دکتریانتخاب رشته و مصاحبه آزمون دکتری

اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۲ احتمالا در فروردین ماه منتشر خواهد شد. داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش می توانند کارنامه اولیه خود را مشاهده کنند. داوطلبانی که طبق نتایج اولیه آزمون دکترا مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می‌توانند وارد فرآیند انتخاب رشته این آزمون شوند. متقاضیان لیست کدرشته محل ها را می توانند از طریف دفترچه انتخاب رشته منتشر شده در سایت سنجش استخراج کنند. در ادامه به بررسی نحوه دریافت و زمان اعلام نتایج اولیه دکتری 1402 می پردازیم.

 

اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۲

داوطلبان آزمون دکتری، پس از ثبت نام و شرکت در جلسه آزمون، نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۲ خود را در قالب یک کارنامه دریافت می‌کنند. این کارنامه حاوی اطلاعات مهمی برای ادامه فرآیند آزمون می‌باشد.

کارنامه اولیه آزمون دکتری شرکت کنندگان آزمون دکترا از طریق سایت سنجش آموزش کشور، بصورت یکپارچه برای دانشگاه های سراسری و آزاد منتشر می‌شود و ضمن دربرداشتن درصدهای اکتسابی داوطلبان، رتبه، نمره کل و شرح وضعیت مجاز بودن برای انتخاب رشته را نیز مشخص می‌کند.

داوطلبانی که طبق اعلام نتایج اولیه دکتری 1402 مجاز شده باشند، می‌توانند وارد فرآیند انتخاب رشته دانشگاه های سراسری شوند. همچنین داوطلبانی که طبق کارنامه آزمون دکتری کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد داشته باشند یعنی مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد هستند و باید از طریق سایت مربوطه، اقدام به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد نمایند.

 

زمان اعلام نتایج اولیه دکتری 1402

در سال گذشته نتایج اولیه دکتری در فروردین ماه منتشر شد. با توجه به تاریخ برگزاری آزمون دکترا پیش بینی می شود زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۲ در فروردین ماه باشد. داوطلبان با استفاده از شماره پرونده و شماره داوطلبی و اطلاعات هویتی می توانند کارنامه اولیه خود را دریافت کنند.

تاکنون زمان اعلام نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۱ اعلام نشده است. بخ محض اعلام در این بخش از مقاله اطلاع سرانی خواهیم کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار آزمون دکترا می توانید عضو کانال تلگرام مجموعه دانتل کو شوید ویا می توانید در اینستاگرام صحفه دانتل را دنبال کنید. برای اطلاع از زمان دیگر مراحل اعلامن نتیجه این آزمون به مقاله زیر مراجعه کنید.

 

نحوه دریافت نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۲

کارنامه اولیه که حاوی رتبه کسب شده و اطلاعات دیگر می باشد در سایت سنجش منتشر می شود. داوطلبان برای دریافت نتایج اولیه دکتری 1402 خود باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند. با توجه به ادغام آزمون ارشد دانشگاه سراسری و آزاد همه داوطلبان باید به سایت سازمان به آدرس sanjesh.org مراجعه کنند. در ادامه مراحل گام به گام همراه با راهنما تصویری را شرح داده ایم.

1️⃣ به سایت سازمان سنجش sanjesh.org مراجعه کنید. از منوی پایین بر روی ” دکتری تخصصی ” کلیک کنید.

نتایج اولیه آزمون دکتری

2️⃣ از منوی سمت را بر روی گزینه ” اعلام نتایج ” کلیک کنید. 

نتایج اولیه دکتری

3️⃣ بر روی لینک فعال ” پاسخنامه و کارنامه اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری سال ۱۴۰۲ ” کلیک کنید.

نتایج اولیه دکترا

4️⃣ طبق تصویر زیر، صفحه ای برای داوطلبان نمایش داده می‌شود که داوطلبان به دو روش می‌توانند نتایج اولیه دکتری خود را دریافت کنند.

      ✅ جستجو بر اساس شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولد خود + کد امنیتی 

      ✅ جستجو بر اساس شماره پرونده و شماره شناسنامه + کد امنیتی 

نتایج اولیه دکتری

5️⃣ در این مرحله بر روی مشاهد نتایج کلیک کنید. در صحفه بعدی می توانید نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۲ خود را مشاهده کنید. در این کارنامه اولیه رتبه اکتسابی و درصد های داوطلب قرار گرفته است.

 

مشاوره انتخاب رشته بر اساس نتایج اولیه دکتری ۱۴۰۲

آزمون دکتری برای دانشگاه های سراسری و آزاد بصورت یکپارچه برگزار می‌شود اما پس از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۲ مسیر دانشگاه های سراسری و آزاد از هم جدا می‌شود؛ به طوری که بعد از اعلام نتیجه اولیه، داوطلبان باید در انتخاب رشته شرکت کنند.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته هستند و مایل به انتخاب رشته در دانشگاه های سراسری می باشند که باید از طریق سایت سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی ” sanjesh.org ” و دفترچه انتخاب رشته آزمون نیمه متمرکز ورودی مقطع دکتری فرم انتخاب رشته خود را در حداکثر 50 کد رشته محل تکمیل کنند.

چنانچه برای دریافت نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۲ و مشاوره در زمینه انتخاب رشته می توانید با مشاوران مرکز می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل استفاده کنید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

 

انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در کارنامه اولیه در صورتی که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد می باشند در انتهای مقاله یک کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۷ رقمی درج شده است. داوطلبان با استفاده از این کد دسترسی می توانند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت کنند. در صورت نداشتن این کد که مبنی بر غیر مجاز بودن داوطلب می باشد، اجازه انتخاب رشته در دانشگاه آزاد را نخواهید داشت. 

داوطلبان در صورت مجاز بودن می‌توانند در هر دو دانشگاه های سراسری و آزاد انتخاب رشته نماید.

داوطلبانی که مایل به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد می‌باشند که باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنند و فرم انتخاب رشته خود را بر اساس نتایج اولیه آزمون دکتری و استخراج کدرشته محل های انتخابی از دفترچه راهنما انجام دهند. حداکثر کدرشته محل انتخابی در فرم انتخاب رشته ۸۰ کدرشته می باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعلام نتایج اولیه دکتری 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

سوالات متداول

زمان دریافت نتایج اولیه آزمون دکتری 1402 چه تاریخی می باشد؟

نتایج اولیه دکتری احتمالا در فروردین ماه منتشر شود. در این مقاله به محض اعلام اطلاع رسانی خواهیم کرد.

زمان انتخاب رشته آزمون دکتری چه تاریخی می باشد؟

انتخاب رشته آزمون دکتری چند روز پس از اعلام نتایج اولیه دکتری آغاز خواهد شد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره