کنکور سراسریانتخاب رشته دانشگاه آزاد

رشته های پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

رشته های پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ در واحدهای مختلف ارائه می‌شود. پذیرش در این رشته‌ها به صورت با آزمون است. دانشگاه آزاد از دانشگاه‌های جامع کشور می باشد که چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی را همراه با 80 درصد از رشته‌های پیراپزشکی ارائه می دهد. داوطلبانی که پس از برگزاری کنکور سراسری، حد نصاب نمره لازم برای انتخاب رشته‌های پزشکی در دانشگاه آزاد را کسب کرده باشند، می توانند برای انتخاب رشته اقدام کنند. توصیه می کنیم پیش از انتخاب رشته های پزشکی آزاد 1402 حتما از شهریه مصوب برای آن ها مطلع گردید.

 

رشته های پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

در صورتی که می خواهید در رشته های پزشکی دانشگاه آزاد ثبت نام کنید، در قدم اول باید در کنکور سراسری ثبت نام نمایید و پس از کسب رتبه مناسب، با اطلاع از زمان انتخاب‌رشته اقدام به درج الویت های مرتبط با رشته های پزشکی در واحد های مختلف دانشگاه آزاد در فرم انتخاب رشته خود نمایید. لیست رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 1402 در دفترچه راهنما انتخاب رشته تجربی درج شده و داوطلبان برای استخراج کدرشته محل ها باید این دفترچه را دانلود نمایند.

توجه

در هیچکدام از یک واحد های دانشگاه آزاد رشته های پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، دامپزشکی و سایر رشته های پیراپزکی به صورت بدون کنکور دانشجو جذب نمی شود. پذیرش فقط و فقط از طریق کنکور سراسری می باشد.

داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده و پس از دریافت نتایج اولیه، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد هستند و به شناسه انتخاب‌رشته دانشگاه آزاد که در انتهای کارنامه اولیه درج می گردد دسترسی دارند، می توانند کد رشته محل های مرتبط با رشته های پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ را در فرم انتخاب رشته خود درج کنند.

لازم است اشاره کنیم دانشگاه آزاد علاوه بر رشته‌های پزشکی که در جدول پایین آورده ایم، رشته‌های پیراپزشکی شامل پرستاری، مامایی، هوشبری، علوم تغذیه، علوم ازمایشگاهی، کار درمانی، کارشناسی ساخت پروتزهای دندانی و دندانسازی، فیزیوتراپی، اتاق عمل، کارشناسی تکنولوژی پرتودرمانی (رادیوتراپی)، کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)، گفتار درمانی، اعضای مصنوعی و وسایل کمکی و شنوایی شناسی را نیز ارائه می دهد.

 

لیست رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 1402 در واحدهای مختلف

لازم است اشاره کنیم که لیست کدرشته محل‌های پزشکی ازاد به همراه واحدهای دانشگاه آزاد ارائه دهنده در دفترچه انتخاب رشته تجربی ۱۴۰۲ منتشر می گردد. در ادامه لیست رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 1402 را در همه واحدهایی که ارائه می شود را آورده ایم:

واحد دانشگاه آزاد رشته های پزشکی دانشگاه آزاد
دانشگاه آزاد واحد تبريز پزشکی
دندانپزشکی
دکتری عمومی دامپزشکی
دانشگاه آزاد واحد ارومیه دکتری عمومی دامپزشکی
دانشگاه آزاد واحد اردبيل پزشکی
دانشگاه آزاد واحد واحد خوراسگان دندانپزشکی
دانشگاه آزاد واحد نجف آباد پزشکی
دانشگاه آزاد واحد کرج دکتری عمومی دامپزشکی
دانشگاه آزاد واحد تهران پزشکی
داروسازی
دندانپزشکی
دکتری عمومی دامپزشکی
دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقيقات دکتری عمومی دامپزشکی
دانشگاه آزاد واحد شهركرد دکتری عمومی دامپزشکی
دانشگاه آزاد واحد مشهد پزشکی
دانشگاه آزاد واحد دامغان داروسازی
دانشگاه آزاد واحد شاهرود پزشکی
دانشگاه آزاد واحد گرمسار دکتری عمومی دامپزشکی
دانشگاه آزاد واحد زاهدان پزشکی
دانشگاه آزاد واحد شيراز دندانپزشکی
دانشگاه آزاد واحد كازرون پزشکی
دکتری عمومی دامپزشکی
دانشگاه آزاد واحد قم پزشکی
دانشگاه آزاد واحد سنندج دکتری عمومی دامپزشکی
دانشگاه آزاد واحد كرمان پزشکی
دانشگاه آزاد واحد بروجرد دندانپزشکی
دانشگاه آزاد واحد آيت الله آملي داروسازی
دانشگاه آزاد واحد بابل دکتری عمومی دامپزشکی
دانشگاه آزاد واحد تنكابن پزشکی
دانشگاه آزاد واحد ساری پزشکی
دانشگاه آزاد واحد بين المللي قشم پزشکی
دانشگاه آزاد واحد یزد پزشکی
 

رشته های پزشکی دانشگاه آزاد

 

لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد

علاوه بر رشته های پزشکی دانشگاه آزاد این دانشگاه در برخی واحد های خود نیز در رشته پیراپزشکی نیز اقدام به پذیرش دانشگاه می کند. در ادامه لیست رشته ها در هر واحد دانشگاهی را قرار داده ایم. 

واحد دانشگاه آزاد رشته های پیراپزشکی
واحد پزشکی تهران پرستاری، هوشبری، اتاق عمل، مامایی، مهندسی بهداشت حرفه ای، علوم آزمایشگاهی
واحد کرج پرستاری، مامایی
واحد نجف آباد اصفهان پرستاری، مامایی
واحد تبریز مامایی، پرستاری، هوشبری، علوم آزمایشگاهی، بهداشتن مواد غذایی
واحد اردبیل مامایی، پرستاری، علوم آزمایشگاه
واحد ارومیه مامایی، پرستاری
واحد نیشابور مامیی، پرستاری
واحد سمنان پرستاری، مامایی
واحد قم پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاه
واحد همدان پرستاری
واحد ساری علوم آزمایشگاه، پرستاری، مامایی
واحد کرمان پرستاری، مامایی
واحد بجنورد مامایی، پرستاری
واحد گرگان علوم آزمایشگاه، مامایی، پرستاری

 

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه ازاد ۱۴۰۲

متقاضیانی که رتبه قبولی لازم برای شرکت در مرحله انتخاب رشته را کسب کرده باشند، می توانند با شرکت در مرحله انتخاب رشته الویت های مرتبط با رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی را در فرم انتخاب رشته درج نمایند.

مرحله انتخاب‌رشته دانشگاه‌های سراسری و آزاد به صورت مجزا از یکدیگر انجام می شود. در واقع علاقه مندان به انتخاب رشته های پزشکی دانشگاه آزاد باید برای تکمیل مراحل انتخاب رشته به مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی اینترنتی ” azmoon.org ” مراجعه کنند.

اما این موضوع شامل چهار رشته پزشکی نمی باشد و انتخاب رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه با انتخاب رشته تجربی دانشگاه های سراسری از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “sanjesh.org” انجام می شود.

 

ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه ازاد 1402

دانشگاه آزاد اسلامی از دو طریق با آزمون (شرکت در کنکور سراسری) و بدون آزمون (پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) دانشجو جذب می کند. در واقع این دانشگاه برای دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن ماه، لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه ازاد را در قالب یک دفترچه منتشر می کند و متقاضیان می توانند از میان رشته‌های ارائه شده به صورت بدون کنکور، بر اساس سوابق تحصیلی انتخاب رشته کرده و پس از قبولی وارد دانشگاه آزاد شوند.

اما نکته مهمی که وجود دارد این است که تاکنون رشته‌های پزشکی به صورت بدون کنکور در این دانشگاه ارائه نشده است و پذیرش در رشته های پزشکی دانشگاه آزاد به صورت با آزمون، فقط از طریق شرکت در کنکور سراسری انجام می شود.

بنابراین اگر علاقه مند به انتخاب رشته پزشکی آزاد هستید، باید سعی کنید با استفاده از یک برنامه ریزی اصولی و آگاهانه و همینطور انتخاب منابع مطالعاتی مناسب، با آمادگی کامل در کنکور سراسری شرکت کنید تا بتوانید رتبه و تراز علمی مناسبی را به دست آورید.

 

شهریه رشته های پزشکی آزاد ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد از دانشگاه های خوب و معتبر در کشور است که به صورت شهریه پرداز اداره می شود. در واقع تحصیل در رشته های پزشکی دانشگاه آزاد مستلزم این است که دانشجویان اقدام به پرداخت شهریه در ابتدای هر ترم تحصیلی نمایند تا بتوانند با انتخاب واحد، به تحصیل خود ادامه دهند. در واقع به دلیل شهریه رشته‌های پزشکی دانشگاه آزاد می باشد که متقاضیان دانشگاه های سراسری را در الویت قرار می دهند.

داوطلبان پس از قبولی در رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 1402 باید به ازای هر ترم تحصیلی شهریه ثابت و متغیر را در سایت آموزشیار به نشانی اینترنتی ” edu.iau.ac.ir ” پرداخت کنند. میزان شهریه بر اساس تعداد واحد های اخذ شده در هر ترم، متفاوت می باشد؛ اما لازم است اشاره کنیم که بیشترین شهریه دانشگاه آزاد به پزشکی اختصاص دارد.

رشته تحصیلی شهریه ثابت (تومان) شهریه متغیر (تومان)

شهریه حدودی یک ترم (تومان)

پزشکی 15,500,000 4,500,000 19,000,000
پزشکی – خودگردان 18,000,000 6,000,000 24,000,000
دندانپزشکی 12,000,000 3,500,000 15,500,000
داروسازی 10,000,000 2,800,000 13,000,000

میزان شهریه ثابت در طول تحصیل دانشجویان ثابت است، اما شهریه متغیر بر اساس رشته تحصیلی داوطلب، سالانه با کمی افزایش همراه می باشد. در صورتی که مایل هستید از شهریه رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 1402 در واحد مورد نظر خود مطلع شوید، می توانید با مشاوران مرکز مشاوره دانتل در ارتباط باشید.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

مشاوره انتخاب رشته های پزشکی دانشگاه آزاد

همانطور که در این مقاله از سایت دانتل مطالعه کردید، پذیرش در رشته های پزشکی آزاد ۱۴۰۲ فقط از طریق کنکور سراسری میسر است؛ داوطلبانی که نتوانند رتبه و تراز علمی مناسبی را در کنکور سراسری کسب کنند، نمی توانند نسبت به انتخاب رشته‌های پزشکی بدون کنکور نیز اقدام کنند.

بنابراین شما عزیزان باید بتوانید تا زمان برگزاری کنکور سراسری، جهت انتخاب رشته های پزشکی دانشگاه آزاد ، آمادگی خود را بالا ببرید. کسب رتبه و تراز علمی بالا با وجود تعداد شرکت کنندگان زیاد، نیازمند این است که شما با یک برنامه ریزی درست و اصولی پیش بروید. برای داشتن یک برنامه ریزی درست و اصولی می توانید با بهترین مشاوران تحصیلی در کشور در ارتباط باشید.

درصورتی که مایل هستید با مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی دانتل در ارتباط باشید و مشاوره تحصیلی تلفنی دریافت کنید، می توانید با شماره های درج شده در قسمت زیر تماس حاصل بفرمایید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 1402 شامل چه رشته‌هایی است؟

    دانشگاه ازاد در چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی از میان علاقه مندان دانشجو جذب می کند. علاوه بر این 80 درصد از رشته‌های پیراپزشکی را نیز ارائه می دهد.

  2. زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 چه تاریخی می باشد؟

    از آن جایی که پذیرش رشته‌های پزشکی دانشگاه ازاد از طریق کنکور سراسری است، انتخاب‌رشته همزمان با انتخاب‌رشته کنکور سراسری می باشد.

  3. شهریه رشته های پزشکی دانشگاه آزاد 1402 چقدر است؟

    برای اطلاع از شهریه رشته های پزشکی به متن مقاله فوق مراجعه کنید.

کانال تلگرام تحصیلی     

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره