انتخاب رشته دانشگاه آزادکنکور سراسری

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ فقط به صورت با آزمون پذیرش دارند و به صورت بدون کنکور دانشجو پذیرش نمی کنند. بسیاری از داوطلبان ترجیح می‌دهند در دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه آزاد شانس خود را برای قبولی امتحان کنند. برای انتخاب رشته ها پیراپزشکی دانشگاه آزاد داوطلبان باید در زمان انتخاب رشته کنکور به سایت azmoon.org مراجعه نمایند. با توجه به اهمیت انتخاب رشته پیشنهاد می کنیم با کمک مشاوران تحصیلی برای انجام آن اقدام نمایید. برای کسب اطلاع از رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید و یا با شماره‌های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید.

 

رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

رشته‌های پیراپزشکی به دلیل ارتباط بسیار نزدیک با علوم پزشکی و همچنین بازار کاری خوب در بین متقاضیان کنکور سراسری تجربی بسیار محبوب هستند. اما قبولی این رشته‌ها در دانشگاه‌های سراسری نسبتا سخت است چراکه ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های سراسری محدود است و داوطلب باید رتبه بسیار خوبی داشته باشد.

به همین دلیل بسیاری از داوطلبان ترجیح می‌دهند شانس خود را در دانشگاه آزاد نیز امتحان کنند. دانشگاه آزاد دانشگاه مورد تایید وزارت علوم است که واحدهای دانشگاهی بسیار زیادی دارد و از سطح علمی بسیار بالایی نیز برخوردار است. برای انتخاب رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد داوطلبان باید از  لیست رشته‌های ارائه شده اطلاع داشته باشند که در جدول زیر ذکر شده‌اند.

لیست رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد
اتاق عمل هوشبری فیزیوتراپی
پرستاری مامایی رادیوتراپی
رادیولوژی کار درمانی علوم تغذیه
شنوایی شناسی ساخت اعضای مصنوعی علوم آزمایشگاهی
گفتار درمانی تکنولوژی پرتودرمانی (رادیوتراپی) تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)

🔴🔴🔴 داوطلبان گرامی توصیه می کنیم حتما پیش از انتخاب رشته مقاله زیر که راهنما کامل و شرح نکات کلیدی در زمینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد را مطالعه نمایید. 

 

سایت انتخاب رشته دانشگاه آزاد

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده‌اند، باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی azmoon.org مراجعه نمایند. پس از مراجعه به این سامانه و مطالعه دفترچه انتخاب رشته داوطلبان می‌توانند با استفاده از کد دسترسی که در کارنامه درج شده است وارد صفحه انتخاب رشته شوند و کد رشته محل‌های انتخابی از جمله رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد را در فرم انتخاب‌رشته وارد نمایند.

برخلاف رشته های چهار رشته پزشکی (پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی و دامپزشکی) که در سایت سازمان سنجش انجما می گیرد. بقیه رشته های با آزمون از جمله رشته پیراپزشکی دانشگاه در سایت سنجش و پذیر دانشگاه آزاد می باشد و داوطلبان از کد دسترسی به انتخاب رشته می توانند وارد سایت شوند. 

توجه داشته باشید انتخاب رشته دانشگاه آزاد شامل هزینه می باشد و داوطلبان پس از به سایت ابتدا باید هزینه انتخاب رشته را پرداخت کرده سپس می توانند فرآیند انتخاب‌رشته را آغاز نمایند.

 

زمان ثبت نام رشته ها پیراپزشکی دانشگاه آزاد 1402

ثبت نام در دانشگاه آزاد در زمان مشخص و مجزا از ثبت نام دانشگاه‌های سراسری انجام می‌شود. با توجه به اهمیت انتخاب رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد داوطلبان باید از زمان دقیق آن اطلاع داشته باشند تا زمان ثبت نام را از دست ندهند.

زمان ثبت نام رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ معمولا در مرداد ماه می باشد.

معمولا زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد تمدید می‌شود اما پس از این مدت دیگر امکان انتخاب رشته وجود نخواهد داشت. تاریخ دقیق انتخاب رشته دانشگاه آزاد هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی می‌شود. همچنین شما می‌توانید برای کسب اطلاع سریع از زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ کانال دانتل را در تلگرام دنبال کنید.

 

رتبه لازم برای رشته پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

همانگونه که می دانیم رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد فقط از طریق کنکور سراسری و به صورت با آزمون دانشجو جذب می کند و داوطلبان برای ادامه تحصیل در این رشته ها باید در آزمون سراسری تیر یا دی ماه شرکت نمایند. لذا یک از دغدغه های داوطلبان اطلاع از رتبه قبولی در این رشته ها می باشد. 

در مقاله زیر به بررسی رتبه لازم در قبولی رشته های دانشگاهی با آزمون از جمله رشته های پیراپزشکی پرداخته ایم. داوطلبان گرامی برای مشاهده رتبه لازم رشته مورد نظر خود به مقاله زیر مراجعه نمایید.

ثبت نام بدون کنکور سوابق تحصیلی

دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی نیز دانشجو پذیرش می‌کند و داوطلبانی که موفق به کسب رتبه قابل قبول نشده‌اند و یا سوابق تحصیلی بسیار خوبی دارند، می‌توانند در زمان مشخص وارد سایت azmoon.org شده و پس از مطالعه دفترچه و اطلاع از رشته‌های بدون کنکور دانشگاه  آزاد اقدام به انتخاب رشته نمایند.

در هیچکدام از رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد پذیرش به صورت بدون کنکور وجود ندارد و داوطلبان فقط از کنکور سراسری می توانند در این رشته‌ها به تحصیل بپردازند.

توجه داشته باشید که رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد بدون کنکور ارائه نمی‌شوند و برای قبولی در این رشته‌ها حتما باید در کنکور سراسری شرکت نمایید. دامپزشکی تنها رشته علوم پزشکی است که بدون کنکور ارائه می‌شود. شما می‌توانید برای اطلاع سریع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در کانال تلگرامی دانتل عضو شوید.

 

 

شهریه رشته های پیراپزشکی آزاد ۱۴۰۲

همانطور که می‌دانید دانشگاه آزاد جز دانشگاه‌های شهریه پرداز است و تحصیل در این دانشگاه‌ها مستلزم پرداخت هزینه می‌باشد. دانشجویان از ابتدای شروع به تحصیل باید برای هر ترم تحصیلی شهریه ثابت و متغییر پرداخت نمایند.

شهریه ثابت تغییر زیادی نخواهد داشت و در طول دوره تحصیل یکسان خواهد بود اما شهریه متغییر ممکن است در هر ترم تحصیلی تغییرات چشمگیری داشته باشد چراکه به تعداد واحدهای درسی و عملی یا تئوری بودن آن‌ها بستگی دارد.

میزان شهریه رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد با یکدیگر متفاوت هستند و دانشجویان می‌توانند از طریق سایت آموزشیار مبلغ دقیق آن را مشاهده کرده و نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که دانشجویان دانشگاه آزاد واجد شرایط می‌توانند برای پرداخت شهریه وام دانشجویی دریافت نمایند. داوطلبان برای دریافت وام باید به سامانه ساجد مراجعه نموده و درخواست خود را از طریق این سامانه ثبت نمایند. چنانچه واجد شرایط دریافت هر کدام یک  از وام های مختلف باشید، مبلغ مربوطه به شما تعلق خواهد گرفت.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

مشاوره انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

دانشگاه آزاد دانشگاهی با سطح علمی بالاست که مورد تایید وزارت علوم می‌باشد. این دانشگاه‌ها رشته‌های متعددی را ارائه می‌دهند که رشته‌های پیراپزشکی نیز جز آن‌ها می‌باشند. داوطلبان کنکور سراسری که موفق به کسب رتبه قابل قبول برای پذیرش دانشگاه‌های سراسری نشده اند، می‌توانند در زمان مشخص به سایت azmoon.org مراجعه کرده و انتخاب رشته نمایند. دانشگاه های آزاد شهریه پرداز هستند.

در صورتی که قصد انتخاب رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد 1402 را دارید و یا با مشکل یا ابهامی مواجه شده‌اید، می توانید با مشاوران تحصیلی مشورت نمایید تا تمامی پرسش‌هایتان را پاسخ دهند. مشاوران و متخصصان مرکز  مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. برای انتخاب رشته ها پیراپزشکی دانشگاه آزاد چه باید کرد؟

    برای این منظور باید به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نمایید و به صورت اینترنتی فرم انتخاب رشته را تکمیل نمایید.

  2. آیا رشته های پیراپزشکی دانشگاه آزاد به صورت بدون کنکور نیز ارائه می‌شوند؟

    خیر این رشته‌ها تنها با کنکور سراسری دانشجو می‌پذیرند و قبولی با سوابق تحصیلی امکان پذیر نیست.

  3. انتخاب رشته دانشگاه آزاد چه زمانی است؟

    تاریخ دقیق انتخاب رشته دانشگاه آزاد هنوز مشخص نشده است و به محض اطلاع رسانی این مطلب بروزرسانی می‌شود. برای کسب اطلاع سریع می‌توانید در کانال تلگرامی دانتل عضو شوید.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام من دانشگاه ازاد قبول شدم و کد دارم
    اما انتخاب رشته درست انجام ندادم و جایی نرسوندم میتونم برم دانشگاه ازاد شهر خودم و اون رشته بخوام ثبت نام کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره