دکتریثبت نام آزمون دکتری

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ هر ساله توسط دانشگاه پس از اعلام نتایج اولیه آزمون اعلام خواهد می شود. با توجه به محدودیت ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های دولتی در مقطع دکتری، انتخاب رشته در دانشگاه آزاد برای بسیاری از داوطلبان یک فرصت طلایی است. به همین دلیل باید از زمان انتخاب رشته دکتری آزاد اطلاع داشته باشید تا در زمان تعیین شده برای انتخاب رشته اقدام نمایید. برای کسب اطلاع از زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402 با ما همراه باشید.

 

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1400

در سنوات اخیر آزمون کنکور دانشگاه آزاد و دولتی به صورت یکپارچه برگزار می‌شود. اعلام نتایج اولیه نیز از طریق سایت سازمان سنجش و همزمان صورت می‌گیرد. اما در ادامه، مراحل گزینش دانشگاه آزاد و دولتی از هم جدا می‌شوند. انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد انجام می‌شود.

داوطلبان برای انجام پروسه انتخاب رشته باید به سایت azmoon.iau.ac.ir مراجعه نمایند. دفترچه راهنمای آزمون نیز در همین سایت در دسترس داوطلبان قرار دارد. مطالعه کامل دفترچه راهنما برای داوطلبان ضرورت دارد.

به محض اعلام زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402 در این بخش از مقاله اطلاع رسانی خواهیم کرد.

تاکنون زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402 تاکنون اطلاع رسانی نشده است اما می‌توان پیش بینی کرد که همچون سال گذشته داوطلبان می‌توانند در بازه اردیبهشت ماه برای انتخاب رشته اقدام نمایند. همچنین زمان انتخاب رشته دکتری آزاد برای چند روز دیگر تمدید شود. اما پیشنهاد می‌کنیم که در صورت داشتن زمان کافی انتخاب رشته را به روزهای پایانی و یا زمان تمدید شده موکول نکنید.

بخوانید: راهنما جامع انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

 

تمدید زمان انتخاب رشته دکتری آزاد 1402

پس از اتمام زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد فرصت مجددی برای داوطلبان درنظر گرفته می‌شود. در این بازه زمانی داوطلبانی که موفق به تکمیل فرم خود نشده اند، می‌توانند فرآیند انتخاب‌رشته خود را انجام دهند. به داوطلبان توصیه می‌شود تا انتخاب رشته خود را در همان آغاز زمان اعلامی انجام دهند تا در صورت بروز مشکل، قادر به حل آن باشند. در صورتی که داوطلب به هر دلیلی موفق به انتخاب رشته نشود، از ادامه فرآیند گزینش حذف می‌گردد.

 

نکات مهم در زمینه انتخاب رشته 

✅ برای دسترسی به فرم در زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد باید وارد سایت azmoon.org شوید و سپس کد دسترسی انتخاب‌رشته و کد ملی خود را وارد کنید.

✅ داوطلبان دکتری دانشکاه آزاد مجاز هستند تا 80 کد رشته محل را در فرم اینترنتی خود وارد نمایند.

✅ دفترچه انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد را حتما دانلود و مطالعه نمایید تا از ضوابط انتخاب رشته آگاه شوید و همه دانشگاه‌ها را بررسی نمایید.

✅ نسبت به اولویت بندی خود برای انتخاب رشته مطمئن شوید چرا که پس از پایان مهلت تعیین شده دیگر امکان ویرایش وجود ندارد.

✅ قبل از انتخاب رشته با مشاوران تحصیلی مشورت کنید تا شما را در جهت تصمیم گیری بهتر یاری کنند.

✅ برای شرکت در جلسات مصاحبه محدودیتی برای داوطلبان وجود ندارد. داوطلبان می‌توانند در هر تعداد واحدی که حد نصاب نمره لازم را کسب نموده باشند، مصاحبه شوند.

 

نحوه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد

  1. داوطلب به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد مراجعه نمایید.
  2. لینک انتخاب رشته را که در زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد فعال می شود کلیک کنید.
  3. در صفحه جدید با استفاده از لینک دفترچه راهنما، آن را دانلود نمایید.
  4. پس از مطالعه کامل دفترچه راهنما، کد دسترسی و کد ملی خود را وارد کنید.
  5. پرداخت هزینه انتخاب رشته
  6. فرم انتخاب رشته را تکمیل می‌نماید و کدرشته محل های انتخابی استخراج شده به ترتیب اولویت بندی وارد کنید.
  7. پس از ثبت نهایی فرم انتخاب رشته، کد رهگیری دریافت خواهید کرد که به منزله اتمام فرآیند انتخاب‌رشته می باشد.

داوطلبان گرامی در این بخش به شرح مراحل کلی انتخاب‌رشته پرداختیم برای مشاهده راهنما کامل مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 

پرداخت هزینه انتخاب رشته دکتری

دانشگاه آزاد برای مرحله انتخاب رشته، هزینه مجزایی از داوطلبان دریافت می‌کند. این مبلغ در سالهای مختلف متغییر می‌باشد. میزان هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد در سال گذشته مبلغ 116 هزار تومان بود. این مبلغ در سال آتی نیز افزایش خواهد یافت.

 

مشاوره زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402

یکی از سوالات افراد در مورد انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد این است که چگونه و از چه طریقی باید برای ثبت نام اقدام کنند؟ بسیاری از داوطلبان از مجزا بودن انتخاب واحد دکتری دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری اطلاع ندارند و در نتیجه پس از انتخاب رشته سراسری کار را تمام شده فرض می‌کنند.

از سوی دیگر بسیاری از افراد از نمی‌توانند محدوده قبولی خود را با توجه به رتبه‌شان حدس بزنند و در نتیجه ممکن است نتوانند به درستی انتخاب رشته کنند. توصیه می‌شود برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی، از افراد متخصص در زمینه مشاوره تحصیلی کمک بگیرید. مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در زمینه زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066  تماس بگیرید.

 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

سوالات متداول

برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از چه طریقی باید اقدام کرد؟

برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد باید از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با آدرس azmoon.org اقدام به انتخاب رشته نمایید.

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1402 چه زمانی است؟

هنوز اطلاعیه‌ای در این زمینه منتشر نشده است اما پیش بینی می‌شود که امسال نیز همچون سال‌های گذشته انتخاب رشته در فروردین شروع شود.

آیا امکان تمدید زمان انتخاب رشته دکتری آزاد وجود دارد؟

بله به طور معمول زمان انتخاب رشته چند روز تمدید خواهد شد.

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره