کنکور سراسریانتخاب رشته کنکور سراسری

ضرایب دروس کنکور هنر ۱۴۰۳

کانال تلگرام تحصیلی     

ضرایب دروس کنکور هنر ۱۴۰۳ تغییرات زیادی کرده است و با توجه به اهمیت بسیار زیادی که دارد داوطلبان باید از آن‌ها اطلاع داشته باشند تا بتوانند به خوبی برای کنکور آماده شده و در رشته مورد علاقه خود قبول شوند. زیر گروه های و دروس عمومی در کنکور سراسری حذف شده اند تاثیر آن‌ها از طریق سوابق تحصیلی محاسبه می‌شود. اگر سوالی در زمینه ضرایب دروس کنکور هنر ۱۴۰۳ دارید، می‌توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا با شماره های درج شده در پایین صفحه تماس بگیرید.

 

ضرایب دروس کنکور هنر ۱۴۰۳

ضریب دروس مختلف همواره یکی از سوالات و ابهامات بزرگ داوطلبان کنکور سراسری است. در سال های گذشته رشته های مختلف ضرایب متفاوتی داشتند و داوطلبان باید با توجه به ضریب زیرگروه مورد نظر خود به مطالعه می‌پرداختند. اما در سال ۱۴۰۳ تغییرات زیادی در کنکور سراسری رخ داد که یکی از آن‌ها حذف زیر گروه ها بود.

از این پس تمامی رشته ها در گروه های آزمایشی در یک گروه ارائه می‌شوند. هنر یکی از رشته های شناور کنکور سراسری است که داوطلبان می‌توانند علاوه بر شرکت در رشته های اصلی ریاضی، تجربی و انسانی در این رشته نیز شرکت نمایند. برای کسب رتبه عالی در کنکور سراسری و قبولی در دانشگاه های برتر داوطلبان باید از ضرایب دروس کنکور هنر ۱۴۰۳ اطلاع داشته باشند و بر این اساس آماده شوند.

 

ضرایب دروس کنکور هنر در نظام جدید

در کنکور سراسری هر درس ضریب مشخصی دارد و هرچه ضریب بالاتر باشد آن درس از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و داوطلبان برای قبولی در رشته مورد نظر خود باید زمان بیشتری را به مطالعه آن دروس اختصاص دهند تا در جلسه کنکور به سوالات بیشتری پاسخ درست بدهند. در ادامه به بررسی ضرایب دروس کنکور هنر ۱۴۰۳ پرداخته ایم.

ضرایب دروس کنکور هنر

 

ضریب دروس عمومی

دروس عمومی نیز جز تغییرات بزرگ کنکور سراسری هستند و به طور کل از دفترچه سوالات کنکور حذف شده‌اند. اما تاثیر آن‌ها از بین نرفته است و از طریق ضرایب دروس کنکور هنر در سوابق تحصیلی بر روی نتیجه آزمون تاثیر می‌گذارند.

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید. 

 

ضریب دروس اختصاصی

در سال‌های گذشته ۷ درس اختصاصی در کنکور هنر وجود داشت که هر یک ضریب متفاوتی داشتند. اما در سال ۱۴۰۲ دروس اختصاصی نیز متحمل تغییرات شدند و ۴ درس حذف شده و ۳ درس باقی مانده است. دروس اختصاصی باقی مانده درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی هستند که ضریب آن‌ها را در جدول زیر ذکر کرده‌ایم.

درس درک عمومی هنر درک عمومی ریاضی فیزیک خلاقیت تصویری و تجسمی
ضریب ۱۲ ۵ ۳

 

تاثیر سوابق تحصیلی بر کنکور هنر 1403

همانطور که گفته شد دروس عمومی و زیرگروه ها از کنکور حذف شده اند و تاثیر این دروس از طریق سوابق تحصیلی محاسبه می‌شود. سوابق تحصیلی دروس عمومی ۲۶ درصد است و درصد باقی مانده به دروسی اختصاصی کنکور تعلق می‌گیرد. دروس تخصصی سهمی در سوابق تحصیلی نخواهند داشت. جدول ضرایب دروس کنکور هنر نظام آموزشی جدید رشته های کنکور هنر در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر می‌باشد.

دروس عمومی ضریب
فارسی (۳) ۲۱/۶۳
عربی، زبان قرآن (۳) ۹/۰۵
تعلیمات دینی (۳) ۱۶/۵۲
زبان خارجی (۳) ۱۱/۸۰
سلامت و بهداشت (۳) ۳/۴۴

 

ضرایب دروس کنکور هنر نظام آموزشی قدیم

تغییرات کنکور سراسری شامل حال فارغ التحصیلان نظام آموزشی قدیم نیز می‌شود. در کنکور سراسری داوطلبان نظام قدیم نیز باید به دفترچه سوالات مشابه پاسخ دهند و ضرایب دروس کنکور هنر اختصاصی همان جدول نظام آموزشی جدید می‌باشد. سهم دروس عمومی در سوابق تحصیلی نظام آموزشی قدیم نیز ۲۶ درصد می‌‌باشد. در صورتی که قصد آمادگی برای کنکور هنر را دارید، می‌توانید با مشاوران مجموعه دانتل مشورت نمایید.

 

تاثیر دروس عمومی کنکور هنر در سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی

در سوابق تحصیلی تاثیر دروس عمومی پایه پیش دانشگاهی نیز برای داوطلبان نظام آموزشی قدیم در نظر گرفته می‌شود. تاثیر دروس عمومی کنکور هنر در سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی به شرح زیر می باشد. 

درس عمومی ضریب
معارف اسلامی / اصول و عقاید ۴/۱۳
زبان و ادبیات فارسی ۵/۴

 

مشاوره ضرایب دروس کنکور هنر

ضرایب دروس نقش مهمی در قبولی کنکور خواهند داشت. در سال ۱۴۰۲ تغییرات زیادی در کنکور سراسری ایجاد شده است که از آن‌ها می‌توان به حذف دروس عمومی و حذف زیر گروه‌ها اشاره کرد.

در صورتی که پس از مطالعه این مقاله همچنان سوال و یا ابهامی در مورد ضرایب دروس کنکور هنر برای‌تان به وجود آمده است، می‌توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ تمامی پرسش های خود را دریافت کنید. مشاوران و متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ضرایب دروس کنکور هنر ۱۴۰۳ می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 91005066-021 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. دروس عمومی چه ضریبی در کنکور هنر دارند؟

    دروس عمومی از آزمون سراسری حذف شده‌اند و تاثیر آن‌ها از طریق سوابق تحصیلی محاسبه می‌شود. سهم سوابق تحصیلی دروس عمومی ۲۶ درصد می‌باشد.

  2. دروس اختصاصی هنر چه ضریبی در کنکور دارند؟

    در کنکور سراسری سه درس اختصاصی وجود دارد که ضریب هریک از آن‌ها در مقاله ذکر شده است.

  3. آیا ضرایب دروس کنکور هنر نظام آمورشی قدیم و جدید متفاوت است؟

    خیر تغییرات کنکور شامل حال هردو نظام آموزشی می‌شود و ضریب دروس کنکور هنر برای فارغ التحصیلان نظام آموزشی قدیم همچون نظام آموزشی جدید است.

کانال تلگرام تحصیلی     

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام برای قبولی در رشتۀ سینما گرایش کارگردانی و بازیگری دانشگاه هنر تهران باید چه رتبه و ترازی کسب کرد ؟
    و کدوم دروس رو صد زد؟

    1. سلام برای ضرایب دروس کنکور سراسری هنر با مشاورین ما تماس بگیرید تا رتبه های قبولی را دریافت کنید.
      البته می توانید مقاله رتبه قبولی رشته سینما را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره