انتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتریدکتری

کارنامه آزمون دکتری ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

کارنامه آزمون دکتری ۱۴۰۲ در زمان اعلام نتایج اولیه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر و در دسترس داوطلبان قرار می گیرد. داوطلبان متقاضی با از استفاده از کارنامه اولیه آزمون دکتری و وضعیت مجاز بودن خود در دوره های مختلف (روزانه، نوبت دوم، پردیس، پیام نور و دانشگاه آزاد) می توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند. در ادامه مقاله به بررسی کامل بخش ها و زمان انتشار و نحوه دریافت کارنامه دکتری 1402 خواهیم پرداخت. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

کارنامه آزمون دکتری ۱۴۰۲

سازمان سنجش پاسخ نامه آن دسته از داوطلبانی که در آزمون دکتری حضور داشته را بررسی می کند. در بازه زمان چند هفته سازمان سنجش نتایج بررسی پاسخ نامه ها در قالب کارنامه آزمون دکتری ۱۴۰۲ منشتر می کند. کارنامه دکتری حاوی درصد پاسخ و رتبه و تراز می باشد. داوطلبان با توجه به رتبه و وضعیت مجاز بودن دوره های مختلف می توانند در مهلت انتخاب رشته که چند روز پس از اعلام نتایج می باشد، فرآیند انتخاب‌رشته خود را آغاز نمایند. در ادامه مقاله بخش های مختلف کارنامه آزمون دکتری 1402 را بند به بند بررسی خواهیم کرد. 

پس از بررسی فرم های انتخاب رشته، اسامی افرادی که دعوت به مصاحبه شده اند اعلام می‎شود. پس از برگزاری جلسات مصاحبه حضوری داوطلبان، نمره نهایی داوطلبان محاسبه می‎شود. در نهایت با توجه به نمره های به دست آمده در این بخش، اسامی برگزیده شدگان نهایی اعلام می‌شود.

 

زمان انتشار کارنامه اولیه آزمون دکتری 1402

با توجه به روند سال گذشته در خصوص زمان اعلام نتایج اولیه، انتظار می‌رود کارنامه آزمون دکتری ۱۴۰۲ در اوایل اردیبهشت ماه منتشر شود. داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های روزانه و غیرروزانه (شبانه، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان) شده باشند، می‌توانند برای انتخاب رشته اقدام نمایند. به این صورت که با ورود به سایت سازمان سنجش کد رشته محل‌های انتخابی خود را در فرم ثبت نام اینترنتی وارد کنند.

تاکنون انتشار کارنامه اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۲ اعلام نشده است. به محض انتشار اخبار جدید در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز باید کد دسترسی قابل مشاهده در انتهای صفحه کارنامه اولیه را یادداشت کرده و از طریق سایت azmoon.org انتخاب رشته خود را انجام دهند. داوطلبان دانشگاه آزاد مجاز به انتخاب ۸۰ کدرشته محل در فرم ثبت نام اینترنتی می‌باشند.

 

نحوه دریافت کارنامه اولیه آزمون دکتری 1402

داوطلبان در زمان اعلام نتیحه باید به سایت سازمان سنجش جهت در یافت کارنامه آزمون دکتری خود مراجعه نمایند. در ادامه به شرح راهنما گام به گام خواهیم پرداخت. 

1️⃣ به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه نمایید. در منوی پایین بر روی دکترای تخصصی کلیک کنید.

 

2️⃣ در منوی سمت را بر روی گزینه اعلام نتایج کلیک کنید.

 

3️⃣ بر روی لینک کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری سال 1402 کلیک کنید.

 

4️⃣ یک از روش ها را انتخاب کرده و اطلاعات خود را وارد کنید

 

توضیحات کارنامه آزمون دکتری 1402

کارنامه آزمون دکتری ۱۴۰۲ حاوی اطلاعات مهمی همچون رتبه و تراز کسب شده و وضعیت مجاز بودن داوطلب می باشد. داوطلبان با استفاده از اطلاعات درج شده در کارنامه دکتری می توانند انتخاب رشته خود را انجام دهند. با توجه به اهمیت این کارنامه در ادامه بخش های مختلف را بررسی خواهیم کرد. 

اولین کارنامه ای که در طی پروسه کنکور دکتری منتشر می‌شود، کارنامه اولیه است. کارنامه آزمون دکتری تنها برای داوطلبانی که در جلسه آزمون کتبی شرکت کرده اند، صادر می‌شود. داوطلبان باید برای دریافت این کارنامه به سایت sanjesh.org مراجعه نمایند. وضعیت علمی داوطلب از لحاظ اجازه دسترسی به فرم انتخاب رشته در این کارنامه درج شده است. بخش های مندرج در این کارنامه مطلبق جدول زیر است.

 

بخش اول: مشخصات ثبت نامی 

در این بخش داوطلبان مشخصات ثبت نامی خود شامل نام، نام خانوادگی، جنس، شماره شناسنامه، سال تولد، سهمیه ثبت نامی را مشاهده می‌نمایند. همچنین اطلاعات مربوط به رشته مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز در این قسمت درج گردیده است. اگر داوطلب  دانشجوی دکتری تخصصی یا کارشناسی ارشد پیوسته باشد، در این بخش اطلاعات مربوطه قید می‌گردد. اطلاعات نادرست مندرج در این بخش، باید در اسرع وقت تصحیح گردند. سامانه پاسخگویی سازمان سنجش برای تصحیح مغایرت های پیش آمده، در دسترس می‌باشد.

بخش دوم: اطلاعات رشته آزمونی

این قسمت کارنامه آزمون دکتری ۱۴۰۲ به اطلاعات رشته آزمونی اختصاص دارد. کدرشته انتخابی داوطلب برای شرکت در آزمون در جدول این بخش نمایش داده می‌شود.همچنین نمرات اکتسابی داوطلب بر حسب درصد برای دروس تخصصی، استعداد تحصیلی و زبان در این جدول قید می‌گردد.

بخش سوم: وضعیت مجاز به انتخاب رشته

وضعیت مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه و شهریه پرداز در جدول این قسمت کارنامه آزمون دکتری 1402 درج می‌شود. در صور تیکه عبارت “می باشید” در هر ستون جدول درج شده باشد، داوطلب مجاز به کد رشته های آن دوره خواهد بود. علامت “@” در ستون دوم به این معناست که داوطلب باید از ارئه ظرفیت توسط این دوره ها اطمینان حاصل نماید. ظرفیت رشته ها در هر دوره در دفترچه راهنمای 2 اعلام می‌شود. برای داوطلبان مجاز به انتخاب کد رشته های دانشگاه آزاد، یک کد دسترسی 7 رقمی نیز در انتهای کارنامه دکتری صادر می‌گردد.

بخش چهارم: وضعیت علمی داوطلب

این بخش، وضعیت علمی داوطلب در بین نفرات حاضر در جلسه آزمون در رشته امتحانی را اعلام می‌کند. در این جدول نمره تراز، رتبه در سهمیه، آخرین رتبه مجاز دوره روزانه و آخرین رتبه مجاز سایر دوره ها اعلام می‌شود. چنانچه داوطلب مجاز به استفاده از یکی از سهمیه‌های 5 یا 25 درصدی ایثارگران، رزمندگان ویا مربی باشد، نمرات اکتسابی وی هم با لحاظ کردن سهمیه و هم آزاد اعلام می‎گردد.

بخش پنجم: کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد

همانگونه که می دانیم آزمون دکتری به سراسری و یکپارچه برای تمامی دانشگاه انجام می شود. داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه نیز باید در این آزمون یکپارچه شرکت نمایند. داوطلبان پس از دریافت کارنامه دکتری چنانچهدر کارنامه آزمون دکتری دارای کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد باشند می توانند با استفاده از این کد به سایت azmoon.org مراجعه کرده و انتخاب رشته دانشگاه آزاد خود پس از پرداخت هزینه انجام نمایند. 

 

بررسی کارنامه انتخاب رشته

دومین کارنامه ای که در طی پروسه کنکور دکتری صادر می‌شود، کارنامه انتخاب رشته است. کارنامه آزمون دکتری ۱۴۰۲ تنها برای کسانی صادر می‌گردد که مجاز به انتخاب رشته شده اند. سازمان سنجش فرم های انتخاب رشته متقاضیان را بررسی می‌نماید. اسامی دعوت شدگان به مصاحبه در این کارنامه دکتری اطلاع رسانی می‌شود. داوطلبان ممکن است در یک یا چند کدرشته انتخابی خود به مصاحبه دعوت شده باشند. کارنامه انتخاب رشته شامل سه بخش زیر است:

بخش اول: مشخصات ثبت نامی

بخش مشخصات ثبت نامی کارنامه آزمون دکتری 1402 شامل اطلاعات ثبت نامی داوطلبان است. مشخصاتی از قبیل نام، نام خانوادگی، جنس، شماره شناسنامه، سال تولد، سهمیه ثبت نامی دراین بخش قابل رویت می‌باشد. همچنین اطلاعات مربوط به رشته و دانشگاه دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز در این قسمت وجود دارد. صحت اطلاعات مندرج در این بخش بسیار حائز اهمیت است. داوطلبان باید از عدم وجود مغایرت در اطلاعات این بخش مطمئن شوند. اشتباهات احتمالی باید در اولین فرصت با استفاده از سامانه پاسخگویی سازمان سنجش تصحیح شود.

بخش دوم: اطلاعات رشته امتحانی

جداول این بخش حاوی اطلاعات رشته امتحانی داوطلبان است.چنانچه داوطلب در کدرشته ای حدنصاب نمره لازم برای معرفی به مرحله مصاحبه را داشته باشد،  در این جدول مشخص مشخص می‌گردد. لینک تکمیل فرم صلاحیت های عمومی برای داوطلبانی که به مصاحبه دعوت شده اند، در این بخش در دسترس قرار دارد.

بخش سوم: وضعیت داوطلب در کد رشته های انتخابی

وضعیت داوطلب در کد رشته های انتخابی به ترتیب اولویت در این بخش کارنامه آزمون دکتری نمایش داده می‌شود. هر دانشگاه حد نصاب نمره لازم برای شرکت در جلسه مصاحبه خود را اعلام می‌کند. این نمره در این بخش در معرض دید قرار دارد. قبولی یا مردودی داوطلب  درجدول مندرج این بخش مشخص می‌گردد.

مصاحبه دکتری هزینه‌ای دارد که باید برای هر یک به طور جداگانه پرداخت شود. در صورت دعوت به مصاحبه باید خود را برای آزمون آماده کنید تا بهترین نتیجه را دریافت نمایید. اگر برای مصاحبه آمادگی کافی ندارید، می‌توانید از متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو کمک بگیرید.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

بررسی کارنامه نهایی آزمون دکتری ۱۴۰۲

آخرین کارنامه دکتری که در طی پروسه آزمون صادر می‌شود، کارنامه نهایی است. اسامی پذیرفته شدگان دانشگاه ها در مقطع دکتری، در این کارنامه منتشر می‌شود. این کارنامه برای داوطلبانی صادر می‌شود که به جلسه مصاحبه دعوت شده اند. اطلاعات مندرج در کارنامه نهایی مطابق با جدول زیر است.

بخش اول: اطلاعات فردی

بخش اطلاعات فردی کارنامه آزمون دکتری ۱۴۰۲ اختصاص به اطلاعات ثبت نامی داوطلبان دارد. اطلاعات این بخش شامل مواردی مانند نام و نام خانوادگی، جنسیت، شماره شناسنامه، سهمیه ثبت نامی، شماره پرونده، شماره داوطلبی، کد و نام رشته امتحانی می‌گردد.

بخش دوم: وضعیت قبولی یا مردودی

در بخش اطلاعات تحصیلی کارنامه آزمون دکتری 1402 سه جدول در معرض دید داوطلبان قرار دارد. در جدول اول سوابق تحصیلی داوطلب در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد درج شده است. اطلاعاتی از قبیل  نام رشته و محل دانشگاه و معدل های اکتسابی داوطلب در این جدول موجود است.

در جدول دوم وضعیت قبولی یا مردودی داوطلب مشخص می‌گردد. اگر داوطلب جزء پذیرفته شدگان باشد، نام رشته و دانشگاه محل پذیرش نیز در جدول قید شده است. جدول سوم همان جدول انتخاب رشته محل تکمیل شده توسط داوطلب است. نمرات اخذ شده در جلسه مصاحبه، نمره آخرین نفرپذیرفته شده و نمره کل داوطلب برای هر رشته محل در این جدول مندرج گردیده است. نتیجه نهایی نیز در این جدول قابل مشاهده است. 

 

اعتراض به کارنامه آزمون دکتری ۱۴۰۲

سازمان سنجش این امکان را فراهم آورده است که داوطلبان در نداشتن رضایت از نتیجه آزمون اعتراض خود را ثبت کنند. داوطلبان پس از دریافت و مشاهده کارنامه آزمون دکتری ۱۴۰۲ در صورت داشتن می توانند درخواست خود را از طریق سیستم پاسخگویی سنجش ثبت نمایند. 

داوطلبان می توانند درخواست اعتراض خود را در هر مرحله از اعلام نتایج در بازه زمانی تعیین شده ثبت نمایند. سازمان سنجش پس از بررسی موارد نتیجه  اعتراض را از طریق سیستم پاسخگویی منتشر خواهد کرد. در مقاله زیر به بررسی مهلت و موارد ثبت اعتراض به نتایج اولیه، انتخاب رشته و نهایی پرداخته‌ایم. برای مطالعه بر روی لینک زیر کلیک کنید. 

 

مشاوره کارنامه آزمون دکتری ۱۴۰۲

آزمون دکتری، کارنامه، انتخاب رشته و مصاحبه فرآیندی است که چند ماه به طول می‌انجامد و در هریک از این مراحل امکان دارد داوطلبان به مشکلاتی بر بخورند و یا ابهامی برای‌شان به وجود بیاید. در این شرایط توصیه ما به شما این است که برای جلوگیری از هرگونه مشکل و داشتن آرامش خاطر از افراد متخصص در زمینه تحصیلی کمک بگیرید. روانشناسان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه کارنامه آزمون دکتری می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

کارنامه آزمون دکتری ۱۴۰۲ چه زمانی منتشر می‌شود؟

هنوز تاریخ دقیقی اعلام نشده اما مطابق با سال گذشته ممکن است در اردیبهشت ماه منتشر گردد.

در صورت فراموشی اطلاعات ورود به سامانه چه باید کرد؟

در این شرایط شما می‌توانید از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش اطلاعات خود را بازیابی کنید.

برای ثبت اعتراض به کارنامه دکتری ۱۴۰۲ چه باید کرد؟

داوطلبان می توانند طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش اعتراض خود را ثبت کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره