دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتری

نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ از مهم ترین مراحل در این آزمون می باشد. داوطلبان در این مرحله متوجه لیست دعوت به مصاحبه خود خواهند شد و باید برای شرکت در مصاحبه و آمادگی برای آن اقدام نمایند. با توجه به اهمیت بسیار زیاد اقدامات پس از اعلام نتایج، لازم است داوطلبان از جزییات نتایج انتخاب رشته مطلع باشند تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

داوطلبانی که در آزمون دکترا شرکت کرده و انتخاب رشته را نیز انجام داده اند، باید در زمان تعیین شده از نتایج انتخاب رشته خود مطلع شوند. اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری به معنای نتایج قبولی نیست و داوطلبان در این مقطع باید در مصاحبه نیز شرکت نمایند. در واقع نتایج انتخاب رشته دکترا همان نتایج دعوت به مصاحبه است و داوطلبان می توانند برای شرکت در رشته های دعوت به مصاحبه شده ثبت نام نمایند. 

نتایج انتخاب رشته آزمون دکترا دانشگاه های سراسری از طریق سایت سنجش اعلام می شود. داوطلبان بایستی در زمان تعیین شده به این سامانه مراجعه کرده و با استفاده از اطلاعات ثبت نامی خود نتایج را مشاهده نمایند. 

 

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری 1403

در حدود چند هفته پس از انتخاب رشته دکترا در سایت سنجش، نتایج انتخاب رشته و دعوت به مصاحبه در همین سایت منتشر می شود و داوطلبان می توانند نتیجه خود را مشاهده نمایند. هر ساله نتایج انتخاب رشته در اواخر اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد. 

هنوز زمان دقیق انتشار نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ مشخص نشده است و سازمان سنجش نیز اطلاعیه ای منتشر نکرده است. به محض اطلاع رسانی های بیشتر این مطلب بروزرسانی شده و تاریخ دقیق آن در این صفحه قرار خواهد گرفت. شما می توانید برای کسب اطلاع سریع تر در کانال تلگرامی دانتل کو عضو شوید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید.

 

نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳

داوطلبان باید در زمان تعیین شده برای مشاهده نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری خود به سایت سنجش با آدرس sanjesh.org مراجعه نمایند. مراحل و نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته آزمون دکترا 1403 به صورت زیر می باشد. 

1️⃣ با جستجو آدرس sanjesh.org وارد سایت سازمان سنجش شوید. 

2️⃣ بر روی گزینه دکتری تخصصی کلیک کنید. 

نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری

 

3️⃣ از منوی سمت راست گزینه اعلام نتایج را انتخاب نمایید. 

نتایج انتخاب رشته دکتری

 

4️⃣ گزینه کارنامه انتخاب رشته شرکت کنندگان آزمون دکتری ۱۴۰۳ را انتخاب کنید. 

5️⃣ مجددا گزینه کارنامه انتخاب رشته شرکت کنندگان آزمون دکتری ۱۴۰۳ را انتخاب نمایید. 

6️⃣ یکی از روش های مشاهده نتیجه را انتخاب کرده و با درج اطلاعات مورد نیاز نتایج انتخاب رشته خود را مشاهده نمایید. 

 

اعتراض به نتایج انتخاب رشته دکتری

چنانچه پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری متوجه اشتباه در نتایج خود شدید، می توانید نسبت به نتیجه اعتراض کنید. البته که اعتراض شما باید با مدارک قابل قبول و مستندی همراه باشد تا مورد بررسی قرار گرفته و با آن موافقت شود. 

برای این منظور باید به سایت سنجش مراجعه کرده و از طریق گرینه سیستم پاسخگویی در این سامانه اعتراض خود را ثبت نمایید. در صورتی که قبلا در سیستم پاسخگویی ثبت نام نکرده باشید، باید ابتدا نام نویسی کرده و سپس اعتراض خود را ثبت نمایید. برای اطلاع بیشتر در مورد اعتراض به نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو صحبت کنید. 

 

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکترا چه باید کرد؟

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری داوطلبان متوجه می شوند که در کدام یک از رشته محل های انتخابی شان برای مصاحبه دعوت شده اند. در صورتی که قصد شرکت در هر یک از مصاحبه های دعوت شده را دارید، باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و فرم صلاحیت عمومی آزمون دکترا را پس از پرداخت هزینه آن تکمیل نمایید. 

برای شرکت در هر مصاحبه نیز باید به صورت مجزا نام نویسی کرده و هزینه آن را پرداخت کنید. در روز مصاحبه باید تمامی مدارک خود را به صورت فیزیکی همراه داشته باشید و به اساتید ارائه دهید. توصیه می شود که برای آمادگی مصاحبه دکترا، با مشاوران تحصیلی مشورت نمایید تا تمامی اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهند. 

 

مشاوره آزمون دکتری

داوطلبان آزمون دکترا پس از انتخاب رشته می توانند از طریق سایت سنجش نتایج دعوت به مصاحبه خود را مشاهده کرده و با توجه به آن برای ثبت نام جلسات مصاحبه اقدام کنند. لازم به ذکر است که نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری و در سایت azmoon.org اعلام می گردد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته دکتری با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ چه زمانی منتشر می شود؟

    اعلام نتایج انتخاب رشته احتمالا مانند هر سال در اریبهشت ماه می باشد. 

  2. آیا نتایج انتخاب رشته دکترا دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت یکپارچه اعلام می شود؟

    خیر داوطلبان دانشگاه های سراسری باید به سایت سنجش و داوطلبان دانشگاه آزاد به سایت دانشگاه آزاد مراجعه نمایند. 

  3. پس از اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون دکتری چه باید کرد؟

    در صورت دعوت به مصاحبه باید فرم صلاحیت عمومی را تکمیل کرده و برای مصاحبه نام نویسی نمایید. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره