دکتریانتخاب رشته و مصاحبه دانشگاه آزاد

سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد azmoon.org

کانال تلگرام تحصیلی     

سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد سامانه مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” می باشد. داوطلبانی که پس از شرکت در آزمون دکتری یکپارچه سازمان سنجش آموزش کشور کارنامه اولیه خود را دریافت کرده و مطابق آن مجاز به انتخاب رشته هستند، می توانند انتخاب رشته دانشگاه آزاد را به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری از طریق سامانه نامبرده انجام دهند. در ادامه این مطلب سعی کرده ایم اطلاعاتی پیرامون سامانه انتخاب رشته دکتری آزاد ارائه کنیم.

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ آغاز شد. داوطلبان تا ۱۰ اردیبهشت ماه با مراجعه به سایت azmoon.org می توانند انتخاب‌رشته خود را تکمیل نمایند.

 

سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد azmoon.org

داوطلبانی که مطابق کارنامه اولیه خود به کد دسترسی به انتخاب‌رشته دکتری دانشگاه آزاد دسترسی دارند، می توانند وارد فرآیند انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شوند. انتخاب‌رشته به صورت مجزا از دانشگاه های سراسری و از طریق سامانه سازمان سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” انجام می شود.

لازم است اشاره کنیم که دفترچه راهنمای نیز از طریق سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد azmoon.org نامبرده منتشر می شود که داوطلبان بایستی در اولین قدم سعی کنند مطالب و مندرجات این دفترچه را به طور کامل مطالعه کنند. تا پیرامون انتخاب رشته اطلاعات کامل را بدست آورند.

 

نحوه انتخاب رشته

داوطلبان مجاز به انتخاب‌رشته می توانند پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و  الویت بندی کد رشته محل های مورد نظر مطابق مراحل زیر، نسبت به انتخاب‌رشته در سایت انتخاب رشته دکتری آزاد اقدام کنند.

1️⃣ به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی “ azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنید.

2️⃣ در کادر های مشخص شده ” کد دسترسی انتخاب رشته دکتری آزاد ” و ” کد ملی ” خود را وارد کنید و سپس بر روی گزینه ” ورود ” کلیک نمایید.

سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

 

3️⃣ در این مرحله اطلاعات داوطلب نمایش داده می شود، که بایستی این اطلاعات را بررسی و سپس تایید کنید و برای پرداخت هزینه اقدام نمایید.

4️⃣ برای پرداخت هزینه وارد درگاه پرداخت اینترنتی می شوید و بایستی به کمک کارت بانکی عضو شبکه شتاب که دارای رمز دوم و یا پویا است، هزینه انتخاب‌رشته را بپردازید. برای این کار اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و سپس بر روی گزینه ” پرداخت ” کلیک کنید.

هزینه

5️⃣ پس از پرداخت هزینه، فرم انتخاب‌رشته برایتان نمایش داده می شود که می توانید الویت های خود را به ترتیب در فرم انتخاب رشته‌تان در سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد درج کنید.

6️⃣ در نهایت نیز لازم است پس از چندین بار بررسی فرم انتخاب‌رشته خود گزینه ” تایید ” را انتخاب کنید و از کد پیگیری یک برگه پرینت تهیه نمایید.

 

سایت اعلام نتایج

نتایج انتخاب‌رشته پس از گذشت یک بازه چند هفته از طریق سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد azmoon.org منتشر می شود. داوطلبان با مراجعه به این سامانه می توانند نتیجه خود را مشاهده کنند. آن دسته از داوطلبانی که دعوت به مصاحبه شده اند باید در مهلت تعیین شده در واحد مربوطه حصور یابند. 

داوطلبان ممکن در یک یا چند کدرشته محل دعوت به مصاحبه شوند و حتی در هیچکدام از یک انتخاب های به مصاحبه دعوت نشده و مردود شوند. در سال گذشته مصحابه دکتری به صورت متمرکز در تهران انجام گرفت. چنانچه در سال جاری رویه به این صورت باشد، تمامی داوطلبان در مهلت تعیین شده باید در واحد مرکزی تهران حضور داشته و در جلسه مصاحبه شرکت نمایند. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی این عبارت 👈 تلگرام مشاوره تحصیلی 👉 کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو کرده و عضو شوید.

 

مشاوره سامانه انتخاب رشته دکتری آزاد

داوطلبانی که در آزمون دکتری 1402 شرکت کرده و در جلسه آزمون حضور داشته اند و همینطور بعد از دریافت نتایج اولیه، مطابق کارنامه اولیه خود به کد دسترسی انتخاب‌رشته دسترسی دارند، مجاز هستند تا از طریق سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد azmoon.org مراحل را انجام دهند.

داوطلبان مجاز به انتخاب‌رشته می توانند حداکثر 80 کد رشته محل را از دفترچه راهنما استخراج کرده و در زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد که معمولا اردیبهشت ماه است، در فرم مربوطه درج کنند. در صورتی که پیرامون سامانه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد سوالی دارید می توانید با استفاده از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. سایت انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد کدام سایت است؟

    سامانه انتخاب رشته دکترا آزاد مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir می باشد.

  2. نحوه انتخاب رشته دکتری انتخاب رشته دکتری آزاد چگونه است؟

    در متن مقاله فوق نحوه انتخاب رشته دکتری انتخاب رشته دکتری آزاد را به طور کامل در چند مرحله توضیح داده ایم.

  3. متقاضیان انتخاب رشته دکتری آزاد، مجاز به درج چند کد رشته محل می باشند؟

    متقاضیان انتخاب رشته دکتری آزاد مجاز هستند الویت های خود را حداکثر در 80 کد رشته محل درج کنند.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره