انتخاب رشته دانشگاه آزادکنکور سراسری

شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ یکی از مهم ترین مواردی است که داوطلبان دانشگاه آزاد باید به آن توجه داشته باشند. دانشگاه آزاد یک دانشگاه شهریه پرداز است. رشته های پزشکی نیز جز گران قیمت ترین رشته ها در این دانشگاه می باشند. به همین دلیل بسیار مهم است که دانشجویان از میزان شهریه اطلاع داشته باشند تا در آینده مشکلات مالی مانعی برای ادامه تحصیل آن‌ها نشود. امکان استفاده از تخفیف دانشجویی و دریافت وام نیز برای برخی از دانشجویان وجود دارد. برای کسب اطلاع بیش تر می توانید این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا از طریق شماره درج شده در پایین صفحه با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد با داشتن چندین واحد دانشگاهی در سرتاسر کشور بیش ترین تعداد دانشجو را دارد. این دانشگاه در بین داوطلبان کنکور بسیار پرطرفدار است چراکه معمولا ظرفیت دانشگاه های سراسری به سرعت با رتبه های برتر کنکور تکمیل شده و دیگر داوطلبان شانس کمتری برای قبولی در این دانشگاه ها دارند. 

اما در دانشگاه آزاد داوطلبان می توانند با سهولت بیشتری در دانشگاه پذیرفته شوند. اما مهم ترین ننکته در مورد دانشگاه آزاد شهریه پرداز بودن آن است. دانشجویان برای تحصیل در هر ترم تحصیلی باید شهریه ثابت و متغیر را بپردازند و در غیر این صورت امکان انتخاب واحد و ادامه تحصیل برای شان وجود ندارد. 

به همین دلیل بسیار مهم است که داوطلبان قبل از انتخاب رشته دانشگاه آزاد و شروع تحصیل در مورد شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ اطلاع کامل داشته باشند ودر صورت توانایی پرداخت شهریه اقدام به ثبت نام نمایند. رشته های پزشکی جز گران قیمت ترین رشته های دانشگاه آزاد هستند. به طور کلی می توان گفت که رشته پزشکی ۱۹ تا ۲۰ میلیون برای هر ترم هزینه خواهد داشت. 

 

محسابه شهریه پزشکی دانشگاه آزاد 1402

در هر ترم تحصیلی دانشجویان باید شهریه ثابت و متغییر را پرداخت نمایند. شهریه ثابت باید قبل از انتخاب واحد و شهریه متغییر نیز قبل از دریافت کارت ورود به جلسه امتحان پرداخت شود. مبلغ شهریه ثابت در طول دوران تحصیل برای دانشجویان ورودی یک سال مشخص، ثابت می باشد اما شهریه متغییر در هر ترم با توجه به واحد های درسی و تعداد آن ها تغییر خواهد کرد.

در هر سال شهریه پزشکی دانشگاه آزاد برای ورودی های جدید 10 تا 15 درصد نسبت به سال گذشته افزایش می یابد. به ظور کلی می توان گفت شهریه دانشگاه آزاد در هر ترم تحصیلی بر مبنای فرمول مشخص آن محسابه می شود. فرمول محاسبه شهریه به صورت زیر است. 

 شهریه یک ترم تحصیلی = شهریه ثابت + (شهریه متغیر نظری * 18)

 

پرداخت شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

همانطور که در بالا گفته شد پرداخت شهریه پزشکی دانشگاه آزاد 1402 در هر ترم تحصیلی در دو نوبت انجام می شود. شهریه ثابت باید قبل از انتخاب واحد انجام شود تا اجازه انتخاب واحد به دانشجو داده شود. مهلت پرداخت شهریه متغییر نیز تا زمان دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات می باشد. در صورتی که با امور مالی به توافق رسیده باشید و شهریه قسط بندی شده باشد، اجازه تحصیل بدون پرداخت شهریه به صورت معمول داده می‌شود. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار بر روی تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” جست و جو و عضو شوید. 

 

نحوه پرداخت شهریه پزشکی در سایت دانشگاه آزاد 1402

سایت دانشگاه آزاد سامانه آموزشیار است. تمامی کارهای غیرحضوری همچون پرداخت شهریه پزشکی دانشگاه آزاد، انتخاب واحد و… در این سامانه انجام می شود. برای پرداخت شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ دانشجویان باید به سامانه آموزشیار با آدرس edu.iau.ac.ir مراجعه کنند. نحوه پرداخت شهریه به شرح زیر می باشد. 

1️⃣وارد سامانه آموزشیار شوید. 

2️⃣گزینه دانشجو را انتخاب کنید. 

شهریه پزشکی دانشگاه آزاد

3️⃣ برای پرداخت شهریه پزشکی دانشگاه آزاد بر روی گزینه ورود دانشجو و پرداخت شهریه کلیک کنید. 

شهریه پزشکی دانشگاه آزاد

4️⃣قوانین را مطالعه کرده و آن ها را تایید کنید. 

شهریه پزشکی دانشگاه آزاد

5️⃣نام کاربری و رمز عبور خود که به طور پیشفرض شماره دانشجویی و کد ملی می باشد را وارد کنید. 

شهریه پزشکی دانشگاه آزاد

6️⃣از منوی سمت راست گزینه ثبت نام دروس دانشجو را انتخاب نمایید. 

7️⃣بر روی گزینه مدیریت مالی نیمسال های تحصیلی دانشجو کلیک کنید. 

8️⃣مبلغ بدهی را مشاهده کرده و سپس گزینه پرداخت الکترونیکی را انتخاب کنید.

9️⃣درگاه پرداخت را انتخاب کرده و اطلاعات کارت بانکی خود را برای پرداخت شهریه شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ وارد کنید. 

 

تخفیف شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد برای برخی از دانشجویان با شرایط خاص تخفیف در شهریه را در نظر گرفته است. از دانشجوهای مشمول دریافت تخفیف شهریه می توان به دانشجویان برتر، دانشجویان کم درآمد و دانشجویان با بیماری های خاص اشاره کرد. 

تخفیف شهریه برای دانشجویان برتر با معدل بالا در مقطع دکتری حرفه ای رشته های پزشکی شامل تخفیف ۲۵ درصدی برای نفرات اول تا پنجم و تخفیف ۱۵ درصدی برای نفرات ششم تا دهم می باشد. تخفیف شهریه برای دانشجویان پزشکی کم در آمد و بیماری های خاص ۱۰ درصد خواهد بود. 

 

وام دانشجویی دانشگاه آزاد

یکی دیگر از امکانات دانشگاه آزاد برای دانشجویان استفاده از وام دانشجویی می باشد. این امکان برای دانشجویان کم درآمد در نظر گرفته شده است تا بتوانند با دریافت وام بخشی از شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ خود را پرداخت نمایند. میزان وام دانشجویی به رشته و مقطع تحصیلی بستگی دارد.

مسلم است که رشته های پزشکی به دلیل شهریه بالا امکان دریافت وام با مبلغ بالا خواهند داشت. کارمزد وام دانشگاه آزاد ۴ درصد و یا ۱۴ درصد می باشد. دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد شرایطی دارد که به شرح زیر هستند. 

✅عدم اشتغال، نیاز مالی و عدم استفاده از بورسیه

✅داشتن ضامن معتبر

✅عدم مشروطی در دو ترم گذشته (در غیر این صورت نصف وام به دانشجو داده می شود.)

✅اخذ حداقل واحد مجاز در ترم تحصیلی

 

مشاوره در زمینه پزشکی دانشگاه آزاد

پزشکی یکی از پرطرفدار ترین رشته های علوم تجربی است. امکان تحصیلی در این رشته در دانشگاه آزاد وجود دارد اما دانشگاه های آزاد شهریه پرداز هستند و رشته های پزشکی نیز جز گران قیمت ترین رشته ها می باشند. داوطلبان قبل از اقدام به ثبت نام در دانشگاه آزاد باید از میزان شهریه اطلاع داشته و در صورت داشتن توانایی مالی اقدام به ثبت نام نمایند. در غیر این صورت مشکلات مالی بر ادامه تحصیل دانشجو تاثیر بسیار جدی خواهد گذاشت. 

با کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی می توانید از مبلغ دقیق شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ مطلع شده و از روش های دریافت تسهیلات و تخفیف نیز آگاه شوید. متخصصان مرکز  مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا به صورت تلفنی در این زمینه یاری تان کنند. 

 

برای دریافت مشاوره در زمینه شهریه پزشکی دانشگاه آزاد 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. آیا شهریه پزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ بیش تر می شود؟

    بله در هر سال شهریه دانشگاه آزاد نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش پیدا می کند. 

  2. آیا امکان پرداخت شهریه پزشکی دانشگاه آزاد به صورت قسطی وجود دارد؟

    بله این امکان وجود دارد اما باید با امور مالی دانشگاه صحبت کرده و در صورت موافقت آن ها شهریه را قسطی پرداخت کنید. 

  3. برای پرداخت شهریه دانشگاه آزاد چه باید کرد؟

    پرداخت شهریه دانشگاه آزاد از طریق سایت آموزشیار انجام می شود. 

کانال تلگرام تحصیلی     

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره