کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

راهنما انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲

کانال تلگرام تحصیلی     

انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲ پس از اعلام نتایج اولیه و انتشار کارنامه حاوی عملکرد داوطلبان به منظور ورود به دوره های روزانه و غیرروزانه دانشگاه های سراسری از طریق سایت سنجش انجام می شود. تمامی داوطلبانی که پس از دریافت کارنامه اولیه، در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند ابتدا دفترچه راهنما را دریافت کنند و سپس با بررسی مندرجات آن، اقدام به انتخاب کدرشته محل های مورد علاقه خود و درج آن ها در سایت سازمان سنجش sanjesh.org نمایند. در ادامه اطلاعات تکمیلی پیرامون انتخاب رشته هنر 1402 را برایتان ارائه کرده ایم.

انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۲ آغاز شد. مهلت انتخاب رشته کنکور تا 6 شهریور ماه تمدید شد.

ورود مستقیم به سایت سنجش و انتخاب رشته

 

انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲

از نکات مهم که در کارنامه اولیه درج گردیده است، وضعیت مجاز شدن و یا نشدن شرکت کنندگان برای شرکت در مرحله انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲ می باشد. اگر شما در حداقل یکی از دوره های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان مجاز به انتخاب رشته شده اید، مجاز هستید که برای شرکت در این مرحله حساس و مهم اقدام نمایید.

اگر علاوه بر کنکور سراسری هنر در یکی از زیرگروه های اصلی شامل تجربی، ریاضی و یا انسانی نیز شرکت کرده اید، فراموش نکنید که باید کد رشته محل های هر دو گروه آزمایشی را حداکثر در 150 الویت در یک فرم انتخاب رشته درج نمایید. به منظور اطلاع از شرایط و قوانین شرکت در انتخاب رشته هنر و همینطور اسامی کد رشته محل های ارائه شده، لازم است ابتدا دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر 1402 را دریافت و مطالعه نمایید.

 

زمان انتخاب رشته هنر 1402

هر ساله پس از اعلام نتایج اولیه از سوی سازمان سنجش و انتشار کارنامه های شرکت کنندگان، دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر منتشر می شود. به طور همزمان با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته، لینک انتخاب رشته نیز در سایت سازمان سنجش آموزش کشور فعال می گردد. 

زمان انتخاب رشته کنکور سراسری هنر ۱۴۰۲ تا 6 شهریور تمدید شد.

متقاضیانی که در آزمون هنر شرکت می کنند، می توانند پس از یک بازه زمانی کوتاه نتایج اولیه خود را از طریق سایت سنجش دریافت کنند. پیش بینی می شود همانند سال های گذشته انتخاب رشته کنکور هنر در مرداد ماه انجام شود. البته لازم است اشاره کنیم که مهلت انتخاب رشته هنر هر ساله تمدید نیز می شود که جاماندگان نیز بتوانند مراحل انتخاب رشته‌ی خود را پشت سر بگذارند.

 

دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲

دفترچه انتخاب رشته هنر 1402 از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می گردد. مندرجات دفترچه در سه فصل شامل ضوابط و شرایط انتخاب رشته، جداول کدرشته محل ها در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری و … می باشد. در مقاله زیر می توانید دفترچه راهنما را دانلود نمایید.

اگر مایل هستید از تمامی رشته ها در زیرگروه‌های هنر مطلع گردید، مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲ به شما توصیه می گردد. همانطور که اشاره کردیم متقاضیان برای اطلاع از زمان و نحوه شرکت در کنکور و همینطور کدرشته محل‌های ارائه شده بایستی که دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌کنکور را دانلود و مطالعه کنند. 

 

لیست رشته های کنکور هنر 1402

در سال 1402 تغییراتی در کنکور به وجود آمده است که یکی از آن‌ها حذف زیر گروه‌ها می باشد و از این پس رشته های هنر در قالب یک گروه ارائه می‌شوند. سازمان سنجش در ابتدای دفترچه راهنما انتخاب رشته هنر 1402، لیست رشته های کنکور هنر را ارائه می دهد. در ادامه جدولی را مشاهده می کنید که تمام رشته های انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲ را به طور کامل نمایش می دهد. برای مشاهده لیست رشته های بدون کنکور هنر کلیک کنید.

آموزش ارتباط تصویری ارتباط تصویری تلویزیون و هنرهای دیجیتالی چاپ
صنایع دستی طراحی پارچه طراحی صحنه طراحی لباس
عکاسی فرش نقاشی ایرانی کتابت و نگارگری
هنرهای صناعی نقاشی مجسمه سازی کاردانی طراحی پوشاک
سینما آهنگسازی هنرهای تجسمی کاردانی عکاسی خبری
بازیگری موسیقی نظامی کاردانی گرافیک کاردانی هنرهای تجسمی
ادبیات نمایشی نوازندگی موسیقی ایرانی طراحی صنعتی باستان شناسی
هنر اسلامی مرمت و احیای بناهای تاریخی کاردانی باستان شناسی کاردانی طراحی صنعتی
مرمت آثار تاریخی موزه نوازندگی موسیقی جهانی کاردانی موزه
نمایش عروسکی کاردانی انیمیشن کاردانی هنرهای نمایشی کاردانی هنرهای سنتی.
کاردانی هنر سفالگری کاردانی فرش دستباف کاردانی هنر سفالگری کاردانی گرافیک رایانه
کاردانی گرافیک کارگردانی تلویزیون کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی

 

تحلیل کارنامه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۲

بسیار اهمیت دارد که شما پس از اعلام نتایج اولیه، حتما ابتدا کارنامه اولیه خود را تحلیل کنید و سپس با توجه به اطلاعاتی که از آن به دست آوردید، اقدام به انتخاب رشته کنکور هنر نمایید. در ادامه به بخش های مختلف کارنامه اولیه که برای انتخاب رشته هنر 1402 حائز اهمیت است، اشاره کرده ایم.

بخش اول کارنامه اطلاعات ثبت نامی و آزمونی شامل شماره پرونده، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، جنسیت، سال تولد، عنوان دیپلم، معدل کتبی دیپلم، نوع سهمیه، زبان خارجی امتحانی و …
بخش دوم کارنامه اعلام علاقه مندی بر اساس تقاضانامه و سهمیه های موثر
بخش سوم کارنامه وضعیت مجاز به انتخاب رشته بودن داوطلبان در دوره های روزانه و غیر روزانه
بخش چهارم کارنامه رتبه و تراز اکتسابی داوطلبان
 

 

سهمیه های موثر انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲

همانطور که اطلاع دارید دانش آموزان با شرایط مختلف و از سراسر کشور در کنکور سراسری شرکت می کنند. بنابراین بسیار اهمیت دارد که عدالت و برابری میان آن ها برقرار باشد. به همین دلیل سازمان سنجش سهمیه های مختلفی برای داوطلبان و شرکت کنندگان در انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲ در نظر گرفته است. از مهم ترین سهمیه های موثر در انتخاب‌رشته می توان موارد زیر را نام برد:

  • سهمیه مناطق شامل سهمیه منطقه یک، سهمیه منطقه دو و سهمیه منطقه سه
  • سهمیه ایثارگران شامل سهمیه ایثارگران 25 درصد ظرفیت و سهمیه ایثارگران 5 درصد ظرفیت 
  • سهمیه خانواده شهدا
  • سهمیه رزمندگان

 

ظرفیت کنکور سراسری هنر 1402

رشته هایی که در دوره های روزانه و غیر روزانه دانشگاه های سراسری در زیرگروه آزمایشی هنر ارائه می شود، هر کدام دارای یک ظرفیت محدود می باشد. در ادامه جدول ظرفیت رشته های ارائه شده در انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲ را در دوره های مختلف دانشگاه های سراسری مطابق با دفترچه سال گذشته را آورده ایم:

دوره  ظرفیت پذیرش 
روزانه 3319
نوبت دوم (شبانه) 406
سهمیه مناطق محروم، زلزده زده و سابر مصوبات 57
دانشگاه فرهنگیان (ویژه داوطلبان آزاد) 420
دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی 420
جمع کل  4622

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

نحوه چینش الویت ها در فرم انتخاب رشته هنر ۱۴۰۲

اگر علاوه بر کنکور سراسری هنر، در یکی از زیرگروه های اصلی شامل ریاضی، انسانی و تجربی نیز شرکت کرده اید، لازم است دفترچه های هر گروه آموزشی را دریافت و بررسی کنید. فراموش نکنید در نهایت باید برای انتخاب رشته هنر و دیگر گروه های امتحانی مجموعا 150 کد رشته محل را به صورت ترکیبی و با توجه به الویت هایی که مدنظر دارید در فرم انتخاب رشته درج نمایید.

مشاوران با تجربه در زمینه انتخاب رشته کنکور هنر بر این باور می باشند که شما باید پس از اینکه 150 کد رشته محل را از دفترچه استخراج کردید، حتما آن ها را به سه دسته تقسیم کنید. 

👈 20 تا 30 درصد از انتخاب رشته کنکور هنر خود را حتما انتخاب‌هایی در نظر بگیرید که به نظرتان کمی خوش بینانه است. همان هایی که احساس می کنید شانس چندانی ندارید اما اشکالی ندارید با در نظر گرفتن شانس قبولی کم هم چند الویت را به آن ها اختصاص دهید.

👈 بیش از 40 تا 50 درصد از انتخاب‌های خود را به انتخاب های نرمال و واقع بینانه اختصاص دهید، همان هایی که احساس می کنید در آن ها شانس قبولی بالایی در انتخاب رشته هنر ۱۴۰۲ دارید. در چینش این الویت ها دقت بیشتری داشته باشید. 

👈 در انتهای فرم انتخاب رشته نیز لازم است الویت های بدبینانه خود را درج کنید تا اگر در بدترین حالت در هیچ کدام از الویت های خوش بینانه و نرمال خود پذیرفته نشدید در یکی از این الویت ها پذیرفته شوید.

آنچه که بسیار مهم است این است که شما الویت های خود را به گونه ای در فرم انتخاب رشته کنکور هنر 1402 درج کنید که در نهایت فرمی که چیده اید، شانس قبولی بالایی را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین اگر پش از مطالعه دفترچه احساس می کنید برای چینش صحیح الویت ها نیازمند راهنمایی هستید، سعی کنید حتما از مشاوره کارشناسان تحصیلی استفاده کنید.

 

نحوه انتخاب رشته کنکور هنر 1402

تمامی داوطلبانی که طبق کارنامه اولیه خود مجاز به انتخاب رشته در دوره های مختلف روزانه، نوبت دوم، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان، فرهنگیان و آزاد شده اند، می توانند فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کنند. انتخاب رشته هنر 1402 از مراحل حساس و مهم است که متقاضیان باید با آگاهی کامل قدم در مسیر آن بگذارند. در واقع هر الویتی که داوطلبان طی این مرحله در فرم انتخاب رشته درج می کنند، یک شانس قبولی برای آن ها به شمار می رود.

بنابراین لازم است هر انتخاب با دقت و حساسیت بالایی انتخاب شود و جوانب هر کدام از الویت ها شامل علاقه، ظرفیت کد رشته محل های ارائه شده، کیفیت دانشگاه ها، مسیر رفت و آمد و … بررسی شده باشد.

اگر علاقه مند به انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲ هستید و در حداقل یکی از دوره های دانشگاه های سراسری مجاز به انتخاب رشته شده اید، می توانید برای درج الویت های خود در سایت سنجش، مطابق مراحل زیر اقدام نمایید:

✅ مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sangesh.org 

✅ انتخاب گزینه “سراسری” از منوی رنگی تعبیه شده در سمت راست سایت 

✅ دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر 1402

✅ بررسی جزئیات مندرج در دفترچه راهنما و در نهایت استخراج حداکثر 150 کد رشته محل

✅ بازگشت مجدد به سایت سنجش و ورود به لینک فعال انتخاب رشته کنکور سراسری

✅ تکمیل اطلاعات خواسته شده و سپس درج کدرشته محل های استخراج شده در فرم انتخاب رشته کنکور هنر

توصیه می شود برای اینکه بتوانید با سرعت عمل بالا و بدون خطا، کد رشته محل های خود را در سایت سنجش تکمیل کنید، حتما یکبار فرم پیش نویس انتخاب رشته هنر ۱۴۰۲ درج شده در انتهای دفترچه را تکمیل نمایید.

 

راهنما تصویری

در ادامه نحوه انتخاب رشته هنر همران راهنما تصویری آن را شرح داده ایم:

1️⃣ وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی “ sanjesh.org ” شوید.

انتخاب رشته هنر

2️⃣ در صفحه ابتدایی سایت سنجش و در پایین صفحه بر روی گزینه ” سراسری ” کلیک کنید.

انتخاب رشته کنکور هنر

3️⃣از منوی سمت راست صفحه گزینه انتخاب رشته را انتخاب کرده و بر روی لینک فعال “ انتخاب رشته کنکور هنر 1402 ” کلیک نمایید.

انتخاب رشته کنکور هنر

4️⃣ بر روی لینک فعال ” انتخاب‌رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1402 ” کلیک کنید.

لینک

5️⃣ در این صفحه بر روی لینک ” سامانه انتخاب رشته های با آزمون کنکورسراسری سال 1402 ” کلیک کنید.

انتخاب رشته کنکور هنر

6️⃣ در صحفه جدید با وارد کردن کد ملی و رمز عبور خود وارد سایت سنجش و انتخاب رشته هنر ۱۴۰۲ شوید.

انتخاب رشته کنکور هنر

7️⃣ در این مرحله بر روی گزینه ” انتخاب رشته “ کلیک کنید. 

انتخاب رشته کنکور هنر

8️⃣ متن مربوط به شرایط مطالعه کنید و بر روی گزینه ” قبول دارم ” کلیک کنید.

انتخاب رشته هنر

9️⃣ اطلاعات شناسنامه ای خود را پیش از انتخاب رشته هنر 1402 بررسی کنید. در این بخش وضعیت مجاز بودن داوطلب در دوره های مختلف درج شده است.

انتخاب رشته کنکور هنر

1️⃣0️⃣ در این محله انتخاب رشته هنر ۱۴۰۲ داوطلبان باید معدل خود و کد بخش محل تولد و سه سال آخر متوسطه دوم خود را درج نمایند.

معدل

1️⃣1️⃣ در این مرحله فرم انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲ نمایش داده می شود و متقاضیان می توانند به ترتیب از الویت اول تا الویت 150 را در آن درج نمایند و کد پیگیری 16 رقمی خود را از سامانه دریافت نمایند. 

چنانچه علاوه بر کنکور هنر در یکی دیگر از زیرگروه های آزمایشی ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان نیز شرکت کرده اید، توجه داشته باشید که بایستی فرم انتخاب‌رشته دانشگاه های سراسری را برای هر دو رشته بصورت مشترک تکمیل کنید.

 

مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

نکته ای که پیرامون انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲ وجود دارد، این است که پس از انتشار کارنامه اولیه از سوی سازمان سنجش، مسیر انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد از یکدیگر جدا می شود. بدین معنی که متقاضیان رشته های با آزمون در دانشگاه های سراسری بایستی به سایت سازمان سنجش و متقاضیان رشته های با آزمون در دانشگاه آزاد نیز بایستی به سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کنکور هنر در دانشگاه آزاد که دارای کد دسترسی به انتخاب رشته آزاد هستند، می توانند طبق مراحل زیر عمل کنند و مراحل انتخاب رشته خود را تکمیل کنند.

1️⃣ انتخاب رشته کنکور هنر دانشگاه آزاد از طریق سایت سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود، بنابراین متقاضیان بایستی که به سامانه الکترونیکی ” azmoon.iau.ac.ir ” مراجعه کنند.

2️⃣ متقاضیان بایستی جهت اطلاع از کدرشته محل های ارائه شده در دانشگاه آزاد و ظرفیت آن ها، در گام اول ” دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 ” را دانلود و دریافت کنند و کد رشته محل های مورد نظر خود را از آن استخراج نمایند.

3️⃣ انتخاب رشته هنر در دانشگاه آزاد مستلزم پرداخت هزینه می باشد که متقاضیان بایستی بر روی گزینه ” هزینه قابل پرداخت ” کلیک کنند و هزینه تعیین شده جهت انتخاب رشته آزاد را پرداخت نمایند. (متقاضیان جهت پرداخت هزینه انتخاب رشته کنکور هنر در دانشگاه آزاد نیاز به کارت های بانکی عضو شبکه شتاب دارند)

4️⃣ پس از واریز هزینه انتخاب رشته متقاضیان می توانند که وارد لینک ” انتخاب رشته کنکور هنر دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ ” شوند و انتخاب های خود را در حداکثر 100 کد رشته محل الویت بندی کنند.

5️⃣ در این مرحله نیز چندین بار فرم انتخاب رشته خود را بررسی کنید و سپس بر روی گزینه ” تایید نهایی ” کلیک کنید. پس از تایید نهایی سامانه به شما کدپیگیری ثبت نام خواهد داد که بهتر است تا زمان پذیرش در دانشگاه مورد نظرتان از آن نگهداری کنید.

بخوانید: راهنما انتخاب رشته دانشگاه آزاد

 

رشته های دارای آزمون عملی 

پذیرش در برخی از رشته های انتخاب رشته کنکور هنر همراه با آزمون عملی می باشد و اگر داوطلبی قصد انتخاب این رشته‌ها را داشته باشد حتما بایستی از قبل نسبت به شرکت در آزمون عملی نیز اقدام کرده باشد. برگزاری آزمون سراسری هنر بر عهده سازمان سنجش آموزش کشور می باشد. پیش از برگزاری کنکور سراسری در سایت سازمان سنجش لینک ” ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر 1402 ” فعال می گردد که علاقه مندان موظف هستند از طریق مراجعه به این سامانه ثبت نام خود را انجام دهند. برای اطلاع از ضرایب دروس کنکور هنر کلیک کنید.

لازم است اشاره کنیم که در انتخاب رشته هنر رشته های دارای آزمون عملی فقط متقاضیانی که در آزمون عملی ثبت نام کرده و در جلسه آزمون حضور داشته اند، مجاز به انتخاب این کد رشته محل ها می باشند. در سال گذشته پذیرش در 13 رشته با آزمون عملی همراه بود که این رشته ها به شرح موارد زیر می باشد: 

رشته کتابت و نگارگری رشته بازیگری – کارگردانی طراحی صحنه رشته طراحی صنعتی
رشته ادبیات نمایشی رشته آهنگسازی رشته موسیقی نظامی مجسمه سازی
طراحی پارچه و لباس آموزش ارتباط تصویری هنرهای تجسمی عکاسی
موسیقی ایرانی موسیقی جهانی نمایش عروسکی ارتباط تصویری
اگر داوطلبی در زمان مقرر اقدام به ثبت نام در رشته های دارای آزمون عملی نکرده باشد و یا پس از ثبت نام در جلسه آزمون عملی حضور پیدا نکند، مجاز به درج آن ها در فرم انتخاب رشته کنکور هنر نیست و در صورت انتخاب نیز در آن ها گزینش نخواهد شد.

 

مشاوره انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲

شما داوطلبان عزیز کنکور سراسری برای ورود به مرحله انتخاب رشته هنر ۱۴۰۲ ابتدا کارنامه اولیه خود را به دقت تحلیل کنید و سپس با توجه به مندرجات کارنامه خود اقدام به انتخاب رشته کنید. در کارنامه قبولی کنکور هنر منتشر شده از سوی سازمان سنجش برای تمامی داوطلبان اطلاعاتی شامل اطلاعات شناسنامه ای، اطلاعات تحصیلی از جمله نوع سهمیه و استان بومی و اطلاعات آزمونی شامل رتبه در سهمیه و تراز درج شده است که مهم ترین قسمت آن نیز رتبه و تراز در پنج زیرگروه کنکور هنر است. برای اطلاع از رتبه قبولی کنکور هنر کلیک کنید.

داوطلبان بایستی با در نظر داشتن رتبه و ترازی که‌ بدست آورده اند، انتخاب های خود را بدین گونه در فرم انتخاب رشته کنکور هنر 1402 خود درج کنند. در ابتدا اگر قصد ورود به رشته هایی که دارای آزمون عملی است را دارید، را در الویت های اول خود انتخاب کنید تا در صورت کسب حدنصاب گزینش شوید.

در ادامه انتخاب های خود را بر اساس انتخاب های خوش بینانه، نرمال و بدبینانه الویت بندی کنید و حتما توجه داشته باشید که فرم انتخاب رشته شما از بالا به پایین بررسی می شود و انتخاب های بالای شما دارای الویت بالاتری نسبت به انتخاب های پایین شما هستند. شما عزیزان می توانید برای دریافت مشاوره پیرامون انتخاب رشته کنکور سراسری هنر ۱۴۰۲ از مشاوره مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل استفاده کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه انتخاب رشته هنر 1402 می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. انتخاب رشته کنکور سراسری هنر ۱۴۰۲ در چه تاریخی انجام می شود؟

    پیش بینی می شود زمان انتخاب رشته هنر تا کنون در مرداد ماه خواهد بود.

  2. آیا انتخاب رشته کنکور هنر در دانشگاه‌های سراسری و آزاد به صورت مجزا انجام می شود؟

    بله، پس از اعلام نتایج اولیه، انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری در سایت سازمان سنجش و انتخاب رشته دانشگاه آزا د در ساین سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود.

  3. نحوه انتخاب رشته کنکور به چه صورت است؟

    در متن مقاله فوق به طور کامل نحوه انتخاب رشته را ارائه کرده ایم.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام روزتون بخیر
    ببخشید من میخواستم در رشته کارگردانی نمایش آزمون بدم اما بعد از دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری هنر 1400 رشته ای به نام نمایش ندیدم، یعنی این رشته حذف شده و دیگه پذیرش نداره؟ تو رو خدا من دوست دارم کارگردانی بخونم چطور میتونم دانشگاه سراسری تهران بخونم
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  2. سلام وقت بخیر من با رتبه ۱۷۳۰۳ هنر مجاز به انتخاب رشته دانشگاه دولتی شدم چه دانشگاه هایی با این رتبه قبولم میکنن؟

    1. با سلام وقت تون بخیر
      چون رتبه شما روی مرز مجاز بودن واسه دوره های روزانه و شبانه هست به احتمال زیاد دانشگاه دولتی قبول نمیشید چون ظرفیت ها هم کم هست ولی شما حتما باید انتخاب رشته رو انجام میدادین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره