دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتری

اعتراض به نتایج آزمون دکتری 1400

کانال تلگرام تحصیلی     

اعتراض به نتایج آزمون دکتری 1400 در هر محله برای متقاضیان کنکور دکترا فراهم می باشد. پس از برگزاری آزمون دکترا  نتایج اولیه منتشر و متقاضیان وارد مرحله انتخاب رشته شوند. پس از اتمام مهلت انتخاب رشته، اسامی کسانی که موفق به کسب نمره حد نصاب قبولی رشته های انتخابی شده اند، دعوت به مصاحبه می شوند و پس از مدتی نتیجه نهایی مصحابه آزمون دکتری منتشر می شود. داوطلبان در هر مرحله به نتیجه بدست آمده اعتراض داشته باشند، می توانند از طریق سایت سازمان سنجش و یا سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش نسبت به ثبت اعتراض اقدام کنند. لازمه ثبت اعتراض اطلاع کامل از جزئیات آن می باشد که در ادامه اطلاعات کاملی پیرامون زمان و نحوه ثبت اعتراض به نتایج دکتری 1400 ارائه کرده ایم.

 

زمان ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری 1400

همانطور که اشاره کردیم نتایج آزمون دکتری در چند مرحله از سوی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می شود. در مرحله امکان ثبت درخواست اعتراض به نتیجه بدست آمده وجود دارد و داوطلبان بایستی در بازه زمانی در نظر گرفته شده، جهت ثبت درخواست اعتراض اقدام کنند. بنابراین داوطلبان می توانند در زمان انتشار کارنامه اولیه، اعلام نتایج انتخاب رشته، اعلام اسامی دعوت شدگان به مصاحبه و اعلام نتایج نهایی کنکور دکتری اعتراض خود را ثبت کنند که در ادامه به زمان هر یک اشاره کرده ایم.

اعتراض به نتایج آزمون دکتری 1400 زمان اعتراض
اعتراض کارنامه اولیه آزمون و درخواست بررسی مجدد نمره یکشنبه 29 فروردین ماه 1400
اعتراض به نتیجه انتخاب رشته و نتیجه معرفی به مصاحبه 28 اردیبهشت تا 3 خرداد 1400
اعتراض نتیجه نهایی مصحابه آزمون دکتری نیمه دوم شهریور ماه

 

نحوه ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری 1400 | روش اول

ثبت درخواست اعتراض در هر مرحله از اعلام نتایج کنکور دکتری مشابه هم می باشد و فقط بایستی عنوان درخواست را مرتبط با اعتراض خود انتخاب کنید. در ادامه این مطلب، مراحل ثبت اعتراض به نتایج دکتری 1400 را آورده ایم.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ از منوی سمت چپ سایت بر روی گزینه “ ورود به سیستم پاسخگویی ” کلیک نمایید.

ورود به سیستم

 

3️⃣ در واقع اولین گام برای ثبت درخواست اعتراض در سایت سازمان سنجش از طریق سیستم پاسخگویی، عضویت در سامانه می باشد. اگر از قبل در سامانه عضو نشده‌اید بر روی گزینه ” عضویت در سامانه ” کلیک کنید تا مراحل عضویت در سامانه را تکمیل نمایید، در غیر اینصورت بر روی گزینه ” ورود به سامانه ” کلیک نمایید.

ورود به سامانه درخواست

 

نحوه عضویت در سامانه

4️⃣برای عضویت در سامانه، ابتدا بر روی گزینه ” عضویت در سامانه ” کلیک کنید.

عضویت در سامانه

5️⃣ برای عضویت در سایت شما ملزم به تکمیل یک فرم مطابق تصویر زیر می باشید. اطلاعات شناسنامه ای و ” شماره تلفن همراه ” و پست الکترونیکی ” خود را وارد کنید و ترجیحا از یک ایمیل فعال و شماره تلفن در دسترس استفاده کنید، چراکه سامانه رمز عبور را برای این دو ارسال خواهد کرد.

فرم اعتراض

همانطور که گفته شد، با تکمیل فرم فوق به پست الکترونیکی و یا به شماره تلفن همراهی که وارد کرده‌اید، یک رمز عبور ارسال خواهد شد. 

 

نحوه ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری

6️⃣ پس از مرحله عضویت در سامانه، حال می توانید بر روی گزینه ” ورود به سامانه ” کلیک کنید تا ادامه مراحل ثبت درخواست اعتراض به نتایج آزمون دکتری را انجام دهید. 

ورود به سامانه درخواست

7️⃣ در این قسمت کادری پیش روی شماست، ” پست الکترونیک ” و “رمز عبوری ” که برایتان ارسال شده است به همراه ” کد ملی تان ” مطابق تصویر زیر وارد نمایید.

ورود به سامانه

8️⃣ برای ثبت درخواست اعتراض بایستی یک درخواست جدید ایجاد کنید برای این منظور در صفحه جدید بر روی گزینه ” درخواست جدید ” مطابق تصویر زیر کلیک کنید.

درخواست جدید

9️⃣ نوع آزمون خود را ” دکتری ”  و سال تحصیلی خود را ” 1400 ” انتخاب نمایید و بر روی گزینه ” جستجو ” کلیک کنید تا درخواست های مجاز برای شما نمایش داده شود.

 

 

موارد ثبت درخواست اعتراض

? در این مرحله بایستی مشخص کنید که به چه موردی از نتیجه آزمون دکترا اعتراض دارید. مواردی که می توانید به آن ها اعتراض کنید به شرح موارد زیر هستند:

  1. چنانچه به کارنامه اولیه خود اعتراض دارید، بایستی که بر روی گزینه ” تقاضای بررسی مجدد نمره ” کلیک کنید.
  2. چنانچه به کارنامه انتخاب رشته خود اعتراض دارید، بایستی که بر روی گزینه ” اعتراض به نتیجه معرفی به مصاحبه ” کلیک کنید.
  3. چنانچه به نتایج نهایی آزمون دکترا اعتراض دارید، بایستی که بر روی گزینه “ اعتراض به نتایج قبولی (صرفا بررسی نتیجه دانشگاه های وزارت علوم) ” کلیک کنید.
  4. عمومی 

1️⃣1️⃣ دراین مرحله اطلاعات فردی شما را نمایش داده می شود و شما باید شماره پرونده و شماره داوطلبی آزمون دکتری خود را وارد کنید و پس از وارد شدن به صفحه درخواست اعتراض، متن اعتراض خود را نوشته و ارسال نمایید.

برای اینکه به درخواست شما سریعتر پاسخ داده شود، حتما شماره پرونده، شماره پیگیری ثبت نام و شماره ملی خود را در قسمت توضیحات وارد کنید.

 

نحوه ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری 1400 | روش دوم

روش دوم ثبت درخواست اعتراض به نتیجه دکتری 1400، ثبت درخواست از طریق سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش می باشد، اگر قصد ثبت درخواست اعتراض به نتیجه کنکور دکتری را از این طریق دارید،کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید.

1️⃣ به سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش به نشانی اینترنتی ” darkhast.sanjesh.org ” مراجعه کنید.

2️⃣ اطلاعات خواسته شده را وارد کتید و سپس بر روی گزینه ” ثبت ” کلیک کنید.

3️⃣ به شماره تلفن همراهی که وارد کرده اید، یک کد ارسال می شود. لازم است این کد را در کادر مربوطه درج نمایید و سپس بر روی گزینه ” ثبت ” کلیک کنید.

4️⃣در این مرحله مشخصات فردی خود را وارد کنید و سپس درخواست و نام آزمون خود را نیز وارد و کرده و همینطور تصویر اعتراض خود را در در قسمت ” انتخاب فایل ” بارگذاری کنید و سپس بر روی گزینه ” ثبت ” کلیک کنید.

امکان اعتراض به نتایج آزمون دکتری از طریق پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش در زمان اعلام نتایج فعال می شود. به محض فعال شدن راهنمای تصویری نیز به این مطلب اضافه خواهیم کرد.

 

مشاوره اعتراض به نتایج آزمون دکتری 1400

وقتی درخواست اعتراض خود را به نتیجه دکترا 1400 در سامانه پاسخگویی سازمان سنجش ثبت و ارسال می کنید، پس از اینکه درخواست شما توسط کارشناسان مربوطه بررسی گردید، طی 24 الی 72 ساعت پس از ارسال درخواست می توانید برای دریافت پاسخ درخواست خود اقدام کنید.

این نکته را در نظر داشته باشید که در هر مرحله از ثبت درخواست اعتراض به نتیجه دکتری به مشکل خوردید، می توانید با مشاوران مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل تماس بگیرید و پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه نتایج دکتری 1400 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 46291403-021 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

زمان ثبت اعتراض به نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۰ چه زمانی است؟

زمان ثبت اعتراض به نتایج مختلف آزمون دکتری در متن مقاله اشاره شده است.

اعتراض در چه مواردی امکان پذیر است؟

متقاضیان در هر مرحله از اعلام نتیجه آزمون دکتری شامل اعلام نتایج اولیه، نتایج انتخاب رشته و مصاحبه مجاز به ثبت درخواست اعتراض هستند.

از چه طریقی می توان اعتراض خود را ثبت کرد؟

از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش که نحوه ثبت آن را در متن مقاله شرح داده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره