما متقاضیان گرامی در این بخش برخی از رشته‌های بدون آزمون و با آزمون در انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه 1403 را آورده‌ایم.

 

رشته‌های با آزمون کاردانی فنی

در این بخش به لیست رشته های انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ که به صورت با آزمون دانشجو پذیرش می کنند را قرار داده ایم.

  • گروه کامپیوتر
  • گروه الکتروتکنیک‌
  • گروه مکانیک خودرو
  • گروه نقشه کشی معماری
  • گروه تاسیسات مکانیکی
  • ‌گروه حسابداری
  • گروه نقشه کشی معماری
  • گروه صنایع غذایی
  • تربیت بدنی
  • گرافیک

 

رشته های بدون آزمون کاردانی فنی

در این بخش به لیست رشته های انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ که به صورت بدون آزمون دانشجو پذیرش می کنند را قرار داده ایم.

الکترونیک -عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات الکترونیک- رادیو و تلویزیون طراحی صنعتی
برق و تاسیسات برق – الکترونیک و ابزار دقیق برق -قدرت الکتروتکنیک –  تاسیسات الکتریکی
نقشه کشی و طراحی صنعتی تعمیر و نگه داری تجهیزات پزشکی – آزمایشگاه تشخیص پزشکی الکتروتکنیک – برق صنعتی نرم افزار کامپیوتر
نصب و تعمیر آسانسور و پله برقی تعمیر و نگه داری ماشین های الکتریکی ساخت و تولید – قالب سازی سخت افزار کامپیوتر
تاسیسات چاپ گاز رسانی  
مکانیک صنایع مکانیک خودرو کنترل کیفی خودرو خدمات پس از فروش خودرو
نقشه برداری راهسازی ساختمان نگهداری و مرمت ساختمان
صنایع فلزی – جوشکاری شیمی آزمایشگاهی ناوبری معماری سنتی
اجرای ساختمان های بتونی صنایع چوب و کاغذ – سازه های چوبی هنر های چوبی صنایع اوراق فشرده چوبی
نقشه کشی معماری حمل و نقل ترافیک شهری شهرسازی صنایع شیمیایی
استخراج معدن بهره برداری پالایش گاز فراوری سنگ الکترونیک و مخابرات دریایی
سرامیک صنعتی متالوژی مکانیک موتور های دریایی طراحی پوشاک
صنایع نساجی حسابداری بازرگانی امور اداری تبلیغات و بازاریابی
کودک یاری -مربی کودک تربیت بدنی مدیریت خانواده طراحی دوخت
گرافیک هنر های تجسمی – نقاشی انیمیشن طراحی و ساخت جواهر
فرش دستباف قلم زنی تکنولوژی پرورش طیور تولید قارچ های خوراکی
پرورش طیور بهداشتیار دامپزشکی پرورش زنبور عسل گاوداری صنعتی
تکنولوژی پرورش دام مرغداری صنعتی تکثیر و پرورش آبزیان ماشین‌های کشاورزی
امور زراعی و باغی صنایع غذایی تولید گیاهان دارویی و معطر هتلداری

 

نحوه انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای

برای انتخاب‌رشته داوطلبان باید در تاریخ مشخص وارد سایت سنجش شده و از این طریق اقدام نمایند. نحوه کلی انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای ۱۴۰۳ به شرح زیر می‌باشد.

✅ورود به سایت سنجش به آدرس sanjesh.org

✅خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه 

✅بارگذاری عکس و مدارک تحصیلی و هویتی

✅وارد کردن کدرشته محل‌های انتخابی در فرم انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای 1403

✅دریافت کد رهگیری

 

راهنمای تصویری

همانطور که گفته شد برای انتخاب‌رشته داوطلبان باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند. به منظور سهولت کار برای شما داوطلبان گرامی در این بخش از مطلب راهنمای تصویری انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1403را آورده‌ایم.

1️⃣ سازمان سنجش را در مرورگر خود جستجو کرده و اولین گزینه را انتخاب نمایید.

انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی

2️⃣ از منوی پایین صفحه گزینه “ کاردانی فنی حرفه ای را انتخاب نمایید.

کاردانی فنی

3️⃣ بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی

 

خرید کارت سریال ۱۲ رقمی

4️⃣ چنانچه کارت ثبت نام را خریداری نکرده اید طبق مراحل زیر عمل کنید. در غیر اینصورت بر روی ورود به سیستم کلیک کنید. 

داوطلبان برای خرید کارت بر روی گزینه “ خرید سریال ثبت نام آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌حرفه ای و موسسات غیر انتفاعی سال ۱۴۰۳ ” کلیک نمایید.

انتخاب رشته کاردانی فنی

5️⃣ نام و نام خانوادگی، شماره تلفن همراه و ثابت خود را در این مرحله انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 وارد کنید.

انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی

6️⃣ در این بخش بر تیک گزینه “ ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط شماره پیگیری پرداهت را یادداشت نموده ام را یادداشت نمایید فعال نمایید. توجه داشته باشد حتما شماره پیگیری پرداخت را 

خرید کارت

7️⃣ در این بخش از طریق کارت بانکی عضو شبکه شتاب و دارای رمز دوم هزینه انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ را پرداخت نمایید.

انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی

 

تکمیل مراحل انتخاب رشته

8️⃣ مجددا به صحفه اصلی بازگشته و بر روی گزینه ” سیستم ثبت نام آزمون دوره های كاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیر انتفاعی سال ” کلیک کنید.

1️⃣0️⃣در این بخش کد ملی و رمز عبور و ملیت خود را انتخاب و وارد سایت شوید. چنانچه در سایت سنجش ثبت نام نکرده اید ابتدا ثبت نام خود را تکمیل نمایید.

1️⃣1️⃣ در این مرحله انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ ابتدا عکس خود را بارگزاری کنید. 

1️⃣2️⃣اطلاعات شخصی نظیر کد ملی و محل تولد و سوابق تحصیلی و موارد دیگر را به صورت کامل در فرم وارد کنید. 

1️⃣3️⃣ کدرشته محل های انتخابی را که از دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی استخراج کرده اید به ترتیب اولویت بندی در فرم ثبتنام وارد کنید. کد رهگیری خود را یادداشت کرده و تا زمان اعلام نتایج از آن نگهداری کنید.

 

اصول انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳

انتخاب‌رشته اصول و قوانینی دارد که داوطلبان بایستی آن‌ها را به درستی رعایت کنند. در غیر این صورت انتخاب‌رشته اشتباه بوده و مشکلاتی جدی همچون لغو قبولی برای داوطلب به وجود خواهد آورد. اصول انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ به شرح زیر می‌باشد.

 

رعایت تجانس رشته ها

رشته فارغ التحصیلی و رشته انتخابی دانشگاه باید باهم تجانس داشته باشند. در دفترچه انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ در کنار هر رشته دانشگاهی رشته دیپلم نیز ذکر شده است و سایر داوطلبان مجاز به انتخاب آن رشته نیستند.

 

تحصیل در دو رشته همزمان

داوطلبان رشته‌های باآزمون و بدون آزمون تنها می‌توانند در یک رشته دانشگاهی ادامه تحصیل دهند و امکان تحصیل در دو رشته به صورت همزمان وجود ندارد. مثلا یک داوطلب نمی‌تواند همزمان در رشته بدون آزمون و رشته با آزمون ادامه تحصیل دهد.

 

تعداد مجاز کدرشته محل ها

در هنگام انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای 1403 باید به تعداد مجاز رشته محل‌ها توجه کنید. در فرم انتخاب‌رشته تنها می‌توان ۵۰ کد رشته محل‌ را وارد کرد و داوطلبان مجاز به انتخاب تعداد کد رشته محل بیش تر نیستند. توجه داشته باشید که 50 رشته حداکثر انتخاب شماست و می‌توانید کمتر از این تعداد انتخاب داشته باشید.

 

محرومیت از تحصیل

دو دسته از داوطلبان محرومیت تحصیل خواهند داشت و در صورت قبولی نیز اجازه انتخاب‌رشته به آن‌ها داده نمی‌شود. ابتدا داوطلبانی که سال گذشته در دانشگاه‌های روزانه سراسری قبول شده‌اند اما برای ثبت نام اقدام نکرده‌اند و همچنین داوطلبانی که در زمان مشخص فارغ التحصیل نشوند و مدرک خود را دریافت نکنند.

 

توجه به اولویت بندی انتخاب رشته

در هنگام اولویت بندی انتخاب‌رشته باید به سطح علمی دانشگاه، شهریه پرداز بودن، مسافت، رشته تحصیلی و غیر توجه نمایید و به درستی انتخاب‌رشته کنید. پیشنهاد ما این است که برای انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ اصولی با متخصصان و مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل تماس بگیرید.

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای

انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی حرفه ای 1403 به دو صورت با آزمون و بدون آزمون صورت می‌گیرد که هر دو به صورت همزمان از طریق سایت سنجش انجام می‌شود. طبق اطلاعیه‌ها تاریخ انتخاب‌رشته در سال ۱۴۰۳ از ۱۷ تا ۲۴ تیر می‌باشد.

چنانچه قصد انتخاب‌رشته را دارید، توصیه ما به شما این است که برای نتیجه گیری بهتر با مشاوران تحصیلی مشورت نمایید تا بهترین نحوه انتخاب‌رشته را به شما آموزش دهند. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

انتخاب رشته کنکور کاردانی فنی و حرفه ای چه زمانی است؟

طبق اطلاعیه ها انتخاب‌رشته در 18 تیر آغاز و تا 24 تیز نیز ادامه خواهد داشت.

در هنگام انتخاب‌رشته چند کد رشته محل را می‌توان انتخاب کرد؟

حداکثر انتخاب در فرم انتخاب‌رشته کاردانی فنی 50 کد رشته محل می‌باشد.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام و عرض خسته نباشيد خدمت شما من سال 93 ديپلم رشته فني تاسيسات گرفتم الان ميخواهم کنکور کارداني بدهم آيا ميتوانم شرکت کنم ؟ و براي تطبيق با ديپلم نظام جديد نياز هست که دوباره بخونم ؟

    1. سلام، سلامت باشید
      داوطلبان آقا در صورتی که مشکل نظام وظیفه نداشته باشند میتونند ثبت نام کنند.

  2. باسلام
    ببخشید من یک سوال داشتم اونم اینکه تا چند سال یا چند دوره نمیشه کد رشته محل روزانه انتخاب کرد
    چون اینجا من خوندم اگر قبول بشی روزانه و شرکت نکنی سال بعدش اجازه انتخاب اون محل روزانه رو نداری
    خواستم ببینم تا چند دوره اجازه نداری و محروم میشی از شرکت در محل روزانه؟
    با تشکر

  3. سلام من کارشناسی پیوسته کامپیوتر در دانشگاه آزاد قبول شدم ولی به خاطر مغایرت معدل مردود شدم آیا در انتخاب رشته ترم بهمن شانسی برای قبولی در همان دانشگاه دارم؟ تفاوت نمره معدل من ۲ نمره بوده
    ممنون میشم جواب رو برام ایمیل کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره